It is currently 16 Apr 2024, 17:48

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 22 Aug 2011, 23:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Voordat jullie beginnen te lezen, ik ben tegenwoordig een n00b in tracks spotten dus vergeef me daarvoor. Ook zijn er geen foto's en video beschikbaar. What happens in Berghain stays in Berghain :)

Maargoed hier het verslagje. Ik was eerst in Dusseldorf op een Desolat poolparty want ik zou eerst naar Kiesgrube gaan op zondag. De voorspellingen waren echter niet zo best dus besloot ik toch maar naar Berlijn (4uur treinen) te gaan. Achteraf bleek het gewoon droog geweest te zijn maar ik heb geen spijt gehad.

Natuurlijk heb ik ook de verhalen over het deurbeleid van Berghain gelezen en dat maakte me toch een klein beetje nerveus. Anyway toen ik daar aankwam om half 1 zag ik een redelijke rij staan maar zag ik die rij heel snel kleiner worden omdat meer dan een kwart geweigerd werd. Voor de mensen die het al kennen weten wat ik bedoel. Links de rij en rechts lopen de mensen terug die geweigerd worden.

Ik stond dus al snel voor de deur. De portier (Sven) keek me aan en zag dat ik verder niemand bij me had dus ik mocht door lopen. Binnen werd ik nog wat gefouilleerd en kreeg ik een stempel (ideaal). Eenmaal binnen is het een paar trappen op en je bent in Berghain waar het lekker donker is. Boven is de Panoramabar, iets minder donker. Verder overal gangetjes en hokjes waar je kan chillen of iets anders.

Ben Klock stond wat op te warmen en het liep al redelijk vol maar het is geen moment overcrowded geweest. Eigenlijk tot 5 uur in de Berghain geweest en toen naar de Panoramabar waar Sasha 4 uur ging draaien. De Panoramabar is een beetje het houseachtige gedeelte waar vooral ‘bekende’ namen vaak draaien. Het ziet er niet heel bijzonder uit maar de sfeer is er prima. Wat mij opvalt bij Sasha tegenwoordig is dat hij zich behoorlijk aanpast aan de omgeving. Sasha draaide heel housey met een goede bassline. Eigenlijk de sound die je daar ook zou verwachten. Na Sasha draaide Cassy erg lekker, beter dan ik hier in Nederland heb gehoord.

Ik vond hem prima draaien maar er was ook niet veel voor nodig. De sfeer in de Berghain/Panoramabar is top. Iedereen gaat ervoor en dat zolang als nodig is. Voor mij is dit in de huidige tijd de beste club waar ik ooit ben geweest. Het maakt het voor mij geweldig vanwege de locatie, eindtijd, de programmering (lange sets), de atmosfeer en het geluid. Ik ben om 14u al weggegaan maar het gaat meestal tot 20u door op zondag. Mij ga je hier nog vaker zien :)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 02:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 16:29
Posts: 569
Leuke report!

Begin mei in de Berghain geweest ( na drie jaar op rij geweigerd te zijn).
Wat een belevenis, vetste club die er is.

(met bar 25 als goede tweede, maar helaas gesloten...)

_________________
There was madness in any direction...


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 11:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Jun 2005, 23:02
Posts: 914
Location: Hilversum
Leuk verslag Michie! Begrijp ik goed dat je met jezelf een weekendje Duitsland hebt gedaan?

_________________
deepsexyfuturistictechfunkhouse...that's what I like ...


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 12:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Tof dat je een report hebt gemaakt, en leuk om te horen dat je het naar je zin hebt gehad :). Vind het alleen jammer dat ze zo'n streng deurbeleid hebben. Gooiden ze trouwens 's ochtends die luiken in de Panorama nog wel eens open zodat je ineens werd verblind door het licht?

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 12:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Die gooiden ze open ja, zo af en toe :)
Tja het deurbeleid, ik weet niet of het streng te noemen is maar het is gewoon beleid en ik vind het ergens wel passen bij de club zelf. Als je 'normaal' doet en met max. 3 mensen bent is het volgens mij geen probleem. De mensen die geweigerd werden zagen er meestal nogal jong uit en waren voornamelijk Engels sprekend.

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 12:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Ah oké. Wel lullig als je vanuit Engeland voor Sasha naar Berlijn komt en vervolgens wordt geweigerd ghehe. Maar goed, opzich zit er wel wat in. Het laatste wat ze willen is dat het natuurlijk een toeristen attractie wordt.

Ik had trouwens stiekem gehoopt dat er op youtube nog wat filmpjes stonden, maar zo te zien is het "what happens in Berghain stays in Berghain" ze weer gelukt ^^.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 13:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Het is juist goed dat ze zo'n streng deurbeleid hebben. Daardoor doen mensen toch meer hun best aan uiterlijke vertoning als ze gaan stappen. En je houd de mensen die -het is weer zaterdag, dus we moeten maar ff in een club gaan kijken, zonder te dansen - er eigenlijk niks te zoeken hebben buiten.
De sfeer in de RoXY op donderdag, en de Chemistry op Zaterdag in de begintijd, was juist zo vet omdat er een selectief deurbeleid was. Kwam je in je doordeweekse kloffie, was het gewoon dikke pech. Jammer dat zulke clubs er niet meer zijn in NL.


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 14:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Ik dacht dat ze juist niet wilden dat je moeilijk ging doen met je vertoning. Ik ben 1x bij de berghain geweest, maar ben toen vroegtijdig uit de rij gestapt omdat ik de volgende dag nog moest rennen (ja ik had terecht geweigerd mogen worden hehe). 2 vrienden van me waren dan niet mee voor het rennen, maar puur voor uitgaan en die waren geweigerd. Die ga ik nooit meer mee naar Berlijn krijgen om naar de berghain te gaan, en dat is toch wel jammer.

Overigens heeft een vriend van me bij trouw ook wel eens een standje gekregen omdat hij in een overhemd ging en ze wilden meer casual. En hoewel het in zijn geval niet echt terecht is, want hij gaat meestal het hardst uit zn dak van iedereen, vond ik dat wel prima want er liepen toen ook een hoop van die gasten die er eigenlijk niets te zoeken hebben.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 16:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Volgens mij gaan ze in de Berghain ook meer voor de cracky look ipv de trendy of casual look :lol .

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 16:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Weet ik, ben er geweest. Maar dan doen ze iig wat om op te vallen, of dat nou hip/trendy of een crack look is. Ze hebben sowieso partyvolk binnen :) En dat schort er in NL nog wel eens aan.....


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 16:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
Als ik het ook goed begrijp heb je meer kans om binnen te geraken als je alleen bent?

Heb eigl ook wel eens zin om naar de Berghain te trekken :hat
Maar het is natuurlijk niet bij de deur ...


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 20:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Leuk verslag.
[quote="Michie23"]Ik ben om 14u al weggegaan maar het gaat meestal tot 20u door op zondag. Mij ga je hier nog vaker zien :)

Berghain gaat meestal door tot de laatste bezoeker weg is. Dat kan ook woensdagochtend zijn. :)

[quote="Fatalfelix"]"what happens in Berghain stays in Berghain".
Op de wc's mag je alles doen, gebruiken en misbruiken wat god verboden heeft, maar zien de portiers je fotograferen of video's maken lig je er meteen uit.

[quote="Tomas Neil"]Heb eigl ook wel eens zin om naar de Berghain te trekken :hat
Maar natuurlijk niet bij de deur ...
Nee, daarvoor kan je naar één van de drie darkrooms. :p

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 21:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Die Sven de portier maakt lange uren haha. Als er iemand weer naar Berlijn gaat van hier ga ik graag mee. Ik ben ook van plan met oud en nieuw te gaan :)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 21:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Holy moly, je feest heel wat af zeg 8-). Kan trouwens zelf niet wachten totdat ik klaar ben met m'n studie. Dan heb ik hopelijk een toffe baan zodat ik ook wat vaker van dit soort reisjes kan maken :).

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 23:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
[quote="Paulus de Kalebouter"]

[quote="Tomas Neil"]Heb eigl ook wel eens zin om naar de Berghain te trekken :hat
Maar natuurlijk niet bij de deur ...


Nee, daarvoor kan je naar één van de drie darkrooms. :p

:roll

Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 23:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
[quote="Fatalfelix"]Holy moly, je feest heel wat af zeg 8-). Kan trouwens zelf niet wachten totdat ik klaar ben met m'n studie. Dan heb ik hopelijk een toffe baan zodat ik ook wat vaker van dit soort reisjes kan maken :).

Tja ik ben nu ook wel vrij van school, straks niet meer maar nog wel even naar de closings op Ibiza. Berlijn is relatief goedkoop als je vroeg boekt en altijd waar voor je geld. In Nederland heb ik het wel een beetje gezien eerlijk gezegd.

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 23:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Nou, ik ben dus een van diegenen die geweigerd zijn dit weekend :(

Ik was er met 2 maten. Eerst naar de Watergate geweest, was super vet. Om half 6 in de rij gaan staan bij Berghain. Na drie kwartier waren wij aan de beurt en kregen we 'het knikje'. Toch iets te casual gekleed (spijkerbroek, t-shirtje). Misschien pech dat voor en achter ons wel een aantal homo's (no offense) en excentriekelingen stonden. Terwijl wij met ons drieen wel altijd gewoon lekker uit ons dak staan te gaan.

Daarna maar naar bed gegaan, rond half 2 's middags nog een keer geprobeerd. Geen rij, maar toen we daar aankwamen kregen we te horen "Unfortunately you'll have to find some place else". Zo teleurgesteld dat het niet eens in me opkwam om te zeggen dat we massive Prosumer en MCDE fans zijn (je weet maar nooit). Dus toen maar naar een festivalletje ergens op een opgespoten strandje gegaan, wat overigens ook gewoon dikke prima was. Maar ja, dit eerste weekend Berlijn stond toch vooral in het teken van de Berghain binnen komen... :)


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2011, 23:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
[quote="Frenkieee"]Nou, ik ben dus een van diegenen die geweigerd zijn dit weekend :(

Ik was er met 2 maten. Eerst naar de Watergate geweest, was super vet. Om half 6 in de rij gaan staan bij Berghain. Na drie kwartier waren wij aan de beurt en kregen we 'het knikje'. Toch iets te casual gekleed (spijkerbroek, t-shirtje). Misschien pech dat voor en achter ons wel een aantal homo's (no offense) en excentriekelingen stonden. Terwijl wij met ons drieen wel altijd gewoon lekker uit ons dak staan te gaan.

Daarna maar naar bed gegaan, rond half 2 's middags nog een keer geprobeerd. Geen rij, maar toen we daar aankwamen kregen we te horen "Unfortunately you'll have to find some place else". Zo teleurgesteld dat het niet eens in me opkwam om te zeggen dat we massive Prosumer en MCDE fans zijn (je weet maar nooit). Dus toen maar naar een festivalletje ergens op een opgespoten strandje gegaan, wat overigens ook gewoon dikke prima was. Maar ja, dit eerste weekend Berlijn stond toch vooral in het teken van de Berghain binnen komen... :)

Vaag, ik was ook casual, maar wel alleen. Afgelopen weekend was er in Berlijn echt veel. Een Minus party in het bos met een after in een gallerij. Een open air feest met Seth Troxler en Pan Pot. Watergate was voor mij een 2e optie geweest maar daar hoor ik eigenlijk helemaal niet zulke goede verhalen over. Tof dat je het naar je zin had gehad daar. En volgende keer gewoon weer bij Berghain proberen en dan tussen 12 en 1 ong.

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2011, 00:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Lijkt er meer op dat degenen die geweigerd worden er te onschuldig uitzien. Alhoewel Michie er ook vrij onschuldig uitziet (tenminste de laatste x dat ik m zag nog wel ;) )

Maar wat een arrogant deurbeleid daar zeg, snap niet dat iemand daar nog n poging doet om naar binnen te willen :\

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2011, 00:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Maat van me vond het niet zo'n goed idee als ik hem vlak voor de neus van die uitsmijter op z'n bek zou pakken.

En ikzelf bij nader inzien eigenlijk ook niet :p


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma