It is currently 27 Apr 2024, 11:57

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 12 Dec 2006, 00:57 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Chane[/align]Artiest: Quartz
Titel: A. Orange
[color=black]Titel:[/color] B. Tzumbae
Label: Wildchild Records Pooky 006


[align=center]Matige techno en trance[/align]
Dit is de zesde release van het sub-label Pooky van Wildchild Records. Verbaast me eigenlijk best dat je van veel labels niet makkelijk een website kan vinden. Zelfde geldt eigenlijk voor de producer ... Quartz. Moet zeggen dat er wel een belletje gaat rinkelen bij het horen van die naam, maar daar houdt het ook bij op.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/wildchild.jpg[/img][/align]
Dan maar naar de tracks. Het zijn twee originele tracks: Orange en Tzumbae.
Orange begint meteen stevig en laat meteen horen dat het hier om een techno track gaat. Vrij hoog tempo (135 bpm) en er zit een typische techno-loop over de kick. Klinkt op zich best aardig. Dan komt de bass er bij... een groovy basslijntje, waardoor het een beetje funky techno wordt. Ben hier niet erg gecharmeerd van. Dan komen er opeens (beetje te plotseling) strings naar voren, waardoor het allemaal iets dromeriger wordt. In de break valt de kick weg, loopt er een loopje door en blijven de strings aanwezig. Kick komt weer op en gaan maar weer. Dit kabbelt zo voort naar het eind. Ik vind de track niet lekker als één geheel klinken. Zeker geen sterke productie en de track op zich doet me ook erg weinig. Tja, ik kan hier eigenlijk niks goeds over zeggen helaas

[hr]
Nou, dan maar hopen dat de andere track, Tzumbae, beter is. Hier wederom een track met een techno inslag. Tzumbae is niet zo funky als Orange en klinkt zeker beter, maar is qua productie van dezelfde kwaliteit. Ook hier is het tempo vrij hoog. Wanneer de bass erin komt, wordt ik opeens herinnerd aan een nummer, waar ik de titel niet meer van weet. Het is een oude track van Remy of Max Graham. Tzumbae lijkt wel heel erg op de track die ik in m'n hoofd heb (hmm). Als ik de titel heb gevonden, kom ik hier zeker op terug.
De basslijn werkt hier ook een beetje als de melodielijn en loopt door het hele nummer heen en is op zich goed. Strings komen ook in deze track weer aan bod en maken van de track gewoon een tranceplaat. Zeker wanneer de break invalt ... klinkt erg cheesy.



Conclusie: : Kan niet anders zeggen dat ik dit een erg matige release vindt. Beide tracks zijn niet boeiend, van een matige kwaliteit en zitten gewoon niet lekker in elkaar. Moet ook eerlijk zeggen dat het genre totaal niet mijn ding is, maar los daarvan zijn dit gewoon geen sterke tracks.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma