It is currently 28 Apr 2024, 01:59

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 14 Nov 2007, 02:45 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]Artiest: Emjae
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/emjaemusic[/url]
Titel: A. Discoplex (Mix 1)
[color=black]Titel:[/color] B. Discoplex (Mix 2)
[color=black]Titel:[/color] C. Discoplex (Deep mix)
[color=black]Titel:[/color] D. Sweatbox
Label: Discoteca Music 001
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.myspace.com/discotecamusic[/url]


[align=center]2 peak-time melodische funky house platen en 2 iet wat overbodige versies[/align]
Emjae is een naam die we al wat langer kennen. Deze Amerikaan uit Massachusetts had in het verleden al een paar vette platen op ons losgelaten. “Hold me down” en “Living with video” bijvoorbeeld zijn 2 pareltjes die ik me snel voor de geest kan halen. Zijn funky house sound vol melodie liet heel wat top DJ’s naar zijn materiaal grijpen. Ik ben benieuwd wat hij nu weer voor ons in petto heeft op dit nieuwe digitale label Discoteca.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/discoteca.jpg[/img][/align]
De eerste mix van “Discoplex” begint zeer groovy en swingend met vele lagen aan sounds. Heel snel komt er een lekkere korte melodie in de track die al gauw aanzwengelt tot een eerste korte break. Zeer housy en groovy in de gekende stijl van Emjae. Op een zeer gelijkaardige manier komt er ook een 2de break die uiteraard wat heftiger is. Een lekkere groovy track vol melodie!

[hr]
De tweede mix van “Discoplex” is wat minder complex aan sounds en ook iets minder swingend omdat er een zwaardere en tragere bassline en sound in zit. De eerste en tweede break is wel gelijkaardig in opbouw en uitvoering. Ook de melodie is helemaal hetzelfde. Maar het gaat er allemaal net iets rustiger aan toe. Een versie voor in het begin van een set, iets minder peak-time.

[hr]
Tenslotte is er nog een “Deep mix” van “Discoplex”. Deze is zoals de naam al doet vermoeden, wat dieper. Een wat meer progressive house sound is er in deze remix. Toch is er heel weinig verschil qua opbouw en melodie met de 2 vorige versies. Een beetje van het goede teveel om hier 3 versies op ons los te laten die zo fel op elkaar lijken naar mijn bescheiden mening.

[hr]
Gelukkig is er een nog een andere track in dit pakket, namelijk “Sweatbox”. Dit is toch wel de beste track uit het pakket voor mij, kort gevolgd door mix 1 van “Discoplex”. De track heeft een pompende bassline, heel veel groove, een schreeuwende melodie en een hoop vette synths die een funky geheel vormen. Enkele korte vocale stukjes helpen het geheel nog wat meer groove te geven. Een typische plaat van Steve Porter bijna, zo kan je de sound gerust vergelijken.



Conclusie: “Sweatbox” is mijn persoonlijke favoriet hier en heeft alles in huis om op een peak-time moment de gehele dansvloer kapot te spelen. “Discoplex” heeft wat veel versies, maar het voordeel is, dat er zeker en vast wel 1 versie in je straatje zal passen. De 3 versies mochten echter wat meer verschillen van elkaar. Toch een goede EP!


Top
   
PostPosted: 14 Nov 2007, 14:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Sweatbox en Discoplex, beiden top! Emjae altijd kwaliteit :hat


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma