It is currently 28 Mar 2024, 22:19

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 24 Aug 2006, 23:34 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Datcho[/right]
Titel: 3Beat label management presents DK music
Artiest: Jerry
[color=black]Artiest:[/color] http://jerry.groovecollection.nl
Label: Diamond records
[color=black]Label:[/color] [url=http://www.diamond-rec.ru/relizes/mixbyjerry.php]www.diamond-rec.ru[/url]
Type: Double mix album


De mixer van deze cd is ons allen meer dan bekend: het is mister Groovecollection himself ! De administrator en originator van deze site en forum en alles wat er verder mee te maken heeft. Jerry is voor ons een bekende, maar dat is hij ook voor de mensen van Deep records (wat exclusief vertegenwoordigd wordt door 3Beat). Deep records officieel een label van DK Music, het geestekindje van Peter van hal en Matthew dekay. De distributie word door 3Beat gedaan en hierdoor is de reikwijdte ook zeker vergroot. Naast Deep heeft DK Music nog het label Deep Focus en heeft Matthew Dekay ook zijn spin-off genaamd DK records en DK House. Uiteraard is deze info alleen maar voor ons Nederlanders relevant, aangezien we erg trots zijn op een label als Deep, Extrema, DK en Dk House en natuurlijk alle mooie Nederlandse producties die er uit voortkomen.

Jerry maakte al jaren de promomixen voor Extrema. We hebben er hier ook regelmatig van mogen genieten, maar ze waren toch voornamelijk bedoeld voor de connecties van DK Music baas Peter van Hal.

Via 3Beat zijn de heren van het Russische Diamond records bij DK Music gekomen. Voor de nog redelijk nieuwe progressive markt in Rusland willen zij labels presenteren aan de Russische liefhebbers. Nadat Kasey Taylor de eerste cd had gemixed met een showcase van zijn label Vapour records is het nu de beurt aan Jerry. In tegenstelling tot bijna alle mix cd´s op de markt heeft Jerry de cd´s live gemixed. De CDJ´s werden weer eens onder het stof vandaan getrokken en alle nummers zijn in `one take` gemixed. En je hoort het verschil niet. Of misschien wel en leeft de mix daardoor meer. Het tempo van de cd´s ligt redelijk tot hoog voor mijn gevoel maar dat zal wel de bedoeling zijn geweest. Kan me voorstellen dat je na een fles vodka niet zit te wachten op relaxte opbouwende cd´s.


[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/dkmix.jpg[/img][/center]

Cd 1 begint met Mic Burns’ `See me fall`. Jery gebruikt Bart van Wissens Spring mix en dat is denk ik een perfecte plaat om mee te beginnen. De heerlijke opbouw die Bart aan dit al lekkere nummer weet te geven is weergaloos. Met de dromerige synth en een minimale, relaxte breakbeat is dit nummer toch zeker de perfect building up. Jerry mixt Powerplant´s `Turn it into gold` er naadloos in. Door de enorme kick op de snaredrum die in dit nummer zit, is dit een gewaagde overgang maar die gaat hem erg goed af. En dan glijdt de `Faded memories mix´ die Madoka van dit nummer maakte, over in de zoete maar oh zo mooie stem van Jenny Willemstijn. Samen met de 16 bit Lolita's maakte zij het nummer `Take my life`. Dit is het nummer waarmee Peter “Snafu” Kriek en Ariaan Olieroock lieten zien waartoe ze in staat waren. Later bleek pas dat dit een voorbode was van nog heel veel mooie producties.

Dit is ook ongeveer het breekpunt van de cd. Ik bedoel hiermee te zeggen dat de relaxte opbouw nu overgaat in wat meer opbouwende tracks. Matthew Dakay is daar natuurlijk de aangewezen persoon voor. Zijn dromerige opbouw van ´Beautifull monday´ is zoals een mooie maandag zou moeten zijn. Goed maar relaxed `wakker` worden maar toch het tempo willen volhouden dat je baas van je verwacht, terwijl je nog in het tempo van het weekend feesten bent. Kiss & Tell is een gemeen spelletje. En dat weerklinkt ook wel een beetje in de volgende track. Er zit een drijvende bass synth in die samen met de andere geluiden het geheel een redelijke vlotte en duwende track maakt.

`El vato loco´ is een track die ik niet snel zal draaien. Op de een of andere manier heeft dit liedje een te ´blij´ gevoel. Vast een favo plaatje van Erick E geweest. Snel laat Jerry ons weer genieten van de wat diepere geluiden van Nikola Gala. Het nummer `Colourless´ is een wat trancey nummer wat goed opvalt na het middelmatige nummer hiervoor. Het blijkt slechts een voorproefje op de altijd garant voor goede numers staande Matthew Dekay. Zijn ´Space mountain tablet´ heeft zijn kenmerkende sound all over. Stuwend maar toch zweverig.
De naam Lost Orchestra is voor Groovecollection members geen onbekende naam. Het herbergt namen als 16 bit Lolita's en MK ultra. Die laatste alias is hier vertegenwoordigd met het nummer ‘Children 2005’. Lekker nummertje toch weer. Hoe doen ze het toch telkens weer?! De kwaliteit is en blijft hoog bij de 2 heren.

Elias Tzikas had zijn nummer geen betere naam kunnen geven. ´She´s scared´ is een nummer met een bepaalde, drukkende sfeer waardoor het een wat spooky effect geeft op het nummer. Het pas precies na `Children 2005´ en vloeit naadloos over in de ‘Space command ‘sample van de eerste maanlanding die Q-Lock gebruikte voor zijn ‘Seconds’. Deze al wat oudere track staat rechtop tussen de jonkies en is ook weer een perfecte overgang naar het volgende tempo. De wat meer pompende platen zijn nu aan de beurt. Kosmas Epsilon uit Griekenland heeft met zijn knaller uit 2005 zijn visitekaartje weer eens afgegeven. De track genaamd ‘Underexposed track’ krijgt hier alle exposure die het verdient en zal zijn sporen in Rusland zeker achterlaten. Laatste nummer op cd 1 is voor Madoka. ‘Inhale’ is een nummer met een wat trancey bijsmaak maar knallen doet hij zeker en dat is wat de Russen moeten leren.



Cd 2 begint wat minder relaxed dan de eerste, maar zeker niet verkeerd. Nick K’s ‘Promised song’ is een lekkere openingsplaat, maar de plaat die erna komt is een plaat die er denk ik een wat betere houdbaarheidsdatum op na zal houden.Ik heb het over ‘Monkeybreak’ van Nils Noa. Het origineel was geproduceerd door Nils en Matthew Dekay, maar Jerry koos gelukkig voor de Nils Noa & Tronso remix. Heerlijke zomerse plaat die toch iets duisters heeft.

Op de een of andere manier klinken de platen op de 2e cd allemaal wat meer tech-house en elektro achtig. Misschien komt dat wel door de periode waarin de meeste zijn gemaakt. Rene Amesz maakt de track ‘I like sex’ die me op de een of andere manier ook een beetje aan Roland Klinkenberg doet denken. Duidelijk is wel dat het opgeschroefde tempo hier sneller zijn intrede doet dan op de vorige cd. Het is zeker niet vervelend een wat hoger tempo, zeker niet met nummers van Bart van Wissen. Zijn ‘Upstairs’ track is afkomstig van de ‘In the house EP’ en voor hem heb ik sinds ‘Unforeseen’ een zwak. Deze track is wat rauwer dan ik van hem gewend ben, maar zeker niet slecht. De track past op de een of andere manier heel erg goed bij de volgende track van Phatjak. Ook deze Phatjak heeft weer zijn oorsprong in Griekenland en het nummer ‘Pizza and Boobs’ is een soort Kleinenberg track; springerig en met een electro feel.

Na al dit electro geweld is het weer eens tijd voor mister Dekay. De track ‘Bad’ heb ik toch al zo vaak gehoord dat ik dacht dat hij nu wel wat impact had verloren. Maar nee hoor, als je hem dan na een tijd weer hoort heeft de track nog steeds iets magisch. Q-lock had Mark Shimmon bereid gevonden om samen met 3rd Degree de ‘Mark Shimmon vs 3rd Degree ‘Deep prog" mix’ te maken van het nummer ‘Minimal thoughts’. Ik heb het hier over de allereerste plaat die op Deep is uitgekomen en het is er eentje die zo op de ‘mix collection’ of een andere Sasha en Digweed mix cd had gekund.

Langzaam verschuiven we toch een beetje richting de progressive trance en hoe kan je dat beter doen dan door een mooie vrouwenstem toe te voegen. Mitch Wells maakte de track ‘Where I’ en liet deze remixen door Chris & Kai vs Levin. Als je denkt dat de trance doorzet heb je het mis. Het tempo word scherp gezet door de techy reus van Q-lock die samen met Roland Klinkenberg de track ‘Goliath’ maakte. Harry Lemon maakte de remix en ik heb toch even mijn hooft gebroken over de sample van een mannenstem die gebruikt word. Gelukkig liet mijn muziekbieb me niet in de steek. het is een sample van het intro vande Grace Jones plaat ‘Slave to the rhythm’.
‘Yah yah’ is van de man die zichzelf (in elk geval zijn naam als remixer en producer) zeer stevig wist neer te zetten door zijn remix van Madonna’s ‘Ray of light’ die Digweed draait in zijn set in Beiroet: Derek Howell. De remix van de track is gedaan door Nederlands trots in stampende dagen DJ Remy.

Via Kosmas Epsilon komen we bij komen we bij de exclusieve track van Jerry zijn hand. De ‘Groovecollection unreleased dub’ van ‘If I could fly’ is wellicht nog lekkerder dan de originele mix en de Madoka remix. Gelukkig hebben we er al eens eerder van mogen genieten op een eerdere mix van Jerry. Het is ook een goede stap in de richting om na al dat geweld wat relaxt af te bouwen. Aan alles komt een einde en zo ook aan deze CD. Jerry tovert nog een lekkere plaat uit zijn collectie en dat is ‘Provocative’ van Roel Hoogendoorn, oftewel Roel H, een heerlijk einde.



Conclusie: ik denk dat we meer dan trots mogen zijn op Jerry. Zijn mixing skills zijn meer dan in orde en het lijkt me erg moeilijk om zo’n goede mix te maken met toch de ‘beperking’ van het mixen van tracks van 1 label en zijn onderdelen. Het is dan ook jammer dat hij eigenlijk niet meer als DJ actief is.

Ik hoop dat de cd voor de rest van de wereld ook beschikbaar gaat worden. Hiermee komen misschien nog meer mensen in aanraking met de juweeltjes die er via de kanalen van Extrema de wereld in gaan. Krijg je de kans om hem te bestellen, doe dat dan! Niet omdat je Jerry kent, maar omdat het gewoon een erg lekkere dubbel CD is.


CD 1
01. Mic Burns - See Me Fall (Bart van Wissens Spring mix)
02. Powerplant Feat. Trout - Turn it Into Gold (Madoka's Faded Memories Mix)
03. 16 Bit Lolita's - Take My Life
04. Matthew Dekay - Beautifull Monday
05. 16 Bit Lolita's - Kiss and Tell
06. Herna Cerbello - El Vato Loco
07. Nikola Gala - Colourless
08. Matthew Dekay - Space Mountain Tablet
09. MK Ultra Project -Children 2005
10. Elias Tzikas -She's Scared
11. Q-Lock - Seconds
12. Kosmas Epsilon - Underexposed Track
13. Madoka - Inhale


CD 2
01. Nick K - Promised Song
02. Nils Noa - Monkey Break (Nils Noa & Tronso Mix)
03. Rene Amesz - I like Sex
04. Bart Van Wissen - Upstairs
05. Phatjak - Pizza And Boobs
06. Matthew Dekay - Bad
07. Q-Lock - Minimal Thoughts (Mark Shimmon Remix)
08. Mitch Wells feat Nica Ionz - Where I (Chris & Kai Vocal Mix)
09. Q-Lock & Roland K - Goliath (Lemon 8 Remix)
10. Derek Howell - Yah Yah (Remy Remix)
11. Kosmas Epsilon - All Is Heaven
12. Matthew Dekay - If I Could Fly (Groovecollection Unreleased Dub)
13. Roel H - Provocative




Aangezien deze cd waarschijnlijk nooit in Nederland te koop zal zijn, geven we veel meer exemplaren weg dan normaal. Wil je dus deze eerste GrooveCollection cd in je bezit krijgen ?

Mail het antwoord op de volgende vraag naar: prijsvraag@groovecollection.nl

[color=yellow]Wat was de eerste release op Deep Records ?[/color]

[size=75]- inzenden voor 10 september a.s.
- alleen voor members (vermeld je username in je email)[/size]


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2006, 23:43 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
Tot op heden alleen CD 1 gehoord :oops maar die is idd wel :cool
Het is idd jammer dat Jerry zo weinig live te bewonderen is!

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2006, 00:01 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Mail sent. Lijkt me een erg relaxte cd :cool

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2006, 17:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
Leuke review! :) Laat ik ook maar eens mee gaan doen met die prijsvraag! :lol


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2006, 13:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 May 2006, 13:32
Posts: 96
Location: Amsterdam
Mail is verstuurd..
vooral om dat hij live gemixt is ben ik er erg beniuwd naar!


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2006, 20:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 27 May 2006, 22:36
Posts: 403
Location: Zoetermeer
Dat belooft wat! :hat

Ben ook erg benieuwd, heb zojuist ook een mailtje verzonden.


Top
   
PostPosted: 30 Aug 2006, 13:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Oct 2005, 20:44
Posts: 98
Na er veel nieuws over gehoord te hebben, ben ik erg benieuwd! Die extrema promo CD 2004 was ook een hoogtepunt! Nog steeds met regelmaat in de auto te horen! Ben erg benieuwd!

_________________
freaky funk


Top
   
PostPosted: 30 Aug 2006, 16:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 03 Aug 2006, 10:22
Posts: 54
Location: Amsterdam
Na deze review ben ik ook wel heel erg benieuwd. Mailtje gestuurd...


Top
   
PostPosted: 30 Aug 2006, 22:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Uit interesse voor de CD heb ik ook de review doorgespit, maar ik heb het eerder geconstateerd - with all due respect natuurlijk - kunnen die reviews niet wat korter ? Sterker nog, kan een review niet 90% korter ? Less is more weetjewel. Je moet altijd schrijven met een beperkt woorden-aantal in je hoofd. Nou moet: kan het beste.

Anyway, ik pleit voor kortere reviews !

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 14:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 16 Jun 2005, 13:45
Posts: 453
Location: Haarlem
Ja, iets in de trant van: "Gewoon een heel lekker ceedeetje. Kopuh"


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 22:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
wil deze ook wel :cool

Jerry = :dj

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 22:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
[quote="deepfunky"]
Ja, iets in de trant van: "Gewoon een heel lekker ceedeetje. Kopuh"


lijkt me geen goede optie :\
maar ik zal de volgende wat korter houden.

Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 23:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Sorry Joost maar uitgebreide reviews is a must buy

anders hoef je er ook maar weinig woorden aan vuil te maken!

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 23:36 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
Gelukkig heeft Joost het niet voor het zeggen :)

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 23:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Hij doet anders wel heel uitgebreide reviews over zijn stap belevingen :lol

(is zeker wel top om te lezen met het Joost sarcasme :) en hij begrijpt tenminste ook waarvoor een DJ betaald dient te worden. Om er een feest van te maken met het liefst er nog 3 uur bij (Y) ) Ome Cox verricht wonderen)

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 08 Sep 2006, 16:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Jun 2005, 12:58
Posts: 334
Location: Amsterdam
Ook een mailtje gestuurd.

Ben erg benieuwd Jerry... :)


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2006, 20:59 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Volgende mensen krijgen van de week de cd in huis:

- Dj Cambyses
- Smiley
- Joostislost
- KoBran
- Stefh
- Pret
- Zion
- Phor
- Djeebie
- Noel
- Tsjilp
- Rulestyler
- Nubis


en Chefke heeft hem gisteravond persoonlijk al in handen gekregen.

:D

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2006, 21:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
Cool, bedankt! Ik ben érg benieuwd. :)


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2006, 21:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 27 May 2006, 22:36
Posts: 403
Location: Zoetermeer
Thanks! (Y)

Dat wordt genieten :hat


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2006, 21:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Leuk om weer eens een cd met hoesje te krijgen. ;)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,

ik ken de regels van het spel,

ik ken de zin van het bestaan,

maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma