It is currently 19 Apr 2024, 08:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 22 Jun 2011, 23:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Afgelopen zaterdagmiddag na 7! jaar weer terug op het eiland. Er is toch wel een hoop veranderd moet ik zeggen. Alles is moderner en ik was inmiddels al op de hoogte van de openings en sluitingswetgeving. Vooral het feit dat DC10 nooit meer hetzelfde zal zijn vond ik balen maar desondanks toch een poging gewaagd.

Op het vliegveld naar een Amnesia dame gelopen en gevraagd of ik nog op de lijst kon voor Matinee, ik moest dan wel voor 1en binnen zijn en dacht oh dat red ik wel. Aangezien ik nooit veel geld wil uitgeven voor verblijf gekozen voor het altijd geweldige San An haha. Nu moet ik zeggen dat ik aardig bij West End uit de buurt zat en eigenlijk nergens 'last' van had.

Aan de rand van San An heb je best aardige restaurants en heb wat gegeten en ben in een bus naar Amnesia gestapt om 0:00u. Er stond een aardige rij maar ik dacht ik sta er toch op dus kan vast zo doorlopen, niet dus want 75% stond op de lijst en moest dus mooi entree betalen. Maargoed je neemt dat maar voor lief. Binnen werd er nou niet echt hoogstaand gedraaid en is het behoorlijk commercieeel qua muziek. Desalniettemin was het niet plat en ging het heerlijk los. Er waren voornamelijk Spanjaarden en die heb ik hoog zitten als het gaat om feestjes want dat kunnen ze wel.

Het was niet overvol en dus redelijke bewegingsvrijheid. Anyway het was een aardig feestje en ook de after bij La Plage was goed te doen. Om 14u maar weer naar m'n hotel gegaan en wat bij geslapen. Zondag heb ik helemaal niks gedaan behalve dat ik s'avonds heerlijk heb gegeten bij Chimichurri. Voor de vleesliefhebbers: 5 sterren en een toplocatie. Heerlijk rustig alsof je in je achtertuin eet en goed betaalbaar.

Maandag had ik wel weer feestplannen want ik zou dinsdag alweer teruggaan. Ik wou toch eens de combi DC10 en Cocoon proberen. De laatste keer DC10 was dus alweer heel lang geleden. Je kwam uit de Space rollen en je pakte een taxi naar DC10 waar je vrolijk doorging tot je niet meer kon. Die tijden zijn helaas voorbij en het begint pas om 16:30. Ik was er rond 18:30 en het was nog vrij rustig. Ik heb nog nooit een sfeerloze DC10 meegemaakt en het was ook dit keer weer niet anders.

Wat me wel opviel was de security, die loerden net zo lang tot ze iemand met pillen zagen en diegene werd verwijderd. Ik dacht toen wel dat is toch niet meer van deze tijd? Mja blijkbaar krijgen ze goed betaald ;)
Naarmate de avond vorderde kwamen er ook steeds meer mensen waaronder veel Engelsen, en dan niet de San An Engelsen maar de Londenaren. De hoogtepunten waren toch wel Zip (waarom draait hij nooit hier?) en Seth Troxler. Je moet er van houden maar ik vind het erg aangenaam.

Om half 2 toch nog een taxi richting Cocoon gepakt maar ondanks de aardige line up (Hawtin, Villalobos, Jamie Jones en Carola) vond ik het veel te druk en gewoon geen topavond. Voornamelijk de drukte stond me erg tegen en ik weet niet of ik er nog een keer heenga. Ik ga dit jaar nog 2 keer en dan hopelijk ook naar Ushuaia met Sasha en Space met Digweed. Ik vind het jammer dat We Love niet meer is als eerst, erg tegenvallende line ups. Verder lijkt het me gewoon heerlijk om van de algehele vibe te genieten zonder naar een (grote) club te moeten :)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 22 Jun 2011, 23:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Leuk verslag.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 22 Jun 2011, 23:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Inderdaad een leuk verslag en leuk om te lezen wat het verschil is met je bevindingen van toen en die van nu :). Daarnaast nog bedankt voor de restaurant tip :).

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 27 Jun 2011, 21:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Inderdaad leuk om te lezen (Y)


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 06 Jul 2011, 20:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
heb de filmpjes even in mijn verslag hieronder geplaatst.


Last edited by Dansliefhebber on 07 Jul 2011, 15:57, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 06 Jul 2011, 22:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Review please, dat leek me echt zo'n super gaaf event :D

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 06 Jul 2011, 22:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 18 Nov 2005, 13:31
Posts: 331
Location: noordwijkerhout
8-) nice feestje daarna gelijk door naar de luchthaven met een geweldige afsluiter: ontbijt met Hernan op de luchthaven van Ibiza: hij terug naar Barcelona, wij terug naar Amsterdam...

nee we zijn geen groupies, hij vroeg zelf of hij bij ons mocht zitten...
:lol


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 06 Jul 2011, 22:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Jaja... wrijf t maar weer in ;)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 06 Jul 2011, 22:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Michel de Hey vond ik nooit zo bijzonder, ik had hem al een aantal keer in studio 80 gehoord. Maar de zondag na awakefest draaide hij echt een meesterlijke progressive set op woodstock 69.

Hij sloot af met die remix van everything at the right place, nuff said.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 06 Jul 2011, 23:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Berteke had gastenlijst voor elkaar gekregen en dat ging uiterst vlekkeloos bij de ingang. Wel paspoort of rijbewijs laten zien maar dan rolt je naam zo uit de computer. Wij waren rond 23.30u binnen en ik stond versteld van hoe druk het al was. Parkeer terrein was ook al bomvol. Ik ben eerder in september geweest en kan me herinneren dat het echt pas later vol liep.

Carl stond al vol energie te draaien en pakte ook weer even, zoals we gewend zijn, de mic om de boel op te zwepen. Publiek reageert daar gelijk op. Ik kan altijd genieten van zijn energie. Een genot. Hij ging dus 10u lang draaien, van 22 tot 8u.

Verder was het Sunset Terrace open waar een flinke windblower stond die je coupe van je hoofd waaide. Muziek vonden wij daar ook niet echt ons ding (weten niet wie er draaide maar als ik de flyer moet geloven is het Elio Riso) dus wij zijn lekker bij die reus blijven staan in de main zaal.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e7EFf7d3Uic[/youtube]

Publiek heel divers van: behoorlijk onderweg, alle nationaliteiten, jong, oud, hip en kom net van het strand vandaan. Om 00u ging de zaal open waar ik me meestal het lekkerst voel; Covered Terrace. Er liep veel bewaking maar iedereen die wij troffen waren even vriendelijk en goedlachs. Maar ze hielden de boel in de gaten. Er mag niet meer gerookt en niet iedereen hield zich er aan maar ik denk sommigen ook zeker onbewust. Ik wist het ook niet en heb nog een sigaret gerookt, zonder gene. Totdat ik het ontdekte. Ze hebben wel weer een kleinere zaal waar ook een dj draait met bar en daar mag je wel roken. Heel netjes en rook fris (goede afzuiging).

Bij de barren altijd zo aan de beurt maar dat zal komen door de vele barren, de snelle werkers maar zeker ook de prijzen, zoals iedereen hier wel weet. Flesje water 7 euro, wijn 10 euro. WC's gratis en continue schoongehouden. Was even vergeten dat er schoonmaaksters de hele avond rondlopen met karren om de glazen, flesjes, bekers enz. op te halen danwel te ergens te staan dweilen.

In onze zaal opende Yousef, zeker niet verkeerd om te beginnen maar naar onze zin soms net een break teveel. Daarna Hernan al en wat bleek, zowel hij als Yousef en Nick draaiden maar 1 uur, dj Vibe 2 uur en Michel mocht het afmaken vanaf 5u. Dat zou uit komen op 3 uur draaien maar ik denk alleen als het vol genoeg blijft. anders doen ze die zaal vast eerder dicht.

Persoonlijk vond ik de set van Nick het lekkerst die dus na Hernan draaide.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sZ36Dz779FA[/youtube]

daarna die van Hernan (die gewoon meer zijn ei kwijt kan in een langere set, nick kan wel gelijk de juiste set neer leggen in korte tijd).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2BUmzyyAyVY[/youtube]

Vibe had ik nog nooit gehoord maar vond ik in grote lijnen erg lekker.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kUK-zrUrNr0[/youtube]

Michel maar een half uurtje mee gemaakt en dat is nooit echt zo mijn ding dus ik had er vrede mee.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9XR6Ic-ThGU[/youtube]

We hadden ruimte zat om te dansen, al zat de Space in alle zalen lekker vol. Buiten terras was voor zover mij duidelijk niet open. Niet gekeken want als ik eenmaal mijn stekkie heb en het bevalt, ben ik gezegend.

Ze hadden in onze zaal weer fraaie en goede danseressen, geen idee wat er allemaal uit de hoge hoed bij Carl getoverd is in de zaal.

Wij hadden wel veel kontakt om ons heen. vond de sfeer helemaal goed. Verbaas me soms wel dat je dan iemand op de dansvloer op een kruk zie slapen, weet toch wel fijnere slaap plaatsen :lol

Ik heb genoten en we hebben afgesloten op het vliegveld met Hernan, bakkie koffie gedaan en lekker zitten kletsen. Hij had gelijk met ons een vlucht terug naar huis. Dat ontdekte we al in Space dus we hadden al afgesproken elkaar op the airport te treffen. Mooie afsluiting zo met zijn allen.

Trouwens ook nog gegeten bij Chimichurri. Is van een Duitser, Stephan, prima peer. Eten niet heel hoogwaardig maar zeker een goede prijs kwaliteit verhouding.

Verder een dag bij Cala Bassa Beach Club gelegen, was een leuke plek. Nog naar Bora Bora gewandeld maar nee, dat is mijn ding niet echt. Als ik langs Jet loop ben ik er al klaar mee. Van alle kanten trance muziek en hutje mutje. Muziek bij Bora was wel weer lekker maar mij te druk en ik vind toch het terras zoals Berteke zei; een hoog vreetschuur gehalte hebben. Houten stoelen nodigen mij niet uit. Wij hebben lekker op het terras van Garbi gezeten, waar we heerlijke mojito's gedronken hebben.

Prijzen vallen allemaal reuze mee, behalve in een club. Maar ik ben dan ook niet bij Blue Marlin of KM5 geweest. Dat hoeft voor mij niet zo. Ibiza stad blijf ik een geweldig leuke stad vinden. San Antonio is echt een heel ander niveau of misschien beter gezegd; geen niveau. Ibiza is wereldser, levendiger op een veel leukere manier.

Mocht je in Figueretas komen en je wilt wat eten of drinken, raad ik All Cafe Bistro aan. Voor zowel ontbijt, lunch als diner. Leuke zaak op de boulevard.

Ik dwaal helemaal af, want het gaat hier over feestjes. Berteke en Jan kunnen vertellen hoe zij donderdag 30 juni Ushuaia ervaren hebben met Luciano and friends. Ik kwam daarna pas aan dus heb die moeten missen. Wellicht later dit seizoen nog eens.


Last edited by Dansliefhebber on 07 Jul 2011, 15:57, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 07 Jul 2011, 02:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Mooi verslag Chantal (Y)

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 07 Jul 2011, 08:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
(Y) weer erg leuk om te lezen .

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 07 Jul 2011, 10:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Leuk verslag, Chantal.
Fijn dat je toch bent gegaan.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 07 Jul 2011, 11:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Leuke reports, en blijkbaar nog altijd de moeite om er heen te gaan. Hoop dat ik volgend jaar wat tijd vrij kan maken :D

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 07 Jul 2011, 14:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Leuk verslag Chantal, leest zoals altijd heerlijk weg! Chimi ben ik ook geweest en had het beste stukje vlees sinds tijden op :)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 07 Jul 2011, 15:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
We zijn ook naar Chimi geweest naar aanleiding van jou tip. We kwamen er ook nog eens langs toen we naar het strand van Cala Bassa reden. Hebben toen gelijk gereserveerd voor die avond. Het was ook zeker wel lekker en absoluut betaalbaar. Aan de rand van San Antonio hebben wij ook erg lekker gegeten bij s'Embarcador.


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 07 Jul 2011, 15:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Leuk verslag , krijg nu al zin om een ticket te boeken :).

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 08 Jul 2011, 00:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
[quote="Dansliefhebber"]Aan de rand van San Antonio hebben wij ook erg lekker gegeten bij s'Embarcador.

San An is op de goede momenten best te doen! :)

Ik zit er over 2 weken weer :D

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 08 Jul 2011, 01:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Fijn report (Y)

Krijg ook zo'n zin in vakantie...

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Ibiza 2011 part 1
PostPosted: 08 Jul 2011, 09:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Was dit trouwens de set van Nick Warren? Hoor namelijk tussendoor iets van blabalbal Carl Cox, Space blabla.

Nick Warren @ Ibiza Global Radio - 05-07-2011

http://www17.zippyshare.com/v/20854806/file.html
http://ul.to/f6jpem8d
http://www.sendspace.com/file/ci8xxz

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma