It is currently 19 Apr 2024, 20:29

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 13:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Sep 2005, 14:28
Posts: 94
Awake Fest 2011

Al tijden stond dit fuifje op de planning. Muzikaal gezien het hoogtepunt van het jaar voor de tehnopuristen. Van schranz tot minimal, van berlin tot detroit, voor ieder wat wils. Zo rond een uurtje of 1 vertrokken naar het festivalterrein met de pendelbus. Lekker druk bij sloterdijk en een behoorlijk plens regen die uit de hemel viel. Eenmaal aangekomen zou de weg naar het terrein zijn ingekort tot een minuut of tien lopen, maar volgens mij kan rocco niet goed klok klijken, want dit was nauwelijks korter dan voorgaande jaren. Entree verliep verder soepel, net zoals de kluisjes.

Direct Area X ingedoken en dit bleek ook de tent van Klock en Dettman te zijn. Sandwell District stond er flink op los te beuken. Ik had nog niet eerder live een set van deze gasten gehoord, maar dit is een naam om te onthouden voor op feestjes. Energieke stoomlocomotief techno die plaat na plaat harder en beter wordt. Blijkbaar voor de meest aanwezige leute iets te hard, want de zaal liep tegen het einde behoorlijk leeg. Erg jammer want dit was muzikaal voor mij het hoogtepunt van de dag!

Next on the menu was Luke Slater. Mijn eerste aanvaring met deze knakker was op het “legendarische” SoundVision festival in 2002. Zelden heb ik een deejay zo zien falen, dus voor mij was deze set ook bij voorbaat kansloos. Tempo ging duidelijk naar beneden en Luke begon zijn eigen verhaaltje te vertellen wat voor mij totaal niet boeiend overkwam.

Hoogste tijd om de rest van de groep te meeten, dus maar richting main vertrokken, waar Luciano zijn zomerse plaatjes ten gehore aan het brengen was. Dit klonk niet verkeerd;opzwepende, goed dansbare tunes met een vrolijke insteek. De zoektocht naar de rest van de groep bleek een ware helse tocht vol sms-jes , kansloze telefoontjes en een hindernisbaan door publiek vol met modder en regen. Uiteindelijk een uur of 2 later toch de andere boys uit Castricum gevonden.

Via Villalobos(veel teveel gepriegel, laag bpm gehalte)en Voorn(standaard setje van hem, maar publiek pakte dit gelukkig goed op, tent stond alleen ram en ram vol, dus veel te warm) en Liebing(teleurstellend) beland bij de Funeral tunes van Aime en Niks(on).

Uiteraard weer snel weggegaan om het einde te beleven bij Bennetje Sims. Voorheen stond Ben altijd garant voor bommen en garanaten techno, deze avond maaide hij slechts met een M16. Als afsluiter had ik iets meer van hem verwacht, meer schwung in zijn set, dit leidend tot een ultieme explosie van het awakefest. Vuurwerk op het einde maakte redelijk wat goed.

Toch weer een dikke pluim voor Rocco om een topfestival neer te zetten. Organisatie, muzikaal invulling en logistiek gedeelte waren prima in orde. Tijd voor een break en dan wellicht het 18 uurs feestje in zaandam de 9e.

By the way, iemand wel de set van Klock en Dettman meegemaakt?


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 13:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Goed verslag. (Y)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 13:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Klock en Dettmann ook gemist, volgende kans is op Melt! Ik vond het festival vooral heel goed geregeld, muzikaal weinig orgasmes beleeft maar het was ook niet barslecht. Bij Innervisions vond ik het geluid slecht en verder gewoon wat rond gelopen.

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 16:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
[quote="Special K"]Funeral tunes van Aime en Niks(on).
:lol

Die hebben daar ook niks te zoeken ;)
leuk verslag!

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 16:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Aug 2005, 23:53
Posts: 799
De hele avond in Tent A gestaan. Ame, Dixon en Henrik Schwarz waren subliem. Wat een heerlijke muziek en sfeer.

Niks meer aan doen!

Frenk, Daan en Rogier (Original) ook nog gespot. Voor de rest vrij weinig bekenden van hier. Ondanks het weer, wel super gehad.


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 17:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Wij waren de dag begonnen bij luciano. We waren met 3 auto's/taxi's en uiteraard waren we elkaar allemaal kwijt. Op een of andere manier krijgen ze het nog steeds niet voor elkaar om fatsoenlijk belverkeer mogelijk te maken dus we hoopten maar van elkaar dat we elkaar zouden vinden bij joris voorn. Luciano draaide lekker, maar helaas dus naar Voorn om elkaar te vinden. Gelukkig lukte dit en vanaf toen zijn we een beetje rond gaan kijken. Voornamelijk bij karotte gestaan die niet zo vet draaide vond ik, en ook nog even een uitstapje gemaakt naar dixon...of wie er toen ook draaide. Dixon draaide vet, alleen na een tijdje wilde de rest toch weer terug. En gelukkig maar want bij B werd super vet gedraaid rond acht uur. (sobota?) Helaas wilde na een tijdje een deel van de groep naar de main waar wel een festival stemming was, maar qua muziek me niet echt kon boeien.

Aan het einde had ik zoiets van ik heb wel een redelijk leuke dag gehad, maar qua muziek viel het op 3 a 4 nummers toch wel een beetje tegen. Totdat we dus naar james holden gingen die echt fucking fucking vet draaide. Die gast heeft echt qua muziek de dag gemaakt voor me.

Van de regen had ik eigenlijk niet echt last, al was de modder soms wel een beetje vervelend. Vooral bij de B stage omdat de dansvloer een soort van heuveltje was en als je daar aan de zijkant stond was je de hele tijd aan het glibberen.

Al met al zeker wel geslaagd

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 18:11 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Zaterdag zijn we uiteindelijke rond kwart voor 2 toch maar met de auto richting het terrein gegaan. We wilden eigenlijk gaan fietsen maar dat werd hem toch net niet... Entree was verder goed geregeld. Snel munten gescoord. Bij de main was Len Faki lekker op dreef totdat alle elektriciteit uit viel. Toen zijn we richting De man zonder schaduw gegaan waar het tempo een stuk lager lag maar toch heerlijke tunes gehoord. Daarna voor het stevige werk richting Sandwell District gelopen (staan ook op lowlands). Laatste stukje gehoord waarna het tijd was voor Luke Slater. Het begin was wat stroef maar het duurde niet lang voordat het tempo weer een tandje hoger ging.

Ik wilde eigenlijk ook heel graag klock en detmann horen. Vorig jaar was dat echt zo'n dikke set maar helaas niet van gekomen. Joris Voorn was inderdaad een standaard setje, net iets teveel breaks.. Vitalic op de mainstage was ff flink zagen en Oscar Mulero moet volgend jaar wel weer uit die Schranz tent. Heb bewust de innervisions tent voorbij gelopen dat is toch niet wat ik wil horen op awakenings dan ga ik liever voor 10 minuutjes god's army wat een teringherrie :lol maar zo hoort het vies en vuig los gaan.

Het was wat mij betreft een stuk beter dan vorig jaar en zoals ik ieder jaar zeg wanneer gaan andere festivals die geluidsmensen van awakenings inhuren... wat een geweld. 8-)


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 21:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Ik heb uiteindelijk best veel gelopen, in deze volgorde:

Kyle Hall
Seth Troxler
Luciano
Mathias Kaden
Klock & Dettmann
Ricardo Villalobos
Dixon
Henrik Schwarz
Adam Beyer

Vooral Troxler en Schwarz staken er bovenuit. Verder gewoon heerlijk staan dansen, staan genieten van de geweldige sfeer overal, lekker om de modder heen gemanouvreerd, enkele handjes van bekenden geschud, de biertjes me goed laten smaken, flink staan zweten en mezelf gewoon heel erg lekker gevoeld :)

Score AwakeFest 2011: 9/10


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 23:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Leuk om te lezen allemaal :hat

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 23:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Yes mooie verslagen! :cool

Wel jammer die negatieve comments over Ame en Dixon, onbegrijpelijk ook. Ame stond gisterenavond onverwachts in de Trouw en draaide gruwelijk. Eigenlijk precies zoals Sasha een aantal jaar terug draaide, dacht dat iedereen dat hier toch wel kon waarderen! Wankers :p

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 27 Jun 2011, 23:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
taxi's waren trouwens wel super super superkut geregeld

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 28 Jun 2011, 00:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
[quote="Partyhardy!"]Yes mooie verslagen! :cool

Wel jammer die negatieve comments over Ame en Dixon, onbegrijpelijk ook. Ame stond gisterenavond onverwachts in de Trouw en draaide gruwelijk. Eigenlijk precies zoals Sasha een aantal jaar terug draaide, dacht dat iedereen dat hier toch wel kon waarderen! Wankers :p

Ja en Dixon die avond er voor nog. Ik vind ze eerlijk gezegd ook beter in een club met een lange set hoor :cool

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 28 Jun 2011, 00:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Je had toch niet serieus op een taxi gerekend daar in de rimboe?

Ik heb een heerlijk feestje gehad. Twee uur 's middags binnen. Luciano draaide lekker funky, was gelijk in de feeststemming. Daarna Villa. Snap niet zo goed dat mensen hem niet snappen. Ik ken zat dj's die nog veel experimenteler draaien, welke momenteel op handen worden gedragen. Het geluid bij deze stage stond ook lekker hard. Zelfs met oordoppen merkte je gewoon echt dat het hard stond :D

Jeff Mills, kon me slechts een klein beetje boeien, en das gewoon niet goed genoeg.
Uiteindelijk een groot deel van de middag doorgebracht bij de B tent. Reboot, Karotte... helden. Wel stond het geluid erg zacht. Had zeker wel iets meer verwacht.
Garnier! Weet nooit zo goed wat ik bij hem moet verwachten, maar hij stelt nooit teleur. Ben blij dat Joost me die tent in heeft geduwd, want was glad vergeten dat hij op het programma stond.

Het verdere verloop van de dag was voornamelijk overal en nergens een dansje doen, met eervolle vermelding voor Dave Clarke (hij kan blijkbaar nog steeds boeien), Speedy J, Adam Beyer, Henrik Schwarz.

Topdagje die omvloog. En ben pas vandaag van de spierpijn in mijn benen af, dus dat is een goed teken.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 28 Jun 2011, 10:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Aug 2005, 23:53
Posts: 799
[quote="Partyhardy!"]Yes mooie verslagen! :cool

Wel jammer die negatieve comments over Ame en Dixon, onbegrijpelijk ook. Ame stond gisterenavond onverwachts in de Trouw en draaide gruwelijk. Eigenlijk precies zoals Sasha een aantal jaar terug draaide, dacht dat iedereen dat hier toch wel kon waarderen! Wankers :p

Precies, het waren echt heldensetjes op Awake. Kan er met mijn hoofd ook niet bij dat iemand daar iets over te klagen had. :o

Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 28 Jun 2011, 15:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
Ik heb onwijs genoten van ame, dixon & schwarz!!!! + Osunlade! :D

_________________
http://soundcloud.com/nigel_dj


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 28 Jun 2011, 18:19 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
niks mis met ame maar op awakefest past die 120 bpm echt niet ;)


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 28 Jun 2011, 22:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 20 Sep 2005, 09:00
Posts: 318
Was gewoon vol gaan, met gevoel en sfeer, precies wat alle andere tenten en stages niet hadden ;)

Het plan was om te eindigen bij Holden, en daar ben ik niet langer dan 15 min geweest, mede door het slechte geluid bij die stage, en de sfeer.. Gelukkig wel nog even de bruutste Kate Wax bom uit de border stal mee gepakt. Ik hoopte die te horen, en die werd net ingemixed toen ik kwam aanlopen :cool ! Vervolgens snel terug naar overkant :)


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 29 Jun 2011, 00:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
[quote="Harmen"]niks mis met ame maar op awakefest past die 120 bpm echt niet ;)


Yep, volgend jaar 12 areas puur rammen. Yeehaw!

Holden, Schwarz en Mills waren gruwelijk.

Tevens even de melding dat het geluid hier en daar gruwelijk en gruwelijk hard stond. Maar misschien dat ik niet tegen de boxen vooraan had moeten gaan staan bij de mainstage.

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and
certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 29 Jun 2011, 09:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Aug 2005, 23:53
Posts: 799
Chefke had ik natuurlijk ook nog even de hand geschud, vergeten te melden :p


Top
   
 Post subject: Re: Awake Fest 2011
PostPosted: 29 Jun 2011, 14:29 
Offline
Moderator
Moderator

Joined: 08 Jun 2005, 22:46
Posts: 404
Location: Den Haag
Top dag gehad!
Tuurlijk smorgens niet heel veel zin toen ik naar buiten keek, maar ach, je hebt er toch zin in.
Diepe hulde voor de organisatie wederom. Hier kunnen zoveel andere festivals toch echt nog zoveel van leren! Nergens rijen, geluid top, doorstoom, decoraties, toiletten. Alles verliep vlot.
Ik heb er nog geen een gemist, en echt structureel klopt het plaatje. De verdeling van de stages, opbouw gedurende de dag en line up in het algemeen. WIl je smiddags knallen, dan kan dat, wil je rustig opbouwen kan dat.
Tuurlijk, het weer was letterlijk bagger, maar ondanks dat toch een supersfeer en waar ik stond had iedereen er echt zin in.
Het was knallen bij Mills, Liebing. Verder gewoon af en toe rondje gemaakt en waar het leuk was blijven hangen.
Groter hoeft van mij niet echt, maar het zal moeilijk zijn als organisatie nee te verkopen tegen meer kaartjes als je in januari al uitverkoopt.

op naar 2012!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma