It is currently 28 Apr 2024, 01:44

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 20 Jul 2010, 17:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
Ik heb een aantal maanden de 900's staan
ben helemaal weer omgeturnd naar cd spelers (als je ze zo nog wilt noemen)

Na een uitstap met Traktor omdat het branden van cd's gewoon te veel tijd in beslag nam is dit echt de oplossing voor mij.
Ik heb altijd moeite gehad om mijn laptop mee te zeulen, ben altijd overbezorgd en voel me dus niet relaxed als mijn laptop ergens slingert, daarnaast blijft het een computer met een hoop aansluit gedoe.
Nee alle voordelen van Traktor en het gemak van alleen een USB stick (en altijd nog een paar backup cds) meebrengen is mijn ideaal.
Daarnaast ben ik nog iemand van de oude stempel, ik vind het verloren gaan van vinyl nog steeds jammer, de kick dat twee platen zomaar ineens door elkaar kloppen vind ik de kick van het draaien. Ik ben ook een zenuwpees dus het moeten pitchen van de tracks vind ik een fijne bezigheid tussen de mixen. (Dat kon natuurlijk met Traktor ook wel). Maar sinds ik weer gewoon op 2 cd spelers draai heb ik toch weer de lol wat meer te pakken, het oude gevoel terug, vind het gewoon lekker draaien zonder gepiel met muizen en controllers. Lekker gooien zoals vroeger ;) Ik hoop dat ze overal komen te staan, super!

Als je lekker wilt freaken met loops, stukjes en 4 decks en je bent iemand die het geduld heeft om veel tijd te steken in het voorbereiden van sets, dan zou ik toch voor een laptop blijven gaan, het kan wel met de pioneers maar dan is een laptop scherm toch wel erg fijn.

AL met al is het leuk dat je je eigen ding tegenwoordig kan vinden, Ik ben overtuigd!

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2010, 17:22 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Ik heb precies hetzelfde idee daarover, ook al is mijn laatste gig alweer een jaar geleden :lol Dat branden van die cd's vind ik kut, laptop kan crashen etc. Dit lijkt mij toch wel ideaal. Je moet nu alleen wel opletten dat ze je usb stick niet stiekem jatten maar een backup stick is snel gemaakt. :D


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2010, 21:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Heb de 2000's nu een paar maanden in bezit en vind het hele fijne dingen (Y)

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2010, 18:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
Iemand al ervaring met die CDJ-350's? Hoe verhouden zij zich tegenover de CDJ-400 en CDJ-850 qua features, feeling, gebruiksgemak,... Of anders gezegd, waarom zou ik 100/300€ meer geven bovenop een CDJ-350 voor gewoon huis-, tuin- en keukengebruik? Ik krijg een aardige duit terug van de belastingen, maar ik hoef ze natuurlijk niet allemaal aan nieuwe cd-spelers te geven ^^


Top
   
PostPosted: 03 Oct 2010, 22:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Is het niet ontzettend lastig friemelen met zo'n klein displaytje? Je ziet toch bijna het verschil niet of de dj nou aan 't mixen is, of gewoon een sjekkie staat te draaien.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 26 Dec 2010, 21:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
[quote="Jasper"]Iemand al ervaring met die CDJ-350's? Hoe verhouden zij zich tegenover de CDJ-400 en CDJ-850 qua features, feeling, gebruiksgemak,... Of anders gezegd, waarom zou ik 100/300€ meer geven bovenop een CDJ-350 voor gewoon huis-, tuin- en keukengebruik? Ik krijg een aardige duit terug van de belastingen, maar ik hoef ze natuurlijk niet allemaal aan nieuwe cd-spelers te geven ^^

Vandaag toch maar een setje CDJ-850's in huis gehaald, die 350's waren me net iets te compact en voelden iets te "plastiek" aan naar m'n zin. Plus die display is echt belachelijk klein en onoverzichtelijk.

Verwacht jullie deze week dus maar aan nieuwe mixjes 8-)

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma