It is currently 28 Mar 2024, 14:22

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Aug 2011, 11:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
Afgelopen zaterdag naar Bree afgezakt voor Houza Palooza. Eerste maal dat dit festival werd aangedaan, en dit vooral voor de zeer aantrekkelijke line-up van de Pro-tech stage.

Aangekomen omstreeks 15u15 op het parkeerterrein. Geen andere mogelijkheid dan daar te parkeren aangezien de politie een oogje in het zeil hield. Meteen werd duidelijk dat dit festival een hoogdag zou gaan beleven want aan de kassa was het toch even aanschuiven om het ticket in een polsbandje om te ruilen. En dat allemaal onder enkele dreigende wolken.

Na een half uurtje dan toch eindelijk het terrein op om te merken dat dit er vrij behoorlijk bij lag. Genoeg houten planken voorzien voor een vlotte doorstroming, twee tenten vanop Tomorrowland en een mooi versierde mainstage. Het was echter in één van deze twee tenten dat de hele dag zou doorgebracht worden.

Nog eventjes het laatste half uur van Guy J meegepikt die heerlijk melodisch aan het knallen was. Het werd echter maar matig geapprecieerd aangezien de helft van het publiek ongeduldig op Extrawelt stond te wachten. En dat was natuurlijk ook de moeite! Anderhalf uur lang namen de jongens ons mee op een geweldige trip! Opbouwen, knallen, weer afbouwen en opnieuw beginnen ... Heerlijk melodisch spul gehoord en enkele knallers (zoals “Soopertrack”) mochten natuurlijk niet ontbreken.

Na Extrawelt net eventjes naar buiten om een luchtje te gaan scheppen en een bicky burger (4 €?!) te verorberen. Maar toch vooral snel terug naar binnen om Oliver Koletzki aan het werk te horen. Duidelijk dat niet iedereen al van deze beste man gehoord had want er was aardig wat ruimte op de dansvloer vrij gekomen. En die konden we zeker goed gebruiken want Koletzki had er duidelijk zin in en hield het bij een stevige mix van tribal/latin geïnspireerde house. Enkele die hard fans schreeuwden op het eind om “Der Muckenschwarmer” maar daar had de man zelf geen oren naar. Desalniettemin een zeer fijne set!

Na Oliver Koletzki was het de beurt aan Egbert. En die had er eveneens duidelijk zin in. Een klein halfuurtje voor zijn set was hij immers al eens een kijkje komen nemen in de DJ Booth. Zijn live set was perfect wat er te verwachten viel: diep, melodisch en stevig. Niet allemaal even bekend spul voor mij, geen “Vreugdevuur” spijtig genoeg, maar daarom niet minder lekker!

Tegen het einde van zijn set begon de tent weer aardig vol te lopen. Niemand minder dan Monika Kruse zou immers plaats gaan nemen achter de decks. En ik vrees dat die al zowat halfdoof moet zijn ondertussen want er werd plots een heel arsenaal aan monitors aangerukt. Die stonden nog niet meteen klaar en de eerste overgang van de Duitse schone ging dan ook meteen de mist in. Ze herpakte zich echter al gauw en zette een mooie set vol pompende tech house krakers neer.

Pan-Pot nam over en deed dat in stijl. Openen met de Radioslave Remix van “Moan” = überheld! Wat daarna volgde was een mengelmoes van tech house, dromerige progressive zowaar en naar het einde toe ook wat zwaarder spul. Voor mij persoonlijk beter dan verwacht en ik kijk er al naar uit om Tassilo volgende week opnieuw aan het werk te horen!

Omstreeks 23u00 moest normaal gezien Anthony Rother overnemen maar blijkbaar waren er technische problemen waardoor Pan-Pot nog wat langer aan het werk bleef. Maar daar hoorde je niemand over klagen natuurlijk! Na een klein half uurtje werden er plots zowaar schallplatten aangerukt! En ik weet niet wie er nu precies plaats nam achter de decks, maar lekker klonk het alleszins wel! Openen met een combo van “Hungry For The Power (Jamie Jones Remix)” en “Vreugdevuur” is dan ook een dikke win ... Het leek een beetje hectisch bij momenten in de dj booth ondertussen maar degene die aan de knopjes moest draaien hield iedereen wel in beweging voor een klein uurtje.

En toen kwam dan toch Anthony Rother opdagen ... zijn begin klonk alvast veelbelovend maar mijn rug stribbelde (vreemd genoeg eerste keer op een festival) tegen en dus ook maar besloten er de brui aan te geven aangezien er ook nog een lange terugreis op het programma stond.

In ieder geval een zeer fijne dag beleefd & misschien wel het beste zomerfestival tot nu toe. Organisatorisch vrij goed in orde; al kunnen er wel enkele dingen beter: vlottere doorstroming aan ingang, liever geen 2€ extra voor een plasbandje (reken dat toch gewoon door in de inkomprijs) en ook de food was vrij duur. Daartegenover stond wel een knappe aankleding van het terrein (Pro-tech stage had een knappe opstelling met kubussen voor de projecties bvb) en genoeg houten planken. Muzikaal niets, maar dan ook niets, slecht gehoord! Graag meer van dit volgend jaar!


Top
   
PostPosted: 29 Aug 2011, 15:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Goed verslag (Y)

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 29 Aug 2011, 19:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Lekker toch dat Vlaamse taaltje (Y)

PanPot mag ik ook eindelijk weer meemaken zondag op Scheveningen :cool

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 29 Aug 2011, 19:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
[quote="YvonnY"]Lekker toch dat Vlaamse taaltje (Y)



En te zeggen dat ik altijd mijn best doe om het wat "hollands" te laten klinken aangezien ik altijd in het achterhoofd hou dat ik mijn verslag ook hier post :lol

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma