It is currently 27 Apr 2024, 09:18

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Wikileaks
PostPosted: 05 Dec 2010, 23:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Jaja, we kunnen er niet meer omheen, het is hot. Interessant om toch een aantal dingen bevestigd zien te worden wat velen al eerder vermoeden. Goede zaak of niet? Ben benieuwd hoeveel er nog meer naar buiten komt.....

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 06 Dec 2010, 08:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
hele goeie zaak... ik ben voor openheid met dit soort dingen.
ik weet er niet genoeg vanaf om een HELE goeie mening te vormen, want ik weet bijv. niet wat er waar is van namen van undercover agenten en zo die op straat zouden komen... dat zou schraal zijn.

maar over hoe en in welke taal regeringen met elkaar omgaan, of over hoe ze echt ergens over denken... ik ben voor!
een regering vertegenwoordigt toch zogenaamd het volk...ons?
nou, dan zouden er ook geen geheimen moeten zijn.

...zoiets...

wel grappig; al jaren en jaren en jaren is het "niet te doen / onmogelijk / bladiebla en teveel werk" om illegale downloadsites aan te pakken...OF, men zegt dat die sites slechts de aanbieders / het platform zijn, en dat de boeven dus de uploaderts en downloaderts zijn. net zoals je een dronken automobilist bekeurt en niet de gemeente die de weg slecht heeft onderhouden.
is wikileaks niet ook slechts een platform waar mensen die dit willen hun shizzle openbaar kunnnen maken? :8o


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 06 Dec 2010, 19:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Is er, buiten wikileaks zelf, een goede site die het eea wat uit Wikileaks komt OVERZICHTELIJK weergeeft?

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 06 Dec 2010, 22:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
geen idee ff googlen?

Mij verbaast het heel erg dat ze denken dat ze al die info van het net kunnen krijgen. En hoe ze hem persoonlijk proberen aan te pakken. Ik geloof namelijk geen snars van die verkrachtings aanklacht. allemaal wel heel erg toevallig


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 07 Dec 2010, 12:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
En ja hoor...Assange is zojuist gearresteerd..


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 07 Dec 2010, 15:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Hij heeft zichzelf aan aan gegeven. Begrijp dat een van de 2 dames zelfs zegt dat ze hem helemaal niet gearresteerd wil hebben en dat alles vrijwillig ging.


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 07 Dec 2010, 18:24 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Leuk om te lezen omdat het over iets diplomatieks gaat maar stel nu dat alle mailtjes van jou en je collega's worden gepubliceerd dan ben ik wel benieuwd hoe men daarop zou reageren ;)


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 07 Dec 2010, 20:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Ja maar dat is dus precies wat Wikileaks niet wil. Het doel is om een beeld te schetsen hoe het er op hoger niveau aan toe gaat en dat niets is zoals het lijkt. Eigenlijk mag er niets totdat de politiek zegt dat het wel mag, kortom een systeem waarin je gevangen zit. Het is op z'n minst goed te noemen dat Wikileaks vermoedens bevestigd en ja dat maakt het wantrouwen onder de 'gewone' burger alleen maar groter.

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 07 Dec 2010, 23:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Precies, en wantrouwen tegen de overheid is heel gezond, dus wat willen we? Een zo klein mogelijke overheid, die zich met zo min mogelijk dingen bemoeid. Hoe bereiken we dat? Door in ieder geval niet op een partij te stemmen, die de overheid alleen maar groter wil maken. Ja, beste groove collectors zelfs uit Wikileaks kun je afleiden dat je wel een enorm domme rukker bent als je PvdA of SP stemt. :p

Ik ben overigens erg benieuwd wanneer Wikileaks documenten van de Chinese, Russische, Noord Koreaanse en andere overheden van landen waar het zo goed gaat met de mensenrechten gaat publiceren. Alle respect voor Wiki, maar nu blijft het een beetje kijken in het oog van de een waar een splinter inzit, terwijl in het oog van de ander een dwarsbalk zit.

En natuurlijk heeft die Assange die Zweedse dame verkracht. Die neiging krijg ik ook altijd bij het aangezicht van een mooie Zweedse en is de voornaamste reden waarom ik er nog nooit ben geweest. Pure zelfbescherming. :)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 08 Dec 2010, 00:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Beste Joost maar jij hebt daar ook niet perse een Zweedse voor nodig ;)
Er zijn 250.000 documenten die trouwens al via de torrents te krijgen zijn, waaronder ook veel foto en filmmateriaal. Ben benieuwd wie de rechten opkoopt :P
Wel bizar dat je trouwens geen cent meer kan overmaken naar Wikileaks, alle betaalverkeer is bijna afgesloten.

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 08 Dec 2010, 08:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
:)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,

ik ken de regels van het spel,

ik ken de zin van het bestaan,

maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 08 Dec 2010, 08:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
joost, JUIST de sp wil een kleinere regering. dus....
maar... ik snap de hele hype om wikileaks nog niet goed hoor..wat is er nou openbaar gemaakt? wat documenten waarin duidelijk wordt dat alles dat we ooit al dachten klopt: regeringen worden bevolkt door: mensen! met al hun fouten erop en eraan ....jawel, oh shock!

daarnaast worden er dingen bekend over "geheime locaties" die elk weldenkend mensch kan ontdekken, en mensen die echt kwaad zouden willen weten al lang en breed waar een lullig intergalactisch kabeltje aan land komt hoor... en als die echt, echt, echt zoooooo belangrijk was, had er al lang een dikke bunkert omhene gebouwd geworden bij aanleg, met permanente beveiliging.

neen, ik ben tot nu toe niet onder de indruk, anders dan door het kapsel van Assange en de massahysterie omtrent zoveel overduidelijkheden.

neemt niet weg dat het een meer dan goede zaak is dat dit soort dingen openbaar worden; niks mis met openheid van zaken en het aantonen dat overheden ronduit schandelijk omgaan met hun macht en ons geld.

ergo: kostelijke tv, dat wel.
...maar nu wil ik die zweedse wijven wel us zien... pics anyone?
(kan assange DIE fotos en films niet leaken?)

edit @ shylock: dude, ik verwacht niet anders dan dat je bovenstaande volledig ontzenuwt, mij beticht van "praten over dingen waar ik niks vanaf weet", totale kortzichtigheid mijnerzijds en het onmetelijke belang voor het voortbestaan van de planeet zijnde de persoon Assange en zijn gelek... ik ga me nu alvast schamen.

en deze meneer vaart wel bij alle aandacht:
[img]http://www.internethuwelijk.nl/bedrijven/uploads/6b4dc3fc84007a94aa2f437927fb853a.jpg[/img]


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 08 Dec 2010, 10:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
:lol
in dit geval chris, sla je de spreekwoordelijke spijker op z'n kop. (Y)


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 08 Dec 2010, 10:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
snik... daar drinken we morgen op.


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 08 Dec 2010, 15:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Wat wikileaks doet is met bewijzen komen voor wat een gezond mens al bij zichzelf had bedacht. Het is ook een signaal naar de mensen die dit soort praktijken toepassen dat alles uiteindelijk naar buiten komt. Dit geld tevens voor bv china of Saoedie arabie. Verschil is alleen dat die niet zo dom zijn om lagere militairen toegang te geven tot geclassificeerde info.

het is een signaal van denk niet dat je er mee weg komt, want in deze tijd verspreid de informatie zich zo snel dat je als het er uit is je het nooit meer tegen houdt, tenzij je het hele internet plat legt.

Het internet is de luis in de pels wereldwijd omdat mensen nu verder kunnen kijken dan de propaganda. Palestijnse kids kunnen nu direct chatten en contact leggen met Israelische kids en komen er achter dat ze eigenlijk niet zo veel verschileln en dat de ander niet persee de duivel in persoon is bv. Dat vinden overheden niet leuk.


Last edited by Mistik on 09 Dec 2010, 15:32, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 08 Dec 2010, 15:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
uhm, dude?
je woont al iets te lang in de usa zie ik...wat een gare tekst zeg..haha..

you spreek with een accent allready ook?


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 09 Dec 2010, 12:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
Eigenlijk is het maar niks dat Wikileaks, internet krijgt teveel macht en reken er maar op dat in de toekomst na het geloof, geld en olie een nieuwe reden voor een oorlog gaat komen, namelijk internet!

@ C-jay, natuurlijk wil SP een kleinere overheid, SP heeft als gedachte alles eerlijk te verdelen, blijft natuurlijk meer over voor ieder als je met minder moet delen ;)


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 09 Dec 2010, 14:47 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
[quote="C-Jay"]uhm, dude?
je woont al iets te lang in de usa zie ik...wat een gare tekst zeg..haha..

you spreek with een accent allready ook?

Hahaha... nou idd.
Je Nederlands gaat hard achteruit, Mistik :P

_________________
have a happy period


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 09 Dec 2010, 15:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
was meer vroeg in de ochtend sneller tikken, moet toegeven Nederlands schrijven kost mij soms meer moeite dan vroeger. :8o


Top
   
 Post subject: Re: Wikileaks
PostPosted: 10 Dec 2010, 09:15 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
Mark ben je inmiddels niet op de leeftijd dat bijna alles meer moeite kost dan vroeger :p

On topic: storm in een glas water inderdaad - wat voor echt verassends staat er nu in? Matige damagecontrol van de autoriteiten die vast gaat leiden tot een film die Chefke dan kan monteren, een aantal GC'ers doet de soundtrack en C-jay zorgt dat iedereen die meewerkt miljonair wordt.

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 178 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma