It is currently 28 Mar 2024, 19:33

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 14 Aug 2011, 14:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
Zaterdagmiddag afgezakt naar Houthalen voor de eerste editie van Extrema in ons Belgenlandje. Voor één keertje besloten niet te vroeg te gaan aangezien er meestal nog niet al te veel beleven valt bij de start van een festival. Uiteindelijk moet het zo rond 15u geweest alvorens het terrein betreden werd. Een korte verkenning leerde ons dat de afstanden tussen de verschillende stages wel goed meevielen maar ook dat lang niet alle stages voorzien waren op enige regenval. En tot onze spijt zag het er wel naar uit dat dit wel nodig was geweest.

Eventjes blijven hangen bij de Cadenza stage alsook Circoloco om te merken dat er nog nergens veel sfeer was. Dan maar even naar La Rocca om Pole Folder live aan het werk te horen, maar net zoals op Tomorrowland stond de beste man voor een bijna lege dansvloer te draaien. En hoe jammer ik dat ook vind, ergens kan ik dat wel begrijpen. Zijn tracks zijn immers zo diep & uitgesponnen dat het moeilijk wordt om daarmee op een festival echt de aandacht te trekken. Terug maar naar Cadenza & Circoloco maar daar bleef het bij standaard tech house; bas wegdraaien, terug inbrengen en handjes in de lucht. Nee, het kon vooralsnog niet boeien.

Gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven want tegen 17u was Marco Bailey al aan zijn set begonnen op de La Rocca stage. Vrij stevig voor dat tijdstip van de dag, en ook wat onorthodox gemixt bij momenten maar dat kon de pret niet deren! De voetjes kwamen immers eindelijk in beweging. Passeerden de revue: Deetron’s ‘Starblazer’, ‘Spastik’ en ‘How’s Your Evening So Far?’ als afsluiter.

Rustig een frietje, van bedenkelijke kwaliteit overigens, meegepikt en opnieuw naar de Circoloco stage. Maar daar leek nog steeds niet veel te beleven. Op dan maar naar Cadenza en een stukje van Martinez en later Reboot (live) meegepikt. Niet slecht, maar te kort om echt objectief te beoordelen.

Tegen 19u30 stonden de kleppers van de dag geprogrammeerd, met name Seth Troxler & Jamie Jones! In volle spanning werd er afgewacht … om uiteindelijk te besluiten dat er helemaal niets gebeurde! Dyed Soundorom ging langer door om één of andere reden; ik veronderstel dat Seth & Jamie gewoonweg nog niet aangekomen waren. Na een dik half uur was het dan eindelijk zover en konden ze er eindelijk aan beginnen. Hun set was zeker niet slecht, maar ook niet echt memorabel. Wat vooral opviel was dat het niet helemaal coherent was naar mijn gevoel. Wel enkele goede platen gehoord en een mooi hoogtepunt op het einde met ‘Hungry For The Power’, waar het publiek om gevraagd had door middel van een spandoek.

Afgesloten werd er in de Cadenza tent met Luciano. En die wist duidelijk wel hoe je een feestje moet bouwen op een festival. Hitjes zoals ‘From Disco 2 Disco’, ‘Lady Luck’ van Jamie Woon, ‘Fiesta’ van The Sunclub en een Depeche Mode classic kwamen voorbij. En dat allemaal afgewisseld met deeptechno tracks à la Petar Dundov. Een beetje plat misschien op momenten, maar op het einde van een wat tegenvallende dag (mede door de regen, maar ook op muzikaal vlak) kon ik het wel smaken.

Conclusie: de eerste editie van Extrema bleef toch wat onder de verwachtingen. Het weer, een ganse dag miezerige regen, zat daar zeker voor een groot deel tussen maar de organisatie had hier misschien toch iets meer rekening mee kunnen houden. Tenslotte wisten we 4-5 dagen al op voorhand dat dit er zat aan te komen. Toiletvoorzieningen en eetgelegenheden konden in mijn ogen trouwens ook beter. Toiletten waren maar op twee plaatsen voorzien, en aan de Cadenza tent waren het er wel erg weinig … dus dat stelde eigenlijk niets voor. Qua eten was de keuze beperkt en, zelfs naar festivalnormen, ook niet van de beste kwaliteit. Drankprijzen vond ik persoonlijk ook tegenvallen, 2 bonnetjes of 5 € voor een Burn is me toch wat te veel van het goede. Muzikaal had ik er ook wat meer van verwacht, maar zoiets heeft natuurlijk ook met keuzes te maken. En uit ervaring weet ik ondertussen dat wanneer je niet meteen in het juiste ritme terechtkomt, er al een groot deel van de dag in het water kan vallen. Een nieuwe editie zou echter misschien wel een herkansing krijgen!


Last edited by Tomas Neil on 14 Aug 2011, 16:33, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 14 Aug 2011, 14:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Leuk review, maar jammer om te lezen dat het toch wat tegenviel.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2011, 15:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Wat Felix zegt.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2011, 16:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Wat Paul zegt!

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2011, 18:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Ik heb me nog wel kunnen vermaken, ondanks dat het allemaal net niet was. Muzikaal vond ik het echt niks bijzonders, de sfeer was ook vaak ver te zoeken en het weer zat niet mee.

Henry Saiz meegepikt die ik behoorlijk vlak vond draaien, na de verhalen hier had ik er meer van verwacht. Even later Guy J draaide zeer behoorlijk. Daarna drie kwartier gewacht op Jones&Troxler, daarna maar naar Guy Gerber gegaan, die lekkere duistere plaatjes erop gooide. Daarna bij Hernan nog lekker wat handjes in de lucht kunnen gooien om zo toch niet helemaal teleurgesteld weer naar huis te hoeven.

Volgens weekend in Berlijn de schade inhalen =]


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2011, 18:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="Frenkieee"]Henry Saiz meegepikt die ik behoorlijk vlak vond draaien, na de verhalen hier had ik er meer van verwacht.

Jammer.
Ook jammer dat je dan gister niet in Scheveningen was bij zn gratis feessie, want daar klapte die de ene melodieuze na de andere diepe track. Memorabel avondje met zo'n 30 liefhebberds. :)

Ff mn bek poetsen en dan weer naar Schevvie voor Galluzziiiiiiiii. \0/

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2011, 23:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
We lagen er even uit maar nu dan een herkansing.

Wij zijn dus ook geweest. Pendel kwam vrij snel aan op station Hasselt en welgeteld met 6 anderen zaten we in de verlengde gratis bus naar het terrein. Was nog best een stukje rijden en lopen. Naar binnen ging vlot, controle stelde niet zo veel voor en lockers uiteraard weer gelijk bij de ingang.

Het terrein lag aan een water. Persoonlijk had ik er meer van verwacht, ik vond het wat shabby/knullig ogen. Weet niet echt waarom. Misschien de kleine dingen. De hekken die er gelijk stonden langs het water, de kabels en haspels die je op vrij veel plekken zag liggen, hier en daar rijplaten, het gras wat erg hoog was en behoorlijk wat kuilen had....kan er niet echt de vinger op krijgen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AnLXey2hfmU[/youtube]

Afijn, gelijk maar even een rondje wandelen. De eerste halve overkapping is de La Rocca stage. Voor een groot gedeelte een houten vloer en een bar vlakbij. Wat opviel was dat het geluid al erg hard stond, terwijl er nog vrij weinig mensen waren. Dat was bij alle stages wel het geval.

Na deze stage wat kleine standjes (coca cola met cheerleaders, iets met 2 palmen waar je in kon klimmen) en daarna een witte pyramide achtige tent met ook een houten vloer ervoor, niet overdekt.

Verder rechts wat eettentjes (frietekes, pizza, hamburgers, broodje beenham, panini's, koffie tentje) en dan had je aan de rechterhand de mainstage. Niet overdekt maar het zag er wel goed uit. Het enige wat ik wat raar vond was de plek voor de dixi's. Die stonden min of meer op het veld van de main, afgeschermd door een witte scherm. Die bakken waar mannen in kunnen staan stonden aan de buitenrand dus je moest er langs om bij de dixi's te komen. Vond het erg dicht op elkaar staan, niet echt prettig. Zeker niet omdat die bakken altijd lekker als gekken dus je kan je wel voorstellen hoe het er later was om daar naar de wc te moeten. Het was wel gratis en er was water om je handjes te wassen.

Tegenover de main waren wat crea tentjes, een gedeelte met waterpijpen, tapijtjes en zit kussens enz.

Vervolgens kwam je bij de Royal House stage, ook een open stage in de vorm van een draaiorgel (wel grappig gedaan). Naast deze stage stond een vrij grote grijze tent waar de Cadenza stage was (tussen deze 2 in weer wat dixi's) en als laatste een witte paraplu met podium wat Circo Loco was. Wij herkenden deze van de Lakeside een paar jaar terug bij Extrema.

Verder wat standjes met zonnebrillen, oordoppen, sjaaltjes en dat soort dingen. Op zich is het wel nog lekker kleinschalig en te belopen, dat vond ik zeker een pluspunt.

Na munten gehaald te hebben (die ze op 1 punt verkochten, midden op het terrein a 2,50 p.s.) zijn we onze eerste rondje gaan halen. Amazing, wat een muts had ik uitgekozen. Er was nog geen briefing geweest denk ik. Wij bestelden 1 bier, 1 rose en 1 witte wijn. Ze is 4x terug gekomen wat we nou ook alweer wilden hebben. Kon ze de wijn niet vinden, 3 man erbij om haar te helpen, afijn. Na een tijd hadden we dan onze eerste drankjes. Moet wel bekennen, je betaalde 2 muntjes voor wijn maar je kreeg een glas zo vol als bier. Gelijk ook maar een hap gegeten (broodje hamburger, 2 munten) en bij de eerste regenbui (want ja, ook hier ouderwets regen) geschuild al zittend met een waterpijp met appelsmaak (3,5 munt). Was eigenlijk wel leuk, beetje mensen kijken en voor het eerst in mijn leven aan de waterpijp gezeten. Het heeft eigenlijk een groot deel van de dag wel heel zachtjes geregend, beetje miezeren maar het was niet echt heel vervelend, terrein is ook geen modderpoel geworden op wat stukjes na. Overigens werden er poncho's bij de bar uitgedeeld.

Rond 14u zijn we richting La Rocca gegaan waar Henry Saiz zou beginnen. Het was er nog rustig maar het was droog en ik wilde niet eeuwig blijven zitten, heb in mijn leven niet zoveel gezeten op een festival als op Extrema Belgie (waar ik dit keer dus 2 uur gezeten heb). Hij draaide niet verkeerd maar ik vond 'm minder dan op Dancevalley, wat onsamenhangend.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VpdmvrS21V4[/youtube]

Berteke had hier de eer om door een wesp gestoken te worden. Ook fijn als je lekker een dagje weg gaat. Maar lang leve de EHBO, ze was de eerste klant en ze hebben haar goed geholpen. Ze heeft uiteindelijk nergens last van gehad.

Na Henry kwam Pole Folder, het bleef allemaal wat mak. Misschien zijn het toch ook de belgen die wat ingetogen zijn. Heb daar bij Tomorrowland niet zo'n last van gehad maar ze staan er wel om bekend en dit keer vond ik het ook wel het geval. Ook kan het te maken hebben gehad met de halve tent. In een dichte tent was het misschien anders.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dhRUiw0ult0[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V_kQXm8qcSs[/youtube]

Na Pole kwam Marco Bailey. Zo, die heeft de boel even los gemaakt. Wat een lekkere ietwat stevige set maar dat konden we wel gebruiken. Hij is ook zooo enthousiast naar het publiek, dat heeft ook effect op de sfeer.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c6lpHIsfpVY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wtQ0p7_AvA8[/youtube]

Inmiddels waren er al de nodige bekenden, erg gezellig. Vanaf die tijd is het aardig goed gekomen. Guy J draaide erg fijn
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OceLnBWVLvw[/youtube]

Guy Gerber ook
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pjHFeVmUwwc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fkvoPziAwv4[/youtube]

en Hernan ook maar wel minder dan op Dancevalley. Het was ook wel balen dat er vooraf was gezegd dat hij een extra lange set zou draaien en uiteindelijk is dat ingekort naar 2uur en een dag van tevoren hoorde hij dat het nog iets korter werd, 1uur en 50 min. Ze wilden dat de tenten gingen sluiten om 22.50 voor de eindshow op de main tot 23u. Alsof dat zin heeft want ik denk dat er weinig mensen nog die kant op gaan wandelen voor vuurwerk. Ik in ieder geval niet. Maar goed, het is wat het is en ondanks dat heb ik toch wel genoten.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aEBIUIXleos[/youtube]

Uiteraard nam hij weer alle tijd om zijn liefhebbers even te woord te staan. Ik heb daar enorm respect voor.

Wij zijn dus naar de kluisjes gewandeld en wilden een taxi terug pakken. Alsof het zo moest zijn stond er een busje vlak na de ingang die ons gelijk weg kon brengen, top. Nog een klein pretsigaretje gerookt bij het hotel waarna ik van een heerlijke douche genoten heb. Wat is die douche toch altijd fijn na een festivaldag.

Ik vond het leuk, gezellig maar in zijn geheel geen topper. Misschien had ik meer verwacht. De lokatie in Best is natuurlijk erg mooi, met strandje e.d. Dat viel hier wat tegen. De omvang vond ik wel lekker overzichtelijk. Of het volgend jaar weer Extrema Belgie wordt, geen idee. Ik laat alles op zijn beloop. Wil sowieso wat meer festivals pakken in het buitenland (bijv. SW4, Exit, Sziget enz.)


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2011, 23:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Goed beschijvend verslag weer, Chantal. (Y)
Jammer dat t festival niet aan je verwachtingen voldeed. Volgende keer maar van t ergste uitgaan. Dan kan t óf alleen maar meevallen óf je kan zeggen:"Dacht ik t niet?" Win-win situatie. ;)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2011, 00:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Dat is het ook Paulus. teveel verwachten is nooit goed. Komt toch doordat Extrema bij mij wel vrij hoog in het vaandel staat wat betreft aankleding e.d. Vooraf werd ook wel beschreven in de berichten vanuit Extrema dat ze een prachtige lokatie hadden gevonden in Belgenland dus ik heb daardoor wat hoge verwachtingen gehad. Ach, het was wel heel gezellig hoor en we zijn er weer even uit geweest he ;)


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2011, 17:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
Geloof me Chantal SW4 wil je echt niet naar toe. Die Engelsen och och och

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2011, 18:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Vind je dat echt? Ben je er geweest? Ik kreeg juist de tip om hierheen te gaan, als ik al naar Engeland zou gaan qua festival. Het zou beter zijn dan Globalgathering. De line up is vaak om te smullen.


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2011, 18:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Ik ben op SW4 geweest, jaren geleden alweer. Nadeel is: tot 21u en dan is het klaar. Ik vind sowieso dat er in vergelijking met een aantal jaren terug de kwaliteit van Engelse festivals minder is op Glastonbury na dan. Ga je verder kijken en wil je prog dj's dan kom je inderdaad uit bij Exit, Balaton Sound, Sziget en Kazantip. Dit zijn meerdaagse (en goedkopere) festivals met meestal ook nog mooi weer :)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2011, 22:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Toevallig vandeweek uitgebreid de site van Kazantip zitten bekijken, dat ziet er wel heel gaaf uit. Sziget hoor ik toch weer verschillende verhalen over, van positief tot negatief. Ik heb nog een 3/4 jaar om me te beraden. Misschien een een topic over openen voor tips en ervaringen.


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2011, 22:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
[quote="Dansliefhebber"]Vind je dat echt? Ben je er geweest? Ik kreeg juist de tip om hierheen te gaan, als ik al naar Engeland zou gaan qua festival. Het zou beter zijn dan Globalgathering. De line up is vaak om te smullen.


Ik was er 2 jaar geleden. tja wat kan ik zeggen... slecht geluid. De sfeer was ver te zoeken. 6x werd ik aangesproken of ik drugs wou of wou kopen. Op het eind van de dag 3kwart van het publiek dronken en staan meer te lullen dan echter te dansen. Enig plus punt was, waren de dj's zelf. Dan kan je echt beter naar Sziget, Kazantip of NATURE ONE gaan.

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2011, 22:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Mooi compleet verslag Chantal :hat

Maar ik was toch blij dat ik op LL was ;)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma