It is currently 28 Mar 2024, 11:40

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 14:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Ik heb de laatste tijd wat mensen gesproken die het zwaar irritant lezen vinden met al die onnodige quotes die mensen doen. En ze hebben gelijk ook, want er zijn een paar members die standaard op 'quote' drukken i.p.v. op 'Add Reply'.

Als je reageert op de post direct erboven lijkt het me onnodig om die post te quoten.
In het dagelijks leven herhaal je in een gesprek ook niet elke zin van de ander voordat je antwoord geeft.

Laten we dus die quote funktie alleen gebruiken als je wilt reageren op een specifieke zin van de post erboven of als het om een oudere post gaat.

bvd :cool

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 14:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Vaag, heb er totaal geen last van. ben me er ook niet van bewust of ik dit wel dan wel niet doe...


Top
   
 Post subject: re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 15:04 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Dat komt door die irritante quote-functie van dit forum, omdat eerdere quotes ook mee worden genomen. Dan zie je dus inderdaad dat 3 mensen elkaar gequote hebben. Dat is niet overzichtelijk. Aan de andere kant is het niet zo heel veel werk om alleen te quoten waar je op wilt reageren.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject: re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 15:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ik denk dat ik een van die members ben die graag quote. Vind het gewoon een stuk veiliger, en heb vroeger ook wel eens ruzie veroorzaakt omdat iemand dacht dat een reply van mij op hem sloeg (persoon in kwestie kon ook niet goed lezen, maar dat terzijde).

Een quote van een quote van een quote vind ik zelf ook erg irritant, en hier doe ik nooit aan mee.

Maar als het echt als irritant wordt ervaren dan zal ik het niet meer doen ;)

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 15:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ja precies, de eerdere posts haal ik zowieso weg tenzij ze echt relevant zijn maar geen ellelange verhalen in ieder geval. Btje quoten op zijn tijd kan geen kwaad :p

Edit: zie nu: deze "ja precies" was bedoelt op het verhaal van Djeebie... zit er ineens een post tussen. gewoon blijven quoten, veel duidelijker...


Top
   
 Post subject: Re: re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 15:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
[quote="Partyhardy!"]Vaag, heb er totaal geen last van. ben me er ook niet van bewust of ik dit wel dan wel niet doe...


Zo! 8-)

Top
   
 Post subject: Re: re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 16:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="Tijs"]Zo! 8-)


:lol snap wel wanneer, maar doe het niet bewust veel of weinig, dat bedoelde ik ;)

Top
   
 Post subject: re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 16:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Eigenlijk gaat het met de post-functie al mis. Als er namelijk niets gepost wordt, is er ook niets te quoten. Feitelijk is het voorstel dus om niet meer te posten ? ;)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: Re: re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 17:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Dec 2005, 13:18
Posts: 494
Location: Amsterdam
[quote="Tijs"][quote="Partyhardy!"]Vaag, heb er totaal geen last van. ben me er ook niet van bewust of ik dit wel dan wel niet doe...


Zo! 8-)

Nu wordt het dus irritant... :lol

Top
   
 Post subject: Re: re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 17:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Djeebie"]Dat komt door die irritante quote-functie van dit forum, omdat eerdere quotes ook mee worden genomen. Dan zie je dus inderdaad dat 3 mensen elkaar gequote hebben. Dat is niet overzichtelijk. Aan de andere kant is het niet zo heel veel werk om alleen te quoten waar je op wilt reageren.


Helemaal mee eens....!

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: Re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 19:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 22 Jul 2005, 23:11
Posts: 701
Location: Hoorn NH
[quote="Jerry"]
Laten we dus die quote funktie alleen gebruiken als je wilt reageren op een specifieke zin van de post erboven of als het om een oudere post gaat.

bvd :cool


De meester heeft gesproken!

Ik moest deze wel even quoten, anders voelt SnuggLe zich misschien aangesproken :p

Top
   
 Post subject: Re: re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 20:21 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="SnuggLe"][quote="Djeebie"]Dat komt door die irritante quote-functie van dit forum, omdat eerdere quotes ook mee worden genomen. Dan zie je dus inderdaad dat 3 mensen elkaar gequote hebben. Dat is niet overzichtelijk. Aan de andere kant is het niet zo heel veel werk om alleen te quoten waar je op wilt reageren.


Helemaal mee eens....!

quotes in quotes komen al minder voor als men niet de gehele post van de poster boven je quote, want dat is het begin van de ellende. ;)

blijf erbij dat het suf is als je reageert op de laatste post en dan die hele post dan als quote boven je antwoord te zetten. het is dan toch duidelijk dat je daar op reageert.

zoals hier: http://forum.groovecollection.nl/viewto ... 5671#25671

quotes in quotes zijn soms nodig om de discussie te kunnen volgen en als je die niet nodig hebt is het makkelijker om die quote er uit te halen, dan wanneer die funktie er niet in zou zitten en je zou die quote in die quote zelf moet schrijven.

dat het een irritante funktie is kan ik niks mee. phpbb is de populairste vorm van messageboarden. alle grote boarden ter wereld zijn phpbb en dat is niet voor niks. ;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: quoten !
PostPosted: 24 May 2006, 22:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
Ben me er nooit zo bewust van eigenlijk, maar ik zal er eens op gaan letten. heb me er nog niet echt aan geirriteerd btw. ;)


Top
   
 Post subject: Re: re: quoten !
PostPosted: 25 May 2006, 00:09 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
[quote="Jerry"] dat het een irritante funktie is kan ik niks mee. phpbb is de populairste vorm van messageboarden. alle grote boarden ter wereld zijn phpbb en dat is niet voor niks. ;)


Nee, dat snap ik. Maar er zijn ook andere boards (misschien dus niet phpbb, maar volgens mij wel) die alleen één reactie quoten en dus niet reacties van daarvoor óók meenemen.

Het maakt mij verder niet uit. Ik voel me niet aangesproken en stoor me er verder ook niet aan.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject: re: quoten !
PostPosted: 25 May 2006, 12:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 08 Jun 2005, 00:16
Posts: 224
Location: Apeldoorn / Dordrecht
[url=http://www.albinoblacksheep.com/flash/posting.php]Klik[/url]

:D

_________________
proud to be a sheephead


Top
   
 Post subject: re: quoten !
PostPosted: 25 May 2006, 16:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 23:04
Posts: 109
Location: @home
[img]http://www.sterrenstek.nl/_portretten/Jort%20Kelder-portret.jpg[/img]


Top
   
 Post subject: re: quoten !
PostPosted: 25 May 2006, 17:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Het bericht quoten welke onderaan staat is wel interessant/handig als je maar op een deel van de post reageert overigens.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: Re: quoten !
PostPosted: 25 May 2006, 17:47 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
dat zei ik al in de start post inderdaad :)

[quote="Jerry"]Ik heb de laatste tijd wat mensen gesproken die het zwaar irritant lezen vinden met al die onnodige quotes die mensen doen. En ze hebben gelijk ook, want er zijn een paar members die standaard op 'quote' drukken i.p.v. op 'Add Reply'.

Als je reageert op de post direct erboven lijkt het me onnodig om die post te quoten.
In het dagelijks leven herhaal je in een gesprek ook niet elke zin van de ander voordat je antwoord geeft.

Laten we dus die quote funktie alleen gebruiken als je wilt reageren op een specifieke zin van de post erboven of als het om een oudere post gaat.

bvd :cool

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: quoten !
PostPosted: 05 Jul 2006, 19:16 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Hoe zit het nou?

Als je reageert in een topic dan reageer je toch in 1e instantie op de 1e post van het topic. Alle posts die daarna komen horen dan in 1e instantie bij de post van de topicstarter. Die post zal ik dan ook nooit quoten maar als ik reageer op andere post dan quote ik die soms liever omdat het dan duidelijk is dat je daar op reageert en niet op de 1e post. Dit gebeurt op de meeste forums en ik heb echt nog nooit gehoord dat mensen dat irritant vinden. Als het niet mag maak daar dan een forumregel van want om zomaar posts te verwijderen :rolleyes


Top
   
 Post subject: re: quoten !
PostPosted: 05 Jul 2006, 19:35 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Nou nog 1 keer voor jou dan omdat je dit topic schijnbaar over het hoofd had gezien.

De meeste mensen zien een forum toch als een soort gesprek en daarom is het raar dat als je reageert op de laatste post, je die in jou post helemaal gaat quoten. zoals gezegd: in het dagelijks leven herhaal je ook niet eerst het hele verhaal van diegene waar je mee in gesprek bent voordat je antwoord geeft. Wordt een lang gesprek dan.

Uiteraard is het een ander verhaal als je op 1 specifieke zin van het laaste bericht wilt reageren of op een oudere post.

Aan wat jij schrijft zien de mensen echt wel of je in algemene zin op het topic onderwerp reageert of dat je reageert op de laatste post. Dat is nog nooit een verwarring geweest. Een forum is er zelfs voor gemaakt dat je reageert op de laatste post, want er zit een funktie ingebouwd dat als jij een post aan het schrijven bent en ondertussen heeft iemand anders al een post in dat topic gemaakt, krijg je als je op submit drukt een waarschuwing dat er ondertussen dus gepost is en of je die niet eerst wilt lezen.

Ik kreeg (nu dus alweer een tijdje geleden) van veel mensen te horen dat het zo irritant lezen was met al die onnodige quotes in elke post. Vooral die quotes in qoutes, in quotes, enz, zijn zeer storend als je ff snel een topic door wilt lezen, want dan ga je toch kijken of die quote hetzelfde is om te zien of diegene op iets specifieks reageert. Quotes in quotes ontstaan uiteraard alleen maar omdat iemand een onnodige quote doet. Vandaar dit topic !!

Het lijkt wel of een paar mensen standaard op quote in de laatste post klikkken i.p.v. op Add Reply

Dit hoeven helemaal geen forum regels te worden, want het is gewoon logisch en het zal ook best nog wel eens voorkomen dat iemand een keer gewoon de hele laatste post quote. Alleen als het op valt dat 1 persoon het bijna de hele tijd doet dan vragen we hem gewoon (eventueeel met uitleg) om het niet meer te doen.

En als je het nou echt wilt weten..
Jou vroeg ik dus zondagavond om het niet meer te doen, omdat ik toevallig net een berg posts tegen kwam waarin je het deed. Als ik dan vervolgens maandagavond zie dat al jou posts van die dag met die onnodige quotes zijn, komt dat bij mij over alsof je het expres doet. Vandaar de verwijderingen.

Wen er maar aan, want je zal zelf ook merken dat het een stuk prettiger leest.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 92 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma