It is currently 27 Apr 2024, 23:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 26 Nov 2010, 17:59 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Oprichters Pirate Bay verliezen hoger beroep

STOCKHOLM - Drie van de vier oprichters van de website Pirate Bay hebben het beroep dat zij tegen hun veroordeling vorig jaar hadden ingesteld, verloren.

Wel verlaagde het hof van beroep de gevangenisstraffen, maar het verhoogde de boete tot 46 miljoen kroon (bijna 5 miljoen euro).
De rechtbank veroordeelde de vier mannen in april 2009 tot een jaar gevangenisstraf en boetes van 32 miljoen kroon. De vierde veroordeelde was ziek. Daarom is zijn beroep nog niet behandeld.

Controversieel
The Pirate Bay werd in 2003 opgericht en heeft naar eigen zeggen meer dan 23 miljoen gebruikers. De site is controversieel, omdat er online illegale bestanden worden uitgewisseld. Ondanks de rechterlijke uitspraak is de website nog steeds actief.

Volgens The Pirate Bay is het aanbieden van een forum voor het uitwisselen van materiaal legaal en zijn de gebruikers verantwoordelijk voor wat zij elkaar sturen. De rechtbank is het daar niet mee eens en stelde dat het mogelijk maken van het illegaal delen van bestanden ook strafbaar is.

De uitspraak is een overwinning voor de film- en muziekindustrie, die de zaak ook had aangespannen. Onder anderen Sony BMG, Universal Music, EMI en Warner Bros trokken samen op tegen The Pirate Bay.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2010, 21:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Wel nee. Achterhoede. Gevecht.

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2010, 05:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Pcies of te wel symbool politiek. Er zijn nog tig sites in de lucht en die blijven ook in de lucht. Dan heb je nieuwsgroepen etc.

Je stopt dit niet meer. Tijd voor nieuwe business formats die wel werken


Top
   
PostPosted: 28 Nov 2010, 12:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
[quote="Mistik"] Tijd voor nieuwe business formats die wel werken


Zoals itunes zeker? Oftewel : hoe verdien ik nog meer geld dan uit de reguliere markt. Zolang "ze" niet begrijpen dat de prijzen zeker niet hoger mogen zijn dan nu voor CD's, zal er van een format dat werkt geen sprake zijn imo...

Top
   
PostPosted: 29 Nov 2010, 01:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Dat is niet de business format wijziging waar ik aan denk. Tijd voor artiesten en platen labels om een ander soort deals te sluiten. eerste vraag waarom heb je nog een platenmaatschappij nodig?


Top
   
PostPosted: 29 Nov 2010, 20:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Terechte vraag inderdaad ...


Top
   
PostPosted: 07 Dec 2010, 09:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
mooi stukje, interview met "mijn baas": http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44261615

staan een paar rake dingen in. leuk leesvoer.

De overeenkomst met Wikileaks is dat mensen informatie willen delen, ook als dat ten koste gaat van bijvoorbeeld platenmaatschappijen. "Dat is volstrekt onacceptabel voor ons. In Amerika vinden mensen het veel normaler om te betalen voor iets wat ze willen hebben. Armin van Buuren vertelde dat fans met gebrande cd's komen vragen om een handtekening. Ze zijn zich van geen kwaad bewust."

Is het dan ook onzin dat - zoals Kroes zegt - auteursrechtenorganisaties een remmende factor zijn, omdat ze geen belang hebben bij een verandering van de situatie? "Dit is een vereniging met 20.000 leden, die morgen weg kunnen. Als deze organisatie geen bestaansrecht meer heeft, is dat snel genoeg duidelijk. In plaats daarvan krijgen we juist meer leden. Het beeld heerst tegenwoordig dat een artiest iets maakt, een consument klaar staat om het te ontvangen, en dat alles wat er tussenin zit, slecht nieuws is. Dat verhaal hoorde ik ook van Mariko Peters van GroenLinks tijdens het downloaddebat. De gedachte is dat je als artiest alles zelf kunt. Je hebt een YouTube video, een MySpace pagina, je verkoopt tickets, doet je merchandise en begint voor jezelf een geweldige carrière. De realiteit is totaal anders. In alle artiesten die in de top 100 van The Pirate Bay staat is door de muziekindustrie geïnvesteerd. Het is een keten, waarin geld, marketing en kennis belangrijk zijn."

etc. etc.

MOD's, misschien handig dit topic om te dopen in een algemeen topic over alles dat met buma stemra, spotify, illegaal downloaden, fileshare sites etc. te maken heeft? nu hebben we telkens een topic over pirate bay, dan weer over spotify etc. misschien de boel mergen?


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2010, 09:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
hilarisch:

Platenmaatschappij EMI klaagt zichzelf aan
Uit de entertainmentmouw kwam zojuist een copyrightaapje gekropen. Alles valt ineens op zijn plaats. Als u graag een platenmaatschapij in zijn hemd ziet staan, nu even doorlezen.

Platenmaatschappijen doen sinds de uitvinding van het internet huilie om al die downloadterroristen. En de torrentpiraten die het downloaden mogelijk maken. Schande hier, belachelijk daar. Zo ook grote meneer EMI. Zij klaagden Rapidshare aan vanwege auteursrechtenbreuk. Wat bleek tijdens de rechtzaak? EMI zelf blijkt een grote uploader van muziek, onder andere op Rapdishare (mirror).

De platenmoguls lekten mp3's om artiesten te promoten en hype op te bouwen. ©-LOL! Een twist waar M. Night Shyamalan een harde plasser van krijgt. Zo hypocriet als de katholieke kerk, die platenlabels. Want EMI is natuurlijk niet de enige die de downloadende hand die voedt met rechtzaken probeert te bijten. Bovendien bewijzen ze hiermee dat het gratis verspreiden van muziek niet alleen werkt, maar ook gunstig is voor de artiesten. Anders zou EMI het wel laten.

Is de logica van winstbejag. Nou, Brein, sta je dan met je goede gedrag. Succes in 2011, he! Wij zijn even met een volledig schoon geweten de beste albums van 2010 aan het downloaden. Score!


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2010, 01:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
C-jay met die laatste post ben ik nu de draad geheel kwijt..... welke kant staat u nu van het verhaal?

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2010, 15:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
lol idd, kan ook even niet meer volgen :)


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2010, 19:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Voor de goeie orde: die tekst komt van geenstijl...niet van mij. Maar werd wel op de buma mail doorgestuurd .. lol..

Verwarring is goed..
En mensen, het is helaas niet zo zwart wit, zelfs ik niet in dit geval..


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2010, 00:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
[quote="C-Jay"]
En mensen, het is helaas niet zo zwart wit, zelfs ik niet in dit geval..


Nouja, lijkt me toch dat je liever hebt dat mensen je nieuwe cd betalen dan dat ze je cd downloaden en niet betalen ? Zo zwart wit is het toch wel neem ik aan :)

Top
   
PostPosted: 17 Dec 2010, 09:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ja, in dit voorbeeld zoals jij hem stelt wel.
maar de discussie is zooooo wijd... en daarom zo interessant.


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2010, 15:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Met je klote het podium op om geld te verdienen, en je mp3 releases als lokaas... Simpel toch? :)

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2010, 15:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
pcies :)


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2010, 16:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
precies! (Y)


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2010, 17:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Honderdduizend three strikes-waarschuwingen verstuurd in Frankrijk

Door Joost Schellevis, woensdag 29 december 2010 16:06

De Franse organisatie Hadopi heeft sinds de three strikes-wet van kracht is, 100.000 waarschuwingen aan auteursrechtenschenders verzonden. Dat aantal ligt ver onder het aantal meldingen van inbreuk dat de entertainmentindustrie indient.

Het aantal waarschuwingen dat is verstuurd blijft ver achter bij het aantal meldingen van copyrightinbreuk: het aantal meldingen per dag zou zijn opgelopen tot 50.000, meldt de Franse krant Le Figaro. Het aantal waarschuwingen dat daadwerkelijk is verstuurd, ligt na drie maanden op 100.000. Dat komt neer op tweeduizend waarschuwingen per dag. Vijftien procent van de aangeschreven 'verdachten' reageerde op een ontvangen waarschuwing, bijvoorbeeld door uitleg te vragen of excuses voor de inbreuk aan te bieden.

In januari gaat Hadopi, het orgaan dat de three strikes-meldingen verstuurt, van start met het verzenden van waarschuwingen naar recidivisten: internetgebruikers die voor een tweede keer in de fout zijn gegaan. Het is onbekend wanneer de organisatie over zal gaan tot het afsluiten van downloaders die voor een derde keer de fout in zijn gegaan.

Three-strikes-wetgeving is bedoeld om auteursrechtenschending op internet tegen te gaan; wie na twee waarschuwingen nog een keer auteursrechtinbreuk pleegt, verliest zijn internetverbinding. De entertainmentindustrie dient een melding in, waarna Hadopi een waarschuwing kan versturen. Het aantal waarschuwingen zou nu nog laag zijn om te voorkomen dat teveel onschuldige internetters onterecht een waarschuwing krijgen.

[url=http://tweakers.net/nieuws/71647/honderdduizend-three-strikes-waarschuwingen-verstuurd-in-frankrijk.html]Bron[/url]

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2010, 03:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
dat werkt toch niet man.. met deze getalen (!) zullen de kosten voor het bijhouden/waarschuwingen geven/internetadressen afsluiten de pan uit reizen, dat geld valt beter te gebruiken in de branche.
zoals al eerder gezegd is het denk ik echt tijd voor een geheel andere visie..

de CEO van 'Hadopi' spint hier iig garen bij.


Top
   
PostPosted: 06 Jan 2011, 10:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44337687

leuk artikel ook. over soundcloud.


Top
   
PostPosted: 23 Apr 2011, 12:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
joss stone over piracy

http://www.dumpert.nl/mediabase/1305211 ... iracy.html


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 114 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma