It is currently 16 Apr 2024, 13:12

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Wooferland
PostPosted: 15 Aug 2010, 11:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Wauw, wat een top dag heb ik gehad.

Het begon wel fout. het zou om 13.13u open gaan (doe eens gek). Om die tijd kwamen wij ook ongeveer aan, wat zien we, hekken nog dicht. Er kwamen steeds meer mensen aan lopen maar het bleef dicht. Uiteindelijk rond 14u gingen er 2 poortjes open. Heel slecht want er waren meer poortjes en er was een behoorlijke rij ontstaan. Gelukkig stonden wij precies bij die poortjes die open gingen dus toen het eenmaal liep, waren we wel met 10 minuten binnen. Maar de zon scheen flink en het werd aardig warm. Toen wij bijna binnen waren gingen er ook meer poortjes open. En wat ik begreep is er wel water uitgedeeld, dat dan wel. Het verhaal gaat dat het terrein nog niet vrij gegeven was door de politie. Zij kwamen om 14u met 2 auto's aan rijden en daarna ging het open dus het zal er wel wat mee te maken hebben gehad maar ik vind het slecht. Uiteindelijk gaan ze al pas om 13u open en dan zelfs nog een uur later.

Maar goed, eenmaal binnen ging alles soepel. Het is een kleinschaliger festival tov al die grote en dat is ook waarom ik dit keer voor wooferland koos ipv loveland. 1 tent, 1 open stage en daar tussen het eet gedeelte waar je ook kon zitten in een chill gedeelte waar o.a. Bob Marley uit de boxen kwam.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kVpAjJOqyRg[/youtube]

Muzikaal gezien heb ik echt een heerlijke dag gehad. Niet alleen maar de traditionele oldschool platen. Ik heb Marcella, Frank de Wulf, Per, Steve Rachmad en Jack de Marseille gehoord en kan eigenlijk alleen maar zeggen; allemaal top. Bij Frank de Wulf viel alleen 3x het geluid uit. Hij pakte het goed op en het publiek nam het ook maar even voor lief. Het is alleen bij hem gebeurd, daar sta je dan als dj. Lijkt me echt killing. Maar goed, het weer, de sfeer, het publiek, het kleinschalige...ja, voor mij zeker een leuk feest om vaker heen te gaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tC5KO215w0k[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8BTp8qAwrf8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ApFJ9qLvCkc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Tw1nOCrXVDE[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J2a7NorLfyA[/youtube]


Top
   
 Post subject: Re: Wooferland
PostPosted: 16 Aug 2010, 22:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Even wat aanvullingen....

Na een succesvol tequilla avondje ervoor, liep de opstart naar dit leuke en gezellige festival even anders.

We kwamen dus om ongeveer 16 uur binnen na het verwerken van een brute kater en de daarbij behorende man met de hamer.
Allereerst een wachtrij.... voor zo een klein festival... te cool. De reden het overleven van de paarse pot was lastig....
binnen..... munten en rondje terrein. Heerlijk om weinig keuze te hebben.
1 main ,1 tent. Tempo mellow, tempo hardtrance.

Daarna even nagedacht over een betere oplossing voor de drankaanvoer..... 20 minuten voor een paar drankjes is toch echt even wat minder. Drinken in het midden van het terrein... ronde bar en genoeg personeel.

Held van de avond..... Cellie. Als je ooit in de mazzo bent geweest dan draaide ze daar vaak de perfecte combinatie tussen techno met een trancy bite.... Humate, josh wink, cellieĀ“s eigen tracks op het mazzo label... alles kwam voorbij... met de touch van Ma22o... :cool
Lang geleden dat ik een potje heb staan molenwieken.

Jack de marseille.... veel acid invloed plaatjes.... aantal trainwrecks...
geen verkeerde set

Rachmad had een paar heerlijke oude detroit plaatjes van K-hand die niet iedereen herkende. vond zijn set niet helemaal lekker uit de verf komen.
Had een ander verwachtingspatroon.... geen "the bells" dat kan niet hoor... volgens mij moet ik volgend jaar maar eens zijn platen tasje vullen met de detroit techno platen van toen.

Per had volgens mijn maatje echt de time machine sound.... vond hij helemaal super.... volgens mij liep ik toen nog mee met wannabe Piet in mijn aussie. Dus zijn sound kwam voor mij niet helemaal over, maar alsnog draaide hij alles naadloos en lekker aan elkaar. Ook vermaakte Per zich erg goed achter de draaitafels, wat ik erg kan waarderen. Precies de breaks en de vocals nog weten.... helemaal top.

Even nog een paar uitstapjes naar de hardtrance HQ JP stylie tent .. niet zo mijn ding meer... miss monica... ras entertainer.... mooi om te zien. Alleen ik hou niet zo van die stijl van mixen en begint me altijd dus te snel te vervelen.

Het eten was helemaal top, alles vers... hamburgers van de bbq, verse sla, verse uien.... helemaal 2010 :) Fruity bar. Alles was er voor de bewuste stapper van boven de 30... ik miste alleen nog de herbal shop :p

Ik voelde me eindelijk weer eens jong op dit festival... ondanks de wildgroei van grijze haren

Toch wel triest om te zien hoe je na 15 jaar stappen het dit keer geen 16 jarig meisje is dat je omziet omvallen door grensverleggend gedrag, maar een dame van 30 kotsend in het zand ziet zitten getroost door haar uit hun pan vriendjes en vriendinnetjes. Lijkt me toch niet meer dat je zo een feestje mee wil maken. Maar ieder zo zijn ding :lol

Dit festival had zeker 'ziel' ... nostalgie is af en toe echt niet erg. Sfeer echt helemaal fijn... Alleen DJ's.... kom op.... spit, graaf door die oneindig kast van vinyll en laat dish and tell even links liggen. Gooi die op bij het TUTB van id en t.... maar leg hier de gouden klassiekers op die niet de house top 100 hebben gehaald :p Per was eigenlijk de enige die dat echt goed begrepen had. Jack de marseille had ook een behoorlijk eigen sound, maar ik heb eigenlijk geen idee wat deze vroeger draaide. Misschien iemand die daarover even wat info kan geven... Hij heeft lang geleden volgens mij ook op DV gedraaid.

Dus als tegenhanger van Loveland.... is dit echt een hele leuke keus voor veel minder geld en veel meer sfeer.

Dansliefhebber bedankt voor de filmpjes....

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
 Post subject: Re: Wooferland
PostPosted: 16 Aug 2010, 23:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Mooie verslagen! (Y)
Goed te lezen dat jullie t naar je zin hebben gehad.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Wooferland
PostPosted: 16 Aug 2010, 23:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
[quote="Smiley"]Dus als tegenhanger van Loveland.... is dit echt een hele leuke keus voor veel minder geld en veel meer sfeer.

Dansliefhebber bedankt voor de filmpjes....

Graag gedaan. Ik was dit keer niet in de mood om een heel uitgebreid verslag te schrijven dus dacht, ik zeg het met filmpjes ;-)

En ik ben het helemaal met je eens, het sfeertje was echt goed. Natuurlijk lopen er ruigoord types en mensen waarvan ik denk; kom eens wat vaker onder die steen vandaan, maar juist die diversiteit in combi met no nonsense opzet maakt het echt een leuk buitenfeestje.

Top
   
 Post subject: Re: Wooferland
PostPosted: 16 Aug 2010, 23:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Van mij mogen er nog wel wat meer ruigoord types bij...

Zijn vaak erg sfeer bevorderlijk... open minded.... en houden van dansen.

De steentypes.... wie weet val ik wel onder die categorie :)

Ik ben in ieder geval selectief in het feestjes uitzoeken.... en dit jaar pas lawler, danny en nu woofer.

Allen hadden een heel andere charme maar zou ze niet willen ruilen voor de staande recepties.

Volgende feest moet maar eens een heel vunzig vies techno feest worden van misschien wel de zodiac commune :)

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
 Post subject: Re: Wooferland
PostPosted: 16 Aug 2010, 23:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
haha, ik weet niet of jij onder die categorie valt. Ik bedoel daarmee dat je mensen ziet lopen in zowat hetzelfde qua outfit en haardracht dan op de illegale feesten tig jaar geleden.

En de ruigoord types zijn absoluut open minded en doen lekker hun ding. Dat draagt wel bij aan de sfeer. Wat ik ook schrijf, juist dat er van alles wat loopt, maakt het zo gezellig.

Op naar volgend jaar.


Top
   
 Post subject: Re: Wooferland
PostPosted: 21 Aug 2010, 02:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Alles mee eens!

Kan me alleen nog steeds niet in die classics vinden ... waarschijnlijk omdat ik pas 10 jaar mee dans in this madness :p

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Wooferland
PostPosted: 21 Aug 2010, 19:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Ik denk echt dat jij (en dat heb ik ook tegen Berteke en Jan gezegd) je draai hier kan vinden. De buitenstage met een soort van iT, Mazzo enz. stijl komt echt in de buurt van wat wij nu ook lekker vinden. Ik dacht dat nog toen ik lekker stond te dansen in de zon. Weet natuurlijk niet of dat volgend jaar weer zo is maar dit jaar had ik echt zoiets van; waren jullie er maar bij zodat jullie konden oordelen of dit ook wat voor jullie is.


Top
   
 Post subject: Re: Wooferland
PostPosted: 22 Aug 2010, 20:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Fijn om i.i.g. gemist te worden! ;)

Het blijft zeker ieder jaar weer de aandacht houden!

_________________
I love PoesUps!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma