It is currently 27 Apr 2024, 10:36

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 514 Next
Author Message
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 17 Jan 2008, 14:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Oct 2005, 20:44
Posts: 98
Wel lachen dat zo'n iPhone ongeveer even krachtig schijnt te zijn als een PSP. En die emulators die er allemaal op draaien maakt hem wel interessant. Maar goed, beetje jammer van die camera nu ze overal 5 megapixel camera's inhangen.

Ik ben nog altijd blij met mijn Sony Ericsson p990i, maar mag eigenlijk al een nieuw toestel uitzoeken, heb alleen geen idee wat wijsheid is. Touchscreen is een vereiste en smartphone.

Als de N95 8gb nou touchscreen had, dan wist ik het wel, maar ja...

_________________
freaky funk


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 17 Jan 2008, 15:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Heb je de Samsung F700 gecheckt? Heeft een flink touchscreen.
Alleen is ie momenteel nog exclusief voor vodafone maar daar schijnt binnenkort verandering in te komen.

Er komt ook een versie aan zonder uitschuifbaar qwerty toetsenbord (die dus dunner is), die ga ik zelf nemen denk ik.


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 17 Jan 2008, 15:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Schijnt een iPhone 2 en Nano uit te komen


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 17 Jan 2008, 18:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 16 Jun 2005, 13:45
Posts: 453
Location: Haarlem
De strijd om de touchscreen telefoons is begonnen! Heb laatst die Neonode N2 in mijn handen gehad, ongelofelijk klein (2/3 van m'n N80), waanzinnig licht, alleen deed 'ie het niet! :lol

Apple is druk bezig, aan het einde van het jaar waarschijnlijk in Europa 3G, en veel meer applicaties dan nu het geval is. Met name apps van Google. Alleen is de prijs hier in Europa belachelijk vergeleken met de VS

Ook niet bepaad verkeerd: Samsung i900 Aardige specs! :o

The Samsung i900 will feature Windows Mobile 6.1 OS. It will sport a spanking 3.5-inch touchscreen display with a 240 x 400 pixels resolution. Other features of the quad-band handset are also quite impressive. Wi-Fi and Bluetooth v2.0 are on board, as well as GPS and FM radio. The camera is said to be a 5 megapixel one, and 7.2 Mbps HSDPA is also included for the fastest data transfers around. The internal memory is expandable through the microSD card slot that will also support microSDHC cards. This amazing feature pack comes in the surprisingly compact dimensions of 112 x 56 x 12.5mm. Bron: www.gsmarena.com


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 20 Jan 2008, 14:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Oct 2005, 20:44
Posts: 98
Samsung F490 wordt een mooi toestel. Volgens mij bedoelt Bart die ook. Alleen heb ik het niet zo op Samsung phones.

Nieuwe LG KS20 is ook wel interessant als compacte smartphone. Daar is sowieso het iphone menu op te installeren. Alleen de camera is minder.

Het liefst blijf ik bij Sony Ericsson en ga ik voor een opvolger van mijn p990i, dan zou het een p1 worden of nog liever een p5. Hoewel over de p5 nog niet veel bekend is. Daarnaast is Symbian UIQ3.0/3.1 niet zo breed ondersteund als Symbian s60 van Nokia.

Zo'n Nokia N95 8gb is ook lekker, alleen mis ik daar echt touchscreen.

Wat mij verder opvalt is dat je op dit moment meer korting uit je abonnement haalt als je voor sim only gaat en gewoon zelf een toestel koopt.

_________________
freaky funk


Top
   
 Post subject: Re: re: I-Phone
PostPosted: 20 Jan 2008, 16:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
[quote="stefh"]Samsung F490 wordt een mooi toestel. Volgens mij bedoelt Bart die ook.

Die bedoel ik ja.

[quote]Wat mij verder opvalt is dat je op dit moment meer korting uit je abonnement haalt als je voor sim only gaat en gewoon zelf een toestel koopt.
Meen je dat nou? Kun je een voorbeeld geven?
Voor een losse telefoon leg je toch al gauw honderden euro's neer.

Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 00:20 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Ik zag laatst toevallig een aflevering van Kassa waarin ze daar ook op ingingen. Het komt er eigenlijk kort op neer dat je je 'gratis' telefoon hoe dan ook betaald. In principe dus via je abonnement. Zij maakten toen een vergelijking voor een aantal toestellen en kon je dus inderdaad zien dat je met een sim-only plus een los toestel goedkoper uit was. Besparingen op jaarbasis waren echter niet heel bijzonder. Tot een euro of 70 geloof ik. Als je dus niet direct geld hebt liggen voor een los toestel heeft het eigenlijk geen zin.

Ik weet niet of er sites bestaan die de optie hebben om een totaal kosten plaatje te maken. Maar anders moet je gewoon zelf even berekenen wat het verschil in kosten is tussen los toestel + sim only of 'gratis' en een normaal abonnement.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 00:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Natuurlijk betaal je die telefoon hoe dan ook, dat lijkt me duidelijk. Maar ik heb het wel eens eerder nagerekend en toen kwam ik er toch echt op uit dat het kopen van een los toestel + sim only abonnement duurder was dan een abonnement met een toestel erbij.

Met een abonnement met een telefoon erbij heb je vaak dat de helft van je maandelijkse kosten voor de telefoon zijn (want sim only kost vaak de helft). Dus als je dat vermenigvuldigt met 24 dan weet je hoeveel je telefoon je kost mét sponsoring. Ik heb het wel vaker nagerekend, maar ik kwam altijd op een lager bedrag uit dan wanneer je de telefoon los zou kopen.
Nou heb je misschien tegenwoordig wat meer stunt-sites met aanbiedingen, misschien dat dat ook meetelt. Maar dat zijn soms gekraakte telefoons enzo..

Maar nogmaals ik zou graag eens een concreet voorbeeld zien dan :)

Je zult trouwens best gelijk hebben dat het soms zo is hoor. Vooral als je 0 euro bijbetaalt voor je telefoon. Ik kies daarom het liefst een telefoon waarvoor ik íets moet bijbetalen. Dan ben je er veel zekerder van dat je waar voor je geld krijgt. Als er 0 euro staat betekent dat alleen maar dat de kosten van je abonnement de kosten van de telefoon volledig dekken (lager dan 0 gaan ze niet), maar misschien betaal je dan dus inderdaad wel teveel. Als je bijvoorbeeld 50 euro moet bijbetalen, heb je minder kans dat je dus teveel betaalt. :)


Last edited by BartvanWissen on 21 Jan 2008, 00:57, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 00:54 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
kan het niet zijn dat je met sim-only ook een betere abbo hebt ? Bijvoorbeeld minder betalen per minuut, waardoor je dus meer kan bellen voor je maandelijks ingekochte beltegoed ?

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 01:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Uiteraard heeft sim-only bepaalde voordelen, anders zou niemand het toch nemen :)

Volgens mij is het vaak zo dat als je bijvoorbeeld een bundel van 100 minuten hebt, dat dat sim-only de helft kost van wat het met een normaal abonnement kost. Dus je kosten per minuut zijn dan ook de helft. Maar je kunt wel even lang bellen, omdat je dus ook maar de helft betaalt.

Dus ja als je een sim-only abonnement neemt met dezelfde maandprijs als je normale abonnement, dan kun je 2x zo lang bellen inderdaad :)


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 01:07 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
das logisch natuurlijk, maar ik doelde echt op misschien een ander minuut tarief.
ze moeten toch op 1 manier aan die berekening komen dat je goedkoper uit bent ;)

hoewel ik eigenlijk niet eens snap waar ik me druk om maak :lol
stel dat je een paar tientjes goedkoper uit bent op jaarbasis.
is dan een euro of 5 per maand waar we over praten. :rolleyes

Ik heb sowieso al jaren hetzelfde abonnement en koop elk jaar een toestel los (zonder dat ik een sim-only neem trouwens, maar dat is een ander apart verhaal) ;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 01:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
En elk jaar een los toestel kopen zónder dat je een sim-only abonnement neemt is gewoon geld weggooien. Misschien heb jij geld zat ofzo, ik weet het niet. Maar als ik als arme student 5 euro in de maand kan besparen dan zal ik dat niet nalaten. Als je overgaat op sim only bespaar je overigens wel meer dan 5 euro in de maand hoor.


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 01:35 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Wat Bart zegt over sim-only klopt. Je betaalt eigenlijk gewoon de helft van je normale abonnementskosten. Je bent dus per minuut ook de helft goedkoper uit.

Ik heb het net even nagerekend voor mezelf en volgens mij ligt het verschil in de toestelprijs die ze berekenen bij een normaal abonnement waardoor je bij los toestel + sim-only goedkoper uit bent. Voorbeeldje dus Bart ;)

Ik zit bij T-Mobile en wil de Nokia 6500. Ik wil een Relax 300 abonnement met 50 sms'jes per maand. I.c.m. met abonnement voor 1 jaar kost me dat:

Toestel €179,95
12 * €34,50 abonnement
12 * €4,50 sms bundel
-----------------------------
€647,95 per jaar

Voor een los toestel (gekeken via kieskeurig.nl en dan de goedkoopste) en sim-only kost me dat:

Toestel €313,50 (incl. verzendkosten)
12 * €17,25 abonnement
12 * €4,50 sms bundel
-----------------------------
€574,50 per jaar

Kortom op jaarbasis ben ik €73,45 goedkoper uit en dat is €6,12 per maand. Niet echt een verbijsterend verschil dus. Weet niet hoe het zit met hele nieuwe en hippe telefoons. Zou best kunnen dat vanuit de fabrikant ook bepaalde subsidies komen voor de eerste tijd om de verkoop te stuwen. En dan zou je dus i.c.m. met abonnement goedkoper uit kunnen zijn.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 01:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Hmm daar sta ik van te kijken Djeebie. Had ik niet verwacht.
Ik moet wel zeggen dat ik altijd alleen naar de 2-jarige contracten kijk, en niet naar de 1-jarige.


Top
   
 Post subject: Re: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 01:53 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="BartvanWissen"]En elk jaar een los toestel kopen zónder dat je een sim-only abonnement neemt is gewoon geld weggooien. Misschien heb jij geld zat ofzo, ik weet het niet. Maar als ik als arme student 5 euro in de maand kan besparen dan zal ik dat niet nalaten. Als je overgaat op sim only bespaar je overigens wel meer dan 5 euro in de maand hoor.


tuurlijk heb ik geld zat. ik breng toch jouw platen uit. :lol ;)

maar serieus. ook voor een student is 5 euro per maand niet veel.
das tegenwoordig 1 flesje bier minder drinken in de panama. kom op zeg

Uiteraad is (maar dat staat los van voorbeeld hierboven) elk jaar een los toestel kopen zonder een sim-only (of geen abbo verlenging doen + toestel gratis) natuurlijk normaal gesproken weggegooid geld, maar zoals ik al zei is het voor mij een ander verhaal, omdat het abbo wat ik heb niet kan verlengen. Is eenmalig aan een paar mensen gegeven (je moest aan bepaalde eisen voldoen). Ik betaal een vast bedrag per maand en kan onbeperkt bellen (zit nu gemiddeld op 2000+ min per maand). als ik verleng moet ik een gewoon abbo nemen waardoor ik echt zoveel duurder per maand uit ben dat ik van het geld wat ik nu per maand uit spaar wel 4 nieuwe toestellen kan kopen per jaar. Vandaar dat ik gewoon elk jaar (of wanneer er een toestel is wat ik graag wil hebben) mezelf een nieuwe telefoon kado doe. :)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 02:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Aha.

Nee je hebt wel gelijk, die 5 euro in de maand daar lig ik ook niet wakker van, maar toch vind ik het de moeite waard wat ik daarmee op jaarbasis kan besparen als ik even 5 minuten meer research doe.
Ik blijf toch een Nederlander natuurlijk :)


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 11:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
haha die Jerry, 2000+ minuten, wat een gozer :D


Top
   
 Post subject: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 12:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Oct 2005, 20:44
Posts: 98
hehe!

Ik neem sowieso nooit 2 jarige abonnementen, alleen 1 jarig.

Voorbeeldje:
Als je bijvoorbeeld nu kijkt dat je bij T-Mobile sim only relax 300 belminuten + 100 sms (dit is wel een specifieke actie met die gratis smsen en natuurlijk nooit genoeg belminuten voor onze Jerry) hebt voor 12 euro per maand en je dat normaal dus met telefoon 34,50 + 9,50 = 44 euro per maand kost, dan is dat op jaarbasis toch een verschil van 384 euro.

Pak je bijvoorbeeld een gewone N95, dan kost die ongeveer 550 euro gemiddeld en zeker zo'n geflashte met eigen t-mobile software wat niemand wil, zit nog lager qua prijs.

Dan zou je dus met sim only daar 384 euro vanaf kunnen halen, kom je op 166 euro.

Neem ik dat abonnement 1 jaar met N95, dan moet ik voor dat toestel nog 190 euro betalen. Het scheelt in dit geval niet extreem veel, maar eigenlijk zou het verschil nog groter zijn omdat het hier NIET gaat om een echt simlock vrij winkel toestel, maar een t-mobile branded, die los zo rond de 450 euro moet zitten (schatting).

NB: Moet ik wel zeggen dat je er als actie nu gratis een 4gb microSD kaartje bijkrijgt van t-mobile. (winkelwaarde ongeveer 25 euro)

PS: Bart van Wissen arme student ? :o Hoe kan dat als meester producer?

_________________
freaky funk


Top
   
 Post subject: Re: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 13:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
[quote="stefh"]
PS: Bart van Wissen arme student ? :o Hoe kan dat als meester producer?

Geld verdienen met muziek zegt u? Ja ik heb wel eens gehoord dat dat kan ja.. ik heb er zelf geen ervaring mee.

Anyway, ik ga voortaan ook even verder zoeken naar losse prijzen van telefoons, dat is duidelijk.

Top
   
 Post subject: Re: re: I-Phone
PostPosted: 21 Jan 2008, 19:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
[quote="Jerry"][quote="BartvanWissen"]
tuurlijk heb ik geld zat. ik breng toch jouw platen uit. :lol ;)


postbankrekening 5454166 t.n.v. Jordi Bouman :)

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 514 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma