It is currently 19 Mar 2024, 08:07

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 28 Feb 2017, 10:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd minder actief ben op fora's. Merk dat veel mensen over het algemeen ook minder behoefte lijken te hebben aan het posten van berichten. Platformen zoals WhatsApp, Facebook, LinkedIn en Twitter zijn immers behoorlijke concurrentie geworden en het is dan ook geen wonder dat de recordtracks van ledenaantallen op websites al een aantal jaren niet meer worden verbroken.

Toch vind ik het aan de andere kant ook wel jammer. Fora waren voor mij ooit de bron waar ik unieke platen en sets vandaan haalde. Niet alleen hier maar ook op Clubcharts en het Engelse Mercuryserver. Op dit moment ben ik weer aangewezen op de enorme Beatportlijsten en YouTube kanalen. Maar ook daar moet ik zeggen dat e.a. verschuift mbt stijl.

Met feestjes merk ik hetzelfde. Heb onwijs veel zin in Hernan en Pole Folder op Woodstock, maar buiten dat event kan ik vrij weinig vergelijkbare gigs in NL vinden. Vermaak me ook uitstekend op Dgtl of Loveland, maar toch mist dan dat echte 'home coming' gevoel wanneer er een overheerlijke progressive plaat wordt gedraaid.

Aan de ene kant heb ik wel eens gedacht dat het komt omdat ik natuurlijk ook ouder word, maar aan de andere kant merk ik nog steeds een enorme potentie voor het genre. Dit uit zich met name wanneer mensen die totaal niet bekend zijn met progressive house vaak enorm enthousiast reageren op het moment dat ik een fijne track uit de kast haal.

Was erg benieuwd hoe jullie deze verschuiving ervaren, en waar jullie momenteel tracks en tips voor gigs vandaan halen? Was daarnaast ook erg benieuwd hoe de toekomst van The Groove Collection eruit ziet en of er mogelijkheden zijn om Jerry's spirit voort te zetten middels nieuwe events? Dit laatste desnoods opgezet door onszelf :)

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2017, 23:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Heb het gevoel dat progressive weer in de lift zit. Ook mooi dat Beatport onlangs het progressive house genre weer terug heeft gebracht naar de progressive sound die het ooit vertegenwoordigde. Tracks van Guy J, Quivver, Pole Folder en Eric Prydz staan daar momenteel in de Top 10, alsof de tijd heeft stil gestaan ;)

Verder vind ik nog veel nieuwe tracks via vrienden, livesets doorspitten en zoeken op Beatport (mybeatport werkt top waar je je favo artiesten kan volgen).

Ook op Spotify vind ik veel nieuwe dingen. Plaats de toppers dan in mijn eigen playlist.

Qua feestjes zijn er zeker nog wekelijks vette dingen, is alleen verplaatst naar de deep house feestjes maar daar wordt gewoon de oude prog gedraaid in een nieuw jasje (Y) DJ's als Tale Of Us, Adriatique, Ame, Dixon, Frankey & Sandrino, Rampa etc draaien eigenlijk gewoon progressive zoals ook de oude garde Sasha, Digweed, Hernan, Nick Warren, Danny Howells etc. Vind Lee Burridge ook nog steeds vet met zijn meer rustigere aanpak. Ieder weekend zijn er in ieder geval nog genoeg top feestjes te vinden in NL, België en Duitsland :cool

Ben er sowieso weer bij dit jaar met Hernan op Woodstock! :)

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2017, 11:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Thnx voor je bericht en je tips. Het klinkt alsof ik mijn kanalen eens moet refreshen :)

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 30 Mar 2017, 23:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Zo sommigen zullen schrikken. Maar ik ben terug gekeerd naar het oude nest. En meteen deze vraag. Dat is ook meteen waarom ik terug keer naar de plek waar ik eens alle dikke dikke platen vandaan haalde. Ben na 2005/ 2006 gestopt met platen kopen. Kende mijn oude dikke progressive niet meer terug. Maar ach, ik heb nu opeens weer trek in nieuwe spannende en uitdagende intelligente muziek. En ik ben me werkelijk kapot geschrokken. Anno 2016/ 2017........Waar zijn al die vette produkties gebleven. Wat nu onder noemers als dark progressive of deep tribal progressive valt is werkelijk gewoon heel slecht. Werd je vroeger om de oren geslagen met goede tracks en moest je selectief je plaatjes kopen om nog brood te kunnen eten de rest van de maand: ik ben geheel stuurloos. Geen idee meer waar te beginnen. Of verkeerde samples, of te trancy voor woorden, gepingel, ritmes die niet kloppen, goedkope amateurimitaties van progressieve geluidjes van weleer en mensen die dingen uitbrengen die wel zo de plank mis slaan. Ik hoop dan ook dat jullie me hier weer lekker op weg gaan helpen : die dikke sound moet toch nog gewoon te vinden zijn? Maar wat ik allemaal gehoord heb. Allememaggies. Doof. Gehoorgestoord.

En weest niet bang. Ook ik ben oud geworden. Ik ben nu heel mild en geen scherpe opmerkingen meer, geen afkraken van whatever. Ik wil gewoon vette muziek voor op mijn oude trouwe iPod Nano 2nd Gen. Mijn trouwe vriendje wil gewoon verse house. Hop. En jullie gaan me helpen! Verplicht!

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2017, 09:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Een mooie scene uit de donkere toren cyclus van Stephen King, dat je terugkomt maar de rest van de wereld is verder gegaan.

De "oude" progressive and tribal en het uplifting spul kan je nu beter zoeken in de psy trance hoek. Daar leeft de sound nog van 2005/2006. Ik ben er niet meer in thuis, maar wellicht weet C-Jay nog goede producers.. pm hem anders.

De sound van nu is deephouse. Het is allemaal vertraagd qua bpm en genoeg mooie producties. Alleen de naampje van de toonaangevende DJ's zijn natuurlijik ook veranderd.

- Eelke Kleijn heeft veel mooie producties
- Hosh
- Maceo Plex
- Solomun
- Hotsince82

en nog een hoop andere namen., maar je moet denk ik eerst even richting bepalen.

Ik persoonlijk vind de sound van Lee Burridge echt heel sterk, maar blijft soms net op een tandje hangen dat ik energie ga missen.

Radio Slave vind ik echt zwaar stoer voor het diepere werk qua productie. Niet alles maar wel een hoop is donker en techy.

Het is nu even richting bepalen op je route van het herontdekken van goede house. Partyhardy is ook goed op de hoogte van wat allemaal hot is...

Het forum is in ieder geval niet meer zo levendig als in 2005/2006, maar goed wie weet breng jij die verandering weer.....

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2017, 17:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Nah. Ik heb inmiddels wat fijne tracks opgepikt in nieuwe tracks topic. Brengt me weer beetje op weg. Ik vraag niet veel, slechts intelligente muziek ;-) Maar allejezus wat wordt er af en toe bagger uitgebracht.

Maar zoals Party hierboven zegt: het wordt weer ouderwets veel en heel veel downloaden en die paar tracks die er uit springen zien te ID-en. Was lang geleden eigenlijk ook al zo afgezien van immer kwaliteits setjes afleverende dj's. Moet maar op die manier dan!

Ik heb mijn tijd overigens nuttig besteed. Alles nu wel zo'n beetje wat de moeite waard was uit periode 1992-1994 en de gouden progressive tijd 2000-2005. Genoeg iPods gevuld met dikke muziek tot ver na mijn pensioen. Obscuur. Immoreel. Obsceen. Gevonden en of geripped en of aangeschaft ;-) Zo tering veel goede muziek uitgekomen in die periodes.

Maar kriebelt opeens weer op mijn oude dag! Mijn 25 jaar oude Technics wil nieuwe muziek loeien ;-)

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2017, 17:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Wel top trouwens dat dit forum nog bestaat, zag her en der nog bekende naampjes. Heb dankzij een ieder die hier ooit kwam zo veel vette platen gevonden. High School of Electronics was het hier.

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2017, 12:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Ben blij dat ik veel albums uit die tijd origineel heb aangekocht.
Misschien heeft iemand iets aan onderstaand lijstje.

O.a. :

Way Out West - Don't Look Now
Sasha - Involver (Special Edition)
Pole Folder - Zero Gold
Chab - Dub, Edits And Whisky-Coke
Francesco Pico - Imagining Sounds
Hybrid - I Choose Noise
Liberto - Lullaby
Ulrich Schnauss - A Strangely Isolated Place
SCSI-9 - The Line Of Nine
Silicone Soul - Staring Into Space
Thom Yorke - The Eraser

24:7 (Mixed By Danny Howells)
Balance 005 (Mixed By James Holden)
Balance 006 (Mixed By Anthony Pappa)
Balance 007 (Mixed By Chris Fortier)
Balance 008 (Mixed By Desyn Masiello)
Balance 013 (Mixed By SOS)
Fabric 15: Tyrant (Mixed By Craig Richards)
Fabric 20 (Mixed By John Digweed)
Fabric 22 (Mixed By Adam Beyer)
Renaissance Presents The Therapy Sessions (Mixed By Dave Seaman & Phil K)
Renaissance Presents Frontiers (Mixed By Yousef & Behrouz)
Renaissance: The Masters Series Part 13 (Mixed By Hernán Cattáneo)
Renaissance: The Masters Series Part 16 - Parallel (Mixed By Hernán Cattáneo)
Renaissance: The Masters Series Part 17 (Mixed By Dave Seaman)
Global Underground #027: Miami (Mixed By Danny Howells)
Fundacion NYC (Mixed By Sasha)
Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
Sequential (Mixed By Hernán Cattáneo)
Nervous Nitelife: Pure Behrouz Nyc (Mixed By Behrouz)
Transitions Vol. 4 (Mixed By John Digweed)
Viva Toronto (Mixed By Steve Lawler) - vooral CD2 is vet (dark as fuck)


Top
   
PostPosted: 26 Sep 2017, 11:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
B.I.G. - Mindscapes kan ook nog wel bij dat lijstje :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma