It is currently 28 Mar 2024, 23:37

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 Aug 2010, 11:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
[right]Reviewer: Tomas Neil[/right] Artiest:Francois Dubois
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/funkdvoidl[/url]
Titel: A1. Tenori (Original Mix)
[color=black]Titel:[/color] A2. Tenori (Vince Watson Remix)
[color=black]Titel:[/color] B1. Tenori (David Alvarado Remix)
[color=black]Titel:[/color] B2. Tenori (Steve Ferrand Remix)
Label: Urbantorque 124
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.urbantorque.com[/url]


[center]Melodieuze klappers![/center]
Voor zijn 124e release doet Urbantorque een beroep op Francois Dubois, voor het grote publiek bekend als Funk D’Void maar die eerder al onder dit minder bekende alias via hetzelfde label zijn geroemde track ‘Blood’ op het publiek losliet. En we weten allemaal nog hoe die toen onthaald werd! ‘Blood’ was immers een echte voltreffer.


[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/urbantorque.jpg[/img][/center]
Ditmaal tovert Dubois een track genaamd ‘Tenori’ uit zijn hoge hoed. Het valt meteen op dat de producer vooral de nadruk op melodie wil leggen in deze track. Een steeds wederkerende melodie, vergezeld van een shakende baslijn, vormt immers de basis. Het geheel kabbelt lekker weg zonder van al te veel hoogtepunten te kunnen spreken. Dit is dan ook ongetwijfeld een track die ideaal is voor de warm-up en het publiek in de juiste stemming moet brengen.




Vince Watson, die de laatste maanden al enkere keren opviel met enkele uitstekende releases, is de eerste remixer van dienst. Hij kiest resoluut voor een stevige baslijn en onvermijdelijk een wat stevigere aanpak. Het resultaat is een melodieuze tech house klapper met een fijne break. Deze wordt immers vergezeld van een mysterieuze stem die zachtjes prevelt waarna het geheel weer lekker verder gaat.




David Alvarado goeit het over dezelfde boeg: opnieuw vormt een stevige baslijn mee de basis en krijgen we een melodieuze klapper voorgeschoteld. Ook hij weet uitstekend gebruik te maken van de vocal sample waardoor ook deze remix opnieuw een mysterieus tintje meekrijgt. Voor mij persoonlijk scoort deze remix zelfs nog een stukje beter dan die van Vince Watson en is het dan ook mijn favoriet van de vier!



Voor de laatste remix werd er een beroep gedaan op Steve Ferrand. Hij tovert ‘Tenori’ om in een catchy geheel dat een eerder housy tintje meekrijgt. De track blijft natuurlijk wel erg melodisch en ook de vocal sample is behouden. Eerder rustig en ingetogen, maar ook deze remix klinkt verre van slecht!

Conclusie: Een aardig pakketje van Urbantorque voor zijn 124e release. Francois Dubois maakt gebruik van zijn gekende melodieuze stijl en brengt met zijn Original Mix van ‘Tenori’ een track die eerder geschikt is voor de warming-up. Vince Watson en David Alvarado kiezen voor een iets stevigere aanpak en brengen elk een melodieuze tech house klapper die de dansvloer ongetwijfeld niet onberoerd zal laten. Steve Ferrand tenslotte brengt een eerder ingetogen versie. Aan ieder om zijn favoriet eruit te kiezen!


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2010, 17:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Hele vette track, zeker de Vince Watson remix is geniaal. :hat Ik heb deze track een tijd geleden al gehoord, toen ben ik er tevergeefs naar op zoek geweest. De aap komt uit de mouw, net gereleased.


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2010, 22:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
Die Vince Watson remix gaat volgens mij in vele top 10 lijstjes opduiken aan het einde van het jaar, wereldplaat (Y)


Top
   
PostPosted: 03 Oct 2010, 11:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
Steve Ferrand mix for me!!!! :tune (Y)

_________________
http://soundcloud.com/nigel_dj


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma