It is currently 19 Mar 2024, 10:50

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 22 Oct 2010, 23:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
[right]Reviewer: Tomas Neil[/right]Artiest: Alessandro Diga
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/allesandrodiga[/url]
Titel: A. Meltdown
[color=black]Titel:[/color] B1. Diep In De Nacht
[color=black]Titel:[/color] B2. Qui-Vive

Label: Outside The Box Music 043
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.outsidetheboxmusic.nl/[/url]


[center]Verfrissende sounds![/center]
‘Outside The Box Music’ staat natuurlijk vooral bekend als het label van Eelke Kleijn. Enkele jaren geleden was deze beste man nog een nobele onbekende maar ondertussen is hij uitgegroeid tot een gerespecteerd DJ & producer die ook nog eens een eigen label runt. Persoonlijk herinner ik me nog levendig hoe Eelke Klejin een eerste keer in België kwam draaien en hij me meenam op een geweldige trip waarin hij als een grootmeester precies wist welke tracks hij eruit koos om te draaien. Zodoende wist ik dat hij ook deze keer, voor zijn eigen label notabene, alleen maar kwaliteit zou uitkiezen.

Alessandro Diga, een Nederlandse producer die koos voor een ietwat zuiders klinkende artiestennaam, kreeg zo het volle vertrouwen voor de 43e release van ‘Outside The Box’. Deze man heeft nog niet al te veel releases op zijn conto kunnen schrijven maar werd wel al gedraaid door Hernan Cattanéo. En dat schept natuurlijk hoge verwachtingen.


[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/outsidethebox.jpg[/img][/center]
Deze ‘Meltdown EP’ gaat van start met de titeltrack: een dromerige, melodieuze doch stevige kraker. Een pompende baslijn & krachtige melodie zorgen voor een sterke track met heel wat potentieel. Progressive house in combinatie met techno, een meer dan geslaagde samenwerking!




Met ‘Diep In De Nacht’ gaat Alessandro Diga de laatste maanden zo geroemde Egbert achterna; niet alleen omdat hij kiest voor een Nederlandstalige tracktitel maar ook qua sounds. En dat is zeker en vast een compliment! ‘Diep In De Nacht’ is een stevige doch melodische technoplaat die net zoals de titel het aangeeft ook dan pas moet gedraaid worden.



De laatste track op deze EP, ‘Qui Vive’, is een extra bonus. Met deze track toont Alessandro Diga opnieuw zijn talent en brengt hij een stevige drive en interessante grooves samen. Minder aangrijpend dan de twee andere tracks op deze release maar ook zeker het beluisteren waard.


Conclusie:
Alessandro Diga komt met een erg sterk debuut opzetten. Met deze ‘Meltdown EP’ toont hij immers aan het grote publiek hoe divers & vernieuwend zijn sound is. ‘Meltdown’ is een melodieuze kraker en een fusie van verschillende stijlen terwijl ‘Diep In De Nacht’ een echte dansvloerbom is. Beide tracks zullen dan ook geregeld aan bod komen in mijn eigen DJ sets de komende maanden. Met dit geslaagde debuut durf ik Alessandro Diga zelfs in het rijtje van Egbert en Taras Van De Voorde plaatsen, twee andere opkomende Nederlandse producers die van zich lieten spreken de afgelopen maanden!


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2010, 14:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 20 Sep 2005, 09:00
Posts: 318
Hele nette release! Meltdown hoorde ik gister overigens op 538 tijdens Tiesto's Club Life :)


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2010, 11:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Thanks voor de review. Van club life had ik dan nog niet gehoord, dat is top ga het gelijk even opzoeken !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma