It is currently 28 Mar 2024, 13:37

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Isla Electronica
PostPosted: 18 Apr 2010, 13:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Zo, Isla Electronica achter de rug. Het was een verrassend feest. Vooraf werden we al gewaarschuwd voor de mega strenge controle. Wij kwamen om even voor 19u aan en stonden een paar minuutjes in de rij. En inderdaad, mega controle. We zagen al een busje van de hondenbrigade en er was duidelijk politie aanwezig. Na de rij kwam je op een afgesloten gedeelte waar een bar was en je munten kon kopen. Dat was het gedeelte waar je moest wachten op de boot. De eerst volgende boot zou om 19.30u gaan varen stond aan gegeven. Maar goed, we stonden lekker in de zon, dus prima. Al merk ik wel dat ik hier niet zo’n fan van ben. Ik ga naar een feest en dan wil ik er ook gelijk zijn, nu moet je toch even wachten en daar ben ik niet zo goed in.

De Ocean Diva blijft een prachtig schip en als je de boot zo leeg ziet van binnen besef je hoe groot dat ding eigenlijk is. Je kon het dak op of een gedeelte binnen staan. Het jammere vond ik dat ze en geen muziek bij het wachten hadden op de kade en ook niet op de boot. Al hadden ze maar een cd aan staan, hoeft van mij niet eens een dj maar iets van muziek zou leuk geweest zijn.

Eenmaal op het eiland stonden er prachtig geklede steltenlopers je op te wachten en stonden op veel plekken lange vlaggen langs een soort pas. Je kwam gelijk bij de kluisjes uit. Je liep door zand en over gras. Ik moet bekennen dat ik niet verder ben gekomen dan de outside stage. Dat was een grote grijs/wit gestreepte tent. Naast en achter de DJ grote schermen en het geluid was echt prima. De vloer liep alleen heel licht schuin af, dat merkte je wel. De bar was buiten recht tegenover de tent. Van de rest van het eiland, geen idee.

Muzikaal werd ik erg verrast door Terry Toner en Waren Fellow. Echt erg fijn wat zij draaiden, ging al lekker los. Daarna Michel de Hey en ik ben niet zo’n fan van hem. Ik vind hem vaak vlak draaien. Dit keer vond ik het best oke. Beter dan gedacht, misschien heeft dat ermee te maken. Je verwacht er geen bal van en dan valt het weer mee.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7GYuYasf7Bc[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=brhDu9Kawbg[/youtube]

Guy J draaide ook zeker erg lekker en Digweed viel helaas wat tegen. Jammer, daar keek ik echt naar uit. Het kwam niet los, het bleef wat tam, misschien wel wat te diep na hetgeen we gehad hadden. Het laatst kwartiertje dat ik hem gehoord heb ging het wel los en kwam de drive erin maar toen hadden wij besloten de boot te pakken. Er werd bij de boot zelf aan gegeven hoe laat er gevaren werd en dat was 02.40u, 4u en dan weer 05.10u. Wij hebben de boot van 02.40u gepakt. Voelde het in mijn beentjes en zag er tegenop om later de boot te pakken, bang dat het dan echt druk zou zijn met alle toestanden en gedoe die daarbij komen kijken. Dat is vrijdag wel gebleken, toen was het echt een drama rondom die boot. Sommige mensen hebben 2 of soms zelf 3u staan wachten. De boot was wel groot genoeg maar de loopplank verzorgde de opstoppingen. Maar goed, daar hebben wij geen last van gehad.

Om 3u aan wal en lekker naar huis gereden. Ik was ook echt moe toen ik thuis was, klaar ermee, handdoek in de ring en heerlijk mijn bed in.

De controles gooide wel smet op het hele verhaal. Terwijl je op het afgesloten gedeelte staat te wachten op de boot met een hond aan de gang gaan. Beetje makkelijk scoren op deze manier. Dat ze fouilleren en controleren echt prima, dat ze zich richten op dealers, ook prima maar waarom zo achterlijk streng. Mensen willen een feestje en weten vaak wat ze doen. Laat lekker gaan. Je hebt meer gezeik als je op dat eiland een feest gaat organiseren met alleen maar drinkers. Of ga lekker achter die idiote hooligans aan. Het geeft toch een vervelend gevoel van spanning om op deze manier op een feest te komen. Het duurde eventjes voor ik dat los kon laten maar uiteindelijk op het eiland zelf, heb ik het echt leuk gehad.

Overigens heb ik nog een kort praatje gehouden met Sander Groet die er ook was. Hij vertelde van Air en heeft er echt zin in, is benieuwd wat de mensen er van vinden.


Last edited by Dansliefhebber on 18 Apr 2010, 21:01, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 18 Apr 2010, 15:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Was leuk feestje, mooie lokatie en erg lekker weer! Ik vond de trench stage ook best wel vet. Handig waren daar ook de kogelgaten in de muur waar je je lege bekertjes kwijt kon (Y)

Eerst een uurtje een beetje rondgelopen, het was behoorlijk rustig toen nog (iets van half 7 ofzo) maar dat was juist ook wel weer chill. Rustig bij de kluisjes, geen rij voor de bar etc. De indoor stage zijn we ook even geweest maar dat vonden we maar niets. De rest van de avond in de outdoor tent geweest. Over de hele avond gezien heb ik geen moment gedacht wat een kutplaat, maar ook niet echt van WOW wat een vette plaat. En inderdaad Digweed kon me ook niet echt bekoren. Zat wel een drive in maar van mij mocht er wel af en toe wat melodisch tussendoor.

De boot terug was wel een beetje kut. De boot was behoorlijk vol geladen en het duurde daarom lang voor iedereen dan van die boot af was.

Al met al een goed begin van het festivalseizoen, zeker omdat we de kaartjes voor 20 euro gekocht hadden. Ik weet niet of ik volgend jaar weer zou gaan als ze 40 kosten.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 18 Apr 2010, 16:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Was gezellig Satihn (Y) Heerlijk dat ik zo nu en dan even los werd gedraaid ;)


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 18 Apr 2010, 17:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
:lol Ja, die houden we er in

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 18 Apr 2010, 19:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 18 Nov 2005, 13:31
Posts: 331
Location: noordwijkerhout
Het was een leuk feest. Dit kwam voornamelijk door de vele bekenden en leuke ontmoetingen met onbekenden en de locatie was natuurlijk top. Maar muzikaal gezien vond ik het allemaal net niet. Digweed viel tegen vond ik, Guy J was zoals ik hem altijd ervaar slaapverwekkend.

De belachelijk strenge drugcontrole geeft natuurlijk ook een dompertje bij binnenkomst. Ik voelde mij voor het eerst inderdaad een soort crimineel.
Hallo, ik kom hier gewoon een feestje vieren en daar heb ik ook nog eens € 42,75 voor betaald ja!

Maar goed, de overtocht zowel heen als terug met de boot verliepen voorspoedig, niet echt lang moeten wachten en een heerlijk zonnetje in de namiddag maakte het een leuke start van het festivalseizoen.
Alhoewel het wel een erge vroeg start is.


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 14:05 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Drugshonden? heftig zeg... zeker niet relaxt.
Dus die besnuffelden iedereen?
Dan moeten er een hoop mensen de toegang zijn geweigerd lijkt me :cow

_________________
have a happy period


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 14:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Nee. Tenminste, ik heb er 1tje bij de ingang gezien. Maar dat is niet anders dan bij andere festivals toch. Bij Rockit liepen ook drugshonden? Wel werd er erg goed in je portemonnee gekeken en na afloop moest ook IEDEREEN die met de auto was blazen.

Toevallig werd er iemand voor me meegenomen omdat hij drugs bij zich had en een vriend van me zei dat diegene na het inleveren wel gewoon naar het feest mocht.

We hadden een tas bij ons met nog wat extra kleren en achteraf kwamen we er achter dat er no een joint in 1 van de zakken zat zonder dat we het wisten. Hebben ze niet opgemerkt :)

[quote]Tijdens twee verschillende dancefeesten afgelopen weekend zijn in totaal 39 feestgangers aangehouden. Beide feesten vonden plaats op het Forteiland bij Velsen. De aangehouden bezoekers hadden soft- of harddrugs bij zich.

Vrijdagavond vond het feest Cape Fear plaats, waar bij de toegangscontrole 18 mensen gearresteerd werden. Op zaterdagavond was het de beurt aan Isla Electronica, hier werden 21 mensen aangehouden. Beide feestavonden zijn verder rustig verlopen.

Op beide avonden zijn door de politie ook alcoholcontroles gehouden in de omgeving van het Forteiland. Zaterdagochtend vroeg liet de politie meer dan 200 bestuurders blazen, waarvan er acht te veel gedronken hadden. Op zondagochtend werden 400 automobilisten aan een blaastest onderworpen, daarbij zijn 9 bestuurders aangehouden. Op beide avonden waren twee bestuurders dusdanig onder invloed dat hun rijbewijs werd ingevorderd.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 14:43 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Oh oké... dus t was niet zo dat iedereen uitvoerig besnuffeld werd?

_________________
have a happy period


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 15:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Chane, baal je dat je het gemist hebt? Zal ik je de volgende keer eens even lekker Oud Hollands Besnuffelen? Weet je ook hoe dat voelt. :)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 16:22 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
:roll
Kijk er nu al naar uit :)

_________________
have a happy period


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 18:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Wat ik r van begreep is dat die honden dat gewoon ruiken en stil naast je gaan zitten, tja en dan ben je aan de beurt...
Toen wij naar binnen gingen om kwart voor 5 (ik denk dat ik nr. 6 was), waren die honden er nog net niet, maar de allereerste bezoeker werd meteen weer retour gestuurd, omdat ze n zakje wiet bij m vonden... belachelijk (N). We waren er eigenlijk al om half vier, maar de boot ging echt niet eerder weg :rolleyes Gelukkig scheen de zon, maar jammer dat er geen terrasje was met een lekker drankje... Fijn dat er wel een bar was, na de controle. Verder was t ook wel allemaal oké!

Eenmaal op t eilandje, de eerste lichting was denk' een man of 50, konden we rustig een broodje eten op de picknickbanken strategisch in t zonnetje met n Schaamteloos lekker muziekje vanuit de "Outside"-tent (goed geluid (Y) ) en ff de boel verkennen. Inside was natuurlijk in de bunker en deed me denken aan de Maassilo (iets kleiner dan hè) en de Trench was ook buiten in een gleuf van een meter of 7 breed en bedekt met camouflagenetten en enorme bloemen. Zag er leuk uit, maar muzikaal hadden we hier niets te zoeken. Terug naar de bar t/o de tent, die decor was voor lol en praatjes in de zon. Zodra die gezakt was, moesten we echt wel naar binnen... koud!!!
Ik heb genoten van Ille Bitch en Unders, Terry Toner en Warren Fellow, Michel de Hey vond ik iets tegenvallen (terwijl ik m de laatste paar keren geweldig vond, hij kan t echt wel) en Guy J idd slaapverwekkend. Moeten ze nou allemaal inhouden voor de grote meester? Ik weet t niet, maar doet geen goed aan t feest. Gelukkig hadden we t wel onwijs gezellig met bijna iedereen, veel lol, goeie sfeer. Weinig mensen van GC gezien, behalve de hierboven reagerenden. Oh ja, Jack Undercover nog wel gezien....
Digweed ... diep duister, heel mooi geluid na Guy J :cool , maar hij kwam idd niet echt los. Alhoewel, toen wij ook maar besloten om de boot van half 3 te pakken, leek ie wel wat tempo te pakken. Helaas te laat, toen zaten we er toch wel doorheen....
Ik moest de autoramen schrappen......... het vroor dus echt :o

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 19:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
i know, i know...al 5 miljoenmiljard keer gezegd, maar toch: waarom schrijven die vieze gore stinkmedia nou nooit eens een keer "40.000 mensen hadden een toffe dag op dance valley" ipv "10 stakkers met stakkerige hoeveelheid drugs opgepakt" ..hiep hoi sensatie..

on-ge-looflijk: 20 jaar house, 20 jaar van dit soort duffe, suffe, muffe riooljournalistiek.
liever schrijven over 10 mensen die met een beetje wiet opgepakt zijn, of 20 mensen met een paar pilletjes, of een handjevol mensen met een borrel te veul op, dan over weet ik hoeveel duizend mensen die een toffe awakenings, isla, dance valley of weet ik wat gehad hebben.

ga eens de lokale kroeg in Schubbekutteveen monitoren als die leegloopt op zondagochtend 5 uur. moet je opletten hoeveel slikkers, snuivers en zuiplappen daaruit gekropen komen. schrijf je toch ook niet over?
sterker nog: fouilleer iedereen eens die naar binnen gaat in diezelfde kroeg: 1 keer raden hoeveel messen, pillen, poeders en wapens je gaat vinden...

ze moesten zich kapot schamen, die "journalisten"!!
bah....

dat moest er ff uit. :)


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 19:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ja, echt he? :rolleyes

En ook nooit eens onder ogen (willen) zien dat t vaker rottigheid in de kroeg is dan tijdens een dance feest.

Eenzijdige journalistiek. (N)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 20:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
C-Jay, hulde!

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,

ik ken de regels van het spel,

ik ken de zin van het bestaan,

maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 21:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 16:29
Posts: 569
X2 :)

_________________
There was madness in any direction...


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 19 Apr 2010, 22:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
(√2x5)+0,5 :)

Was ook van plan om hier heen te gaan, maar op het laatste moment toch besloten om wat dichter bij huis een biertje te gaan drinken zonder de bob te hoeven zijn.

Jammer dat ik er niet bij was, want diggers op zijn niet-melodieuze toer is, vind ik het op zijn fijnst. Ook had ik graag met jullie het festivalseizoen in willen luiden. Vieze broekspijpen, zakken vol met plastic muntjes, overstroomde dixies en een drievoudige zonnesteek... ik heb er zin an!

Nee ff serieus nu, buitenfestivals zijn gewoon de bom :)

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 22 Apr 2010, 23:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
En waar was Cambyses eigenlijk??? :rolleyes

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 23 Apr 2010, 09:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
er tussenuit besnuffeld?


Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 23 Apr 2010, 10:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
[quote="YvonnY"]En waar was Cambyses eigenlijk??? :rolleyes

Inderdaad, ik moest nog wel aan zijn string trekken van Chefke, maar heb mijn missie niet kunnen volbrengen.

Top
   
 Post subject: Re: Isla Electronica
PostPosted: 23 Apr 2010, 11:17 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Kambiz was vip.... is er met Guy J en Digweed heengegaan en heeft in de booth staan feesten. De man met de goeie connecties (Y)

_________________
have a happy period


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma