It is currently 27 Apr 2024, 10:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 16 Jan 2009, 00:37 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Mistik[/right]Artiest: Two Play
Titel: A. Tripping (Original mix)
[color=black]Titel:[/color] B. Tripping (Royal Dance remix)
[color=black]Titel:[/color] C. Tripping (Royal Sapien remix)
Label: Olaris Records 044
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.olaris.tumblr.com[/url]


[center]geen voor de hand liggende tracks[/center]
Olaris is een voor mijn onbekend digitaal label uit New York dat onderdeel is van de Proton Music Group. Het wordt gerund door de voor mij ook onbekende Royal Sapien en Ryan Crane. Ze focussen zich voornamelijk op progressive house en breaks. Het label bestaat sinds 2005 en er zijn ondertussen 45 releases geweest. Ik ben een beetje sloom dus dit is nog release 44. De meeste releases zijn van de heren zelf maar er staan ook een paar releases van andere producers bij, alhoewel ik het vermoeden heb dat we hier ook te maken hebben met een paar aliassen van de heren zelf. Behalve ep's hebben ze ook 3 albums uit gebracht: twee soloalbums van Royal Sapien en een solo album van Ryan Crane.

Two Play mag zijn debuut maken op Olaris, maar nogmaals ik heb zo een vermoeden dat dit ook een alias van bovenstaande heren is. Ik kan nergens informatie vinden en op Discogs staan geen andere releases vermeldt dan deze EP. Ook staan er geen naam(en) bij dus ik weet niet wie dit gemaakt heeft. De track ‘Tripping’ is hier te vinden in 3 verschillende uitvoeringen.

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/proton.jpg[/img][/center]
Allereerst is de originele mix aan de beurt. Dit is een beetje progressive trance achtige track maar dan erg sloom. Een rare doffe beat wordt begeleid door een paar synth stabs waar vrij snel een toch wel vette acid-achtige borrelende baseline bij komt. Er komt vlak voor de korte eerste break nog een andere acid baseline bij die na de break gezelschap krijgt van een melodramatische mineur synth sound. Het kabbelt dan een beetje voort naar de melodramatische break. De lengte van 10.32 minuten is toch een beetje overdreven volgens mij want het bouwt niet echt ergens naar toe. Alles gaat volgens het boekje maar spannend worden ho maar. Als hij nu tikje sneller was geweest had ik er misschien nog wel wat mee gekund.



De ‘Royal Dance remix’ klinkt een stuk beter. Deze heeft een wat meer opzwepend tempo en wat vage geluiden aan het begin. De acid baselines zijn voor het grootste gedeelte verdwenen omdat de nadruk wat meer op de syths sounds ligt. Als de eerste break er in komt met super trippy vocalen krijg ik weer een smile op mijn gezicht. De track bouwt mooi op en er zit tenminste spanning in. Heerlijke progressieve house om een mooie overgang te maken van rustige tracks aan het begin van de avond naar wat meer uptempo. Deze remix krijgt wel een plek in mijn cd map.



De ‘Royal Sapien remix’ is absoluut geen muziek voor de dansvloer. Dit is een aardige poging om een track te maken voor thuis gebruik. Ook vrij langzaam qua tempo en de vocalen van de ‘Royal dance mix’ krijgen dit keer de volle aandacht. Ze worden begeleid door de slome beat van het origineel. Maar ook dit is niet erg spannend. De track eindigt erg abrupt. Een beetje popachtig en niet onaangenaam, maar meer dan dat ook niet.




Conclusie: Ik moet zeggen dat ik toen ik de tracks binnen kreeg wel even mijn wenkbrauwen fronste. Het zijn geen voor de hand liggende tracks, Pas toen ik ze een paar keer had geluisterd konden mijn oren er een beetje mee omgaan en begon ik ze een beetje te waarderen. Qua bruikbaarheid ga ik voor de ‘Royal dance remix’. De andere twee tracks daar weet ik mij niet zo veel raad mee. Digitale labels moeten toch maar eens beter gaan nadenken over wat ze uitbrengen want als ze het bij de Royal remix hadden gelaten had niemand er een traan om gelaten. En maar klagen dat de verkopen terug lopen


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma