It is currently 28 Mar 2024, 14:28

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: [24-08-2013] Mysteryland
PostPosted: 25 Aug 2013, 09:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Zó! Ik ben weer thuis, mn voetjes zijn gewassen en weer zo goed als schoon en het vuil is uit mn ogen gedoucht.

Vanmorgen om 8 uur opgestaan, want op het programma van vandaag staat overdag Mysteryland en 's avonds Âme & Dixon die een 10 uurs set B2B doen in strandtent Naturel in Scheveningen. Eigenlijk wilde ik alleen dit feest compleet meemaken, maar als vriend Weiter voor het eerst zn eigen tent mag hosten op ML en hij boekt hiervoor allemaal giganten dan moet ik hier toch wel bijzijn. Dan mis ik maar het eerste gedeelte van Âme & Dixon.

Helaas kwam ik 's morgens niet echt op gang en reed ik om 12:30 uur ipv de geplande 11:00 uur het parkeerterrein op. Na een lange wandeling en een verrasend snelle entree door de poortjes liep ik meteen naar de Weiter tent die vlakbij de Main stage stond.
Ik kwam net na 13:00 uur aan waardoor ik helaas de eerste set van vandaag heb moeten missen. Ik zeg 'helaas' want de opener van de Weiter tent was niemand minder dan Eelke Kleijn en die heb ik al veel te lang niet mogen horen draaien. Sorry Eelke! ;-) Ik hoorde iig van verschillende mensen dat hij n goede set heeft gedraaid. Fijn te horen.

De 2de DJ was Kim 'Miss Melera'. Zij begon haar set erg sterk en niet gek veel later hoorde ik een dikke track die zo in n peaktime set past. Hopelijk krijg ik de titel en de artiest van deze plaat van dr, want dan kan ik em met jullie delen. Hoe het laatste uurtje van haar set was, kan ik jullie helaas niet zeggen, want in die tijd ben ik ff n stukje op t terrein gaan lopen met onze eigen Rogier en John Wolff of gewoon Marijn, zoals in zn paspoort staat.
Rogier bleef achter bij Totem en Marijn en ik liepen weer terug naar Weiter.

Daar kwamen we net voor half 3 aan. Net op tijd om Heartthrob te begroeten. Deze Amerikaan die bij Richie Hawtin's label M_nus zit, weet mij altijd te bekoren met zn vette en af en toe duistere MNML/Techno.
Zo ook gister weer!
Dat gaat (eigenlijk zoals verwacht) goed.....de eerste 2 DJs die ik hoor, leveren mooie sets af. Die neemt niemand me meer af. ;-)

Om 16:00 uur begint Kölsch met zn live set. Ik ben bekend met zn vette producties alleen heb ik de beste man nog nooit live meegemaakt. En ik kan jullie na vandaag zeggen: nu nog stééds niet haha! :lol Mn maag liet me namelijk weten dat t tijd werd ook ff aan hém te denken. Kep dus ff wat rondgelopen en gekeken naar het uitgebreide aanbod van eten. Een vette bek had ik sws geen trek in en uiteindelijk kwam ik bij een oude brandweerwagen die omgebouwd was naar een sap en etenstent. Hier heb ik een overheerlijke pompoensoep met creme fraiche en koriander besteld. Aan mn tafel werd het tijdens en na mn maaltijd nog heel gezellig met 3 jongedames zodat ik dus niks mee heb gekregen van mijnheer Kölsch. Ook over zijn set hoorde ik niks anders als lovend commentaar. Dat betekent dus dat ik de volgende keer dat ik de kans heb hem te zien rustig kan gaan kijken.

Als laatste van de Weiter line-up is het Olivier Weiter zelf die zn mooie plaatjes met ons gaat delen.
Hij krijgt hiervoor maar liefst 5 uur de tijd zodat hij écht zn verhaal kan vertellen.
Tja, wat voor nieuws kan ik nog zeggen over Roel? Ja, mss als hij eens helemaal ruk draait, kan ik t zeggen, maar dat deedtie weer niet. Op dit moment blijf ik hem één van de meest constante factor blijven binnen de Nederlandse House scene en levert set na set af met gevarieerde platen, uitstekend mix werk en een goede drive in zn sets.
Tijdens zn set ben ik nog even met mn overburen naar buiten gelopen en nadat zij weer naar hun platte pannekoek house stage zijn gegaan, knoopte 2 meisjes een leuk gesprek met me aan. Aangezien de gesprekken leuk bléven, heb ik de rest van mn tijd met ze doorgebracht.

Om 22:00 uur (2 uur later dan gepland, maar wel dus mooi in lijn met de 2 uur vertraging in de morgen) ging ik samen met mn maat weg. Ik had hem beloofd dat ik hem ff bij t treinstation zou afzetten, maar door alle fijne wegwerkzaamheden in de buurt hebben we zó omgereden dat ik hem uiteindelijk maar naar zn huis heb gebracht in de Pijp waarna ik meteen met een J-gang naar Den Haag scheurde.

Over Mysteryland kan ik zeggen dat orginisatorisch alles perfect geregeld was (wat niks nieuws is bij een ID&T productie). Ik ben alleen maar leuke mensen tegengekomen ondanks dat er een erg divers publiek rond liep. En muziekaal ben ik erg verwend. Zélfs de paar keren dat ik bij Weiter de tent uit liep en de muziek van de Main hoorde; dat waren gewoon leuke platen. En toen we naar de uitgang liepen en langs de tent van Studio 80 liepen, smeet Dylan Hermelein (2000 And One) ook de ene kletser na de andere neer.
Al met al een prima dag gehad! :)

En nah óp naar de nacht met [url=http://www.groovecollection.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=9703]Âme & Dixon[/url].

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2013, 11:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Nice! Hoorde al goede verhalen over Mysteryland, ook de aankleding was weer vet, die uil op de main zag er cool uit!

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2013, 12:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 Jul 2008, 15:42
Posts: 115
Location: Netherlands
Ik kende heel meneer Weiter niet maar heb denk ik wel 2-3 uur staan swingen, hij bouwt een mooi muzikaal feestje (Y)

Miss Melera vond ik leuke plaatjes om in the mood te komen maar ik had wat moeite met haar overgangen. Die waren niet fout maar er viel bijna elke keer een korte stilte, ik vind het vaak vetter als de groove meteen door beukt.

Geregeld in Studio 80 geweest en daar was het ook party hardy!

Voor de vorm 1 keer naar Q gelopen maar amai amai, daar wil je nog niet dood gevonden worden :cow

Logistiek tip-top, muzikaal tip-top, goede vibe bij de bezoekers dus een uitermate geslaagde Mysteryland voor mij :)


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2013, 14:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Kolsch gemist :o Je kan het normaal op zo'n dag toch ook zonder eten haha


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2013, 14:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ja balen he?
Daar heb je gelijk in, maar gister heb ik t netjes gehouden. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 07 Sep 2013, 11:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Closing set van Olivier Weiter.

[soundcloud]http://soundcloud.com/olivier-weiter/olivier-weiter-mysteryland[/soundcloud]

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma