It is currently 28 Mar 2024, 14:04

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 28 Aug 2012, 09:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
Afgelopen zaterdag afgezakt naar Bree voor een nieuwe editie van Houza Palooza. Vorig jaar was absolute top dus de verwachtingen stonden erg hoog gespannen!

Tegen 15u, na het inslaan van bonnetjes en dergelijke, aangekomen in de Pro-tech stage waar hoogstwaarschijnlijk de ganse dag zou worden doorgebracht. Heel even daarvoor nog gepasseerd op de mainstage maar dat klonk toch maar vrij plat (ondanks een beloftevolle opkomende naam). Op dat moment begon de line-up van de Pro-tech stage aan zijn tweede naam van de dag: Hobo. Met vrij weinig verwachtingen liet ik het op mij afkomen. En wat was dat smullen zeg! Heerlijke, melodische deep techno. Even wegspacen, en dan toch weer heerlijk knallen. Geweldige afwisselingen op een perfect tempo. De middag kon al niet meer stuk.

Na anderhalf uur werd er overgenomen door Stimming die een live set bracht. Het tempo ging spijtig genoeg ietwat naar beneden en wat ook vooral opviel was dat Stimming voor heel wat minder bas koos. Het kon op zich de pret niet deren, maar er mocht toch ietwat meer pit in zitten, zeker met de set van Hobo in het achterhoofd. Desalniettemin hadden mijn voeten ondertussen nog geen seconde stilgestaan.

Al meer dan een halfuur voor het einde van Stimming’s set stond ene Stephan Bodzin zijn set-up al op te stellen. Dat beloofde! Zowel het tempo als de bas schoten meteen de hoogte in. Heel erg lekkere beats vulden dan ook meteen de tent. En het publiek ging er in mee. Maar tegen de helft van zijn set werd het allemaal wel wat eentonig. Bodzin gebruikte één of andere tool en ging steeds voor zijn dj booth staan om het publiek te tonen welke skills hij allemaal in huis had. Allemaal goed & wel, maar na drie keer heb je het trucje wel door. Toen hij op het einde van zijn set ook nog een lichtgevend zwaard boven haalde was de pret eigenlijk wel helemaal over. Iets te veel show naar mijn zin ...

Next one dus, en dat was Popof, vooral bekend van zijn producties op Cocoon. Ik verwachtte techno, maar wat we te horen kregen was een portie “handjes in de lucht” tech house. Niks mis mee, maar het was allemaal wat veel van hetzelfde. Anderhalf uurtje was dan ook voldoende.

Ondertussen was het al donker geworden buiten en was het de beurt aan Ellen Allien! De enige die trouwens op een ganse dag geen laptop zou gebruiken. Dat was er misschien ook soms wel aan te horen, maar technisch kon het er zeker nog mee door. Bovendien maakten de platen die Ellen oplegde al héél veel goed! Lekker afwisselend, vrij techno-minded, op een gezapig tempo, en af en toe eens een wat experimenteler plaatje ertussen. Heerlijk!

James Zabiela maakte ondertussen zijn opwachting. Hij leek wat problemen te hebben om zijn set-up aan te sluiten maar Ellen had daar blijkbaar geen oren naar en speelde niet wat langer door om Zabiela nog wat meer tijd te geven. Zijn intro was dan ook niet volledig geslaagd, maar wat daarna volgde was wel ge-wel-dig! Af en toe wat gepingel met zijn speeltjes, maar zeker geen overkill. Hij toonde wel eens dat hij nog steeds de master is, maar hij liet zijn platen ook perfect voor zich spreken. Minder verrassend dan wat hij pakweg twee jaar geleden liet horen tijdens zijn sets maar nog steeds zeer kwalitatief. Zo bleef het beperkt tot één d&b interlude helemaal op het einde, en zat hij er niets mee in om een geweldige alternatieve plaat op een zeer laag tempo in te gooien op het einde van zijn set. Echt genieten!

Wat een sympathieke kerel trouwens ook! Ik stond helemaal vooraan en toen hij passeerde en ik hem toeriep kwam hij spontaan even handjes schudden. En ook voor andere fans maakte hij even tijd. Geen enkele andere DJ deed het hem na …

Pan-Pot had ondertussen over genomen en ging er meteen stevig op los. Het zou dus zeker wat anders worden dan vorig jaar, toen ze hier ook al stonden. Geen vocal plaatjes ditmaal, geen tech house, nee, het was allemaal techno-minded en strak rechtdoor! En het publiek was er helemaal weg van.

Tijd voor de afsluiter, Chris Liebing. Die schakelde nog een tandje bij en het tempo ging dus nog wat meer de lucht in. Techno all over the place ... maar de voetjes hadden het ondertussen wel gehad en aangezien er al genoeg techno gedraaid was gedurende de ganse dag besloot ik een uurtje voor het einde het op bekeken te houden. Het was mooi geweest!

Conclusie: Houza Palooza blijft kwaliteit afleveren, zeker als je de prijs vergelijkt met andere gelijkaardige festivals (~Extrema). Bovendien waren de prijzen van de consumpties, die vorig jaar vrij hoog waren, toch wel wat gedaald. De aankleding van de Pro-tech stage was bovendien geweldig, met visuals op grote witte doeken die over het ganse podium waren gespannen. Donker sfeertje. Knap gedaan! Heel weinig negatiefs op aan te merken. Als ik dan toch iets moet noemen is dat ze wel een mannetje meer op de parking hadden mogen zetten, zowel ’s middags als ’s avonds ... Maar volgend jaar ben ik er zowiezo weer bij!


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2012, 09:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
klinkt goed!! Goeie line-up iig (Y)


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2012, 10:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Veel variatie en zo hoor het op een festival, heerlijk :)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2012, 15:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Mooi verslag. (Y)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma