It is currently 28 Apr 2024, 01:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vragen vragen vragen...
PostPosted: 08 Feb 2011, 21:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Heren,

Uiteraard viptafels bij mijn Jeff only avonden voor degenen die mij goede antwoorden geven hier zodra de onafwendbare djcarrièreraket naar de maan vertrekt.

Dat vooropgesteld, ik wil een paar cdj800s ergens tweedehands op de kop tikken, is een eurootje of 400 p.s. een redelijke prijs? Denk hierbij aan normaal gebruikt, geen of enkele keer op locatie, stofvrije plaats tot rusten gegeven en een paar jaar oud (3-6 jaar).

Tweede vraag. Aangezien ik een behoorlijke protoolsset tot mijn beschikking heb op mijn werk wil ik mijn platen gaan remasteren. Maar ik ben een leek. Iemand ervaring? Hoe een mastertrack uit te kiezen die je als vergelijkingsmateriaal gaat gebruiken?

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and
certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 21:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Met platen wordt hier uiteraard heel stoer mp3s bedoeld...

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and

certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 22:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Dat is wel vet Chef! :cool Als je er handig in bent geworden heb ik ook nog wel een paar oude kletsers die een opvijzel beurtje kunnen gebruiken ;)

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 11:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Chef, wil je persé Pioneers hebben?
Zo ja, waarom?
Zo nee, is [url=http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/dj-cd-set-34-denon-dn-s1200-2x-+-denon-dn-x120/product-details.html]dit[/url] dan niks voor je?

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 13:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Ik heb ook een denon (s5000), echt een topding!

Maar als ik nu gear zou kopen en het zou puur zijn voor huiskamerdraaien, dan zou ik denk ik toch gaan voor traktor met een midi controller of iets dergelijks

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 16:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="Saithn"]Maar als ik nu gear zou kopen en het zou puur zijn voor huiskamerdraaien, dan zou ik denk ik toch gaan voor traktor met een midi controller of iets dergelijks

Waarom dan?

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 16:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
ik zou dat zelf ook doen, digitaal, omdat het veel makkelijker is. maar als je (en dit is in jou geval dus onvermijdelijk) ergens in een club gaat draaien is het wel heul handig als je gewoon de industriestandaard (lees: pioneer) in de vingers hebt.

mócht je laptop dan chrashen, kun je iig nog met cd's verder!


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 19:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Met al dat digitale spul is er toch juist geen reet meer aan. Ik vind het ook irritant als een dj de hele avond naar een scherm staat te turen. Nou hoeft een dj ook niet de hele avond met zijn armen in de lucht te staan, maar de meeste digi dj's weten geeneens of er lekkere wijven op de dansvloer staan.....

Ik heb Dennon spullen, want het doet kwalitatief niets onder voor Pioneer. Pioneer heeft natuurlijk het topspul met de looks, en alle clubs zijn ook voorzien van Pioneer. Maar daarentegen heeft Pioneer ook de hoogste prijzen, en zoveel verschil in draaien is er niet. Alleen het cue-en was even wennen met Dennon, maar verder werken de effecten hetzelfde. En ik draaide eerder met USB sticks, want Pioneer had die functie op vergelijkende spelers niet ;)


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 14:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
[quote="Paulus de Kalebouter"][quote="Saithn"]Maar als ik nu gear zou kopen en het zou puur zijn voor huiskamerdraaien, dan zou ik denk ik toch gaan voor traktor met een midi controller of iets dergelijks

Waarom dan?

Omdat het veel praktischer is en je vrijer bent in wat je kunt doen. Volgens mij nog goedkoper ook.

Ik ben ooit eens begonnen met vinyl in plaats van cd spelers omdat je daarmee 'het echte gevoel' zou hebben. En hoewel het wel tof is om een echte vinylverzameling te hebben valt verder de toegevoegde waarde wel mee vind ik. Maar het is wel schreeuwend duur.

Met cd spelers ben je alweer een stukje vrijer. Bijvoorbeeld loopjes maken ofzo. Ik heb ze eigenlijk gekocht omdat ik niet alle tracks op vinyl kon krijgen.

Een paar weken terug heb ik traktor geinstalleerd en had een plezier in mixen dat ik een hele tijd al niet meer had. Je kon gewoon lekker experimenteren. 'volgens mij is het het wel gaaf om deze 2 tracks bij elkaar te flikkeren' en dat kan je gewoon veel makkelijker doen via traktor. Neem bijvoorbeeld een track met een lange intro zonder beat (euhh eerste voorbeeld dat in me opkomt is bijvoorbeeld we love machine van way out west). Het is best wel lastig om met cd's die gehele intro in te mixen omdat je eigenlijk pas wanneer de beat er in komt kan horen of ie echt strak staat.
Kortom je bent meer bezig met het eindproduct (de mix) dan met randgebeuren (beatmatching ed).

Nou snap ik dat het ook een beetje saai is om op de juiste momenten op play te drukken, maar als je dan persé wilt beatmatchen kan je dat ook doen met je midi controller. Maar als je wat beter wordt is beatmatchen ook niet echt meer de uitdaging.

Daarnaast is het handig om niet constant cds te hoeven branden.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 14:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
[quote="Diep"]Met al dat digitale spul is er toch juist geen reet meer aan.
Ja, maar wat kan je nou met cds wel dat je niet met een midi controller kunt? Ik denk dat het eerder omgekeerd is.

[quote]Nou hoeft een dj ook niet de hele avond met zijn armen in de lucht te staan, maar de meeste digi dj's weten geeneens of er lekkere wijven op de dansvloer staan.....
Dat ligt meer aan de dj dan aan traktor of wat dan ook. Het is niet zo dat je door digitaal te gaan minder tijd hebt om contact te hebben met het publiek.


Maar goed, ik draai zelf niet digitaal verder alleen ik vind het onzin om het af te kraken omdat je ipv van naar je cd mapje en je cd speler nu bezig bent met een scherm en een midi controller.

[quote]
Ik heb Dennon spullen, want het doet kwalitatief niets onder voor Pioneer.
Was voor mij ook de keuze. Ik kon met pioneer de standaard halen voor een hoge prijs, of ik kon voor minder geld een Denon kopen die nog 100 vette toeters en bellen erop had.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 15 Feb 2011, 16:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
als je wilt heb je met digitaal draaien juist méér tijd om lekkere wijven op de dansvloer te bekijken! vandaar ook mijn overstap.


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2011, 22:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
In de tussentijd heb ik dus 2 cdj800s op de kop weten te tikken. Ik heb dus nu een jaar lang met een midicontroller gespeeld en ik vond het verschrikkelijk. Ik kon gewoon mijn afwas doen tussen twee platen door omdat het zo makkelijk was.

Nu wil ik, omdat de echte gave platen niet digitaal verkrijgbaar zijn, ook een draaitafel aanschaffen. Maar nu is het financieel niet mogelijk om een SL1200 te kopen. Ik ga niet een draaitafel tweedehands kopen, in verband met het te hoge risico op prut.

Wat is een goedkoop, acceptabel bedroom-dj alternatief? Brandt losch!

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and

certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2011, 22:06 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
als je vinyl gaat draaien MOET je technics nemen. niks is ermee te vergelijken.
kan je ook zonder twijfel 2de hands kopen hoor. even checken of alle lampjes het doen en hij goed draait en meenemen.

dingen zijn onverslijtbaar. ik kocht de mijne in '89 2de hands en die draait nu nog perfect

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2011, 00:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Duidelijk. Echter hebben een paar geluidsjongens op het werk mij afgeraden om een platenspeler tweedehands te kopen. Dit voor als er iets mis blijkt te zijn met de gewichten/DD/etc, dan kun je hem weggooien.

Dit valt mee volgens jou?

Waar op te letten bij aanschaf tweedehands?

En nee, je krijgt geen boze mail over twee maanden met als eerste zinsregel: "Maar JIJ zei..." als ik er toch eentje ergens vandaan ga toveren. ;)

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and

certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2011, 01:49 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
van gewichten weet ik niks af.
misschien moet je even googlen

ik weet dat je de balans van de arm kan testen en als alle die lamp links voor het doet je kan kijken of hij steady draait.

leg er een plaat op zou ik zeggen :)


koop in ieder geval er geen 1 die uit een club komt (rook, stof en afgeragd), maar van een particulier.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2011, 07:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
draaitafel = technics. Heb de mijne ook al jarennn en 0 defects. Koop nu ook weer recentelijk platen en owww wat fijn. Er zou toch genoeg aanbod moeten zijn daar zowat elke knoop de switch maakt naar digitaal.

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2011, 09:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Inderdaad heren: vinyl draaien = Technics kopen...easy. Geen discussie mogelijk.. en wat Jer al zegt: gewoon een particuliere kopen, ben je klaar... die dingen zijn niet stuk te krijgen, kan je bijna geen miskoop aan kopen.


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2011, 11:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Duidelijk. Dank.

Ik ga weer op jacht.

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and

certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2011, 18:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="Chefke"]Ik kon gewoon mijn afwas doen tussen twee platen door omdat mn gear in t afdruiprekje stond.
;)

Technics, no doubt Chef.
Op de ouwe binnenweg in Roffa heb je een platenzaak met veel, heel, héél veel divers vinyl en de laatste keer dat ik daar was, hadden ze 2dehands SL's te koop. Bij die liefhebbers loop je echt niet met rommel de deur uit.
Als je wil, kunnen we zaterdag wel ff gaan kijken?

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2011, 11:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Ik betwijfel of ze mij in carnavalsoutfit serieus gaan nemen aanstaande zaterdag.

Daarbij gezegd hebbende ben jij natuurlijk wel welkom om in de jouw gebruikelijke kleding naar het zuiden te verkassen voor een frisse versnapering!

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and

certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 62 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma