It is currently 18 Apr 2024, 12:00

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Dance Valley
PostPosted: 07 Aug 2011, 13:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Ik zeg, het was een topdag! Jammer van de regen, maar goed, zat toch de hele dag in de sudbeat eigenlijk.

Rond half elf aangekomen met mijn vriendinnetje in de taxi, naar de tent vervoerd, waar toen nog geen cd spelers e.d. stonden en een half uur later kon ik de boel aansluiten en soundchecken... WAT een geluid, in zon grote lege tent zeg..bizar om mijn eigen werk zo hard te horen!

De zenuwen namen toe (het blijft toch dance valley) en om tien voor twaalf begon ik... raar om voor zon lege zaal te staan, maar gelukkig was rond 1215 uur superveel aanhang binnen....echt alles en iedereen die me door de jaren heen gesupport heeft leek er wel te staan... vrienden, kennissen, vage stapvrienden, vage vrienden.. ze stroomden allemaal binnen, samen met de 1e festivalgangers. En rond half 1 had ik toch zeker een man of 200 voor mijn neus staan.... super blij mee, en heerlijk staan draaien... set is ook niet overgenomen door eelke, maar even stil gelegd, en applaus. Moet zeggen, heel bijzonder zo'n uurtje dance valley, en het ging heeeeel snel voorbij. :)

Rest van de dag was briljant, met uitzondering van ...........jawel, Zabiela... het is niet mijn soort dj, en ik kon er niet inkomen.. intro's van 10 minuten trek ik niet echt. :) daarna wel een paar vette dingen gehoord hoor, maar teveel gefreak voor mijn smaak.
Henry Saiz vond ik ook verrassend sterk. Wat een fijne dj. Nick was gewoon nick... Goed en degelijk.

En de rest? Very nice... met als hoogtepunt danny howells (loopen, loopen, loopen, bouwen, loopen), en als uber hoogtepunt hernan...wat een koning!

Verder niks gezien, behalve een stukje Babicz, wat erg vet was... en het verplichte rondje terrein wandelen.... Op het podium / backstage was het ook goed vertoeven met alle dj's, jerry, mevrouw jerry en nog wat engelsen. Ook ben ik envotion nog tegen het lijf gelopen. Net een remix voor gemaakt, maar we kenden elkaar niet. Begint hij in het engels tegen me aan te lullen, of ik Hernan's manager ben. Hahaha....tot ik zei dat ik
C-Jay heet...hilarisch..

De blubber terug was ook kut, maar toen al niet erg meer. :p
Soppend naar de auto van een welwillende maat van me die ons terug bracht... hulde....

Al met al een fijne Dance Valley! En een eer dat ik er mocht staan..hopenlijk volgend jaar weer.


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 07 Aug 2011, 16:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 Jul 2008, 15:42
Posts: 115
Location: Netherlands
Howells en Hernan waren inderdaad uitermate lekker! We zijn ook nog even bij Layo & Bushwacka geweest en ook dat rockte de tent uit. Op het einde ook even bij Above & Beyond geweest want daar waren onze metgezellen. En ik moet zeggen dat ondanks de trance (break, hoogtepunt, dieptepunt, etc) de stevige nummers van hun best goed te doen waren.

2009 was denk ik de beste DV, maar deze komt toch ook (met blubber!) hoog in de klassering te staan. De muziek was goed, de sfeer was goed, men bleef vrolijk en vriendelijk, een heerlijke Dance Valley zoals ze bedoeld zijn :-)

Laat mensen maar zeuren dat er geen top line-up stond, ik vond het perfect en ben er volgend jaar weer bij!

(Y)


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 07 Aug 2011, 17:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Helemaal mee eens...

En hier nog wat pics: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 923&type=1

[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/250368_242100002488513_100000655467923_790000_5823801_n.jpg[/img]


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 07 Aug 2011, 23:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
de een-na-laatste plaat van hernan's set: Gill Norris - Forme met een nieuwe remix die ik niet ken
:cool
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kde_uQHNpyg[/youtube]

Over 5 jaar kijken we terug en dan zeggen we: weet je nog die set van hernan op dv2011? Was jij erbij? Legendarisch!

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 00:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Daar ben ik erg benieuwd naar dan, cool! :cool

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 10:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 18 Nov 2005, 13:31
Posts: 331
Location: noordwijkerhout
Het was een geweldig feest, met dank aan alle DJ's en ongeloofloos veel vrienden en bekenden daar in de Sud Beat tent.

Ik heb voor de rest niets van het terrein gezien, alleen de toiletten en de lockertjes... Het zal ook allemaal wel prachtig zijn geweest. Geloof het onmiddellijk.

De Sud Beat tent was tenslotte the place to be. Van het begin tot het eind geweldig!! -ok onze vriend James Z kon mij ook deze keer niet bekoren, maar goed, mooi moment voor even een babbeltje buiten. :-)


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 12:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Topfeestje gehad. Toch wel een voordeel een festival met tenten in een zomer als deze. Ik heb het gepresteerd om er drie van aan te doen en heb daar in chronologische volgorde Robert Babicz, Eric Prydz en Hernan Catteneo gezien. Alle drie behoorlijk anders qua stijl, maar ook alle drie top. Met als hoogtepunt Prydz. Soms is het even te plat, maar wat kan die gast hoogtepunt na hoogtepunt bouwen. Totaal los gegaan. En ik was in goed gezelschap aan alle stuiterballen om me heen te zien.

Veel bekenden gezien, dus het was ook nog eens enorm gezellig! (Y)

Oh ja, organisatie verder top geregeld.. alles verliep soepel, van de busrit tot de barren.

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 13:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Ook een superfeest gehad. De planning was om ongeveer halverwege Eelke aan te komen, maar zoals altijd lukte dat natuurlijk niet. We kwamen aan iets nadat Saiz was begonnen. Het was toen nog wel iets te leeg, zeker voor zo'n grote naam, maar je kon daardoor ook wel weer heel relaxed er in komen.

Saiz draaide echt een dikke set, beste van wat ik gehoord heb die dag. De rest van de dag gewoon bij Sudbeat gebleven op een klein uitstapje na, maar daar waren we binnen 20 minuten alweer klaar. Muzikaal was het echt een topper.

Enige minpunt van de dag was dat iedereen om half 10 al naar huis wilde. En hoewel ik eigenlijk ook wel al redelijk verrot was, wist je natuurlijk al dat je nog wat hernan vuurwerk ging missen.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 16:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
De regen kon de pret niet drukken, was weer n bijzonder feest! (Y)

Helaas iets later binnen dan gepland, door de dikke rijen bij de entree, echt heel mijn tas ondersteboven gespit, maar mijn zakje op mijn rug zagen ze niet hangen :\
Om half twee dan eindelijk bij Eelke Kleijn in Sudbeat (ideaal gelegen). Lekker setje Eelke :hat
Henry Saiz begon met Spaanse invloeden en t was best lekker, maar hij kon me toch niet echt bekoren deze keer, dus zijn we maar s op terreinverkenning gegaan.
Heel vreemd om te zien dat de Mainstage naar voren was verplaatst waardoor de vallei veel kleiner werd en dat Secret Ground in t geheim was overgeplaatst naar Solid Ground. Op Higher Ground sloeg de Hardstyle je om de oren, wel grappig om ff mee te maken. Helaas hoosden daardoor opeens de wolken boven ons leeg door dat gedreun :rolleyes
Nog even geschuild met het halve terrein in de HQ-tent bij JP en daarna weer zo snel als kon op mijn slippers teruggeblubberd naar beneden.
Laarzen aangetrokken en naar Funk d'Void in de Pryda-tent. Daar was t feest :hat
Alleen toen Prydz zou komen, kwam Jeremy Olander en zakte de stemming, want: waar was Prydz??? Zou hij weer niet op komen dagen? Via, via hoorden we dat hij een uur later zou beginnen. Kut, maar t was niet anders. Gelukkig draaide Olander ook erg leuk :hat
Prydz was ook erg leuk tot halverwege en toen zijn we naar Danny Howells gegaan in Sudbeat en dat was weer geweldig (Y)
Daarna mocht Hernan t afmaken op zijn eigen onnavolgbare wijze. Blijft een topper (Y)
En ook zo mooi dat zowel Danny als Hernan nog even handjes komen schudden, praten en foto's laten maken met hun fans :D
Enig minpunt van deze dag: Umek niet gezien :(
Op de terugweg nog geprobeerd iemands auto uit de prut te trekken, dat leverde slechts blubber op tot halverwege de knieën.
Daarna nog even afteren bij een vriendin met nog wat mensen die op WTTF waren geweest. Gezellig!
Volgende dag nog even paar uur naar Whoosah op Scheveningen in de zon om t af te leren met een vette set van Secret Cinema (jawel!) :cool

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 16:44 
Offline
Moderator
Moderator

Joined: 08 Jun 2005, 22:46
Posts: 404
Location: Den Haag
ik was er niet bij,maar begrijp dat de afsluiter op de mainstage gewoon een cdtje had aangezet??
:cow

zou dat waar zijn?


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 16:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Dat gerucht gaat ja maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Ik denk da je dat als dj zijnde toch ook niet wil?? Er zal echt wel een bepaalde deel van zijn set vooraf duidelijk zijn ivm lasers, licht en/of vuurwerk maar hij zal toch echt niet helemaal niks live gedaan hebben. Zou ik niet bij kunnen met mijn pet en wil ik gewoon niet geloven.


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 18:18 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
heb het filmpje gezien en hij doet helemaal niks een kwartier lang. alleen een beetje mee zingen, hand(en) in de lucht, op de booth klimmen en heel arrogant zijn manager (slaaf) roepen en dingen laten doen, terwijl je duidelijk nieuwe tracks hoort beginnen. Er zijn heel veel links naar de video en al heel veel verwijderd ook. Schijnt dat en UDC en Angelo's management druk bezig zijn om het van het internet te krijgen.

Dit was mijn reactie op een link naar de video op facebook. daar hadden ze ook geen goed woord ervoor over en begonnen sommige er over dat er een cd draaide ivm met de timing voor het vuurwerk e.d.:

Ach, hij wist toch al welke suffe hitjes hij wilde draaien en de TMF generatie in de vallei merkt het toch niet. Jammer maar helaas is er niks underground meer aan house en het gevoel van vroeger is allang weg. Dat het voor het vuurwerk was gaat nergens over. Alsof Cox al die jaren dat hij af sloot daar rekening mee hield dmv een cd'tje. Gewoon knallen en aan het eind een beetje vuurwerk. Organisaties doen veels te moeilijk tegenwoordig.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 18:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 09:13
Posts: 710
Location: Arnhem
Hier staat t filmpje nog: http://www.dumpert.nl/mediabase/1644611 ... chtig.html

Wat een über-pauperiones zeg die Steve Angello. Om nog maar te zwijgen van de trieste bagger die hij (en de rest van de Swedish "House" Maffia) tegenwoordig draait.... (N)


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 19:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Kijken of we de baas van DV hier ook over zullen horen. En maar janken als hij kritiek krijgt :\

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 19:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Reactie op Dumpert:

Oke even een aantal zaken op een rij, dit is dus niet premixed en op een cdtje gefikt.
Ten eerste draait hij met CDJ-2000's en USB sticks. De CD spelers zijn aan elkaar gekoppeld waardoor hij vanaf 1 USB Stick alle decks kan bedienen.
Je ziet hem ook de faders op en neer halen en de CD spelers bedienen, echter zijn alle cue points op de computer gedaan met Pioneers eigen rekordbox programma. De BPM's en overgangen heeft hij al honderden keren gemixed, daar heeft hij geen koptelefoon meer voor nodig.
En het bizarre van deze gast is inderdaad dat hij het zo vreselijk verveeld doet, dat vind ik nou ook niet echt leuk om te zien. Feit is wel dat deze gast als een gestoorde idioot kan draaien, en soms inderdaad ook iets minder geweldige sets neer kan zetten.


Klinkt plausibel.

Neemt niet weg dat ik t respectloos vind als je zoveel met je rug naar t publiek, wat voor jou komt, staat.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 19:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 Jul 2008, 15:42
Posts: 115
Location: Netherlands
Underground is house inderdaad al lang niet meer, daar heb je helemaal gelijk in Jerry. Maar het enige feest waar ik de laatste jaren nog naar toe ga en het gelukzalige gevoel van vroeger nog een beetje ervaar is toch wel Dance Valley!

Of het door mijn jaarlijkse halve E komt of de positieve vibe van de DV-people of de hypnotiserende beats van Howells ... I don't know ... maar elk jaar heb ik hier weer het gevoel dat ik thuis kom, dat het ZO zou moeten zijn, dat house nog lang niet dood is. Misschien romantiseer ik het een beetje maar Dance Valley doet me echt heel veel, dit festival mag niet verdwijnen!

Ik heb dit jaar een goede vriendin meegenomen die vroeger (15 jaar geleden) ook in de housescene zat, maar die al 10 jaar verlaten heeft. Ze is samen met mij helemaal los gegaan en heeft me bedankt voor deze heerlijke dag. Ze zat er weer helemaal in en dat na 10 jaar droog staan!

Ik krijg nu alweer kippevel als ik denk aan volgend jaar op de dag dat ik wakker wordt als we dan weer naar Dance valley gaan 8-)

(Y)


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 19:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Zie nu dus ook net dat filmpje op dumpert, hij staat er wel als een draak bij. Doet me denken aan Sander Kleinenberg die staat te smsen terwijl hij draait, zooooo verveelt en arrogant.


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 20:27 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
hier zijn reactie op zijn twitter:

I love the fact that ppl don't think I am mixing cause I'm not wearing headphones all the time .. I play 160 gigs a year , and have dj'd for 15 years . Just cause someone is doing something different doesn't mean that its fake .. I think all of u who think so should stop being such haters and come see for yourself .. I play the same records everyday I don't need to listen to what I do .. Its my party trick and respect that instead of hating on it . If u doubt it come in the both or try do it yourself before u judge !! Ok .. Nuff said .. SA
For all you ppl out there who wanna know how its done .. Lemme tell u .., dj for 5 hours a day for 10 years. When you have done that .. Start touring , playing 4-6 gigs a week for another 5 years... After that try play on the CDj's. U see the BPM on the right side of the display , u have a pitch and easy way to count the BPM is by looking on the cd u gonna mix in , if 1 bpm is the dif just adjust the pitch to +0.8 or -0.8 depending on if its slower or faster .. After that 0.8 either way is one BPM. So 1.6 is 2 , 2.4 is 3 , 3.20 is 4 and 4 is 5. Ok .. Learn the trax u play and enjoy.
OMG I can't believe I care about haters.. But u know what when you work your ass off and ppl accuse you for being fake. U get upset ..


ook al zou dit dan zo zijn. Doe iig net alsof je iets doet.

oh.. en stop 'playing the same records every day' :lol

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 20:36 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="Dansliefhebber"]Doet me denken aan Sander Kleinenberg die staat te smsen terwijl hij draait.

even een smsje sturen moet kunnen als je een tijdje staat te draaien. Tegenwoordig nemen ze allemaal al hun laptop mee in de booth om hun email te checken ook. :p

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: Dance Valley
PostPosted: 08 Aug 2011, 20:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Dat van die gekoppelde CDJ's en de USB sticks had ik jullie ook kunnen vertellen. In mijn tijd, toen ik nog jaarlijks met DJ Jean battelde op de DMC-kampioenschappen, en won, had ik mijn Sony Walkman doorgelust met een Philips transitor radio die mijn wijlen opa nog voor de Duitsers had verborgen. Met alleen een rewind- en forwardknop op de Walkman en een aan/uitknop op de radio tot mijn beschikking mixte ik elk beatje strak op elkaar. Ja, zelfs toen hadden we al geen koptelefoon meer nodig. :)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,

ik ken de regels van het spel,

ik ken de zin van het bestaan,

maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma