It is currently 19 Apr 2024, 21:50

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Jan 2012, 22:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Dit was een nacht waar ik al een lange tijd naar had uitgekeken, want Digweed verkeerd al een tijd in topvorm, en dat bleek gisterennacht wel ook.... :hat

We hadden al een tijd van te voren een appartement geregeld, want een weekendje Antwerpen is altijd goed!!!

Rond 13u kwamen we zaterdag aan in Antwerpen (voetbal wel voor afgezegd, maar dat moet af en toe kunnen). We zijn gelijk met z'n 4en de stad in gegaan, om nog even van de uitverkoop (Solden) te profiteren, en van de heerlijke kroegen te genieten... :) Genieten is waar ze in Belgie wel raad mee weten, want overal staan de mensen voor de kroegen aan de Champagne te nippen, en aan de oesters te slurpen.

Na een goed hapje eten gingen we nog even terug om op te frissen voor D'anvers. Voor we daar kwamen hadden we nog een paar locale kroegen gehad, waar Jambers nog wel een paar seizoenen had kunnen maken, sjezus wat een volk...van zuidamerikaanse travestieten tot bejaarde belgische hoerenlopers...heerlijk :)
Toen we aan kwamen rond 1h konden we zo doorlopen, heerlijk. (waarom staan er in NL altijd mega rijen) Daar stond Pole Folder de boel op te warmen, wat hij niet onverdienstelijk deed, maar wat mij toch niet echt pakte. Zeker in het begin vond ik het te zweverig, maar na verloop van tijd werd het zeker beter.
Nu zal het rond 2.30 geweest zijn dat Digweed begonnen was met zijn set. Nu heb ik niet veel richting dj booth gestaan, maar je kon zien dat hij de entourage helemaal te gek vond. Ik weet dat hij het liefst in middeleeuwse kastelen draait, met het liefst alleen kaarsen aan de muren. (wat in de jaren 90 heel veel in de UK gebeurde voor Renaissance). Nou is D'anvers wel een tent die een middeleeuws karakter heeft, met die hoge muren waar die orginele bouwstenen de club typeren. Dus John had er zin in....

Nu herken ik bij de meeste dj's wel een hoop tracks die voorbij komen (ligt trouwens wel een beetje aan de staat waarin we verkeren :p ), maar bij Digweed is dat toch wel ff anders....
Hij nam het nog vrij rustig van Folder over, maar schakelde vrij snel over op de Digweed trein, die je kan nemen, of toch kan missen. Want dat was helaas het geval bij m'n maat met zijn vrouw. Waar ze Cattaneo vorige jaar nog helemaal te gek vonden, kreeg Diggers ze niet te pakken. Misschien had het met de verwachting te maken waarmee ze kwamen, want ze dachten voor een avondje dikke prog te komen....mis.
Ik had ze van te voren wel op de hoogte gebracht, dat Digweed weinig meer met prog te maken heeft. Maar dat mocht weinig baten, ze gingen uiteindelijk om 5 uur weg... :sleep
Daarentegen gingen Sandra en ik wel op de Digweed trein, die met diepe pompende bassen en -natuurlijk- veel onbekende platen doordenderde op een afgeladen dansvloer vol kaaskoppen. Leuk om weer eens wat nieuwe gezichten te leren kennen (o.a. Charlie -Chane- met vriendin). Verder veel bekende gezichten die we elke keer weer in D'anvers tegenkomen.
Digweed was geboekt van 3 tot 5, maar de held ging tot 6 uur door :hat , waardoor het nog lang druk bleef op de dansvoer. De dj die na Digweed ging draaien, draaide jaren 90 stijl prog. Dat vond ik toen helemaal te gek, maar dat trek ik nu niet meer. We zijn daarom rond 7h terug naar het appartement gegaan.

Een paar uur later met de zenuwen in de auto, want Feyenoord moest tegen aardsrivaal Ajax spelen. De geschiedenis van deze wedstrijd zal voor de meeste bekend zijn, mijn weekend is compleet :D


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2012, 22:47 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
heel pakkende beeldspraak met de trein van Digweed. :cool
goed te lezen dat je het naar je zin hebt gehad.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2012, 00:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Nice review en inderdaad: He-le-maal niks in Amsterdam :roll

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2012, 07:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Leuk review :). Vind die platenkeuze van Digweed ook altijd vet. Maakt niet uit of je hem 3x na elkaar ziet, hij draait 3x totaal verschillend :).

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2012, 08:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ey, vette review ouwe! (Y)
Goed te lezen dat jullie t naar je zin hebben gehad. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2012, 10:27 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Mooie review. Cool je ontmoet te hebben, mr. Diep (Y)
Vond het een tegek avondje. Supergezellig met de vele bekenden.
Bij binnenkomst had ik zoiets van mwa... aardige plaatjes maar het geluid was niet lekker en veel te zacht. Was op een gegeven moment wel echt wachten op Digweed. Gelukkig begon hij wat eerder :)
Vond m erg lekker draaien. Had alleen verwacht dat hij op het eind wat meer zou knallen... dat miste ik wel een beetje. Maar goed... hij kreeg me zeker lekker mee op z'n trein :p

_________________
have a happy period


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2012, 16:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Heerlijk verslag Robert :o

Na n heerlijk middagje/avondje Antwerpen - lunch buiten op terras! - wandeling door t centrum - borrel in t hotel - minidutje om broodnodige slaap in te halen - diner aan de Kaai, waren we rond twaalf in Café d'Anvers.
Gezellig met de vele vrienden en bekenden, maar het was al heel druk.
En heet .....of je moest in die orkaan staan. Muziek vond ik niet goed in het begin en slecht geluid.
Ik had niet eens door dat Pole Folder draaide, ben ik toch beter van gewend. Ik kon er maar niet inkomen. :rolleyes
Eindelijk een redelijk rustig plekkie gevonden toen Digweed ons ook vond.
Hij heeft de avond gered! Wat een dikke set (Y) (Y)
Terwijl wij de jassen ophaalden, werd er een poging gedaan tot een interview o.i.d. met John in de gang. Maar opeens trok ie een spurt naar buiten slechts gekleed in een t-shirt en kreeg t toen heel koud :)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2012, 19:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Dat Pole Folder jullie zo tegenviel :o. Er staat ook een deel van z'n set in het livesets topic en vind dat eigenlijk best wel tof klinken :). Wellicht dat het door de geluidsinstallatie kwam.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2012, 20:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Tot een uur of 2 stond het geluid idd nog vrij zacht, waarschijnlijk kwam daardoor de set van Pole Folder niet goed over op de dansvloer. Ik stond sowieso meer te lullen dan te dansen tijdens zijn set....dat gebeurt niet veel.

Waar ik het trouwens niet over gehad heb, maar wat een hoop mensen irriteert, die klote windturbine. Dat pleurisding hangt er al jaren, en blaast je zo'n beetje van de dansvloer af. Daardoor ga je een plekkie zoeken waar je er geen last van hebt, maar daar is het altijd nog drukker omdat een hoop mensen het irritant vinden....Dus de volgende keer ga ik eens kijken hoe dat ding gesloopt kan worden :)


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2012, 21:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Zodat ík me de tyfus kan zweten als ik meega? Pleur jij ns op, hooli. :evil

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2012, 21:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
[quote="Diep"]
Waar ik het trouwens niet over gehad heb, maar wat een hoop mensen irriteert, die klote windturbine. Dat pleurisding hangt er al jaren, en blaast je zo'n beetje van de dansvloer af. Daardoor ga je een plekkie zoeken waar je er geen last van hebt, maar daar is het altijd nog drukker omdat een hoop mensen het irritant vinden....Dus de volgende keer ga ik eens kijken hoe dat ding gesloopt kan worden :)


Kijk dan meteen even of dat heteluchtkanon ook kapot kan ;)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2012, 01:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Van die hetelucht blowers werd ik gewoon niet goed als ik er onderdoor liep. Niet normaal. Afsluiten dat ding, dan is wellicht die turbine blower ook niet nodig.

Ik kon ook mijn draai niet vinden bij Pole. Hij had me te veel breaks/pauzes, dan haak ik af. Ik ben niet van een stoptrein, om in die term te blijven. Gelukkig kwam de snel trein eerder dan verwacht, ingestapt en van 02.30 tot 6u genoten van zijn set. Het blijft wel jammer dat je totaal geen kontakt met hem krijgt. Hij kijkt heeeeel af en toe de zaal in maar ontwijkt ieder oogkontakt. Maar verder was het top. En wat een berg bekenden, niet normaal zeg. Ik was overigens wel blij dat je vanaf 3u merkte dat er iets meer ruimte kwam.

Er waren ook wat veranderingen, niet meer roken binnen, behalve in een rookgedeelte waar een paar bankjes en statafels staan (boven), de man voor de bar die je bestelling opneemt is denk ik weg bezuinigd, nu gewoon bij de dame achter de bar bestellen en er zijn munten. Ik kan me toch herinneren dat ik gewoon met geld betaalde de vorige keer. 3 euries per munt, kassa.

Overigens heb ik geen vipruimte ontdekt dus ik denk dat er geen tafels voor veel geld verkocht waren. Gelukkig maar want het zat stampers vol.


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2012, 07:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Voortaan spandoekje mee Chantal :)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2012, 15:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
:mad :evil meen je niet.. niet meer roken in anvers. EN voortaan gewoon aan de bar bestellen...met muntjes zelfs.. Jammer. Was toch altijd net ff anders bij Anvers dan de gemiddelde tent.

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2012, 21:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B0Kwp62WAqM[/youtube]

:cool


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2012, 23:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Krijg spontaan zin in n feestje :cool

_________________
I love PoesUps!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma