It is currently 16 Apr 2024, 20:51

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 Feb 2012, 22:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Daar gingen we dan, vrijdag richting Parijs. Op naar een mooi weekend met een avondje genieten van Hernan, cultuur proeven maar ook lekker eten en drinken.

Vanuit ons hotel hebben we de metro gepakt naar de Champs Elysees en tegen 00.30u stonden we voor de club. http://queen.fr/. Het oogde nog rustig maar de dranghekken stonden wel voor de ingang en ook de nodige portiers. We kregen een wat ongemakkelijk gevoel toen we voor ze stonden en er juist een portier prominent voor ons ging staan om een praatje met de ander te houden. Ik kan nooit zo goed tegen autoritair gedrag. Maar Berteke gooide er gelijk uit dat we op de gastenlijst stonden. Nu kon je je vooraf via de site ook gewoon aanmelden voor de lijst maar dit keer stonden we op de lijst van Hernan, tsja, wat kunnen ze dan inbrengen, helemaal niks (Y)

Jas ophangen = 3 euro en als je dan ook je vestje erbij wilde doen, kost dat ook gewoon weer 3 euro. Een club aan de Champs Elysees, we hadden het kunnen verwachten. Naast de garderobe was een rookruimte. Je liep naar binnen en kwam dan op het balkon uit met uitzicht op de club. Het zag er absoluut mooi uit maar naar onze zin wel heel veel viptafels en vip gedeeltes. Ik ben daar nooit zo van. Maar mooie schermen met visuals, 2 blokken om op te staan en voor het gewone volk was er 1 bankje aan de kant waar je kon zitten. Het was nog rustig en wat er was aan publiek viel mij iets tegen. Jong en niet echt gekleed maar het was nog vroeg. Je liep via een trap naar beneden en daar was ook de eerste bar. We wilden wat drinken, lekker een wijntje. Helaas, dat hebben ze niet. Je kon fris of bier krijgen = 10,- wat best pittig is maar dan weer een cocktail, glas champagne of gewoon mixje voor 15,-.

De club nog vrijwel leeg (weet niet waarom het wat wazig is)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=inHtiYvxN_4[/youtube]

Er draaide een dj waar geen touw aan vast te knopen was. Dan weer iets commercieel en veel had een vleugje weg van Housequake stijl.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JWwWrMR0Z5I[/youtube]

Not our cup of tea maar om 2u zou Hernan beginnen. Meestal komt hij wel eerder om de sfeer te proeven, dit keer pas tegen 01.45u. Hij kwam ons gelijk even begroeten en verdween daarna in de dj booth. Wij hadden al vrij snel door dat dit niet een plek voor hem was en vreesden voor een leegloop op de dansvloer. Dat was in het begin ook even zo maar uiteindelijk werd het gewoon weer druk. In het begin was het geluid ook te zacht en hoorde je eigenlijk veel mensen praten. Gelukkig is die boodschap bij Hernan gekomen en draaide hij de volume knop open. Daarnaast moest hij echt aan het werk om het dramatische voorspel van zijn voorganger te herstellen. Tempo moest even wat terug gebracht worden om het in die 3,5u weer fijn op te bouwen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C5RY0S1x7jM[/youtube]

Je zag wel wie echt voor hem kwamen, dat was een handjevol mensen. Een aantal Fransen en 1 jongen die alleen vanuit Argentinie was gekomen. Het waren er niet heel veel maar het zoekt elkaar toch onbewust op en met elkaar hebben we wel genoten van zijn bijna 3,5uur durende set.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iNifhUt84lU[/youtube]
Tussen het draaien door sprak hij nog even met Jan over het feit dat het hem ook zeer tegenviel. Hij verontschuldigde zich naar ons dat hij dit niet wist.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T9AhDo8pah8[/youtube]

Na zijn set hebben we nog even staan praten en vertelde hij dat hij er eigenlijk na een uur de brui aan wilde geven maar dat hij het voor ons zo lullig vond en omdat wij van zover gekomen waren heeft hij toch zijn set afgemaakt. Wat een schat is het toch. Wij voelde ons best een beetje bezwaard naar hem toe, hadden het ook wel begrepen als hij na 2 uur gezegd zou hebben; ik stop. Uiteindelijk nog wat drinken mee gekregen voor onderweg en samen met hem naar buiten gewandeld om 05.30u. Hij is door zijn chauffeur weer naar het hotel gebracht waar hij om 10u weer op pad moest naar Bulgarije.

Ik vond het een top weekendje maar naar deze club zou ik niet zo snel terug gaan maar 1 ding scheelt, Hernan al helemaal niet.

Gelukkig zien we hem op 30 april in cafe d'Anvers.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2012, 23:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Leuk review :), alleen jammer om te lezen dat de club zelf tegenviel. Misschien volgende keer Club REX proberen, die schijnt wel erg goed te zijn.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2012, 23:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Hij was zelf ook teleurgesteld. Had wel eerder in Parijs gedraaid maar niet hier. Dit is echt een meer commerciele club, niks voor hem. Nou ja, we zijn weer een ervaring rijker en we hebben hoe dan ook een lekker weekend gehad.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2012, 23:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Leuk verslag, Chantal. (Y) Was er ook best wel benieuwd naar moet ik zeggen.
Jammer dat er n paar punten waren die niet aan je verwachting voldeden, maar wel fijn dat je desondanks een leuke tijd hebt gehad in La Douce France. :)

[quote="Dansliefhebber"]Wij voelde ons best een beetje bezwaard naar hem toe, hadden het ook wel begrepen als hij na 2 uur gezegd zou hebben; ik stop.

Je bent weer te goed voor deze wereld he? :D
Ik denk dat ik zelf minder begripvol zou zijn in n soortgelijke situatie.

Maar nogmaals leuk dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2012, 23:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 18 Nov 2005, 13:31
Posts: 331
Location: noordwijkerhout
De club was eigenlijk precies zo als Ruubje hier al eerder had aangegeven. Desondanks hebben we het wel naar ons zin gehad en zagen we de humor er wel van in.
Dure club, chique gedoe en desondanks lopen er gasten rond die te dronken zijn om op hun benen te staan en zijn uiterst irritant. Ik zou zeggen gooi ze er uit! Je wilt tenslotte een naam hoog houden...
Maar nee gewoon lekker als 'bewaker' of 'gastheer' tegen mij gaan zeuren omdat ik mijn vestje aan een pilaar heb vast geknopt....

Maar goed, zoals Chantal al omschreef, we hebben het toch erg naar ons zin gehad en het was top dat Hernan gastenlijst voor ons had geregeld en dat hij een heerlijke set neer zette. Ook al was het dan parels voor de zwijnen.


Last edited by bertje on 14 Feb 2012, 15:32, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 12 Feb 2012, 23:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="bertje"]Maar nee gewoon lekker als 'bewaker' of 'gastheer' tegen mij gaan zeuren omdat ik mijn vestje aan een pilaar heb vast geknopt.....

Dat méén je? :o Waar gaat t over zeg.

[quote="bertje"]Maar goed, zoals Chantal al omschreef, we hebben het toch erg naar ons zin gehad en het was top dat Hernan gastenlijst voor ons had geregeld en dat hij een heerlijke set neer zette. Ook al was het dan parels voor de zwijnen.
Ghehe. :D
[quote="Paulus de Kalebouter"]Maar nogmaals leuk dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2012, 10:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Jun 2007, 20:54
Posts: 182
Location: Tongeren, Belgium
Leuke review, spijtig dat de club tegenviel!

_________________
http://www.facebook.com/madlochmusic * http://www.facebook.com/soundavenue * http://www.facebook.com/mitrinique * http://www.soundcloud.com/madloch


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2012, 10:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Idd, jammer van die kauwgomballentent.....


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2012, 19:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
[quote="bertje"]Dure club, chique gedoe en desondanks lopen er gasten rond die te dronken zijn om op hun benen te staan en zijn uiterst irritant. Ik zou zeggen gooi ze er uit! Je wilt tenslotte een naam hoog houden...
Maar nee gewoon lekker als 'bewaker' of 'gastheer' tegen mij gaan zeuren omdat ik mijn vestje aan een pilaar heb vast geknopt....



Jij ontliep 3 euro garderobegeld! Foei :p

Leuk dat jullie t toch naar je zin hadden en top van Hernan dat ie voor zijn fans langer bleef draaien (Y)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2012, 09:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 05 Sep 2007, 19:20
Posts: 241
Location: Madrid
Jammer te horen dat de club een beetje tegenviel.. In de eerste instantie zou ik Hernan Cattaneo daar ook echt niet verwachten!
Ik heb begrepen dat daar meer het soort van David Guetta/ Paul Van Dyk etc. komt draaien.

Echter, in 2006 (als ik me niet vergis :\ ) heb ik daar John Digweed zien draaien. Toen was het toch al een behoorlijke 'posh' tent.

Anyway, wel gaaf zeg dat jullie zo goed contact met hem hebben, ik bedoel het is toch fantastisch om te horen dat ie dan toch doorgaat voor zn echte fans! Gaaf hoor (Y)

Ik heb hem nog in Madrid een keer zien draaien op een 'random' zondagavond eind november vorig jaar. Dat ging er daarintegen toch wel spontaan aan toe. Ook niet het 'liefhebbers-volk'. Maar dat mag voor de Madrilenen niet baten, leuk party volk!

Laatste puntje, nu las ik ergens in dit topic dat Hernan 30 april in Café d'Anvers draait, betekent dat ie dan misschien koninginnenacht aandoet in A'dam??
Iemand al enig idee?? :tune


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2012, 16:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Nee, die optie zit er niet (meer) in. Er is wel een organisatie druk mee geweest en het was bijna rond maar die organisatie zag er toch vanaf (mede doordat hij ook in Antwerpen draait) en inmiddels heb ik begrepen dat het ook vanuit Cafe d'Anvers niet mag c.q. gewaardeerd wordt. Ligt toch net even te dicht bij elkaar om het op 1 avond te doen.

Dusss, op naar Belgenland ;)


Top
   
PostPosted: 15 Feb 2012, 21:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
Club Rex is inderdaad anders dan hierboven beschreven! Echte underground tent die veel meer geschikt is voor een DJ als Hernan.
Maar uiteraard nog veel beter bij een nacht Laurent Garnier!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma