It is currently 29 Mar 2024, 09:05

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 05 Jul 2010, 14:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
Afgelopen weekend naar Zeebrugge getrokken voor een uitermate geslaagd feestje :cool

Aanvankelijk viel het wat tegen door de regen tussen 14 & 16u maar daarna is het echt wel helemaal losgebarsten. De sets van zowel Seth Troxler als Robert Dietz vielen natuurlijk letterlijk in het water terwijl ze beiden toch wel een zeer deftige opwarming gespeeld hebben.

Troxler begon heel diep en melodisch maar had op het einde van z'n set toch al een fijne sfeer weten te creëren. Dietz ging daarop door en probeerde met wat zomerse plaatjes de mensen de regen te doen vergeten maar toen de regen ook werkelijk verdween bij Reboot kon het eigenlijk pas echt beginnen. Je zag zo de mensen wegtrekken vanonder de tentjes.

Reboot speelde een heerlijke set, met weldegelijk heel veel eigen hitjes maar dat stoorde geen seconde. Iemand een idee van zijn openingstrack overigens? Hij speelde daarover de accappella van 'Something For Your Mind'. Ik veronderstel dat dit een live edit was maar het was natuurlijk briljant gezien om net deze accapella hier in België te gebruiken. Zoals verwacht sloot hij af met Caminando, alleen spijtig dat er geen bijhorende sitdown aan te pas kwam.

Aangezien Reboot een "live" deed met z'n laptop stopte de muziek volledig alvorens Luciano overnam. En die begon weer helemaal vanaf 0 op te bouwen waardoor ik besloot voor het eerst eens een kijkje te gaan nemen op Stage 2. Daar was Marcel Dettmann begonnen aan het tweede uurtje van zijn set en die was toch wel lekker aan het knallen.

Het viel me op dat de tweede stage toch wel een pak kleiner was en dat daar ook een pak minder volk rondliep. Er werd ook minder gedanst en er was misschien iets minder sfeer maar dat kon Dettmann niet deren. Berghain techo all over ... en ik kon het best wel smaken.

Na Dettmann opnieuw naar Stage 1 om het tweede uur van Luciano mee te pikken. En die was ondertussen wel in het juiste ritme terecht gekomen. Onverwachts toch vrij veel bekende plaatjes, veel Mop-stuff en een heerlijke drive ... De sfeer zat er echt helemaal in op het einde van z'n set.

Ondertussen was het al 19u30 en tijd om eens iets te gaan eten. Maar aangezien er maar één frietkraam voorzien was om een paar duizend mensen te bedienen bleven we op onze honger zitten. Om me tussen die file te gooien had ik immers geen zin. En tegen 20u30 en 21u30 was het er nog steeds niet beter op. Gelukkig was er nog red bull ...

Tot 21u00 was er eigenlijk een interval in de shedule aangezien de Fuse residents op elke stage geprogrammeerd stonden. Op stage 1 vond ik Pierre toch wel tegenvallen. De flow waarvoor Luciano gezorgd had was immers toch behoorlijk verstoord. Dan maar naar Deg en die draaide echt wel een behoorlijke set. Lekker knallende techno en opnieuw kon ik het wel smaken.

Tegen 21u00 zelf dan toch maar terug naar Stage 1 want Raresh zou eraan beginnen. Toch wel een beetje een tegenvaller eerlijk gezegd. Leuke platen maar echt volledig onbekend voor mij. En ook helemaal geen enkel hitje. Toen Ricardo zich eraan toevoegde ging het muzikaal voor mij opnieuw de betere richting uit. En hoe later het werd, hoe beter ook ... Geweldige afsluiting van Ricardo!

De zomerhit van 2010 in Ibiza lijkt mij overigens ook wel gekend bij deze. Het was dan ook de enige plaat die ik 2 keer heb horen passeren. Zowel bij Luciano als Villalobos. En twee keer ging het dak er volledig af ...

Uitermate geslaagd festival dus met Reboot, Dettmann, Deg, Luciano en Villalobos als helden van de dag. Nog wel enkele pijnpunten met de toiletten en de eetgelegenheden maar dat zijn eigenlijk maar kinderziektes. Hopelijk volgend jaar opnieuw afspraak op het strand!


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2010, 14:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Leuk reportje :)

[quote="Tomas Neil"]De zomerhit van 2010 in Ibiza lijkt mij overigens ook wel gekend bij deze. Het was dan ook de enige plaat die ik 2 keer heb horen passeren. Zowel bij Luciano als Villalobos. En twee keer ging het dak er volledig af ...


Welke dan?? Je zet er geen titel bij.

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2010, 14:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
[quote="Partyhardy!"]Leuk reportje :)

[quote="Tomas Neil"]De zomerhit van 2010 in Ibiza lijkt mij overigens ook wel gekend bij deze. Het was dan ook de enige plaat die ik 2 keer heb horen passeren. Zowel bij Luciano als Villalobos. En twee keer ging het dak er volledig af ...


Welke dan?? Je zet er geen titel bij.

Hehe. Oeps!

Butch - No Worries (gereleased op Cecille)

Top
   
PostPosted: 05 Jul 2010, 18:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Sorry hoor maar wat een mega saaie plaat, voor mij iig geen zomerhit ;)

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2010, 18:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
nice report ! ik begin nu echt benieuwd te raken naar die "berghain"sound. Laatst len faki gehoord. Dekt die de lading een beetje ?

enne die butch plaat :\ waar is de catch ?

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2010, 22:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
Die Butch plaat doet bij mij nochtans wel de trick hoor ... had 'm hier zelfs al thuis liggen.

Maar ach ... over smaken en kleuren ... ;-)

Die Berghain sound trekt mij ook steeds meer en meer aan ... Len Faki wil ik zelf ook dringend eens graag aan het werk horen. Want de producties van deze man kan ik wel smaken (Y) Vraag me gewoon af of je die Berghain sound niet beu wordt na een uurtje of drie - vier ...


Top
   
PostPosted: 06 Jul 2010, 00:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Maar 1 friettent???? :cow

Leuk verslag idd (Y)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma