It is currently 28 Apr 2024, 02:05

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 05 Dec 2007, 01:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]Artiest: Nick K
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.nick-k.com[/url]
Titel: A. Gumsmack
[color=black]Titel:[/color] B. Hung Ki
Label: Gangsta Audio 007
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.armadamusic.com[/url]


[align=center]Simpliciteit wint het van complexiteit[/align]
Nick Kazemian, beter bekend als Nick K, is een naam die al een tijdje meegaat in de progressive scène. Sinds zijn eerste release in 2000 op Hooj Choons heeft hij al een twintigtal releases op zijn naam staan. Labels als LowRiders, Deep Focus, Shinichi, Tsunami en het eerder genoemde Hooj wisten hem al te strikken. Meteen weet je dan genoeg over de kwaliteit van zijn producties. Lekkere progressive house met soms een neiging naar progressive trance. Geen wonder dus dat een sublabel van Armada Records met Nick’s nieuwste productie komt aandraven.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/gangstaaudio.jpg[/img][/align]
“Gumsmack“ bestaat uit een redelijk zware bassline, een simpele en leuke melodie en een aantal cool klinkende effecten. Hoewel de melodie heel simpel is, is het toch een enorme “meezinger” vind ik. Zeker als na een 3-tal minuten de bassline nog wat zwaarder klinkt, kan ik niet meer stilzitten. Hierna is er een hele poos geen melodie meer te horen, en net voor de break vallen alle geluiden helemaal weg. De melodie komt langzaam maar zeker weer terug in de track en de energie zwengelt hierdoor lekker aan! Met een aantal effecten erbij hebben we een lekker effectieve break die gewoon goed zijn werk doet bij je thuis en op een dansvloer. Sommige onder ons zullen deze track misschien wat te “plat” vinden door de simpele melodie, maar zolang een track zijn werk doet kan me dat niet zoveel boeien.

[hr]
“Hung ki“ begint meteen anders: een zachtere bassline die vergezeld van opnieuw een redelijk simpel melodietje langzaam aan opbouwt. Alles gaat in deze track wat rustiger aan en iets minder peak-time gericht. Een echte progressive house plaat eigenlijk. Met een aantal mini breaks weet Nick K wel de aandacht erin te houden. Maar voor mij is deze plaat iets te willekeurig in sounds en ontbreekt er een beetje een verhaal. Toch knalt deze plaat vanaf een minuut of 6 lekker door naar een vette break die veel goedmaakt. Een beetje “out of the blue”, maar daarom niet minder lekker. Veel sounds dus, ondermeer een aantal vreemde en hoge geluiden die in de eerste 5 minuten niet veel positiefs voorspellen. Maar toch kan deze plaat als hij goed gebruikt is, dienen in een set. Wel is de track met zijn ruime 10 minuten veel te lang naar mijn mening. Aan de DJ dus om het juiste stuk uit de track op het juiste moment in zijn set te gebruiken!



Conclusie: Gumsmack, de “platste” track van het paar is voor mij de winnaar hier. Complexiteit is niet altijd beter dan simpliciteit. Het bewijs is hier geleverd met deze release van Nick K. Misschien denk je er anders over maar dan heb je in ieder geval veel kans dat je minstens 1 track van de 2 leuk vindt.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma