It is currently 28 Mar 2024, 19:31

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 15 Jan 2012, 13:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 20 Sep 2005, 09:00
Posts: 318
Wat me op valt is dat bijna alle grote namen die met Traktor draaien, sync of timecode, de oude versie gebruiken.

Nu gebruik ik zelf een poosje Traktor 2 icm timecode CD's maar echt compleet me draai daarin vinden is nog niet aan de orde..

En daarom vroeg ik me af waarom gebruikt iedereen nog de oude, daar zal wel een goede reden voor zijn, lijkt mij ??

Iemand enig idee?


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2012, 13:38 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
ik kan geen antwoord geven op jouw vraag, maar heb in deze lijn wel een andere vraag.

Ik hoor en zie steeds meer mensen weer van Traktor (of iets in die geest) afstappen. Om me heen krijg ik vaak te horen dat ze weer gewoon met cd's willen en gaan draaien (wel pioneer 2000 en usb natuurlijk want cd's branden zijn ze te lui voor :lol)

Voornaamste reden is dat ze weer willen 'draaien', mixen, beatmatchen, feeling met je muziek en de beats hebben. Laptop vinden ze saai. als je het goed door hebt sta je tussen elke overgang je 4 minuten te vervelen (laten we eerlijk zijn, hoeveel doen nou allemaal trucjes zoals edits live, loopjes en met intro's klooien tijdens hun set?)

ik denk dat de scheiding nu eindelijk gaat komen.
1. draai je alleen eigen materiaal en doe je een soort van live ding ---> laptop
2. draai je muziek van anderen en mix je die gewoon door elkaar ---> cd's

cut the bullshit!!!

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2012, 14:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Wat Jerry zegt.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2012, 14:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
en over een paar jaar dan echt weer terug bij af ? weer sl1200 en plakken vinyl :p ?

Als dat vinyl nou eens wat goedkoper zou worden. Beetje off topic. Maar echt in prijs is het niet gezakt.

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2012, 14:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="Bartk"]en over een paar jaar dan echt weer terug bij af ? weer sl1200 en plakken vinyl :p ?

Jaaaaa! Ik ben voor. (Y)
Dan zou de prijs van vinyl echt wel gaan zakken, Bart. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2012, 15:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
nou.. plakje kost nu 8-9 euro. Ik heb ff door mijn collectie gebladerd en de prijzen tussen 2001 en 2005 zaten gemiddeld ook rond dat bedrag. Vraag ik mij af. Wat is nu eigenlijk de kostprijs van zon gemiddeld schrijfje? inclusief label + dekking voor de artiest enzo. Heb zon gevoel dat dat lager dan 9 euro is. Wellicht dat Jerry wat helderheid kan verschaffen :p en soory Miguel voor het hacken van je topic :oops

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2012, 17:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 20 Sep 2005, 09:00
Posts: 318
Jer, je hebt gelijk, behalve dat de scheiding niet zo zwart/wit is, maar ik heb het hier dan ook niet alleen over de sync variant he :lol
Over de sync variant zijn er maar weinig die het echt kunnen, iets extra's toevoegen. Maar er zijn er ook teveel die denken dat ze iets toevoegen terwijl ze het nummer vern&@ken.

Ik heb van de week ook weer gewoon de usb's erin geplugged, maar dat is een andere discussie.


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2012, 02:08 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
ik wil zeker niet zeggen dat we daarna weer terug naar vinyl gaan. Sterker nog, die jongens die overstappen van laptop naar Pioneer cdj 2000 + usb noemden het weer een stap vooruit. In combinatie met Recordbox thuis je edits en alles maken, op je usb en gaan.

Miguel, ik weet dat het niet zo zwart/wit is, maar vind wel dat het zo zou moeten zijn ;)

Bart, vinyl zal nooit goedkoper worden en kunnen. Produceren en distributie kost gewoon serieus geld En je moet er echt een berg verkopen om break-even te draaien, wat tegenwoordig al bijna niet meer haalbaar is.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2012, 10:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
En Iran draagt ook niet bij aan een lagere vinyl prijs :lol


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2012, 10:55 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
Ik sta met de S4 ook weleens te prieken met beatmatchen ipv syncen maar die platters voelen toch anders dan CDJ's van vrienden die ik heel af en toe probeer. Echter, na een investering in S4 en MacBook Pro is het financieel niet echt verantwoord om over te stappen op Xone 92 en CDJ 2000 (gezien mijn Gear Acquisition Syndrome is lager instappen onwaarschijnlijk).

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2012, 11:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
:) +1

Ik gebruik wel PRO, icm een S4. Moest wel erg wennen aan de kleuren van de waveform.. De sampledecks van zijn daarentegen wel weer fijn. Die doen hun naam eer aan, vooral voor eigen (drum)loops e.d., tijdens een mix is dat behoorlijk cool.

Het 4 minuten niks doen komt me bekend voor, maar dat was vooral toen ik de sampledecks niet gebruikte (X1 controller). Toen miste ik echt die 3e en 4e deck!


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2012, 15:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Ik moet zeggen dat ik me met de apc40 en laptop nog steeds prima vermaak. Heb toch het gevoel dat ik meer C-Jay ben dan met alleen cdj's... Misschien ook omdat ik toch meer producer ben dan dj, althans, zo voelt het.

Ik zie bijv. een Jerry meer als een "echte dj" en mezelf meer als muziekmaker die ook werk van anderen gebruikt on stage.
Het draaien heb ik altijd leuk gevonden, maar sinds de apc40 voel ik me vrijer. Loops toevoegen, veel eq mogelijkheden etc. etc.

Ik speel natuurlijk ook veel eigen werk, scheelt misschien ook... dan maak je al sneller gebruik van loops.

Die cdj2000 met usb functie vind ik wel ronduit briljant..
USB stick mee, en gaan.. man man, wat was dat vroeger met vinylkoffers anders zeg..haha!
Toch maar us uitproberen.


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2012, 18:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Voor n producer is t anders natuurlijk.
Zoals Chris al zegt: daar ben je toch bezig met je eigen werk met daarbij loops, effecten e.d. in te mixen.

Die USB functie zit ook op de Pioneer CDJ350, maar als eerste op de véél goedkopere Denon DN-S1200 die ik zelf ook heb.
Heel handig als je ergens heen gaat idd, maar op basis van track selectie vind ik t toch handiger (én leuker) om door n dikke CDmap te bladeren. ;)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2012, 22:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
vergeet onze sven niet... gewoon nog steeds trouw aan vinyl.

Wat hem een hoop slechte releases scheelt om door te spitten :lol

maar digitaal draaien is echt een revolutie, nu kan je tenminste extreem uit je stekker zijn tijdens het draaien, terwijl niemand het merkt :p

alsnog presteer ik het om met een drankje teveel op slechte mixen te maken... dus uiteindelijk maakt het geen r**t ... uit.

Zolang je maar weet waar je bezig mee bent en met welke gear. Een house maffia gaat er in ieder geval niet beter van draaien en dezelfde wansmaak houdt tie ook.

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2012, 08:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Met je eerste zin als intro is de rest van je verhaal bij elke regel hardop lachen. :lol


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2013, 16:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
Hiermee kan iedereen een beetje mixen met effects enzo...


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ScjJiGYawuM[/youtube]

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2013, 00:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
new app....

voor je tab....

kan je 24/7 met je muziek bezig zijn :)

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2013, 00:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
1 min 10 toch zo maar een sync foutje, want het blijft dan toch handen en voeten werk :lol

.. mooi is ook... ritchi hawtin the first day with traktor!..

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2013, 08:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Nou, ik ben dus ook weer met de CDJ's aan het draaien. Mijn eigen avon in club NL is bij uitstek geschikt om ff leuk te testen en pielen, vroeger op de avond. En vorige maand kwam ik een uurtje eerder.
Icm Rekordbox inderdaad prima te doen. Cue points en Hot Cues thuis aanmaken, playlistjes om een soort van overzichtje te maken zoals je vroeger je vinyl op volgorde van feel / stijl / eigen tracks / toonsoort etc. zette.... leuk.

Vorige maand mee begonnen, erg leuk om weer eens ouderwets te draaien. Headphone mee, usb sticks mee, back up op cd mee en gaan...klein rugtasje is all u need.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2013, 14:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ik gok dat het te maken heeft met het niet kunnen vinden van een goed werkende (gekraakte) versie van nieuwere traktor versies.

Of poep hebben aan het kopen van nieuwe software als de oude gewoon nog prima werkt.

Persoonlijk vind ik de nieuwe traktor wel iets beter, maar de basisfuncties heb ik er altijd mee kunnen uitvoeren.

Kan ook zijn dat ze gewoon geen zin hadden om de mapping van hun controller weer opnieuw in te moeten stellen, want traktor 2 leest die antieke .tsi files niet.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma