It is currently 19 Mar 2024, 05:54

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 Jun 2010, 18:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
[right]Reviewer: Tomas Neil[/right] Artiest:Matthias Vogt
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/motorcitysoul[/url]
Titel: A. The Way (Original Mix)
[color=black]Titel:[/color] B1. The Way (Chinese Ghost Dub)
[color=black]Titel:[/color] B2. Accelerator (Original Mix)
Label: Urbantorque 118
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.urbantorque.com[/url]


[center]When the deepness hits the ground …[/center]
Een nieuwe Urbantorque… Bij het aanschouwen daarvan gaat mijn hart toch steeds weer een tikkeltje harder slaan. Want het label is immers niet voor niets uitgegroeid tot een van mijn favoriete labels de laatste jaren. Met releases van onder meer Tom Middleton, Pezzner en Satoshi Fumi staan ze dan ook steeds garant voor de nodige kwaliteit.

Wanneer ik zie dat ze voor nr. 118 in hun catalogus gekozen hebben voor Matthias Vogt kan mijn geluk helemaal niet meer op. Deze Duitser is immers niet alleen resident in de wereldbefaamde ‘Cocoon’ club van grootmeester Sven Väth, zijn vorige EP op Urbantorque staat ook nog steeds in mijn geheugen gegrift. Eind 2008 kwam Vogt immers met het verrassende maar o zo prachtige ‘Frankfurt Sour’ op de proppen en wist toen mijn hart definitief te veroveren.

Als ½ van het duo Motorcitysoul had mij voordien ook al enkele keren kunnen bekoren maar met die solorelease wist hij voor mij zijn talent pas écht in de verf te zetten. En talent heeft de beste man. Want naast DJ én producer is de beste man ook nog eens jazz-muzikant. Als lid van twee jazzbandjes verkocht hij immers niet voor niets meer dan 60 000 albums.


[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/urbantorque.jpg[/img][/center]
Deze nieuwe release op Urbantorque bevat drie tracks en zorgt dan ook meteen voor enkele hoge verwachtingen. De titeltrack ‘The Way’ wordt ingezet met een mannelijke vocal die begeleid wordt door een subtiele doch krachtige melodie. Het geheel voltrekt zich aan een laag BPM maar weet wel een relaxerende sfeer neer te zetten. Deze Original Mix is dan ook ideaal voor de warming-up van menig DJ.



De ‘Chinese Ghost Dub’ van de titeltrack wordt vergezeld van een stevige kick, wat ervoor zorgt dat het geheel toch wel een hoger tempo heeft. Zoals het een dub beaamt is de vocal (volledig) verdwenen. De sfeer blijft echter wel behouden terwijl het gewoon allemaal wat meer uptempo klinkt. Nog steeds geen dansvloerkraker, maar wel een track met aardig wat potentieel.



De grootste verrassing komt echter van de extra track op deze EP. ‘Accelerator’ gaat van start met een stevige beat maar wanneer je de eerste noten van de melodie hoort weet je meteen waar je aan toe bent. Een heerlijke diepe melodieuze track en een waar genot voor je oren. Matthias Vogt heeft zichzelf opnieuw overtroffen. Voor al wie graag eens de diepte in duikt (en ook graag de bodem wil raken) is deze een absolute must!



Conclusie: Met deze The Way EP laat de Duitse Matthias Vogt opnieuw zien wat hij allemaal in zijn mars heeft. De titeltrack, zowel de Original Mix als de ‘Chinese Ghost Dub’, klinkt gewoon best aardig maar ‘Accelerator’ is gewoon te mooi om waar te zijn. Melodieus en diep. Iets waar je vandaag de dag als DJ al gauw wat meer achter moet zoeken. Maar Vogt biedt het ons gewoon op een presenteerblaadje aan. Don’t miss this one!


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2010, 18:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
Accelerator is erg mooi ja! :tune


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma