It is currently 28 Mar 2024, 16:14

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 18 Oct 2014, 04:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Net weer thuisgekomen en aangezien ik nog strak sta van de cafeïne, gelijk maar even een kort review :cool:

[rimg]http://s24.postimg.org/iozxhdh3p/DSC_0613.jpg[/rimg]

[rimg]http://s24.postimg.org/soutx9sd1/DSC_0614.jpg[/rimg]

[rimg]http://s24.postimg.org/us594xs5x/DSC_0626.jpg[/rimg]

Venue: Dikke super, heel erg gaaf om eens in het Concertgebouw te zijn tijdens een dance event. Prachtige zalen en hallen. Een ervaring die ik niet graag had willen missen (Y).

Geluid: Had van een concertgebouw best wel wat verwachtingen, maar moet eerlijk zeggen dat ik het echt ruk vond. Toen ik binnen kwam stond Danny Daze te draaien, maar ik hoorde de bas dusdanig nagalmen dat ik me echt moest focussen op het ritme van de plaat. Alles behalve relaxt. Verschillende plaatsen geprobeerd, maar geen van allen waren super. Erg jammer, want het geluid moet je kunnen pakken om goed in een set te komen.

Licht/effecten: Vond ik eerlijk gezegd ook wat tegenvallen. Heb je zo'n prachtige venue en dan zet je hem vol rook waardoor het hele decor wegvaagt. Dat je dat in een fietstunnel doet om wat intimiteit te creëren ok, maar in deze situatie echt doodzonde. Daarnaast kwamen de lichten ook wat statisch over (past op zich wel bij de alinea hieronder) en was er gewoon teveel licht. Ik denk dat het stukken vetter was geweest zonder rook, met minder lampen en alleen af en toe wat sterke flitslichten die de prachtige zaal enkele milliseconden onthullen. En natuurlijk een dikke laser die er af en toe doorheen knalt :hat.

Publiek: Op de één of andere manier zit dit denk ik helaas aan ADE verbonden, maar het publiek valt me bijna altijd tegen op het ADE. Het was net een grote staande receptie. Doordat het geluid in het begin ook niet echt hard stond hoorde je continu een ruis van stemmen over de muziek. Echt uitbundig gedanst werd er ook pas later op de avond. De meeste mensen stonden gewoon stil of maakten hippe 'techno' bewegingen waarna ze elkaar een 'box' of 'hug' uitreikten.

DJ's: toen ik binnen kwam stond Danny Daze te draaien. Klonk in het begin erg lekker ritmisch, maar aan het eind was ik hem even kwijt. Z'n laatste plaat was wel weer lekker, maar vond het alles behalve een lekkere opwarmer voor Sasha. Die kon namelijk midden in een techno set starten terwijl je juist wil dat hij lekker traag en zweverig begint. Gelukkig pakte Sasha het goed op en het eerste uur een paar heerlijke momentjes gehad. Toch pakte hij me niet helemaal, al kwam dat zoals eerder genoemd waarschijnlijk ook doordat het geluid, ondanks dat het wat harder stond, nog steeds ruk was. Aan het eind zette hij wat suffe loops op (denk in de hoop om het publiek los te krijgen), maar dit had hij voor mij niet hoeven doen. Klein stukje Maceo Plex meegepakt. Hele vette beginnummers, maar de overload aan basloops die door de zaal echode zorgde ervoor dat ik er verder ook vrij weinig mee kon. Daarom afgesloten in de kleine zaal met Hunter/Game. Nooit eerder van gehoord, maar die waren lekkere spacy tech-house aan het draaien 8-). Het was in die zaal tevens wat rustiger waardoor je gewoon lekker kon dansen.

Overig: Voor het ophangen van je jas was het niet mogelijk om gebruik te maken van de garderobe. Je moest een kluisje huren a 8,- euro. Ben wel wat gewend, maar ik betaal liever iets meer voor m'n kaartje dan dat ze op deze manier geld moeten verdienen. Wel top dat de wc's gratis waren. Vond de rest qua binnenkomst etc. ook wel goed geregeld. Wat dat betreft daar wel een dikke pluim voor de organisatie.

Conclusie: Had best hoge verwachtingen mogen jullie weten, en wellicht is m'n review wat te kritisch, maar moet al met al toch eerlijk zeggen dat het toch wat tegen viel. Vond de venue zoals gezegd echt enorm gaaf en deze had ook enorm veel potentie, maar de combinatie met het slechte geluid en het publiek zorgde er toch voor dat het voor mij een toffe ervaring is die ik zeker niet had willen missen, maar dat ik hem volgende keer oversla. Misschien volgende keer een kleiner feestje op het ADE.

Ben de naam even kwijt van deze plaat, maar dit was één van de geniet momentjes :tune

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OUycHKLf6o8&feature=youtu.be[/youtube]

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Last edited by Fatalfelix on 18 Oct 2014, 13:48, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 18 Oct 2014, 12:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Wat jammer van het geluid, dat terwijl het tot de top 5 van beste zalen van Europa behoord. Vorig jaar met Darkside was het geluid echt heel goed, werd compleet weggeblazen. Ik vind je review zeker niet te kritisch, dus prima zo.

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2014, 12:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 22:08
Posts: 208
Goede review...gewoon uniek om dit in Concertgebouw mee te maken maar ze hadden veel meer kunnen doen met dit prachtige klassieke decor... Heerlijke avond gehad verder. Weet iemand misschien het openingsnummer wat Maceo Plex gebruikte? Ik herkende het wel maar kon er maar niet opkomen... Erg lekkere binnenkomer!


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2014, 13:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Volgens mij was dat deze plaat. Had hem alleen bij het orgel opgenomen waar het geluid denk ik het minste was dus weet niet of jullie er nog wat van kunnen maken:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mHdIApp74SM&list=UURL_g6DMZFoDAGz4PBRRezw[/youtube]

Kwam trouwens vanmorgen ook weer op die Sasha track:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cUsIJsk35tk[/youtube]

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2014, 14:21 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
draaide hij deze?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6LBiXXpdVhg[/youtube]

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2014, 15:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ik had me er qua geluid ook veel meer van voorgesteld. Het kaatste alle kanten op.. leek net een zwembad. Als je recht voor de speakers stond, was het op zich nog goed te doen.
Wel super lokatie! Is weer eens wat anders dan een tochtige loods met rottend beton. Ik vrees wel dat het pand na vannacht een stukje in waarde is gedaald. Aan het begin van de avond bracht iedereen netjes zijn bekertjes terug naar de bar, maar tegen het einde van de avond kon je geen stap meer zetten zonder weg te glijden over het plastic.
Veel boarders tegengekomen en kennissen uit tijden van weleer. Kon ook nog een glimp opvangen van partyhardy, maar die was opeens weg. Michie niet gezien... stond zeker weer backstage ;)

Had graag ook nog iets over de dj's willen zeggen, maar heb er door het beroerde geluid echt NIKS van meegekregen :cow

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2014, 17:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Ik ben vorige jaar met Vath ook naar Audio Obscura geweest. Toen was het precies hetzelfde als gisteren qua geluid. Je zou dan denken dat ze er wat van moeten leren, ongelofelijk!! Het laatste half uur van Maceo Plex, toen werd het geluid ineens een stuk harder en zuiverder.....
Maar al met al viel Sasha z'n set tegen. En Maceo Plex draaide echte big room house/techno, wat ik ook wel verwachte! Publiek was idd veelal borrel volk. Maar ik moet bekennen dat ik door het slechte geluid ook veel heb staan ouwehoeren.....Was wel gezellig btw :p


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2014, 18:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
@Jerry, volgens mij was dat hem ja :)

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2014, 14:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 22:08
Posts: 208
Dank voor filmpje, dat is inderdaad de track die ik bedoel maar dat is niet de Sordid remix volgens mij...alhoewel dat wel een lekkere track is trouwens! :) Dank voor meedenken 8-)


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2014, 17:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
Mooie lokatie natuurlijk, alleen had de organisatie wel iets meer moeten investeren in goede geluidsmensen die verstand hebben van speakerplaatsing en afregelen.

Zie hieronder mijn videocompilatie van de avond.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=V008TZCQZZs[/youtube]

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2014, 12:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="turbomartin"]
Had graag ook nog iets over de dj's willen zeggen, maar heb er door het beroerde geluid echt NIKS van meegekregen :cow


:roll

Ik moet altijd zo lachen om je reviews.
Vroeger was het altijd zo dat je er wel was, maar je niemand gezien had van alle tig boarders die er waren. Of het was zo dat je om een of andere duistere reden wel van huis vertrokken was maar nooit was aangekomen ofzo.

En nu mis je gewoon het hele geluid op het feest! :cow :roll

Ik ben blij toch gewoon naar Hernan & Nick te zijn geweest in de Panama. MET gewoon goed geluid wat mij betreft.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2014, 17:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Ik vond het toch wel een gaaf feestje eigenlijk. Ik was helemaal kapot, dus na een werkborrel thuis nog even een kort uiltje geknapt. Was pas half 12 aanwezig.

Wat ik meekreeg van Sasha vond ik niet echt geweldig. Niet persé slecht, maar niet het melodische waar ik op gehoopt had. Toen ik dacht, ah hiervoor kwam ik bleek dat al de eerste plaat van Maceo Plex te zijn. Hij werd volgens mij niet aangekondigd? Hadden ze best even kunnen doen.

Later was ik wat meer naar achteren gaan staan ipv het midden van de zaal, maar daar was het geluid juist beter om dat we precies voor de tweede lijn boxen stonden.
Maceo vond ik behoorlijk vet draaien. Inderdaad een beetje de big room techno, maar ook melodisch.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2014, 13:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
[quote="SnuggLe"][quote="turbomartin"]

En nu mis je gewoon het hele geluid op het feest! :cow :roll


:lol

Ja tegenwoordig ga ik netjes met de auto en parkeer hem dan indien mogelijk op de stoep voor de deur (bij concertgebouw in de garage btw.. 38 EU! :x ).

In my defense: mijn vriendin is nogal klein van stuk en wil nooit vooraan staan. Oftewel, vrijwel altijd klotegeluid :)

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma