It is currently 28 Apr 2024, 02:13

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 08 Mar 2011, 21:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Valt me iedere keer op dat digitale muziek af en toe een miniscule hik of dip hebben wanneer je met de snelheid gaat spelen. Hierdoor mis ik af en toe net een beat, wat dus gelijk verklapt dat je digitaal zit te dj'en. In mixjes van anderen kom ik het trouwens ook tegen.

Is dit te verhelpen? Misschien .wav draaien ipv 320kbps? Of is mijn systeem te traag?

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2011, 21:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ik heb het dus over Traktor en Ableton. Geen idee of je dit met cd's ook gebeurt.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2011, 22:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Misschien is het iets te vaag omschreven. Zo klinkt het dus, terwijl de beat zonder pitchen kraakhelder klinkt.

http://www66.zippyshare.com/v/8350657/file.html

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2011, 23:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Als het misgaat sync je m toch gewoon :)

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2011, 23:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Daar gaat het me niet om. Het mp3tje klinkt gewoon niet zoals ie zou moeten. De kicks komen gewoon niet zo lekker uit de verf, en das toch wel 't voornaamste wat goed moet klinken.
Het zou kunnen zijn:
- kwaliteit van usb kabels
- latency via geluidskaart
- verkeerde instelling software
- het heelal is tegen me
- ik ben gewoon te kritisch

Oh btw, als je vinyl draait is het vervolgens bijna onmogelijk om daar een andere track op te autosyncen. De beatcounter gaat dan volledig flippen. Maargoed, ik ben traktorscratch gaan gebruiken omdat ik autosync gewoon te saai vind, kan anders tijdens het mixen gewoon een boek lezen.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2011, 00:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Feb 2006, 00:03
Posts: 358
Location: Eindhoven
[quote="turbomartin"]
- latency via geluidskaart

Zal hier wel mee te maken hebben.
Heb je de latency al verhoogd? Key lock uit? Master tempo op de CDJ uit?

Top
   
PostPosted: 09 Mar 2011, 02:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
helaas geven een hoop labels/web stores niet veel aandacht het goede masteren en converteren naar MP3. de ene 320 is niet altijd even goed als de andere 320 track. Er wordt vaak bezuinigd hier op. Een groot ergernis punt van mij btw. Het kan volgens mij ook daar mee te maken hebben


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2011, 10:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Heeft niets met digitale muziek te maken maar met de opties om de key (toonhoogte) van de tracks vast te houden. Zet ik traktor bijv. dat vinkje per kanaal van de key maar uit en je merkt dat het net zo werkt als vinyl. De CDJ's hebben hier trouwens ook last van als je met de key functie aan werkt. De audio wordt dan herberekend om de toonhoogte identiek te houden en met het algoritme dat daarvoor wordt gebruikt verdwijnt soms net de punch van de eerste beat ofzo.


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2011, 13:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
[quote="Eelke Kleijn"]Heeft niets met digitale muziek te maken maar met de opties om de key (toonhoogte) van de tracks vast te houden. Zet ik traktor bijv. dat vinkje per kanaal van de key maar uit en je merkt dat het net zo werkt als vinyl. De CDJ's hebben hier trouwens ook last van als je met de key functie aan werkt. De audio wordt dan herberekend om de toonhoogte identiek te houden en met het algoritme dat daarvoor wordt gebruikt verdwijnt soms net de punch van de eerste beat ofzo.




In ITCH ga je het horen vanaf 5 % +/- .....Anders Key uitzetten inderdaad! :tune

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2011, 15:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Geen idee waarom of hoe het werkt, maar als ik in Ableton warp met "repitch" aan ipv "beats", worden de tracks min of meer op dezelfde key gezet... alsof Ableton zelf "hoort" wat het ongeveer moet zijn.
Zonder dat ik een key opgeef... lachen.

Niet geheel foutloos, maar voor de meeste prog, tech house en techno goed genoeg...

Scheelt enorm veel werk elk werk op key te selecteren.


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2011, 23:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
[quote="Eelke Kleijn"]Heeft niets met digitale muziek te maken maar met de opties om de key (toonhoogte) van de tracks vast te houden. Zet ik traktor bijv. dat vinkje per kanaal van de key maar uit en je merkt dat het net zo werkt als vinyl. De CDJ's hebben hier trouwens ook last van als je met de key functie aan werkt. De audio wordt dan herberekend om de toonhoogte identiek te houden en met het algoritme dat daarvoor wordt gebruikt verdwijnt soms net de punch van de eerste beat ofzo.


Wat zonde dat ik dit dan niet meer kan gebruiken. Vond dat nou juist een hele fijne bijkomstigheid van digitaal dj'en. Nouja, dan maar zo...

Btw, je kan je keylock ook op HiQ zetten (bij transport), dit helpt volgens mij ook wel iets.

Edit: balen, ook op HiQ mis ik af en toe wat beats, bye bye onopgemerkt bijsturen :(

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2011, 12:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Ik gebruik het wel omdat ik nog veeeel allergischer ben voor vals dan voor het af en toe wegvallen van een beat. Dus ik heb me er maar bij neergelegd dat het niet perfect is. Als je niet te extreem pitched valt het mee.


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2011, 10:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
same here


Top
   
PostPosted: 16 Mar 2011, 21:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Ik heb wel een tijdje in key gemixed zonder keylock trouwens. Maar dan wordt je helemaal gek, moet je rekening gaan houden met niet meer dan 2BPM uit elkaar anders gaat het juist heel vals klinken. Niet meer dan 2% pitchen anders gaat de toonhoogte hoorbaar omhoog, etc. Niet te doen. Sta je te hoofdrekenen ipv te draaien :D


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2011, 20:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Hmm, ik neem een valse mix maar gewoon voor lief, keymixen kost weliswaar ook zeeën van tijd in voorbereiding. Of tracks iets langer door laten lopen/eerder inmixen, zodat ik er geen last van heb.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma