It is currently 28 Apr 2024, 00:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 09 Jul 2006, 02:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: SnuggLe[/align]Titel: Across Borders – Netherlands
Artiest: V/A
Label: Audio Therapy CD004
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.therapymusic.co.uk[/url]
Type: album


House is ontstaan in Amerika. In een homoclub. Vanaf daar is het overgewaaid naar het vasteland van Europa en ook naar Nederland. Tegenwoordig kenmerken vele landen zich om verschillende scenes en verschillende housestijlen. Waar Duitsland deels staat voor het wat hardere werk, Engeland voor de clubs van faam en Ibiza voor ‘de place to be’ brengt Nederland gemengde gevoelens met zich mee. Ja, we hebben een paar internationale top trance-DJ’s. Ja, we zijn bekend door de gabberhouse (maar willen dat weer snel vergeten). Ja, DJ Jean komt ook uit Nederland. Maar progressive? Progressive is een lange tijd een ondergeschoven kindje geweest in Nederland. Maar daar is verandering in opgetreden. Audio Therapy bewijst dat Nederland helemaal op de kaart staat met hun nieuwe ‘Across Borders – Netherlands’ cd.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/acrossboarders.jpg[/img][/align]

Haagse DJ Remy trapt af met ‘Unplugged’, een voor zijn doen redelijk rustige track met toch echte Remy-edges. Het lijkt deels op breaks met op de achtergrond een ingehouden stevige synth. De break halverwege is heerlijk en laat het nummer verder lekker opbouwen. ‘Wooferfood’ als titel doet natuurlijk wat verwachten. Rene Amesz voldoet deels aan die verwachtingen met dit ingetogen nummer. Ijzige synthesizers met een robotachtige beat ondersteunen de track. Met een titel als ‘Wooferfood’ verwacht je eigenlijk een zeer knallende floorfiller, maar dat zou natuurlijk niet passen als tweede nummer op een cd.

Sonic Sorcery (oftewel Lau) featuring Big Boy Caprice komt daarna met ‘All That I’m Wishing’; een echte Roger Sanchez-track. Een clubby, zomers feel-goodnummer met die typische housebeat en mannelijke vocals. Toch is het nummer niet bijzonder, aangezien met deze omschrijving je zelf het hele nummer voor kan stellen; zoals je het nu bedenkt, zo klinkt het ook. Degelijk, maar geen topper. Lucien Foort komt daarna met ‘Summer 7AM’. Lucien heeft een tijd geleden de ‘diepe’ progressive verlaten en zich meer gezet op de zomerse klanken, getuige ook dit nummer. ‘Summer 7AM’ is echter niet meer dan een soort overgangstrack zonder hoogte- of dieptepunten. Een track die in een lange set op zijn plaats kan zijn, maar die je zo weer vergeet.

‘I know I Let You Down’ van Dobre & Jamez (oftewel Gaston Steenkist & Alex Dijksterhuis, oprichters van Touché records) zorgt voor het wakker worden van de cd. Geen rustig tempo meer, nee, overspannen gitaar/synth-riffs en zingende mannen. Brrr…. De skiptoets wordt snel gevonden op de cd-speler, waar we Bart van Wissen vinden met ‘More Fun’. Dit jonge Extrema-troetelkind produceert al een tijdje maar lijkt niet écht door te breken, ondanks dat op zijn eigen website staat dat “Bart's future remains extremely bright”. We zullen het zien in de toekomst! De track ‘More Fun’ klopt in ieder geval wel als je de tekst letterlijk neemt in vergelijking tot het nummer ervoor. Een primetime spring- slash handen in de lucht nummer met een break die de ‘spanning’ goed opvoert.

Natuurlijk mag Sander Kleinenberg, tot een jaar of wat geleden Nederlands meest ondergewaardeerde DJ, niet ontbreken op deze cd. Niet zijn ‘This is Miami’, maar het bekende ‘The Right Time’ mag de cd sieren. Redelijk downtempo, geen vette beats en dirty basslines , maar wel heerlijk. Electroachtig, zeker gezien het middenstuk met de mannelijke vocals, met natuurlijk het duidelijk Kleinenberg-stempel. Deze track zou uitermate goed passen op een Everybody-cd, zoals ze vroegah nog heette. Dansbaar. Dat is de beste omschrijving. Na Sander is zijn vriend Stef Vrolijk aan de beurt met ‘Oliebonk’. Een al wat oudere track maar dat mag de pret niet drukken. Nog steeds een plaat die je geruisloos in je set kan gooien om wat meer energie de dansvloer op te krijgen.

Net zoals Sander Kleinenberg mogen natuurlijk de 16 Bit Lolita’s niet ontbreken. Geen track van hun artistalbum Bodywarmer, maar ‘Omega 3’. Waarom de track Omega 3 heet weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat Omega 3 staat voor een groep meervoudige onverzadigde vetzuren. Dus…weer wat geleerd vandaag. Peter Kriek en Ariaan Olieroock hebben in ieder geval weer hun best gedaan en een juweeltje afgeleverd. Geen floorfiller, maar meer dromerige tunes die niet zouden misstaan op een rustige zondagmiddag. Niet té rustig, niet zo rustig als Bodywarmer, maar de accoorden van de synthesizer en de hoge tonen op de achtergrond die klinken als tsjilpende vogels doen je toch tot rust komen. Rust is iets wat Roland Klinkenberg in ieder geval niet kent. Samen met Remy goed voor meerdere knallers die veel energie in zich hebben is ‘Nick of Time’ een eigen productie die ook het stempel ‘energiek’ kan krijgen. Eigenlijk heeft Klinkenberg een zeer herkenbare sound; een vloeiende tech-house achtige beat als basis, een opbouwende hi-hat en snaredrum erbij en een continuerend deuntje. Zeer effectief, ook dit maal weer. Na de break komt de energie weer heerlijk terug. Echt een Remy-plaat ook, natuurlijk.

Afsluiter op de cd is het bekende maar niet minder prachtige ‘Weekender’ van Matthew Dekay & Mick Boskamp. Weekender is natuurlijk de naam van het radioprogramma wat Mick Boskamp had op 3FM op het onmogelijke tijdstip van zondagochtendvroeg. Heerlijk om na te chillen natuurlijk, dat wel. De track was ook de tune van zijn programma, als ik het niet verkeerd heb. Downtempo en een perfecte afsluiter van een flinke avond stappen….of een goede dj set.


Welke DJ’s en producers zouden er over 5 jaar op een dergelijke cd staan? Leden van hier zoals een Eelke Kleijn, Sander Bouma of een Jordi Bouman? En bestaat Nederlandse progressive dan uberhaupt nog? Allemaal vragen, geen antwoorden. Feit is wel dat de cd ‘Across Borders – Netherlands’ een goede stand van zaken weergeeft van de Nederlandse progressivescene; jong en vernieuwend. Ook al is Across Borders – Netherlands is géén mixcd (het zijn allemaal losse nummers), staan er wat al bekendere nummers op en zouden de nummers beter tot hun recht komen in een andere volgorde, toch is het zeker een koopwaardige cd …. al was het alleen maar om het fotowerk van de inlay ;-)


Tracklist:
01. DJ Remy - Unplugged
02. Underground Movement - Wooferfood
03. Sonic Sorcery Feat Big Boy Caprice - All That I'm Wishing For
04. Lucien Foort - Summer 7AM
05. Dobre & Jamez - I Know I Let You Down
06. Bart Van Wissen - More Fun
07. Sander Kleinenberg - The Right Time
08. Stef Vrolijk - Oliebonk
09. 16 Bit Lolitas - Omega 3
10. Roland Klinkenberg - Nick Of Time
11. Matthew Dekay & Mick Boskamp - Weekender

[hr]
Logischerwijs hebben we voor deze cd een paar exemplaren om weg te geven.
Mail ( prijsvraag@groovecollection.nl ) het antwoord op de volgende vraag:

[color=yellow]Wie zijn de oprichters van Touché records ?[/color]

[size=75]- inzenden voor 20 juli a.s.
- alleen voor members (vermeld je username in je email)[/size]


Top
   
PostPosted: 09 Jul 2006, 10:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
:tune :tune

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2006, 19:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
:tune :cool :tune

makkie die prijsvraag


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2006, 22:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Tis inderdaad een weggeven :lol
Maar, dan moet je het report wel lezen. Issie zo slecht, of hebben mensen gewoon geen zin om te reageren, gezien het aantal views? ;)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2006, 23:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Ik heb de losse tracks geluisterd, omdat hij ook als 2 vinyl releases wordt uitgegeven.
Vind het persoonlijk geen hoogstaande compilatie.

Wel veel verschillende insteken qua progressive, met als uitschieter die Dobre & Jamez track :x

Maar met dit aanbod aan gerenomeerde Nederlandse producers hadden er voor mij toch meer pareltjes tussen moeten zitten.

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2006, 00:25 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Ik ben het wel eens met Smiley. Ik heb niet alle tracks gehoord, maar vind het op basis daarvan een vrij matige compilatie. Van Wooferfood had ik wel wat verwacht, maar die doet totaal geen eer aan z'n titel. En ook die Dekay track vind ik zwaar onder de maat. De tracks van Remy, Van Wissen, Kleinenberg en Klinkenberg vind ik niet echt bijzonder. Oliebonk en Omega 3 zijn verder wel erg okay. Greece is uiteindelijk eigenlijk veel beter.

Ik doe dus ook niet mee aan de prijsvraag, omdat er vast wel mensen zijn die de cd wel leuk vinden en die kunnen hem dan beter winnen.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2006, 15:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 03 Aug 2005, 17:38
Posts: 319
Location: Rotterdam
Vind het persoonlijk ook niet echt veel. Paar aardige tracks (Stef Vrolijk, Bart van Wissen en 16Bit), maar geen klappers wat mij betreft.


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2006, 15:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ben het eens met djeebie. Alleen niet met
[quote="Djeebie"]En ook die Dekay track vind ik zwaar onder de maat. De track van Remy vind ik niet echt bijzonder

Vind de track van Remy de vetste. En die track van Dekay ook erg goed maar daar moet ook bij vermeld worden dat die al 3 jaar geleden geproduceerd is ofzo.

Top
   
PostPosted: 12 Jul 2006, 16:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Fijn cd'tje hoor, maar niet echt een hoogvlieger. De meeste tracks vind ik toch een beetje 13 in een dozijn. Verder snap ik niet wat dat nr. van Dobre & Jamez er tussen doet. Geen slecht nr, maar totaal misplaatst op deze cd.

Ook jammer dat het allemaal losse tracks zijn, zo blijf je niet echt lekker in die 'trip'.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2006, 23:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
vind het een leuke cd. alleen die dobre track. ik kan daar niet lang naar luisteren hoor.

wooferfood vind ik juist wel een erg dikke track. die melodie is tof.
en die wishing for vind ik ook erg cool.

verder is the right time toch al best oud? van de everybody 2 cd...

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2006, 01:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
[quote="Partyhardy!"]Audio Therapy Across Borders - Netherlands

1. 16 Bit Lolitas - Omega 3
2. Stef Vrolijk - Oliebonk
3. Sander Kleinenberg - The Right Time
4. Remy - Unplugged
7. Rene Amesz - Wooferfood
9. Lau - All That I'm Wishing For
11.Matthew Dekay & Mick Boskamp - Weekender


beste tunes dit, met als uitschieters oliebonk en weekender. Rest vind ik maar matig :(

Top
   
PostPosted: 26 Jul 2006, 10:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Zeg hjeeft iemand die cd al gewonnen of kan ik nog meedoen met de prijsvraag? Lees review nu pas voor 't eerst :D

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2006, 12:55 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
prijsvraag is al afgelopen ja.
winnaar wordt deze week nog bekend gemaakt.
hij/zij ontvangt ook de cd zeer spoedig.

:)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2006, 17:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Wooferfood is voor mij de uitschieter, samen met die track van Roland Klinkenberg. De rest klonk leuk, maar vond ik niet heel bijzonder. Die track van Dobre & Jamez kan ik écht niet aanhoren :x Klinkt me wat te opgefokt. Over het algemeen vond ik het een aardige CD, geen hoogvlier :)


Last edited by Eelke Kleijn on 30 Jul 2006, 17:22, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 30 Jul 2006, 17:22 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
winnaar van de cd is Potzak :cool

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2006, 18:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Mar 2006, 15:25
Posts: 48
Location: Amersfoort
Wow niet verwacht! :cow
Begon al te watertanden bij het lezen van de review. Echter nog niet toegekomen aan het kopen van deze CD. Dat hoeft nu dus niet meer, woei!
Om wat terug te doen voor de rest van de deelnemers zal ik een mixcompilatie samenstellen met het beste van deze CD. En zonodig nog meer Neerlands natuurlijk (tips zijn welkom)! (Y)

_________________
directdownload m'n dj mixjes:
http://tsjerkserver.student.utwente.nl/ ... plydriven/


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2006, 11:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Jerry"]winnaar van de cd is Potzak :cool


Oftewel de CD is eindelijk aangekomen? ;)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma