It is currently 27 Apr 2024, 09:17

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject: Marcanti soap
PostPosted: 10 Mar 2010, 10:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
"Marcanti moet dicht

Zoals velen van jullie intussen misschien via de media hebben gehoord of gelezen moet de
Marcanti helaas zijn deuren sluiten. We gaan er heel hard aan werken om zo snel mogelijk
weer open te gaan.

Een jaar geleden is de Marcanti door Patricia Ruizendaal overgenomen van de vorige
eigenaar. Al snel stonden verschillende deurwaarders voor de deur en bleek dat de vorige
eigenaar veel rekeningen onbetaald heeft laten liggen. Ook is het parkeerplan dat was
opgezet slechts twee keer gebruikt en trok het Foodcenter zich hieruit terug door niet
nagekomen afspraken. Dit alles was bij de verkoop niet genoemd waardoor Marcanti nu vast
is komen te staan.

Een procedure tegen de oude eigenaar is door Patricia Ruizendaal met glans gewonnen, en
ook is er een nieuwe, schriftelijk bevestigde afspraak met het Foodcenter over te
gebruiken parkeerplekken op het terrein van het Foodcenter. Helaas was dit allemaal niet
voldoende voor het Stadsdeel.

Marcanti gaat deze maand hard aan het werk om het parkeerplan helemaal rond te krijgen en
daarmee aan alle voorwaarden te voldoen voor een vergunning. We houden jullie op de
hoogte van de ontwikkelingen en hopen jullie snel weer te kunnen ontvangen in de mooiste
club van Amsterdam.

Marcanti management"

:\

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 10 Mar 2010, 10:18 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Nou ja... werden er dan nog noemenswaardige feestjes gehouden?

Ben er echt al heel lang niet meer geweest.

_________________
have a happy period


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 10 Mar 2010, 10:22 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
http://partyflock.nl/location/8744/archive.html#archive

Dit waren die feestjes. Laatste keer marcanti voor mij was toen jij er draaide chane ;) 2006 in kingdom venue ;)


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 10 Mar 2010, 10:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Dat was idd t laatste goeie feestje :hat

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 10 Mar 2010, 10:29 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
:lol Dat is idd alweer een tijd geleden zeg. Tijd vliegt...

Maar ik wist niet dat er nog zoveel feesten daar werden gehouden.
Nou ja... wel een heel ander genre muziek.

_________________
have a happy period


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 11 Mar 2010, 13:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Nov 2005, 10:00
Posts: 161
[quote="Chane"]:lol Dat is idd alweer een tijd geleden zeg. Tijd vliegt...

Maar ik wist niet dat er nog zoveel feesten daar werden gehouden.
Nou ja... wel een heel ander genre muziek.



Nee inderdaad...

Toen het net weer open ging als Amsterdam Marcanti waren we even verheugd (en vol verlangen om het oude Kremlin gevoel weer te vinden), maar ik ben er nog 2x geweest toen er een aansprekende naam stond en die draaide beide keren voor een nagenoeg lege zaal...

Helaas, want je zou zeggen dat zo'n mooie club zeker potentie zou moeten hebben met het juiste management en programmering!

Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 11 Mar 2010, 14:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
sja..heel jammer dit.
en de feesten die er nu zijn, zijn aan ons soort volk niet besteed nee.
terwijl de nieuwe eigenaar er "iets heel anders van wilde maken, van de "tieten en trancefeesten" af wilde, en serieuze dancemuziek wilde programmeren opdat de club zich wederom kon meten met de grote clubs op aarde..."

letterlijk zo tegen mij gezegd, toen ik daar op kantoor zat om mijn zin en muzieksmaak door te duwen..... :lol
vlak voor heropening vorig jaar....
nou, en wat is het geworden? juist...tieten, trance en negerfeesten...
jammer hoor.. zon mooie locatie. zo niet de mooiste van amsterdam.

en peter, indeed: kan me nog herinneren dat jij, ik, joost, shoe, mevrouw c-jay en een barman (en dat was het dan ook) stonden te kijken naar een lege dansvloer, terwijl terry francis 20 meter verder en 2 meter hoger heel beteuterd plaatjes stond te draaien.
plaatsvervangende schaamte was nog nooit zo tastbaar...

edit: net ff op partyflock gekeken...
in 2006 deed ik daar nog 2 Sessions in de kleine zaal..haha..time flies!
1 met jonathan lisle (leeft die nog??) en 1 met eelke en quivver...

pfff..ook alweer 4 jaar geleden!


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 11 Mar 2010, 15:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Nov 2005, 10:00
Posts: 161
[quote="C-Jay"]

en peter, indeed: kan me nog herinneren dat jij, ik, joost, shoe, mevrouw c-jay en een barman (en dat was het dan ook) stonden te kijken naar een lege dansvloer, terwijl terry francis 20 meter verder en 2 meter hoger heel beteuterd plaatjes stond te draaien.
plaatsvervangende schaamte was nog nooit zo tastbaar...



Hehe...dat was één van die avonden ja! Dat ging nog een keer op herhaling met een technoheld, volgens mij Kenny Larkin ofzoiets, waar weer maximaal 20 a 30 man op af kwamen. Ruimte om te dansen, maar inderdaad plaatsvervangende schaamte voor degene achter de tafels... :)

Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 11 Mar 2010, 16:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
volgens mij wisselt die tent sneller van eigenaar dan de mexicaanse griep

ben er wel veel geweest vroeger dus zou leuk zijn als ze er weer is wat fatsoenlijks van weten te maken


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 11 Mar 2010, 21:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Hierbij mijn genuanceerde mening: gewoon net als met de Roxy in de as leggen, op die as dansen en zo op een waardige manier afscheid nemen. Het wordt toch nooit meer zoals het was. FIN!

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 12 Mar 2010, 11:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 07 Jul 2005, 20:58
Posts: 206
Helemaal mee eens............


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 15 Mar 2010, 01:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Jun 2005, 12:58
Posts: 334
Location: Amsterdam
Overal komt er een eind aan, is maar goed ook!

Dead & Buried... :hat

_________________
Think anal sex hurts? Try having a kid


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 28 Oct 2010, 23:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Ze hebben nog een halfjaar gesparteld, maar nu lijkt r toch defnitief n einde aan deze soap te komen:

PERSBERICHT Amsterdam – 26 oktober 2010 Het einde van Marcanti – Marcanti geeft vergunning terug aan gemeente Helaas! Onverwacht moet Amsterdam Marcanti nog voor ze weer opengaan de deuren sluiten. Deze keer kon het wel eens definitief zijn. Na een lang en intensief – en gewonnen – gevecht tegen gemeente, bibob en de vorige eigenaar is het nu Bouwfonds, de eigenaar van het pand, die ervoor zorgt dat Marcanti niet meer opengaat. Zij willen alleen een nieuw huurcontract afgeven tegen een extreem hoge huur die het onmogelijk maakt om hier een winstgevend bedrijf van te maken. Ondanks taxatierapporten die aantonen dat de gevraagde huur ver boven de werkelijke waarde ligt. Met het vooruitzicht van een herontwikkeling van het hele gebied rond het Foodcenter aan de Jan van Galenstraat en de vinger die Bouwfonds hier in heeft (zij bezitten meerdere panden binnen het gebied) is het voor hen maar al te gunstig om ervoor te zorgen dat de Marcanti leeg blijft. Marcanti wil geen wurgcontract en gooit nu zelf de handdoek in de ring door de vergunning terug te geven aan de gemeente. De weigering van Bouwfonds om in te gaan op een nieuw goed huurcontract en de enorme huurschuld die de vorige exploitant in 2008 heeft nagelaten op het huidige huurcontract zorgen er nu voor dat Marcanti op last van Bouwfonds ontruimd moet worden. Voor het publiek was er in 2009 nog niet veel te merken, de feesten gingen gewoon door. Op de achtergrond werd het drama alleen maar groter. In de loop van 2009 kwamen er via de gemeente berichten naar buiten dat Marcanti gesloten zou worden. Als enige club in Amsterdam werden zij zwaar afgerekend op parkeeroverlast in de buurt. Waar de RAI, de Arena, de Escape, de Air en andere clubs gewoon hun programma kunnen draaien en bezoekers zelf een parkeerplekje moesten vinden werd het de Marcanti opgedrongen een kostbaar en allesomvattend plan van aanpak te maken om het parkeren in goede banen te leiden. Gemeente en Bouwfonds hebben hierdoor zulke hoge barrières opgeworpen dat het voor een normale ondernemer vrijwel onmogelijk is om van de Amsterdam Marcanti nog een goedlopende horecagelegenheid te maken. In de aankomende jaren zou er alleen maar geld in gestopt moeten worden, op een schaal die geen uitzicht biedt op winst in welke vorm dan ook. Marcanti bedankt hiervoor en zal de geleden schade verhalen op de gemeente. In maart 2010 werd de Marcanti gesloten op grond van het ontbreken van een degelijk verkeersplan. Een lange strijd later moest de gemeente bakzeil halen en werd alsnog een vergunning afgegeven. Vol hoop werd de opening eind oktober aangekondigd en begon de machine weer te draaien. Feesten werden gepland en organisaties kregen weer belangstelling. Tevergeefs helaas, want nu is het, na de gemeente, Bouwfonds die dwars ligt. Al in oktober 2008 lag er een ontruimingsvonnis tegen de vorige exploitant. Die wist het net op tijd te verkopen. Helaas bleef zijn huurschuld overeind staan en nu heeft de rechter bepaalt dat Bouwfonds in zijn gelijk staat en mogen zij het pand laten ontruimen. Een nieuw huurcontract hebben zij met succes weten af te houden waardoor het voor de huidige exploitant niet mogelijk is om hier nog tussen te komen. Alle feesten gecanceled Het gevolg van dit alles is dat alle reeds geplande feesten per direct zijn gecanceled. Dat betekent dat de opening met het megagrote La Troya uit Ibiza niet doorgaat. Ook toekomstige feesten van La Troya, Popstar en Amnesia die reeds gepland waren zullen niet doorgaan, evenals Decisions, Banda Calypso en andere feesten. De gemeente en Bouwfonds hebben nu gewonnen en hebben vrij spel om de herontwikkeling in eigen hand te houden. Bouwfonds heeft verschillende panden ofwel zelf ofwel via B&F Beheer in bezit en weet zich inmiddels genomineerd om mee te doen aan het prestigieuze project om de Markthallen plaats te laten maken voor nieuwe woningen. Marcanti trekt aan het kortste eind. Met deze herontwikkeling in het vooruitzicht en de torenhoge eisen die gemeente en Bouwfonds stellen zal het vrijwel onmogelijk zijn voor een nieuwe exploitant of investeerder om in de Marcanti nog iets te doen. De tijd is gewoonweg te kort om investeringen er nog uit te kunnen halen. Deze zet van Bouwfonds zal naar alle waarschijnlijkheid dan ook definitief het einde betekenen voor de club waar duizenden mensen jarenlang met plezier hun weekend hebben doorgebracht. Met verdriet getekend, vaarwel, Crew Amsterdam Marcanti

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 29 Oct 2010, 00:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
ze worden dus gewoon naar de klote geholpen door de gemeente en het Bouwfonds


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 29 Oct 2010, 08:46 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
als je deze versie van het verhaal moet geloven, ja.


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 29 Oct 2010, 10:37 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
Ik woon in het buurtje tegenover de Marcanti dus ik was wel blij met dat vereiste actieve beheer voor parkeren, anders was het echt niet te doen. De door Marcanti genoemde locaties beschikken of over parkeergarages in de buurt / meer parkeerruimte of bevinden zich op een locatie waar parkeren toch al ruk was.

De gemeente heeft flinke plannen voor een herinrichting van het hele Markthallengebied en het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze dan echt het hele gebied aanpakken qua herbouw/nieuwbouw en herinrichting inclusief bepalen van nieuwe bestemmingen. Wellicht is daar dan een plek voor de huidige vergunninghouder maar dan met een nieuwe club.

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 06 Nov 2010, 19:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
En hier de andere, aannemelijkere kant van het verhaal (van Parool.nl., in de fysieke krant staat een artikel met meer achtergrond):

Het feest is voorbij voor club Marcanti

AMSTERDAM - Tegen zakenvrouw Patricia Ruizendaal, die de afgelopen jaren onder meer club Marcanti in de Jan van Galenstraat heeft geëxploiteerd, is bij het OM aangifte gedaan van faillissementsfraude.

De aangifte is gedaan door Lilian Wieringa, curator in het faillissement van De Projectenfabriek, weer een andere onderneming van Ruizendaal. De Projectenfabriek heeft voor ruim twee ton aan schuldeisers, aldus de curator. Vaag blijft wat precies in de bv omging. Een deugdelijke boekhouding ontbreekt.

Het lijkt een rode draad door alle ondernemingen waarbij Ruizendaal in de loop van de tijd betrokken is geraakt: zij weigert rekeningen te betalen. Dat luidde kortgeleden ook het einde van Marcanti in: aan Bouwfonds werd geen huur meer afgedragen. Bouwfonds gaat nu proberen dat geld, tonnen, op andere wijze te vorderen.

In een andere zaak blijkt ook het faillissement te zijn aangevraagd van Savannah Beheer, Ruizendaals moedermaatschappij.

Ruizendaal ontkent dat zij haar financiële verplichtingen stelselmatig niet nakomt. ''Ik ben dit soort verhalen een beetje spuugzat aan het worden.'' (BART MIDDELBURG)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,

ik ken de regels van het spel,

ik ken de zin van het bestaan,

maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: Re: Marcanti soap
PostPosted: 16 Nov 2010, 15:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
:lol spuugzat ook...
inderdaad aannemelijker (N)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 183 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma