It is currently 16 Apr 2024, 11:05

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 Sep 2012, 13:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 19 Feb 2008, 21:55
Posts: 132
Location: Belgium
Vrijdagavond voor het eerst sinds lang nog eens afgezakt naar Tour & Taxis, voor wat beloofde een legendarische avond te worden.

Om half 12 werd de zaal betreden en konden we meteen merken dat Levon Vincent er al aan begonnen was. En dat klonk dan ook geweldig! Heerlijke soundscapes, melodisch en lekkere diepe bassen. Heel gevarieerd ook, van house tot techno, alles kwam aan bod. En dat allemaal naadloos aan elkaar gemixt. De avond was alvast schitterend begonnen.

Tegen ongeveer kwart voor één werd überheld Sven Väth achter de draaitafels gespot. Het tempo leek héél eventjes naar beneden te gaan, maar al gauw werd duidelijk dat Pappa Väth vanavond nog eens lekker ging pompen. Niet te klagen, maar het aantal typische Väth plaatjes (je weet wel, die enkel hij gepermitteerd is te draaien) bleef beperkt. Weinig ID's kunnen spotten, al ging het wel lekker los tijdens Gary Beck - Feel It bijvoorbeeld. En plots was daar dan Donna Summer's I Feel Love, een moment waarop ik dacht dat het tijd werd voor nog enkele classics en/of melodieuze klappers à la Petar Dundov of een DJ Rolando - Jaguar maar spijtig genoeg was het vlak daarna al voorbij, na een overigens vrij monotone afsluiter.

Verbaasd was ik toen ik op de klok keek en merkte dat het nog maar 3u was. Sven Väth zou je toch echt mintens een uur of drie moeten geven om hem volledig tot z'n recht te laten komen. Gemiste kans van de organisatie? Ik had hem in ieder geval liever nog wat langer horen doorgaan.

Daarna was het de beurt aan Ben Klock, of was het nu Marcel Dettmann ... Wie er precies aan de beurt kwam weet ik niet, ze stonden immers beiden op het programma. Maar het geluid stond zo hard dat ik gans de avond spijtig genoeg nooit in de buurt van de DJ booth ben gekomen. Nuja, het boeide eigenlijk niet, want het was perfect wat er te verwachten viel. Had beide heren ondertussen al twee jaar niet meer aan het werk gehoord, en heb ook het gevoel dat ze bewust wat uit de spotlights verdwenen zijn, maar hun sound is nog precies dezelfde als voorheen. Berghain techno all the way ... en dat kon ik best smaken.

Uiteindelijk niet zo héél lang meer gebleven aangezien ik tegen 9u al opnieuw fris en monter in Brussel verwacht werd. Zeker een geslaagd feestje, alleen in het vervolg toch graag het geluid wat beter afstellen. Qua line-up kan je natuurlijk niet veel beter dromen ...


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2012, 16:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Cool verslag. Goed te horen dat je je vermaakt hebt.
Volgende keer wel dit soort feesten dan aankondigen he? :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2012, 19:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
:hat

_________________
I love PoesUps!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma