It is currently 28 Mar 2024, 09:57

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02 Nov 2008, 02:30 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Tigereye[/right]Artiest: Jimmy van M feat. Steve T
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/jimmyvanm[/url]
Titel: A. A My Eyes (2AM JVM and Marc Mitchell Mix)
[color=black]Titel:[/color] B. My Eyes (Love From Russia Dub)
Label: Proton 071
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.protonradio.com/label.php[/url]


[center]Sublieme samenwerking tussen 3 heren levert een meesterwerk[/center]
Jimmy van M behoeft weinig introductie. Sinds zijn Balance mixalbums is hij als DJ definitief doorgebroken bij het grote publiek. Met deze release blaast hij zijn produceercarrière weer nieuw leven in. ‘Sanctuary’ was zijn eerste solo track die uitgebracht werd op Bedrock. Iedereen die de hoogtijdagen van de progressive house heeft meegemaakt kent deze klassieker. Jimmy van M werd hiermee een van de velen wiens carrière een Digweed-kickstart kreeg.
‘My Eyes’ komt uit op Proton Music, het label van het gelijknamige internetradiostation, wat de laatste jaren hard aan de weg timmert. Weer een groot artiest nu op het label, die goed past tussen namen als Habersham, Eelke Kleijn, 16 Bit Lolita’s en recentelijk nog Umek. Voor deze release krijgt Jimmy hulp van Marc Mitchell. Deze producer is als artiest niet zo bekend, maar is in de wereld van productie echt een oude rot in het vak. De vocalen op de track worden verzorgd door Steve T.

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/proton.jpg[/img][/center]
De ‘2AM JVM and Marc Mitchell Mix’ is de track die deze release moet trekken. De track valt gelijk op door de productiekwaliteit. Vanaf het begin laten de heren er geen gras over groeien, want na slechts 15 seconden een droge kick trekken ze een leger aan effecten open. Crispy hihats en vocal snippets wisselen elkaar af, alles zo bewerkt dat een immens ruimtelijk effect ontstaat waar je helemaal in wordt meegezogen. Hierna doet de bass zijn intrede waardoor gelijk een aanstekelijke groove ontstaat. Als je zou zeggen dat dit een Habersham track is zou ik het gelijk geloven, het geheel doet erg denken aan zijn manier van produceren. Langzaam worden wat duistere en nog meer ruimtelijke geluiden toegevoegd, waardoor ik me kan voorstellen dat het voor sommigen iets teveel van het goede wordt. Op dit moment wordt de track echter compleet gestript om terug te vallen op enkel de groove, wat tevens leidt tot de goede introductie van de stem van Steve T. De hypnotiserende vocal is op eenzelfde manier bewerkt waardoor een zeer ruimtelijk gevoel ontstaat. Het lijkt alsof Steve je langs alle kanten toespreekt wat voor een zeer spooky gevoel zorgt. De track blijft constant de groove houden en wisselt qua details constant af, zonder een echte climax. Ondanks dat is dit bij uitstek een peaktime plaat. De groove maakt het uiterst dansbaar, terwijl de vocal zorgt dat de track heerlijk in je hoofd blijft hangen. Zelf menen de heren dat deze plaat om 2 uur ’s nachts gedraaid moet worden, maar ik zou graag de main zaal zien ontploffen om een uur of 4. Met deze plaat is dan namelijk het feest echt compleet!



Dan hebben we ook nog de ‘Love From Russia Dub’. Na de eerste versie met vocalen verwachtte ik hier een versie zonder, of met minder, vocalen. Niets is minder waar. Deze versie is gestript van de ruimtelijke effecten uit de eerste versie, maar de vocalen zijn in volle glorie aanwezig. Ook is deze versie een stukje korter. Wat deze versie nu werkelijk toevoegt aan het pakket is mij niet geheel duidelijk. Ik kan me slechts voorstellen dat iemand de effecten uit de eerste versie teveel van het goede vindt, dan is dit een goed alternatief. Maar een beetje progressief ingesteld iemand kiest niet voor deze versie, daar is die andere veel te leuk voor! Ik had hier liever een compleet andere remix gezien, en dat is toch wel een gemiste kans van Proton, met haar scala aan producers.




Conclusie: Jimmy van M brengt de juiste mensen bij elkaar om voor een knaller van een track te zorgen. De hypnotiserende vocalen van Steve T, bewerkt door de geweldige effecten van Marc Mitchell, samen met de aanstekelijke groove van Jimmy zelf, zorgen voor een track om je vingers bij af te likken. Een ware bigroom plaat, die werkelijk overal zijn werk goed zal doen. Voor sommigen misschien een tikje te duister of te spooky, maar menig feestganger zal zich hier heerlijk in laten meeslepen. Over de ‘Love From Russia Dub’ zullen we het verder niet hebben, de ‘2AM JVM and Marc Mitchell Mix’ biedt meer dan genoeg om deze release tot een succes te maken.


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 10:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
die 2AM JVM and Marc Mitchell Mix is echt geweldig :cool

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2008, 11:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
hele vette plaat!


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2009, 01:57 
Offline
just started
just started

Joined: 20 Feb 2009, 22:47
Posts: 3
jimmy weet als geen ander hoe ie tracks moet vlechten ..


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2009, 20:45 
Offline
just started
just started

Joined: 20 Feb 2009, 22:47
Posts: 3
jimmy van m rules big time!!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma