It is currently 28 Mar 2024, 10:28

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: Loveland
PostPosted: 15 Aug 2010, 21:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Er zijn toch mensen van hier geweest? Ik ben erg benieuwd dus kom maar op met de verhalen.


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 08:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
sebastien leger die de melodie / tune van rad van fortuin in een house mix draait... niet als gimmick ff leuk "haha zie mij grappig zijn op een festival" tussendoor, nee, een héle track lang..op de mainstage...sja.. :cow

en dat zegt zon beetje alles wel over het festival voor mij.

met uitzondering van mauro picotto vond ik de rest v/h festival verrrassend slecht. ik misste iets aan het feest, een soort van "ziel" zeg maar... wel leuk dagje uit met veel bekenden, een ubervage joost, lekker ijs, fijne patat, lekker zonnetje achteraan bij de main, lekker biertjes gedronken en een gratis spijkertas voor mevrouw c-jay, maar het werd een vroegertje voor ons. :)


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 10:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
Qua organisatie helemaal super binnen 3 minuten al ticket laten zien, kluis geregeld + munten gehaald en dat rond een uur of 13:30. Een nieuw record!! Verder een leuk opgezet festival.. Het heerlijke weer speelde ook een belangrijke rol.. Dus een dik compliment voor de organisatie!!!

Egbert en daarna stukje Michael Mayer was voor mij muzikaal het hoogtepunt!!
Sander Kleinenberg heb ik nog nooit zo slecht horen draaien, alleen de laatste 3 platen waren aardig! Daarna begon Sasha sterk, maar kakte vervolgens ook redelijk in! Ik heb het idee Sasha beter niet mainstage kan staan.. Wel tof dat hij gewoon zijn eigen ding deed.. Daarna Secret Cineman + afsluiting, voor een uurtje goed te doen.

Al met al een leuk en gezellig festival, maar het publiek + muziek kon beter.
Zeker wel een leuke dag gehad! :D

_________________
http://soundcloud.com/nigel_dj


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 10:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Niets gemist zo te lezen en 60 euro bespaard :lol

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 12:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Heerlijk dagje gehad (Y) . Met veel vrienden/vage kennisen vanuit 010 naar 020 vertrokken. Ik had nog een mooi programma uitgestippeld, maar daar kwam zoals altijd geen klote van terecht. Zo'n beetje de hele dag op de main vertoefd, wat helemaal prima was. Marnix draaide lekkere zomerse prog om er lekker in te komen. Daarna Michel de Hey die het roer direct omgooide naar techhouse. Ben al geen 10 jaar meer fan van de Hey, maar dit was best goed te pruimen. Picotto ging eigenlijk op de zelfde voet verder. Draaide zo'n beetje de hele techhouse Beatport top 10 van deze zomer, maar dat kon me op dat moment worst zijn :p . Hoogtepunt van zijn set was zijn eigen plaat Motion, wat een vette plaat is dat toch. Sebastien Leger moeten ze aan de leeuwen voeren, wat een platte zielloze troep draait die gehaktbal. Ben ook richting de Underground stage gegaan, waar michael Mayer zijn emo zweefhouse ding aan het doen was. Ik hou er best van, maar wel om 10 uur s'morgens op een afterparty ;) ....Einmusik deed zijn bekende ding, waarvan ik het middenstuk gemist heb omdat ik nog ff een pannekoek naarbinnen gepropt had. Kwam wel op tijd terug om de laatste bekende klappers van hem te horen, wat een feestje was. Tijd om weer te verkassen naar de main, waar de meester kwam (wilde eigenlijk ook Dimitri horen. maar op de main was het toch wel een punica oase, waar een hoop vrienden die praktisch nooit meer weggaan, het veld aan het kaalgrazen waren :) ). Sasha, zoals verwacht de held van de dag. Begon met de Max Cooper remix van Xpander. Een hoop dikke platen voorbij horen komen, waarbij hij toch een stuk duisterder/dieper draaide als verwacht. Hele dikke set!!!!! Zoals ik al zei, Loveland, wederom een heerlijk festival, wat goed georganiseerd was. Het had af en toe wel wat meer los mogen gaan, maar dat zijn we helaas wel gewend de laatste jaren in ons kikkerlandje..


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 12:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 09:13
Posts: 710
Location: Arnhem
Ongelooflijk dit. Sasha die XPANDER (Max Cooper Remix) draait en het hele veld staat gewoon stil....?! :cow

Mijn keuze viel op Henrik Schwarz en daar ging het gelukkig volledig los. :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TQt_fs9sVh4[/youtube]

En zo verschrikkelijk los ging het onlangs in een club in Edinburgh op exact dezelfde track. Zoek de verschillen... :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nNwzlwDT7Nk[/youtube]


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 14:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Ben ik toch blij met mijn beslissing om naar Wooferland te gaan voor 20 euries. Heb een heerlijk dagje gehad.

Wat is dat toch dat Loveland Festival niet echt een ziel heeft. Ik heb dat zelf ook zo ervaren in het verleden. Is toch het publiek vrees is, ook al lopen er genoeg muziekliefhebbers tussen. En als je de line up op papier ziet, is het toch ook niet misselijk.


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 15:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
Welk wat groter festival in NL heeft de laatste jaren dan wel `een ziel`? Daarom ben ik als het gaat om de grotere festivals overal inmiddels afgehaakt.
Naar mijn mening is het teveel en te vaak meer van hetzelfde om überhaupt nog een ziel te vinden.

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 16:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Sep 2005, 14:28
Posts: 94
Organisatorisch is Loveland een toppertje. Bijna geen wachtrijen bij de ingang, wc en bar. Muzikaal gezien een stuk minder dan vorig jaar. Bij binnenkomst nog wel even een kwartiertje genoten van good old Frankie Knuckles.

Daarna via het 1richtingsverkeer naar mainstage. Hier stond de heer Picotto te draaien. Saaie lif laf techno, af en toe met een kleine climax en kabbelend ging hij maar voort. Het publiek was duidelijk nog niet genoeg opgewarmd, wat resulteerde in de befaamde staande receptie. Wat mij dit jaar opviel was de concentratie tokkies en paupers, tering wat een figuren. Heel camping bakkum/kamp van beverwijk waren vertegenwoordigd...

Hoog tijd voor een bezoekje aan de Rise area. Oxia was hier bezig het publiek goed op te warmen voor de heer Pullen. Wat een verademing tov de meuk die er werd gedraaid op mainstage. Pullen snapt precies hoe een festival werkt: niet lullen, gewoon bruut draaien en gas geven. Voetjes van de vloer, swingen en gek doen en een lekker sfeertje.

Uiteindelijk toch weer beland op de mainstage waar de muzikale aanfluiting telkens erger werd. Kleinenberg alias popie jopie die totaal de weg kwijt lijkt te zijn de laatste jaren. Het bekende "verhaaltje" wat hij altijd zo lekker kon vertellen tijdens zijn set was duidelijk niet aanwezig. Volgende op de menukaart was sasha. Het begin was veelbelovend met die xpander track, echter na een aantal minuten was hij weer lekker aan het kloten. Mario bros achtige sound wat hij draaide, geen samenhang, geen verhaaltje, geen goede opbouw en een zeer matige performance. Ik zeg geen progdeejays meer op zo,n grote stage, maar lekker in een donker hol/tent. En voor sander en sasha regel ik volgend jaar wel een plekje bij de Pringles tent voor een b2b sessie. Dit zijn nou jongens die zich niet meer ontwikkelen en links en rechts worden ingehaald door de jonge honden.Totaal niet meer vernieuwend. Neem eens een voorbeeld aan Steve Lawler, kijk eens hoe hij zich blijft door ontwikkelen en iedereen nog steeds helemaal inpakt met zijn sound. Na de set van sasha ben ik pleite gegaan en op de weg terug naar de ingang nog even bij T dansant gekeken, waar het tot mijn verbazing goed los ging.


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 17:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
jesus het verschil bij die filmpies :cow :cow hulde voor die engelsen, denken niet aan hip zijn, verstand erbij enzo. Los gaan op een feest, waarvoor je gaat. Losing you fucking mind.

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 17:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
[quote="Bartk"]jesus het verschil bij die filmpies :cow :cow hulde voor die engelsen, denken niet aan hip zijn, verstand erbij enzo. Los gaan op een feest, waarvoor je gaat. Losing you fucking mind.

Ja maar weet je wat ik altijd zo frapant vind, die NLers zijn wij zelf en wij doen er dus ook aan mee. Wat is dat toch dat we zo gereserveerd kunnen zijn. Als ik het antwoord hierop zou weten, zou ik een stuk wijzer zijn :lol

Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 17:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
Is dat niet `onze` calvinistische inslag?

[quote]In het spraakgebruik wordt met calvinisme een verzameling eigenschappen bedoeld die typisch Nederlands zouden zijn. Ingetogen gedrag; ingetogen in het uiten van emoties; niet te koop lopen met je successen, kapitaal of bezittingen; starheid in principes; soberheid, zuinigheid, lijdzaamheid en arbeidsethos.

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 17:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
het zit in onze volksaard en we zijn superverwend als Nederlanders. Ipv zelf het feest te maken verwachten wij dat de dj(s) dat doen. Daarnaast zijn we superzeurpieten. Het is nooit goed. Het zijn niet alleen de Engelsen die gewoon uit hun dak gaan, die mentaliteit heb je ook hier in de US (behalve NYC die hebben hetzelfde probleem als de nederlanders

Ik merk het verschil echt nu ik hier in Denver woon. Mensen gaan uit en de dj is een onderdeel daarvan, maar ze willen in eerste instantie gewoon feesten. Het is niet zo raar dat een hoop dj's graag in het buitenland draaien. Ook beseffen Nederlanders niet hoeveel goede dj's in allerlei stijlen we hebben in Nederland die wereldwijd gewaardeerd worden. Chuckie en Bartbmore zetten de tent op zijn kop hier bv. Daar mogen we best wel trots op zijn.

De meeste grote namen komen ook maar 1 x per jaar langs, dus dat speelt ook een rol. Nogmaals minder verwend.

En inderdaaf Sasha, Digweed etc werken het het beste in een tent met langere sets. Ik snap die programeurs nooit die dit soort namen boeken voor 1 1/2 uur op een main stage. Dat werkt niet


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 18:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
Jesus what's wrong whit those fucking AFC's. Thank god I wasn't there but on a underground party @ Groningen much more fun.

And is true that you make the party, not the dj's. So if your not in the partymode just don't come or leave the place.

Enough said...

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 18:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Wat de fuck doen die mensen daar? Waarom gaan ze in godsnaam naar een festival :cow

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 18:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
MKN, ben je ineens een englesman geworden??

En ja, calvinistisch, dat zijn we met zijn allen. Doe vooral maar gewoon, dan doe je gek genoeg.


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 18:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Op party's hoor je gek te doen!


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 18:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
[quote="Dansliefhebber"]Doe vooral maar gewoon, dan doe je gek genoeg.
Kan ik niet meer horen, deze uitspraak :x (N)

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 19:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
In de Skihut gaat men anders behoorlijk los hoor :roll
Meeste mensen worden toch meegesleurd/meegenomen in de sfeer is mijn ervaring. Hier in NL is het vooral kijken en bekeken worden, heeft naar mijn idee niets met het Calvinisme te maken ;)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Loveland
PostPosted: 16 Aug 2010, 19:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
[quote="lion73"][quote="Dansliefhebber"]Doe vooral maar gewoon, dan doe je gek genoeg.
Kan ik niet meer horen, deze uitspraak :x (N)
Nou, sorry hoor. Zal het nooit meer zeggen.

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma