It is currently 29 Mar 2024, 07:01

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Tomorrowland 2011
PostPosted: 24 Jul 2011, 21:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
Ik ben alleen vrijdag geweest.

Ik vertrok vroeg met de trein van het bruisende Vlaardingen naar Antwerpen, daarna een korte overstap naar richting Boom. Ik merkte dat in de trein alleen maar festivalgangers zaten. Even kort gesproken met een gast die naast me zat. Hij kwam kwam van Zwitserland en had een tent meegenomen. hij was van plan om 3 dagen te gaan + camping en wou graag Afrojack zien. Ik wenste hem veel succes daarmee.

Na een korte rit met de trein naar Boom stond op het perron de pendelbus al klaar. Die bracht ons onder andere naar de hoofdingang, daar stapte ik uit. Bij de ingang er stond al een flinke rij om je polsbandje op te halen. Uiteindelijk was ik om 15:00 binnen, toch nog een dik half uur in de rij gestaan.

Kluisje gehaald ging allemaal erg soepel. 5 euro per kluisje 15 borg, geen geld. Ik had me regenjas maar uitgedaan want het zag er naar uit dat er voorlopig geen regen ging vallen, erg gunstig!
Heb maar een plattegrond gepakt die je kon pakken bij de ingang. Ik werd er niet veel wijzer van, erg onoverzichtelijk.
Ik dacht, ik ga telkens maar rechts dan kom ik er wel iets leuks tegen. Ik had niet echt dj's die ik perse wilde zien. Gewoon gaan!

Na de eerste afslag rechts zag ik een kasteel. Ik dacht ha de Main, maar het bleek Carl Cox's zijn area te zijn. Er werd lekker gedraaid door Yousef dansbaar maar eentonig. Na een half uur springen besloten om weer verder te gaan met de rechts route.

Uiteindelijk had ik de Main gevonden. Het viel me op dat het de een enige area was waar op dat moment vrolijk gedraaid werd. Ik zag voor me een gezellig groepje Spanjaarden die al helemaal los gingen op de beats van Arno Cost. Ik moet zeggen mijn benen wouden ook meedoen en ik liet dat met plezier toe.

Na wat zoeken de Global Underground tent gevonden. De enige tent zonder aankleding en informatie wat het nou precies was. Erg Underground dus :p. De zaal was 1/10 gevuld. En om nou in een donker hol naar Pole folder staan te luisteren terwijl het buiten erg plezant was, daar had ik op dat moment geen zin in.

Na wat eten en een kopje gember thee (wat goed voor je gevalletje blijkt te zijn) ben ik aangeschoven bij Cafe D'Anvers waar de voetjes van de vloer gingen bij Hermanez zijn tafels. Na Hernamez nam Nic het over maar die bleek niet in het bezit te zijn van melodieuze platen. Dat is voor mij een "Go Away!" moment.

Lekker een rondje te hebben gelopen weer uitgekomen bij Cafe D'Anvers.
Seth Troxler & Bill Patrick waren daar B2B bezig om het zotte publiek te vermaken. De Helden van de dag! Wat een gouden duo, muzikaal was het geniaal! Ik had al veel gehoord van Troxler maar ik had hem nog nooit horen/zien draaien. En met Bill erbij was het Subliem, kortom de beentjes gingen heen en weer.

Toen Faithless op de Main. En de Main was gelijk vol, propvol. Zo hé wat een publiek ongeveer 7.000 man stond daaro. Ik had mooi uitzichtje boven gevonden op de meute. Na 3 nummers te hebben gehoord van een valse, irritante, ongeïnteresseerde, alcohol en drugsverslaafde stem van Maxi Jazz ben ik snel vertrokken naar mijn donkere hol! Global Underground wel te verstaan.

Satoshi Tomie liet even zien hoe je diepe, gravende, duisterde en zwevende progressive maakt! Wat een platen. Digweed is hier niks bij (gewaagde uitspraak) Ook het publiek wat er was (circa 100 man) ging vol los! en dankzij het funktionone systeem klonk het echt super.
Daarna was het de beurt van Dave Seaman. Ik dacht die gaat het vast vol raggen. Maar integendeel hij liet me de beste progressive platen horen van deze tijd. Wat een set! 1,5uur kon hij me meenemen naar alle uithoeken van muziekland. Nog nooit had ik zo'n pure progressive gehoord op een festival! De mensen die er waren gingen echt vol uit hun dak! Ze lieten dit ook tonen toen het om 1 uur echt Vinito was.

Toen kwam de ellende aan de pas. De helft van de mensen wouden de ene kant op en de andere helft de andere en dat allemaal door zo'n klein padje van 3 meter breed. Iedereen wou zo snel mogelijk naar huis. Het was inmiddels stervens koud geworden en afgekoeld naar ong. 10 graden. Daarna het gedoe met de bussen. Proppen een duwen en trekken. Ik dacht ik wacht wel op de volgende bus. De man die het begeleide zei dat de volgende bus de laatste zal zijn naar Antwerpen. Gelukkig kon ik na wat getrek instappen. Al vrij vlot was het publiek gedropt in Antwerpen. Na 4 uur wachten rondom het station ging eindelijk mijn trein.

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 24 Jul 2011, 21:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Jun 2005, 23:02
Posts: 914
Location: Hilversum
Leuk verslag. Zou er zelf niet aan moeten denken om na afloof nog 4 uur op een station te moeten hangen om naar huis te gaan -> respect!

_________________
deepsexyfuturistictechfunkhouse...that's what I like ...


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 24 Jul 2011, 21:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Leuk verhaal, maar idd 4h wachten op de trein!!!??? WTF....Ik heb die Bill Patrick 2 weken geleden op Balatonsound gehoord. Wat een held is dat zeg!!!!


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 24 Jul 2011, 22:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Lekker lang verslag (Y)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 25 Jul 2011, 00:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Top verslag, wel bizar he zo lang moeten wachten op de trein, oef! :x

Wij waren rond 6en binnen, rondje gelopen, mainstage zag er weer erg mooi uit! Rond 10en naar de We Play House stage voor Henrik Schwarz. Helaas was het hier totaal niet druk waardoor er geen sfeer hing :( Om 11 uur begonnen Ame en Dixon back 2 back, fijne plaatjes maar nog steeds niet druk, erg jammer dus al snel richting main gegaan, daar was het ram vol bij de Swedish House Mafia die de dag in stijl afsloten. Leuk dagje maar niet meer dan dat :)

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 25 Jul 2011, 12:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
4 uur?????? :o
Wel leuk verslag..nice..
En 100 man bij tomiie? tering...werd het nog drukker met seaman?


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 25 Jul 2011, 13:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Leuk verslag. Je bent er meteen Belgisch van gaan lullen he? ;)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 25 Jul 2011, 16:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
Bij dave ook ongeveer 100 man.

Ik heb nog met een aantal de belgen gesproken. Grappig sommige worden van nederlanders niet begrijpen. Ik zei dan 'of ze het naar hun zin haddden' . Krijg je als antwoord: watblief? En dan in zwaar belgenees dialect terug lullen :cow .

Biertje kennen ze ook niet, pilske wel ;)

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 26 Jul 2011, 11:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
[quote="MKN"]Bij dave ook ongeveer 100 man.

Ik heb nog met een aantal de belgen gesproken. Grappig sommige worden van nederlanders niet begrijpen. Ik zei dan 'of ze het naar hun zin haddden' . Krijg je als antwoord: watblief? En dan in zwaar belgenees dialect terug lullen :cow .

Biertje kennen ze ook niet, pilske wel ;)


Pilske? Pintje bedoel je waarschijnlijk :p

Heb zelf ook nog een aantal grappige situaties meegemaakt met Nederlanders ... vreemd hoe dat mensen die dezelfde taal spreken mekaar toch soms zo slecht begrijpen.

Wat mij betreft kan ik kort zijn: ben 3 dagen geweest en vond het vooral overcrowded. Vooral zaterdag daardoor behoorlijk verpest, het grote aantal pillenslikkers op de CdA stage tijdens Sven zijn set verpestte voor een groot stuk de sfeer. Vrijdag & zondag waren dan weer wel erg geslaagd, ondanks dat ik ook een aantal DJ's ben gaan beluisteren die ik anders niet zo snel een kans zou geven. Al was het muzikaal vorig jaar zeker beter. Weet dan ook niet of ik volgend jaar nog opnieuw zou gaan.

Btw, kan MKN enkel gelijk geven: Seth Troxler & Bill Patrick zijn echt überhelden!

Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 26 Jul 2011, 13:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
Ik sprak gisteravond een vriendin die vrijdag ook op de GU stage was...Die zei ook al dat het bij Papa en Seaman zo ontzettend rustig was....

Bij Sasha was het niet veel beter...50 echte liefhebbers, de rest stond te gapen..Tent nog niet half vol...

:cow

PS Jerry..waar is mijn party review gebleven?

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 26 Jul 2011, 13:49 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
[quote]het grote aantal pillenslikkers op de CdA stage tijdens Sven zijn set verpestte voor een groot stuk de sfeer

:cow

_________________
have a happy period


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 26 Jul 2011, 13:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
[quote="Chane"][quote]het grote aantal pillenslikkers op de CdA stage tijdens Sven zijn set verpestte voor een groot stuk de sfeer

:cow

Ik heb niks tegen drugsgebruikers maar als een stage al overbevolkt is en je om de vijf seconden ook nog eens bijna omver gelopen wordt door iemand die niet meer weet waar hij is of wat hij aan het doen is, dan is de fun er voor mij wel af.

Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 26 Jul 2011, 15:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
OMg, ik dacht dat ik de enige was die daar last van had..

Afgelopen dinsdag bij Digweed ook al... Echt die hele zaal wasted van de drugs...continu tegen je aan knallen...Mijn medegezel had net 5 seconden een Wodka Red Bull vast a 7,50 euro...Pats uit haar handen geslagen door zo'n drugszombie, en niks teruggeven, ook al vroegen wij er een paar keer om...Je kunt een paar agressieve blikken krijgen..

Jammer, zo niet Belgisch gedrag!

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 27 Jul 2011, 07:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Wees maar blij dat je niet op Ibiza bent met je Wodka Redbull want dan ben je 20eu kwijt. Maar op Ibiza is t ook druk genoeg zodat je glas wel weer wordt opgevangen ;)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 27 Jul 2011, 09:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Drugs... het zou verboden moeten worden....


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 28 Jul 2011, 13:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Kut man, al die drugsgebruikers op housefeesten. Waar gaat het toch heen met de wereld?

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and
certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 28 Jul 2011, 14:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
Er is een verschil tussen drugs gebruik en drugs misbruik.... :o

Het laatste lijkt hier eerder op zijn plaats....... Ik geloof dat niemand zit te wachten op een zaal vol met Amy Winehouses!!

:tune

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 28 Jul 2011, 14:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
nee, dat zal zo langzamerhand behoorlijk stinken

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 28 Jul 2011, 15:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Aug 2005, 23:53
Posts: 799
Ben je wel verzekerd van een goeie dealert die vlakbij is (Y) :roll


Top
   
 Post subject: Re: Tomorrowland 2011
PostPosted: 28 Jul 2011, 16:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
Gnif....

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma