It is currently 28 Apr 2024, 00:12

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 29 Sep 2006, 23:28 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Chane[/align]Artiest: Stephan Hinz
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.stephanhinz.de[/url]
Titel: A. Meet You On The Other Side
[color=black]Titel:[/color] B. Meet You On The Other Side (My Techy Side Mix)
Label: Global Scum Records 002
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.globalscum.com[/url]


[align=center]Spacey vs Techy[/align]
De naam Stephan Hinz zegt me eigenlijk niks. Na wat onderzoek blijkt: Hinz is labeleigenaar van Global Scum, een opkomend Duits label, waarbij de tweede release een plaat van hem zelf is: Stephan Hinz - Meet You On The Other Side. Tevens is er een Global Scum Show op Protonradio, waar mixen te horen zijn van oa. Hinz, Subsky en Mike Monday.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/globalscum.jpg[/img][/align]
De A-kant bevat het orgineel van de track. Het is een erg lekker nummer. Een echte progressive track met een lekker ouderwetse groove en dat is niet negatief bedoeld. Het is een heel relaxt nummer. De relaxte feel wordt gecreëerd door een groovy bassline met daaroverheen wat spacey stabs. Later valt er een melodielijn in met een beetje een trancey synth. Er gebeurt eigenlijk niet veel, maar net genoeg om je in een haast hypnothiserende state of mind te houden. Het doet me wel een beetje denken aan ouder werk van Blue Room Project. Na drie en een halve minuut valt de break in, waarin de groove wegvalt en alleen de spacey geluidjes blijven doorgaan. Na de break worden er aan de groove wat synths toegevoegd waardoor het geheel wat voller is en er meer vaart in zit. De track duurt alleen 10.11 min. wat ik wel erg lang vind voor een track waarin eigenlijk niet veel gebeurt. Voor in een club is deze track alleen geschikt voor aan het begin van de avond om je set mee op te bouwen. Alleen zou ik hem dan wel wat korter houden.


[hr]
De remix wordt verzorgd door Hinz zelf, waar zijn Techy Side naar voren komt. Dit is een minimal variant van de track, die ik ook best lekker vind. Het geluid van de kick vind ik alleen niet zo. Deze is vrij ongedefinieerd en valt een beetje weg in het geheel. Ik hou zelf meer van een wat puntigere kick. Zeker bij wat meer techno georiënteerde tracks. In de remix is verder het orgineel erg herkenbaar en hij loopt lekker, waarbij de spacey sounds wat meer effecten bevatten en wat heftiger aanwezig zijn. De remix is ook wat korter dan het orgineel en verveelt daardoor ook totaal niet.



Conclusie: : Twee totaal verschillende, maar wel lekkere tracks van het nieuwe, opkomende label Global Scum. Het origineel is heel dromerig en voor mij meer geschikt om thuis te beluisteren... met een jointje, hangend op de bank. De remix is een stuk steviger en zou het in een club wel aardig doen, hoewel ik zelf meer van een wat vettere sound hou. Hier wordt dat voornamelijk veroorzaakt door een slappe kick. Geen super release, maar zeker wel oké.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma