It is currently 28 Mar 2024, 16:57

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
 Post subject: Jerry van Schie R.I.P.
PostPosted: 16 Jun 2016, 08:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
Op 15 juni 2016 om 01:35 heeft onze geliefde Jerry van Schie zijn laatste adem uitgeblazen.
Jerry kreeg in de lente van 2014 te horen ongeneselijk ziek te zijn en heeft na een korte periode van onmacht zichzelf opgepakt en zijn leven compleet omgegooid.

De afgelopen 2 jaar was voor Jerry een periode van strijd, vechtlust, verdriet en zeer veel pijn. Jerry heeft ook ondanks zijn zwakkere gezondheid geprobeerd te genieten van het leven met Sherley en Ryan.

De passie voor muziek bleef en Jerry ging zelfs feestjes organiseren zoals op 27 april 2015, King Ahoy met Hernan Cattaneo, Guy J, Eelke Kleijn en Logistiek sounds

Helaas kwam na de zomer van 2015 een tegenslag en hoorde hij dat het uitgezaaid was in zijn lichaam.
Jerry heeft de twee editie van King Ahoy '16 helaas moeten cancelen ivm zijn steeds slechter wordende gezondheid.

Wil iedereen die iets kwijt wilt over Jerry hieronder iets moois schrijven, zoals herinneringen en anekdotes.

R.I.P. lieve broer en dj maar vooral muziek liefhebber.

[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/11150874_10152915020523981_7435271092656578646_n.jpg?oh=665e1385ca90b5311646996659af0eb7&oe=57E12474[/img]

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Last edited by Bedrocks on 16 Jun 2016, 19:51, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 16 Jun 2016, 10:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Wat gaan we hem missen zeg! Een muziekliefhebber in hart en nieren. Heeel verdrietig! :( Rust zacht Jerry

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 16 Jun 2016, 20:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Ben d'r nog een beetje beduusd van, het nadeel van zo ver weg wonen is dat je niet veel dingen meekrijgt. Ik hoop dat ie rust het gevonden waar hij ook is nu.


Top
   
PostPosted: 16 Jun 2016, 21:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Aug 2005, 23:53
Posts: 799
Ik kende Jerry al best lang inmiddels. Een jaar of 10. Eerst online, maar later ook persoonlijk natuurlijk door de muziek en feestjes. Ik vond het altijd heerlijk om met hem over muziek te praten en te delen.
Hernan in de Maassilo is één van de beste feestervaringen van mijn leven, mede georganiseerd dankzij jou en Jerry als ik het goed heb.

Ik vind het echt hartverscheurend om te lezen dat zo'n jong iemand en met een gezin en kinderen er niet meer is. Hij zal zeer zeker erg gemist worden.
Veel sterkte voor jou, je familie, maar ook iedereen hier!


Top
   
PostPosted: 16 Jun 2016, 23:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
What a terrible loss! My sincere condolences.

I know jerry from the great progressive parties. A great friendly guy who i was always looking up to. Organising great parties. Ill do remember one with Eelke Klein in clubnl. I was there before opening till closing time. Also had the privilege to dj'ing in one of his groovecollection night events.

After I left The Netherland we stayed in touch with FB. Seing pictures from his Successes, family and wife. He was a great mentor to look up to.

We are all going to miss you alot but we will never forget those special moments we lived with and by you. May your spirit be catched by your music. A legacy that would forever be there and stay till eternity in our hearts and minds.

R.I.P Jerry.

We love you.

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2016, 10:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Dit overdonderd mij behoorlijk. Afgelopen periode behoorlijk druk geweest, en mede hierdoor weinig meegekregen van alle ontwikkelingen. Pikte vanmorgen een berichtje op Facebook op waardoor ik enigszins in de war raakte... Na enig zoekwerk kwam ik hier uit :(

Heel veel sterkte toegewenst aan alle naasten van Jerry!

Laten we de muzikale liefde van Jerry in leven houden zodat hij nooit uit onze gedachtenis verdwijnt.

In nagedachtenis van progressive icon Jerry van Schie:

[quote="Jerry"][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cTdDomlYLJI[/youtube]

I rest my case :sleep

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2016, 10:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
[quote="Fatalfelix"]Dit overdonderd mij behoorlijk. Afgelopen periode behoorlijk druk geweest, en mede hierdoor weinig meegekregen van alle ontwikkelingen. Pikte vanmorgen een berichtje op Facebook op waardoor ik enigszins in de war raakte... Na enig zoekwerk kwam ik hier uit :(

Heel veel sterkte toegewenst aan alle naasten van Jerry!

Laten we de muzikale liefde van Jerry in leven houden zodat hij nooit uit onze gedachtenis verdwijnt.

In nagedachtenis van progressive icon Jerry van Schie:

[quote="Jerry"][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cTdDomlYLJI[/youtube]

I rest my case :sleep


Bedankt Fatalfelix, dit is juist de track die ik zocht..
Als je behoefte heb om ook te komen stuur mij even een email bedrocks72@gmail.com

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2016, 23:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Hi Jer. Ik had je al enige tijd niet meer gesproken en vroeg me toevallig laatst nog af hoe het met je zou gaan. Mijn adem stokte toen ik hoorde dat je helaas de strijd hebt verloren. Wat is het leven toch wreed en oneerlijk.

Ik denk dat we elkaar hebben leren kennen rond 2001 op Earth in de Melkweg. Onmiskenbaar, met een mouwloos shirtje en spijkerbroek kwam ik je tegen op vrijwel alle ‘prog’ feesten die er toe deden. Je kledingstijl is in de loop der tijd wel iets veranderd, maar je bent als persoon altijd die zelfde goeie peer gebleven.

Waar met name het Earthforum de plek was voor likeminded muziekliefhebbers, nam jouw Groovecollectionforum geleidelijk deze rol over.
Het is ongelofelijk wat dit forum heeft betekend voor mij persoonlijk, en ik weet zeker dat dit voor vele anderen geldt. Mijn weekenden van de afgelopen 15 jaar zouden een stuk saaier geweest zijn.
Talloze uitgesproken liefhebbers die doordeweeks vanachter de computer de nieuwste tracks en de beste feestjes besproken. Tussen de grote, bekende partycommunities, was jouw site de plek waar enkel de krenten in de pap werden gepost. De grote middenmoot deed er niet toe. Dit was de rede dat veel members hier jarenlang terug bleven komen.

Bedankt voor de mooie vriendschappen die hier zijn ontstaan en de onvergetelijke feesten die we samen hebben meegemaakt. Deze herinneringen nemen ze ons nooit meer af.

Ontzettend veel sterkte gewenst aan je familie en naasten. Rust zacht Jer.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2016, 23:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Beste Jerry,

Muziek is iets wat zich blijft ontwikkelen, jij deed dat ook. Je bleef niet hangen in het verleden, maar leefde in het hier en nu. Met een neus voor goede muziek, pikte je de creme de la creme eruit. Geen commercie maar vasthoudend aan een gevoel, een vibe die kenners kennen, luisteraars luisteren en dansers bedansen. Je ondersteunde altijd een stuk dansscene, die staat voor kwaliteit.

Je hebt altijd visie gehad en had een talent voor draaien. Naadloos draaide je vinyl, zoals alleen ware progressive DJ's dit kunnen. Je mixjes zijn en blijven tijdloos.

Wat schokt de wereld dan om zo een icoon te verliezen. Iemand die zijn liefde deelde over muziek, snooker, gezin, feesten, draaien en alle andere zaken waar jij de energie in stopte. Persoonlijk had ik respect hoe je dit allemaal verdeelde, want de energiebubbel raakt wel eens op naarmate je in leeftijd vordert. Maar mensen met visie hebben een doel en zullen dit ook bereiken. Hoe moeilijk is het dan om gestopt te worden door ziekte.

Iemand die dan zo krachtig is om het roer om te kunnen gooien. Niet zich verliest in angst, onzekerheid, maar juist vasthoudt aan de strohalm die het leven heet. Die verdient respect. Die verdient het om als energiegolf, een volgende generatie liefhebbers van elektronische muziek te mogen inspireren.

Ik hoop dan ook dat er ter nagedachtenis een feest komt, wat wederom de genres doorbreekt. Wat voor openminded staat, wat de geest van progressief mag raken, wat de kwaliteit van house muziek waarborgt en waar iedereen zichzelf mag zijn.

Laat jouw energie "het verdriet" dat nu heerst langzaam aan verdwijnen en laat je gedachtegoed een kracht en inspiratie zijn voor de toekomst van je gezin, je familie en alle andere geliefde die je achterlaat op deze aarde.

Nam myoho renge kyo

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2016, 23:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=g0hNeSMeckU[/youtube]

Ik weet zeker dat je deze track zou hebben gedraaid, want dit zijn de vibes die een dansvloer langzaam in verroering brengen en de kracht van elektronisch uit drukken.

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 22 Jun 2016, 20:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 23:04
Posts: 109
Location: @home
Vanmiddag op mijn werk kreeg ik een appje van Laura. (Laura83)
Op facebook zag ze een berichtje : "Zie je in een volgend leven mijn vriend" met een foto van Jerry.
Geen idee hoe of wat.
De contacten zijn na zoveel jaar niet meer zo frequent als toen.
Ik ga niet meer naar feestjes. Als Laura en haar man gaan, dan mogen haar moeder en ik op de kleinkinderen passen...(ook een feestje trouwens)

Ik sloot mijn werk-pagina op de pc en zocht na lange tijd dit forum weer eens op.
Daar stond het Jerry van Schie R.I.P.

Jerry ? R.I.P.? en ik las van zijn ziekte en de strijd, die helaas verloren is. 15 juni.
We zijn ontdaan en geroerd.

Herinneringen komen naar boven.
De eerste ontmoetingen bij Earth: biertje ouwe ?
Steeds vaker kwamen we elkaar tegen , Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Dance Valleye, Extrema etc. etc. en altijd was er de vriendelijke groet en een (kort) gesprek. Altijd even een geintje tegen Laura, en aandacht die gemeend was .
Vaak ging het niet eens over de muziek.
Even lachen om de reacties en beslommeringen op de fora. Earth board en Groove Collection of over dingen uit het dagelijks leven.

Jerry kwam naar Deventer om te draaien op Laura's examenfeestje.
Jerry had leuke mixjes op cd, altijd eentje voor de mensen uit het 'verre oosten'.
Ik zal er straks eens eentje opzetten en de koptelefoon zoeken.
Schenk ik er een goed glas wijn bij in.
We zijn ontdaan en geroerd.

Jerry van Schie R.I.P.

Veel sterkte gewenst aan de familie, vrienden en andere naasten.
Laura en Willem.


Top
   
PostPosted: 23 Jun 2016, 20:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Jer, het was een mooi en waardig afscheid. Heel typisch dat ze code oranje met noodweer voorspeld hadden, daar we uiteindelijk stonden te verknetteren van de hitte toen we bij je rustplaats stonden!
Ik zal de berg tracks die je in in de 90's voor me op cd's gebrand heb eens uit de kast trekken! Want dan mag je er zelf niet meer zijn, je muziek blijft forever! Cheers mate!


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2016, 19:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Ik zal Jerry altijd blijven herinneren als de voorvechter van de progressieve house. In de beginjaren van 2000 heb ik hem op die manier leren kennen maar ook als een uiterst vriendelijk persoon. De afgelopen jaren is mijn muzieksmaak wat verschoven en had daardoor eigenlijk niet of nauwelijks contact. Ik kon het dan ook moeilijk geloven toen ik hoorde van het overlijden. Ik wens de familie en betrokkenen heel veel sterkte de komende tijd en dat de muziek altijd mag blijven doorklinken.

Michie

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2016, 23:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
:o
Zo hee, dit komt echt als donderslag bij heldere hemel voor mij. Ik kom toevallig hier langs om een oud nummer terug te zoeken en zie dit staan (niet echt actief op Facebook)

Ik leerde Jerry kennen via clubcharts. Hij stuurde me een pm dat eens op groovecollection moest gaan kijken als progressive liefhebber. Het duurde toen nog een tijdje voor ik hier wat actiever werd.

De man met de handjes tattoo op de arm, zo vertelde hij dat ik m de eerste keer kon herkennen. En daarna was Jerry op bijna elk feestje een vaste waarde die ik wel even sprak over het feestje en de scene en later ook het label.
Naast oor voor de muziek had je ook altijd oog voor de community en altijd bezig de scene weer een stapje verder te brengen of terug te brengen naar die goede oude gloriedagen.

Ik denk dat Hernan afgelopen jaar op woodstock de laatste keer was dat we elkaar spraken, als ik het me goed herinner met vrouw en zoon. Rust zacht Jerry!

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 02 Jul 2016, 00:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jun 2008, 16:23
Posts: 162
Location: Recife, Brasil
Ten eerste wil ik familie en vrienden allemaal sterkte wensen met het heengaan van Jerry. Dit treurige bericht komt voor mij als een behoorlijke schok.

Hoewel ik Jerry nooit persoonlijk heb ontmoet, "kende" ik hem voor mijn gevoel al jaren vanwege dit forum waar ik al lange tijd met plezier kom... Ik heb altijd veel bewondering gehad voor zijn passie en het willen opbouwen van een (progressive) house community in Nederland.

We zullen je missen!

_________________
www.soundcloud.com/hugo-honyk
www.twitter.com/hugohonijk


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2016, 00:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Wat is dit schrikken zeg... :x
Ben hier echt ondersteboven van!

In de eerste plaats een welgemeende sterkte aan de familie, vrienden en kennissen van Jerry!

Ik heb een heel aantal jaren geleden hier geregistreerd op dit forum. Door mijn passie voor goede EDM was ik hier ook aardig actief.
Dit moet Jerry opgevallen zijn, want hij stuurde mij een PM om te vragen of ik geen zin had om reviews te schrijven. Iets daarna hebben we ook even telefonisch contact gehad.

Dit heb ik dan ook met passie gedaan. Ik ben trots dat ik op deze manier iets heb kunnen bijdragen aan het forum en aan Jerry.

Ik wist totaal niets van je ziekte af, ik vind het echt verschrikkelijk.

Rust in vrede Jerry!


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2016, 00:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
Had er via FB al iets van meegekregen, maar dan is het ineens zover.

Inspirerend, dat was dit forum voor mij de afgelopen tien jaar. Eerste tijd wat rondsnuffelen, maar kwam al snel handen en oren te kort om alle muziek die voorbij kwam tot me te nemen. Kid in a candystore on a daily basis.
Weet nog goed hoe het forum bijna ontplofte nadat Digweed op Extrema 2007 afsloot met Muranyi. Prachtig.

Ik kende Jerry niet persoonlijk en dat is ook prima. Hij heeft me talloze momenten van kippenvel, pure vreugde, muziekkennis en genot laten voelen door dit podium en dat blijft me bij.

Dank, man. Rust zacht.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AfojbUldMz4[/youtube]

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2016, 01:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
Iedereen bedankt voor de mooie verhalen en vooral de woorden van steun, het helpt het verlies dragelijk te maken.

Het is nu bijna 2 maanden geleden dat Jerry overleed. Na geregeld van de uitvaartdienst en mijn vakantie komt het besef dat mijn broer zo veel moois heeft gedaan en betekent voor veel mensen die hier geregeld rond keken.

Ik ga de komende tijd rustig kijken hoe ik dit forum online kan houden ter nagedachtenis aan Jerry.
Voor iedereen die niet bij de uitvaartdienst kon zijn en wel een impressie wil zien van de dienst kunnen de compilatievideo hieronder bekijken of downloaden.

[url]https://bedrocks72.stackstorage.com/s/fiAKXLdJpu0GcB1[/url]

Nogmaals bedankt en schrijf gewoon door en gebruik dit forum gewoon zoals jullie gewend waren.

Groet
Remco van Schie

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Last edited by Bedrocks on 17 Jun 2019, 14:55, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 31 Mar 2017, 00:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Jeetje. Weet echt even niet wat ik hier van moet maken. Kom je na jaren terug heb je even wat gemist. Geheel sprakeloos. "Goeie Gast" is enige wat ik even kan bedenken met best een erg fijne muzieksmaak. Paf.

Hier dan. Van mij. Voor jou. Mijn plaat der platen. House zoals house bedoeld moet zijn. Rust heel heel zacht.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=K8d0jeAa0os[/youtube]

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma