It is currently 28 Mar 2024, 10:45

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
 Post subject: ADE algemeen
PostPosted: 21 Oct 2014, 09:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
maar ff hier wat algemene ervaringen, want ik reageerde in het sasha topic, maar dat werd al snel meer dan sasha alleen. voeg gerust je verhalen toe. :)

[color=#FF00FF]ADE algemeen:[/color]
eigenlijk net als altijd.. voor mijn werk bij Buma als dance man krijg ik een pas, wat natuurlijk te gek is. veel, heel veel mensen gezien en gesproken woensdag > vrijdag overdag, zowel voor mezelf als voor Buma. aardig wat panels gezien, borrels gedaan etc. prima.
ik had via vrienden woensdag en donderdag een huge ass (gratis) appartement op het rokin, boven de Dungeons. echt geniaal. en vanaf donderdag kwam mijn vriendin erbij. vrijdag > maandag zaten we in een huis in west, van een vriend die dat weekend weg was. prima avonden / dagen met heel veel drank.... :)
wat ik wel echt een minpunt vind, is dat de panels en q&a's vaak erg saai zijn, en niet de diepte hebben waar je soms op hoopt. op safe spelen?

[color=#FF00FF]Jean Michel Jarre - Hans Zimmer:[/color]
nou, donderdag was echt een hoogtepunt voor mij. mijn grootste held en lichtend voorbeeld ontmoet, gesproken, mee op de foto geweest. wat wil je nog meer? wat bijna niemand wist, was dat een groot deel van de vragen die Armin stelde, van mij waren. :) hij wist dat ik groot fan was en hij had mij en iemand anders gevraagd de vragen samen met hem op te stellen. voor mij als fan natuurlijk heel cool: we werden zelfs nog bedankt tijdens het interview en achteraf. :D
en het interview met hans zimmer was ook erg goed. vooral doordat dave Clarke een hele goeie interviewer is. thumbs up!

[color=#FF00FF]Sasha - Digweed:[/color]
hoorde tijdens ADE echt alleen maar slechte verhalen over deze avond. van die hard fans tot passanten.. staande receptie met vooral zuid bewoners die een beetje aanwezig waren om hip te zijn. dat heeft echt niks met ADE te maken hoor, trust me. :) wie schreef in dat topic ook alweer dat dit sort bezoekers typisch ADE waren? dat is dus niet zo. dat is echt volledig locatie en feest afhankelijk: in Lite sta je tussen de crusties op zaterdag en in het Concertgebouw tussen leeggelopen "hip" zuid. voordat mijn kop eraf gebeten wordt: ik was er dus niet, maar heb van tientallen mensen gehoord dat ze de sfeer nul vonden en het publiek zuid, dus daar ga ik dan maar vanuit. :)
en sasha, sja: paar keer ruk, paar keer geniaal. net hoe de wind waait volgens mij. 3 jaar terug Woodstock was hij prima, maar op Loveland en Air slaapverwekkend. misschien hoog tijd dat hij eens wat minder draait en de inspiratie hervindt?

echter, ik was bij Digweed die avond en dat vond ik dus ook niks. had beter kunnen kiezen voor Panama met Cattaneo de dag erna, maar aangezien ik zelf mijn feest had zondag, koos ik voor feesten op vrijdag. Digweed was echt zoveel vlakker en tammer dan afgelopen mei Pacha festival. zelfs in onze collectieve holladiee staat vond ik het niks. ging nergens heen. en om over Guy J nog maar te zwijgen. die was, zoals altijd, 2 uur lang eindeloos aan 't lopen. kreeg hij nog 't voordeel van de twijfel met NYE in club NL, nu weet ik 't zeker: guy is saai. (dat rijmt) :)
pig & dan redden de avond nog een beetje, alhoewel hun "van dik hout zaagt men planken techno" wel een erg groot contrast met de rest was... maar goed. sommige avonden zijn episch op papier, maar niet in de praktijk.

[color=#FF00FF]Zondag:[/color]
zondag was de dag van mijn club NL avond. overdag uitgeslapen en naar het Rijksmuseum geweest, wat echt een aanrader is. wat een gebouw en collectie. super!
en in de avond de club NL fuif: vrij weinig over te melden behalve dat het er 1 voor in de boeken was. erg druk en een uitzonderlijk goeie sfeer, mensen hadden er echt zin in, en collectief vrij op maandag. :hat
darin epsilon voor het eerst gehoord en ben gelijk fan. een soort nieuwe cattaneo.
jaydee was in bloedvorm en draaide alles door elkaar: classics, techno, prog van toen, prog van nu, electro.. prima! en om 02 uur hield ik het voor gezien. ik was kapot. geen redbull wodka die daar nog wat aan kon doen maar wat heb ik genoten. :cool

hoorde van paul sparkes nog dat het voor intimi tot 13 uur maandagmiddag (!!) is door gegaan. :) zo'n feest dus. :p

prima ADE, op naar 2015.


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 21 Oct 2014, 20:36 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
mooiste ADE ooit. HE-LE-MAAL niks gedaan overdag. Niet bij de Felix geweest behalve 5 min op de fiets om een dj drugs te leveren. Terwijl ik daar stond kwam de topic starter nog voorbij, keek me vol aan van 1,5 meter afstand en liep snel zonder iets te zeggen door naar zijn volgende hoogtepunt.

Avond programma was niet veel spannender. Vrijdag de vrouw naar Maceo Plex getuurd, ik thuis. Zaterdag dan op veler verzoek bij Nick & Hernan backstage op een stoel gezeten. Vroeg weer thuis. :lol

Iemand die dit kan overtreffen?

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 22 Oct 2014, 00:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Wie wil dit overtreffen, bedoel je.... :p

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 22 Oct 2014, 03:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
wat jij wilt, jouw (niet-)feestje

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 22 Oct 2014, 09:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ERG hongerig, gehaast, moe, regen, donker, jij met een plu.
had je inderdaad te laat herkend, maar riep nog wel gedag over mijn schouder. de honger en regen overwonnen het van mijn drang om terug te lopen. :lol

backstage op een stoel: (Y)

het is dat ik er voor mijn werk veel ben, maar anders had ik ook never een kaart gekocht. veel te duur en de meeste business kan je ook op straat doen. buiten dat, op een uitschieter als Jarre na zijn de panels (en vooral de interviewers) altijd van een bedenkelijk niveau dat niet echt de diepte in gaat. wat je nou juist wel verwacht van een ADE... enige uitzonderingen qua geode interviewers waren dave clarke en jonty scruff.

food for thought: leuk dat Jarre en Zimmer hoofdgasten zijn, maar veel met dance hebben ze niet van doen dacht ik zo? misschien willen ze er een meer algemeen "electronische muziek" event van maken? zou ik persoonlijk toejuichen; nu is 't hinken op twee benen, zoals ze wel vaker doen.


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 22 Oct 2014, 22:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Dit was by far mijn beste ADE ooit.

Woensdag even bij Rush Hour in Trouw geweest. Ik ben erg fan van Traxx die in de Verdieping draaide. Donderdag Āme en Dixon in de Natte Cel, een onontdekte zaal in Trouw voor max. 200 man. Echt supervet. Vrijdag rustdag gehad. Zaterdag, zondag en tot maandagochtend 11u in Trouw gehangen met topsets van Jon Hopkins, Four Tet, Gerd Janson, Talaboman en Job Jobse. Ik ga Trouw missen volgend jaar :(

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 22 Oct 2014, 23:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Goede review (Y). Wat betreft de uitspraak over het publiek: die was volgens mij van mij in het Sasha topic. Was misschien wat overhaastig gezegd, maar kwam meer omdat het me op dat moment zo tegen viel en omdat ik het in de afgelopen ADE's een aantal keren vaker heb meegemaakt. Maar goed, daarentegen heb ik ook epic avonden op het ADE beleefd die ik natuurlijk niet mag vergeten. Bijvoorbeeld de eerste Excession Showcase op de boot en de eerste Bedrock avond in de theaterzaal van de Melkweg <3.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 24 Oct 2014, 21:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Michie, van hoe laat tot hoe laat ben jij nou precies in Trouw geweest vanaf vrijdag?

Ik ben zelf op vrijdag in de Marktkantine geweest met Axel Boman, Koze en Robag Whrume. Prima avond, alleen niks hoogstaands.

Zaterdag hapje gegeten bij Trouw, daarna de nacht in. Floating Points opende lekker, maar ik heb het grootste deel in de Verdieping gestaan bij MCDE en Move D. Een heel stuk steviger dan ik had verwacht, maar het klonk verrukkelijk. Ook prima sfeer daar zoals altijd.

En dan de zondag. Vanaf eind van de middag schuinvooraan gestaan en daar nauwelijks weg geweest. Gerd Janson, Talaboman, het was heerlijk. Ik heb het echter niet tot 's ochtends vol weten te houden, ik was gewoon op. Moest ook weer een uur terug rijden en had van zaterdag op zondag al nauwelijks kunnen slapen (en de hele werkweek ervoor ook nauwelijks). Maar wat was het toch weer goed 8-)

En wat Michie zegt... ik ga Trouw heel heel erg missen volgend jaar.


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 24 Oct 2014, 22:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
[quote="Frenkieee"]Michie, van hoe laat tot hoe laat ben jij nou precies in Trouw geweest vanaf vrijdag?

Ik was er pas zaterdagnacht om 2 uur en was daarna van 7 tot 12 in de Canvas en toen in Trouw tot 11 uur op maandagochtend met een kleine etenspauze tussendoor tijdens Tom Tragisch

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 26 Oct 2014, 12:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Je zag er ook top uit Michie (Y) :cool

1 van de vetste feesten ooit deze ADE zondag in Trouw. Overal werd lekker gedraaid en tof dat de Natte cel open was. Talaboman, Mano Le Tough, Job Jobse, genieten geblazen!

Verder de week begonnen op woensdag met de Armada Night. Armin en Benno als Gaia; knallen was dat. Donderdag Revealed met Hardwell, goede show. Vrijdag Sasha en Maceo Plex. Vond het jammer dat Sasha niet heel melodieus draaide, voor mij is hij dan op zijn best. Geluid tijdens Maceo vond ik eigenlijk prima, lekker knallen :) Het concertgebouw is een top locatie ook (Y)
Zaterdag eerst naar de Amsterdam Arena voor de dj mag uitreiking, veel ordinair volk maar blijft mooi om zo'n grote mensenmassa (40.000 mensen!) los te zien gaan. Heb er Deorro (hoogste nieuwe binnenkomer), Armin en Martin Garrix gehoord. Die 'Virus (How About Now)' van hem is super, dikke melodie:
[soundcloud]https://soundcloud.com/spinninrecords/martin-garrix-moti-virus-how-about-now[/soundcloud]

Daarna door voor een top set van André Lodemann in Stanislavski op het Leidseplein (gave locatie ook) :)
En de week dus afgesloten in Trouw. Ga de Trouw ook enorm missen! Gelukkig komen er nog een aantal niet te missen feestjes. En fingers crossed dat Ame & Dixon nog langs komen in December.

De nieuwe top locaties schijnen Volkshotel (onder Canvas) en Radion te zijn, in beiden nog niet geweest. Snel checken :cool

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 26 Oct 2014, 12:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
[quote="Partyhardy!"]En fingers crossed dat Ame & Dixon nog langs komen in December.


Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat zij nog een paar keer in december langskomen ;)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 26 Oct 2014, 15:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Oe vet, goed nieuws!! :tune

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 26 Oct 2014, 21:51 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
ALS ER NOG 1 KEER IEMAND IETS POST MET 'MUZIEK' VAN MONGOLEN ALS GARRIX OF ANDERE EDM/DJMAG KAASSTENGELS >>>>>>

BANNED FOR LIVE !!! ZONDER MAAR 1 KEER TERUG TE KIJKEN ZONDER UITZONDERINGEN

dikke melodie pffffrrrrrttttt... op de toilet produceert een bepaalt lichaamsdeel intellectuelere melodieën.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 27 Oct 2014, 08:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Go Jerry! :hat (Y) (Y) (Y) (Y)

En echt, Onno... fucking hell.
Dat ik dit nog mee moet maken, op dít forum? :\
:rolleyes :)


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 27 Oct 2014, 08:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 09:13
Posts: 710
Location: Arnhem
Goed bezig Jerry, help je "forum" maar nog verder naar de klote dan het al is.... Als Onno dat wil posten is dat zijn goed recht toch? Iets met vrijheid van meningsuiting? Ben je wel helemaal goed wijs om je zo te laten gaan? Met je caps-locks.....

Sido


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 27 Oct 2014, 11:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Precies, thanks voor de bijval Sido ;)

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
 Post subject: Re: ADE algemeen
PostPosted: 27 Oct 2014, 12:00 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Laten we beginnen met het feit dat ik helemaal niks 'nog verder naar klote help'. Misschien dat ik niet goed wijs ben om jaarlijks nog veel tijd en geld in dit forum te steken als dit mijn beloning is.

Dit beleid tegen de commercie is hier al jaren. Vreemden die hier kwamen en dit deden werden door iedereen altijd gelijk afgebrand en posts werden verwijderd. Nu is de laatste jaren de kloof alleen maar toegenomen tussen de underground en de boyband type dj's die muziek voorbrengen die bestemd is voor de top 40 en niet voor de clubs, dus ik snap nu eigenlijk al helemaal niet meer waarom iemand de moeite neemt om een track op te zoeken, link hier te plaatsen om je mede boarders hier iets te laten horen waar niemand op zit te wachten. Doelloze actie, tenzij je op dat moment denk 'laat ik eens een knuppel in het hoenderhok gooien en wat mensen narren'. Gefeliciteerd, het is gelukt.

vrijheid van meningsuiting nodig.. ga je Facebook wall vol kliederen


en last but not least... Onno weet hoe ik ben en ik zal hem zo spoedig mogelijk weer een flinke knuffel geven.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval, Sido.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma