It is currently 19 Mar 2024, 03:55

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 01 Oct 2010, 09:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
[right]Reviewer: Mistik[/right] Artiest:C Jay
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/cjaysessions[/url]
Titel: A1. Vienna (Original Mix)
[color=black]Titel:[/color] B1.Vienna (Kasey Taylor remix)
[color=black]Titel:[/color] B2. Vienna (Eitan Carmi Remix)

Label: Plusquam records
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.plusquam-records.net[/url]


[center]Goede voorloper van zijn aankomende album, die smaakt naar meer[/center]
C Jay zijn nieuwe album komt binnen een paar weken uit. Hij heeft op dit board verder geen introductie nodig en heeft volgens mij met zijn nieuwe album weer een juweeltje afgeleverd. Deze E.P. is een voorschot daarop. Hij heeft de laatste tijd een wat ander geluid laten horen in zijn eigen tracks en remixen. Dat is goed want stilstand is achteruitgang wat mij betreft. Deze E.P, die bestaat uit het origineel en twee remixen is daar een goed voorbeeld van.


Allereerst het origineel. Dit is een wat meer groovy progressive track met behoorlijk diepgang. Een wat lome beat met een heerlijk funky bassline vormt het begin. Langzaam aan komt er een hypnotiserend synth geluidje bij en vanaf dat moment blijft de track maar bouwen. Een heerlijke plaat om aan het begin van de avond te draaien zo net na middernacht of zo. Af en toe het gas terug en dan weer de diepgang in. Tracks zoals dit hoor je niet veel meer. Typisch een plaat die niet echt naar voren komt op een avond maar wel de groove erin brengt en je lekker laat zweven op de dansvloer. Tijdloos en vooral tegen het einde komt het gevoel naar boven van 1999/2000 toen progressive nog niet een vies woord was maar een gevoel.




Dan de remix van kasey Taylor. Deze Australische dj en producer wordt naar mijn gevoel altijd een beetje onderschat en was eigenlijk alleen bekend bij de echte liefhebbers. De laatste tijd heb ik niet zoveel van en over hem gehoord. Nu mag hij dus Vienna remixen. Een goede keuze! Kasey legt de nadruk iets meer op het zweverige gevoel van de track. Iets langzamer en minimaler, maar hij blijft heel dicht bij het origineel. De beat is wat meer housy en daardoor een prima track voor een openingset. Waar het origineel lekker door bouwt, blijft kasey's remix een beetje op hetzelfde level hangen. Niks mis mee, maar als dj moet er in de mix wel wat mee doen. Wederom weer een track die niet veel naar de voorgrond schuift, maar prima zijn werk doet.




De 2e remix komt van Eitan Camri aka Fatali. Deze Israelische producer komt uit de Psy Trance scene, maar maakt tegenwoordig ook uitstapjes naar de progressive en house. Hij laat niet zoveel over van het origineel en komt met een meer peaktime uitvoering. De productie is veel drukker en neigt meer naar de progressive trance toe, maar zonder plat te worden. Een paar mooie synthlijnen en warme break geven de track meer het handjes in de lucht gevoel dan het origineel en kasey's remix. Vooral na de break vind ik deze toch stiekem wel heel erg lekker worden.


Conclusie: Al met al een goede E.P waarbij de remixen wat toevoegen aan het origineel en dat vind ik toch wel belangrijk. ook vind ik het cool dat C Jay een wat andere kant van zich zelf laat horen. Het is ook een goede voorloper van zijn aankomende album, die smaakt naar meer.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma