It is currently 28 Apr 2024, 07:39

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 03 Dec 2006, 20:57 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]Artiest: NOP
Titel: A. Copy Control Cat
[color=black]Titel:[/color] B. Copy Control Cat (Phatjak Remix)
Label: SOG Special 001
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.sogrecords.com[/url]


[align=center]Electro house madness[/align]
“Sog Records”, onder leiding van Tobias Wirz, is vooral gekend voor zijn kwalitatief hoogstaande progressive house releases. “Copy Control Cat” is het debuut van hun nieuwe sublabel: “Sog Special”. Andere bekende sublabels zijn onder andere: “Sog Chrome” waarop voornamelijk vocale releases komen en “Sog Liquid” voor de non-vocale. Ook een hele rits bekende artiesten hebben al tracks uitgebracht op Sog. Enkele voorbeelden hieruit zijn: Alex Stealthy, Brisker & Magitman, Greed en Walsh & Coutre.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/sog.jpg[/img][/align]
De “Original Mix” start onmiddellijk zoals ik verwachtte, electro getint! Een redelijk diepe bassline met de typische electro synths bouwen het eerste gedeelte van de track op. Ook een klein, terugkerend vocaal stukje helpt de track opbouwen. Na een 2-tal minuten krijgen we nog meer electro madness met een rauwe electro-melodie. In de break wordt de melodie verder uitgewerkt die me onmiddellijk doet meebewegen. Hierna blijft de melodie sterk aanwezig en worden alle electro effecten weer toegevoegd. Een mooie plaat, zonder enige twijfel. Al had het voor mij nog net iets meer los mogen gaan.

[hr]
Dan is het de beurt aan Phatjak om er iets mooi van te maken. De track begint gelijk aardig, al valt onmiddellijk een andere bassline op. Na 1 minuut is het al onmiddellijk knallen met de electro melodie die ook in het origineel te horen was. Phatjak wil duidelijk niet wachten om deze vette melodie te introduciëren. Ook wordt hier dezelfde kleine terugkerende vocal gebruikt om de track mee te helpen opbouwen. In de break horen we eventjes enkel de vette bassline waarna Phatjak doet waar hij zo goed in is: de boel laten ontploffen! Na de break is het echt een overvloed aan electro house madness. Maar alles klinkt zo glad en perfect dat je wel MOET meebewegen. Deze remix doet me ook denken aan het werk van Mashtronic, die er ook een patent op hebben om vette melodieën die enorm zware en heftige electro sound mee te geven. Een tweede kleine break helpt de track makkelijk doorknallen naar een ruime 8 minuten. Top remix en hetgeen ik een beetje miste in de original mix is hiermee ruimschoots goedgemaakt.



Eindconclusie: Een zeer hoopvolle release voor de toekomst van dit sublabel. De original mix is zeker de moeite voor de wat meer progressive house sets en de remix die Phatjak aflevert is gewoon peak-time madness geschikt voor elke electro house getinte set. Een zeer goede release!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma