It is currently 28 Mar 2024, 11:12

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: 10 Oct 2006, 00:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Datcho[/align]
Titel: Tales of the Unexpected Chapter 2
Artiest: various
Label: Platipus CD145
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.platipus.com[/url]
Type: Double mix album


Platipus gaat al een tijdje mee in de dance scene. Dit voornamelijk trance gerichte label uit Engeland, dat in 1993 al zijn eerste release had, is duidelijk geen eendagsvlieg. Dit word nog eens onderstreept waneer je de releases bekijkt. Nummers zoals ‘Albion’ van Air, ‘Two Full Moons and a Trout van Union Jack, ‘Anomaly (Calling Your Name)’ van BT & Taylor, ‘Madagascar’ van Art of Trance en natuurlijk niet de allergrootste vergeten. ‘Children’ van Robert Miles. Na al die jaren is Platipus nog steeds erg populair, zei het bij het meer trance gerichte publiek.

De cd ‘Tales of the unexpected – chapter 2’ is een soort droom cd. Niet droom als in slaperig, maar meer als een cd met zo’n beetje alle lekkere tracks va het moment bij elkaar. Minilogue, Petter, Habersham, the Orb, Booka Shade, Danny Tenaglia en nog veel meer. Je zou denken dat wanneer je zo’n cd in handen krijgt en je er achter komt dat hij samengesteld en gemixed is door labelbaas Simon ‘Art of Trance’ Berry je zo’n beetje de ultieme cd in handen hebt. Dat heb je ook, alleen is de cd verschrikkelijk slecht gemixed. Er zitten her en der aardige overgangen bij en alles is echt naadloos aan elkaar gemixed, dus daar licht het niet aan. Zonder enige inspiratie en gevoel is de cd digitaal in elkaar geflanst. Het is een stevige uitspraak tegen iemand die zoveel moois heeft gemaakt, maar ik kan het niet anders omschrijven. Bijna alle nummers die in elkaar over gemixed zijn horen niet bij elkaar. Met zoveel keus van mooie nummers en zoveel ervaring met muziek betekend het dus niet dat de droom (cd) waar werd. De cd springt een echt van de hak op de tak met de nummers en sommigen zijn te mooi om er zo mee om te springen.


[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/tales2.jpg[/img][/align]

Cd 1 start allemaal erg lekker met Minologue’s nummer ‘Certain things about us’ en Petter vloeit er met zijn ‘robotfood’ ook naadloos in over. Ook Bushwacka! met ‘Beastman’ gaat lekker en met de ‘Zombie party’ van Hiem komen we ook de cd nog wel door. (je begint je nu waarschijnlijk af te vragen waarom zeurt hij dan). Maar dan begint de ellende. Via Sunstroke van Trentemoller naar David K’s ‘free kit’ en Gutterstylz is in mijn opinie toch echt te snel veranderen van mooie sferische minimal naar ‘piep knor’ minimal. Hierdoor valt de opbouw volledig in duigen. Dit gaat verder met de Lazy Fat People en Stephan Bodzin. Hierna komt er een opleving met weer mooie platen van Sean Quinn en the Whighnomy Brothers die overigens niet bij elkaar passen wat mij betreft. ‘Dune Sessions’ van Habersham en Darius Kohanim is toch wel een van de mooiste platen van deze eerste cd. (ja ik ben wellicht een beetje bevooroordeeld) Deze past gelukkig wel bij Orb’s nieuwe stijl. Mooie plaat ook die ‘Captain Corma’. Je kan wel horen dat hier heel wat jaartjes productiekennis in zitten. Onnatuurlijk loopt deze plaat over in ‘Berlin’ van Apparat.



Ook bij cd 2 is het begin allemaal erg mooi en gladjes. Subway’s ‘Journey’ en de James Holden remix van System 7’s ‘Planet 7’ vloeien samen alsof ze bij elkaar passen en nooit los zijn geweest van elkaar. Daar na gaat het al snel de andere kant op. Het harde geluid van Marc Romboy past wat mij betreft niet achter deze 2 nummers en had beter geweest om deze er niet in te mixen maar direct door te gaan met Busface. Dit deephouse nummer met een wat jaren 90 gevoel past velen malen beter in het geheel. Zeker als de supertrack van Ame er echteraan komt. ‘Rej’ staat ook hoog in mijn favo platen van afgelopen tijd. Via Phonique en Booka Shade komen we bij Alex Dolby. Zijn ‘obsessive sound’ is niet zo zeer obsessive als wel erg vervelend. Begrijp me niet verkeerd, de plaat is zeker de moeite waard en past ook op deze cd maar de irritante stem die het hele nummer door de titel roept is meer dan vervelend. Dibiza van Danny Tenaglia is dan weer een vreemde eend in de bijt na het enorm diepe en duistere geluid van Robert Babicz ‘Battlestar’. Deze tribal plaat misstaat gewoon tussen de deephouse en minimal geluiden die hem omringen zoals de Whighnomy Brothers die nog een keer mogen opdraven voordat Electrochemie het ruw overneemt met ‘Don’t go’. Als afsluiter staat Charlie’s House van Nathan Fake er nog op in de Apparat mix. Maar ook die kan het niet meer redden.



Conclusie: Zo zie je maar, wanneer je de mooiste tracks hebt en de een naam van jewelste op een legendarisch platenlabel wil het nog niet zeggen dat je een perfecte cd kan afleveren.
Tales of the Unexpected is zeker een niet te verwachten verhaal, maar hij is zeker nog minder te volgen.


CD 1
01. Minilogue - Certain Things About Us (Part 2)
02. Petter - Robotfood
03. Bushwacka! - Beastman (Original Mix)
04. Hiem - Zombie Party (Konrad Black Remix)
05. Trentemoller - Sunstroke
06. David K - Free Kit (Heidi Vocal Mix)
07. Gutterstylz - Dirtbox
08. Lazy Fat People - Dark Water
09. Stephan Bodzin - Caligula
10. Sean Quinn & Andy Page - SQAP (Bent Mix)
11. Wighnomy Brothers - Pete Bloss "06:03
12. Habersham & Darius Kohanim feat. Kerry Brunso - Dune Sessions (Original Mix)
13. The Orb - Captain Korma
14. Apparat - Berlin


CD 2
01. Subway - Journey
02. System 7 - Planet 7 (James Holden Remix)
03. Marc Romboy vs. Stephan Bodzin - Miranda
04. Busface feat. Diane Charlemagne - U R The Future (Dave Brennan Remix)
05. Ame - Rej
06. Phonique feat. Erland Oye - For The Time Being (Alex Kid's Cold Mix)
07. Booka Shade - Trespass
08. Alex Dolby - Obsessive Sound (Extended Mix)
09. Smash TV - Air
10. Robert Babicz - Battlestar
11. Danny Tenaglia - Dibiza, Bring The Drums Back (Ocean Drive Hotel Mix)
12. Wighnomy Brothers - Freiekksemplar
13. Electrochemie - Don't Go
14. Nathan Fake - Charlie's House (Apparat Remix)



[hr]
Voor diegene die toch nieuwsgierig zijn geworden naar deze cd, hebben we een exemplaar om weg te geven. Wil je kans maken om te winnen ? Mail het antwoord op de volgende vraag naar: prijsvraag@groovecollection.nl

[color=yellow]Noem 5 bekende Platipus releases ![/color]

[size=75]- inzenden voor 25 Oktober a.s.
- alleen voor members (vermeld je username in je email)[/size]


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2006, 00:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
ik wist niet dat deze cd er was maar als ik de tracks zie zijn er wel wat klappers op te vinden! jammer dat het mixtechnisch (verwarrend wellicht, ik bedoel qua stijl) minder blijkt te zijn!


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2006, 00:55 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Ondanks dat de plaatsing van de tracks niet in orde is ben ik toch wel benieuwd, want er staan wel echte knallers op. Aan de prijsvraag doe ik dus wel mee :)

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 08:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
Ik raad iedereen aan om mee te doen.
de cd is qua mixtechniek en volgorde van platen dan niet de beste, de nummers die er op staan zijn zeker meer dan de moeite waard


Top
   
PostPosted: 26 Oct 2006, 20:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Mooie review Jerry, precies wat ik er ook over dacht in de Music sectie van dit forum :)


Top
   
PostPosted: 27 Oct 2006, 01:30 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
credits naar Datcho
rechtsbovenin de review staat zijn naam namelijk ;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 27 Oct 2006, 01:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Ow, ja zie het net :)

Zo ver had ik niet gekeken :roll


Top
   
PostPosted: 31 Oct 2006, 15:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
dank voor de credits


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2006, 00:04 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
beetje te laat :oops

Djeebie heeft de cd gewonnen.
Er waren heel weinig inzenders !

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2006, 00:09 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Woehoe! Thanks a lot :cool

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma