It is currently 19 Mar 2024, 09:49

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 11 May 2010, 20:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
[right]Reviewer: Mistik[/right]Artiest: Dubvision
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/dubvisionmusic[/url]
Titel: A. Milo doesn't care
[color=black]Titel:[/color] B. Milo doesn't care (C-Jay remix)
[color=black]Titel:[/color] C. Keep on Movin' (Cjay edit)
Label: The Sessions Recordings Digital 018
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.thesessions.nl[/url]


[center]Sterke eerste eigen EP![/center]
Met je tracks shoppen op het Amsterdam Dance Event heeft wel degelijk zin ontdekten de gebroeders Stephan- & Victor Leiche. Deze 2 Nederlandse broers en producers liepen daar namelijk C-jay tegen het lijf die hun producties ok vond en de 2 heren onder zijn hoede nam van zijn The Sesssions label. Hun eerste werk verscheen in de vorm van remix werk voor C-jay zijn label. Ze mochten met succes C-jay en Shylock's Watch closely remixen. Deze remix sloeg goed aan bij een aantal dj's. Nu dus hun eerste eigen E.P.

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/sessions.jpg[/img][/center]
De EP bevat drie tracks: "Milo doesn't care".een C-jay remix van deze track en de C-jay edit van Keep on movin'. Allereerst hun eigen versie. Ik kan mij nog herinneren dat ik deze track voor het eerste hoorde van Cjay een paar maanden geleden en dat de volume knop gelijk open ging! In de verte doet deze track mij heel erg denken aan een Cirez D productie. Een diepe donkere beat met lekkere knisperende drumsounds er om heen geweven. De track bouwt mooi op naar de eerste korte break. De Milo doesn't care vocal komt er in en wat trancy sounds, in de 2e break een beetje dat old school club gevoel en hup dan knallen die donkere beats er weer in! Helemaal top!




C-jay's remix van Mil Doesn't care verschilt niet heel erg veel van het origineel op het eerste gehoor. Het verschil zit hem in de details want hij laat veel van de structuur van het origineel overeind. Het gevolg is een heel andere sound dan wij van C-jay gewend zijn. Weer die donker beat die in deze remix wat voller klinkt. Langzaam aan komen er wat percussie sounds en effecten overheen. Na de eerste break komt er een dikke synth boven op die wel weer typisch C-jay is. De track wordt meer big room, met een supervage break die deze versie uitermate geschikt maakt voor laat op de avond. Het geheel is voller en wat bombastischer. Een goede remix die wat toevoegd aan het origineel.



Dan Keep on movin' in de C-jay edit. Deze track is een stukje rustiger en subtieler dan Milo. Een slome laidback beat met zwaar door de effecten bak gehaalde vocal sample bouwt rustig op tot dat er een wat neurotisch synth geluidje bij komt. Allerlei synth stabs worden toegevoegd en de effecten knop op de vocal wordt iets terug gedraaid. Een heerlijke wegzweef plaat voor wat vroeger op de avond. Vooral tijdens de break op zo'n 2/3de van de track sta je heerlijk weg te zweven op de dansvloer. Typisch zo'n track die niet opvalt maar ondertussen wel langzaam aan zijn werk doet. Ik snap wel dat dit geen remix wordt genoemd. C-jay voegt wel toe aan de structuur en sound maar zijn typische C-jay trademark ontbreekt en dat is in dit geval niet verkeerd.


Conclusie:
Al met al een sterke eerste release en een andere sound dan die we normaal van C-jay gewend zijn. Dit is ver weg van de normale prog trance sound van The Sessions en dat is geen slechte zaak. Alle drie de tracks zijn goed op hun eigen moment van de avond. Ik vind het cool dat C-jay gewoon dingen uitbrengt die hij goed vindt zonder in hokjes te denken. Niks geen sub label of iets dergelijks. Ik ben erg benieuwd naar de volgende releases van Dubvison op the Sessions en Baroque!


Top
   
PostPosted: 11 May 2010, 20:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
fijne review! dank... :hat
en als de lezertjes denken, hoe klinkt dat dan?
welnu, hier staan alledrie de tracks in volledige versie gestreamed:
http://www.thesessions.nl/?p=280

heel benieuwd naar jullie reacties, want indeed: iets anders dan anders. :)

kopen? de hele package staat nu op beatport, en over ongeveer een week ook op alle andere portals..


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma