It is currently 27 Apr 2024, 08:44

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: 09 Feb 2009, 23:08 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Tomas Neil[/right]Artiest: C-Jay
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.thesessions.nl[/url]
Titel: A. Banger (C-Jay Dub)
[color=black]Titel:[/color] B. Miko (C-Jay Dub)
Label: The Sessions Recordings Digital 013
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.thesessions.nl[/url]


[center]C-Jay toont zijn stevig kantje[/center]
C-Jay hoeft natuurlijk al lang geen introductie meer. Deze man uit Haarlem is immers al lang geen onbekende meer in de Nederlandse progressive house scene. Maar ook ver daarbuiten kan hij op de nodige faam rekenen. Zijn succesverhaal begon enkele jaren geleden toen hij in 2006 zijn – grote - doorbraak kende aan de zijde van Eelke Kleijn. Maar al gauw toonde C-Jay dat hij ook alleen zijn mannetje kon staan. Heel wat van zijn solowerk kwam dan ook terecht op prestigieuze labels zoals Plastik Park en Vapour Recordings. Hij richtte ook zijn eigen label op, The Sessions Recordings, waarop doorheen de jaren heel wat toptracks verschenen. Maar het hoogtepunt van zijn carrière volgde eind 2008 toen hij besloot om zijn eerste album, Magnamity, op de markt te brengen.

Nu, enkele maanden later vond C-Jay het hoog tijd om de remixes van deze plaat op ons los te laten. Op de Magnamity Remixes EP Part 1 houdt hij vooralsnog het roer zelf stevig in handen. We krijgen immers twee Dub Remixes van de man zelf voorgeschoteld.

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/sessions.jpg[/img][/center]
De eerste Dub is er één van Banger. Een veelbelovende naam die meteen het beste doet vermoeden. En vanaf de eerste beats worden die verwachtingen ingelost. Een stevige diepe bass maakt immers meteen duidelijk dat dit geen track voor doetjes is. Rollende pompende techhouse is dan ook een omschrijving die perfect past bij dit plaatje. De melodische drive zorgt er bovendien voor dat deze track een hoog dansbaarheidsgehalte heeft en uitermate geschikt is voor de clubs.



Miko is de tweede track uit Magnamity die C-Jay onder handen neemt. Ook deze klinkt opnieuw vrij stevig. Het melodische gehalte ligt echter iets lager waardoor de track een stuk repetitiever overkomt. Dit gevoel wordt bovendien versterkt door een korte wederkerende vocal sample. Maar dit hoeft natuurlijk niet als iets negatief beschouwd worden. Door af en toe subtiele geheimzinnige samples te verwerken weet de producer immers een donkere sfeer op te bouwen.




Conclusie: C-Jay toont met de Dub Remixes van twee van zijn eigen tracks dat hij ook best een stevig kantje heeft. Zowel de Dub van Banger als Miko zijn immers voorzien van een stevige rollende baslijn die in staat moet zijn om een dansvloer te laten ontploffen. Deze EP is dan ook zeker een toegevoegde waarde voor Magnamity, het debuutalbum van C-Jay. Enig nadeel van beide tracks is hun lange speelduur


Top
   
PostPosted: 10 Feb 2009, 08:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="Jerry"][right]Reviewer: Tomas Neil[/right]

Enig nadeel van beide tracks is hun lange speelduur


Just out of curiosity...waarom is dat een nadeel?

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 10 Feb 2009, 11:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
luisteren kan hier: https://www.beatport.com/en-US/html/con ... art%201%29

volgende remix package is trouwens eind februari met matt rowan en liftshift remixen van indecent behaviour en you cant resist.
daarna komt package 3 half maart, met remixen van philogresz en pako & frederik.


Top
   
PostPosted: 10 Feb 2009, 14:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
[quote="Paulus de Kalebouter"][quote="Jerry"][right]Reviewer: Tomas Neil[/right]

Enig nadeel van beide tracks is hun lange speelduur


Just out of curiosity...waarom is dat een nadeel?

Eventueel verveling. Maar dat is een beetje subjectief natuurlijk.

Top
   
PostPosted: 10 Feb 2009, 18:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
ik zie dat ook niet echt als nadeel. gewoon eerdere de volgende plaat in mixen ;)


Top
   
PostPosted: 11 Feb 2009, 10:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Tja...ik dacht juist dat dat mooi was om lange overgangen te creëren.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 11 Feb 2009, 10:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
:hat


Top
   
PostPosted: 11 Feb 2009, 11:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
[quote="Paulus de Kalebouter"]Tja...ik dacht juist dat dat mooi was om lange overgangen te creëren.


Zoals ik al zei, 't is subjectief ... Ik ben zelf ook gek van deze remixes hoor, vooral van die van Banger (Y)

Top
   
PostPosted: 11 Feb 2009, 11:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ik ben ook niet kapot van lange platen en ben het eens met Tomas, het haalt vaak de spanning uit een plaat weg. Het argument eerder uitmixen gaat ook niet op omdat er aan het eind van een track nog een extra variatie toegevoegd wordt die erg vet kan zijn en die je daardoor mist en het begin dus te langdradig is. 9 minuten kan nog net maar 11 is too much, 1 van de weinige uitzonderingen daarop is Eric Prydz, hij weet lange platen spannend te houden maar verder zijn er maar bar weinig producers die dat kunnen.
Kan nog niet oordelen over deze producties van C-Jay want die heb ik nog niet gehoord...

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 11 Feb 2009, 11:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
partyhardy, ik zou zeggen koop mijn cd en oordeel zelf. :) lol...
of in dit geval deze release...
:tune

ik maak trouwens niet bewust lange nummers, maar vaak valt dat nou eenmaal zo uit... de track moet natuurlijk wel lekker door blijven gaan, en niet halverwege inkakken.. in DAT geval is een lange speelduur niet goed natuurlijk..
en mijn sound leent zich natuurlijk wel voor breed uitgesponnen werk...

heb net een remix voor barry gilbey gemaakt, die iets meer richting proggy techno neigt, en die is iets van 7.5 min of zo.. had gewoon geen zin die langer te maken, anders werd het saai.. dusssssss....


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma