It is currently 28 Apr 2024, 17:24

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 06 Aug 2008, 01:55 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Phortastic[/right]Artiest: Ivan Starzev
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/ivanstarzev[/url]
Titel: A. You & me (dub mix)
[color=black]Titel:[/color] B. You & me (intro vocal mix)
[color=black]Titel:[/color] C. You & me (Artego dub)
[color=black]Titel:[/color] D. You & me (Artego vocal remix)
[color=black]Titel:[/color] E. You & me (Poshout dub)
[color=black]Titel:[/color] F. You & me (Poshout vocal remix)
[color=black]Titel:[/color] G. You & me (R-tem dub)
[color=black]Titel:[/color] H. You & me (R-tem vocal remix)
Label: Timeline Progressive TLP003
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.timelinemusic.org[/url]


[center]Russische vocalen en lekkere melodische progressive house dubjes[/center]
Timeline Progressive is een onderdeel van Timeline Music. Dit is een Russisch elektronisch label dat in januari 2008 werd opgericht. Het progressive sublabel werd opgericht in april van dit jaar en is nu aan zijn 3de release toe. Vorige releases op dit label hadden al support van o.a. Jody Wisternoff, Ricky Ryan en Add2Basket. Ik was dus wel benieuwd naar deze nieuwe release!

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/empty.jpg[/img][/center]“You & me (dub mix)” heeft alle kenmerken van een geslaagde progressive house track: lekkere solide bassline, beetje vervormde mannelijke vocalen in de achtergrond, lekker piano-melodietje op de achtergrond die in de break lekker op de voorgrond geplaatst wordt, en een solide opbouw van kleine breakjes die perfect de luisteraar in zijn grip houden tot de echte climax er is. Kortom een heerlijke melodische progressive house track!



De intro vocal mix is zoals de titel al doet vermoeden meer vocaal dan zijn voorganger. Trouwens geen Engelse vocalen hier, wel de moedertaal van Ivan, Russisch. De melodische kracht is hier behouden maar de track is wat korter en de break minder krachtig. Het Russisch taaltje geeft een apart gevoel aan deze track; heel mellow maar tegelijk ook redelijk swingend. Ideale opener van een melodische progressive house set.



De dub mix van Artego is er één die erg krachtig van start gaat met een dikke bassline. Al gauw komt de piano melodie op de voorgrond die het startschot geeft voor een naar mijn gevoel meer trancy opbouw en afwerking van de track. Met korte breakjes en verschillende melodische stukjes maakt de track makkelijk 6 minuten vol. Totaal geen vocalen in deze versie trouwens, zelfs geen vervormde. Artego verzorgde trouwens ook de eerste 2 releases op Timeline Progressive.
De Artego vocal mix is net hetzelfde als de Artego dub, met uitzondering van de vocalen uit het origineel die hier veelvuldig terugkomen.



Poshout is de 2de producer die deze plaat met een dub en een vocal mix mag bewerken. De dub heeft hier net zoals het origineel wat vervormde vocalen in de achtergrond. De bassline is in deze remix trouwens erg dik en lekker moet ik zeggen! Geen kleine breakjes hier maar gewoon een stampende opbouw naar een langere climax die erg goed zal uitpakken op menig dansvloer! Erg goede track!
De vocal remix is opnieuw helemaal hetzelfde als de dub met uitzondering van de vocalen. In deze versie vind ik de vocalen het geheel wat cheesy en meer trancy maken. Dub all the way voor mij!



R-tem is de laatste die 2 versies van “You & Me” uit zijn mauw mag schudden.
De dub heeft ook totaal geen vocalen en de opbouw is totaal verschillend met de voorgaande versies. Een meer experimentelere opbouw en een iets meer techno/techy gevoel doormiddel van allerlei effecten doorheen de track. Deze remix voelt een beetje “all over the place” aan en mist voor mij de nodige cohesie om van een geslaagde track te praten.
De vocal remix is weer hetzelfde als de dub met uitzondering van de vocalen die wel minder veelvuldig voorkomen als in de andere vocale remixen. Waarschijnlijk omdat de vocalen gewoon minder goed passen in deze meer techy stijl.




Conclusie: met maar liefst 8 verschillende versies kunnen we van deze 3de release op Timeline progressive gerust spreken van een enorm uitgebreid pakket. De reden is echter simpel: de speciale vocalen maken het bijna broodnodig om van elke versie een dub en vocal mix te releasen. De vocale mixen geven meestal een meer trancey gevoel terwijl de dubs meestal lekkere progressive house tracks zijn. Enkel R-tem valt een beetje uit de boot met 2 mindere remixen. Toch een geslaagd pakket met als uitschieters de original dub mix en de dub mix van Poshout.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma