It is currently 25 Sep 2020, 19:51

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject: C-Jay
PostPosted: 28 Aug 2008, 03:25 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Na Eelke Kleijn en de 16 Bits is voor het volgende interview de beurt aan GC regular nummer drie: C-Jay. Bekend als producer en dj, maar ook als organisator van z’n eigen Sessions feesten en als labelbaas van het gelijknamige The Sessions Recordings. De wereld leerde C-Jay kennen door z’n proggy werk voor Jaydee’s labels Moun10 en First Impression Recordings. Opgepikt door mensen als Cattaneo en Chris Fortier, maar ook mensen als Armin van Buuren, Paul van Dyk en Carl Cox maakten van hem een producer die vaker in de lijsten te vinden werd. Nu na zoveel jaar bezig te zijn geweest als producer/dj zal Chris z’n eerste volledige solo album releasen op z’n eigen label. Tijd dus voor een interview met de man achter titels als “Scheurbrie” en “Pornology”.

[color=yellow]Wie en wat is C-Jay? [/color]
C-Jay is een mooi geschreven uitvoering van mijn initialen. Christian Jansen. CJ = c-jay. ik ben 32 lentes jong, en ben dj / producer. Ik maak al muziek sinds mijn elfde, en draai sinds een jaartje of 6. naast het muziek maken en draaien heb ik ook 5 jaar lang een platenwinkel gehad, en heb ik 6 jaar lang feesten georganiseerd. Naast mijn muziekwerk heb ik ook nog een “normale baan” .. bij de postbank in amsterdam werk ik op de afdeling hypotheken… erg rock & roll !!! ik woon samen met mijn vriendin in haarlem, maar kom van oorsprong uit voorthuizen, op de veluwe.

[color=yellow]Uit wat voor gezin kom je en wat vindt je familie van je keuze voor dj?[/color]
Broer [3 jaar ouder], moeder en vader. Die laatste is helaas 9 jaar geleden overleden. Mijn moeder heeft nooit goed begrepen wat ik doe, en mijn broer ook niet echt. Muziek maken en plaatjes draaien werd toch gezien als iets “dat je voor je hobby doet” en een serieuze carriere was in hun ogen niet mogelijk.

Als ik hun wel eens vroeg wat ze dan vonden van bijvoorbeeld tiesto of armin van buuren, dan kreeg je een antwoord alsof ze dachten dat die beroemd geboren werden.  ze vonden het dus wel leuk wat ik deed, maar hadden liever dat ik een normale baan zou ambieren. Haha… toen ik mijn platenwinkel opende, toen was het hek helemaal van de dam. Plaatjes verkopen for a living?? Het was meer onwetendheid dan dat ze het niet leuk vonden wat ik deed.

Gelukkig is de laatste jaren meer het besef gekomen wat ik nou eigenlijk doe, en dat ik best ver ben geraakt hiermee en dat het leuk groeit. Vooral na mijn eerste buitenlandse gigs die top betaalden begon het kwartje te vallen… Ze steunen me dus steeds meer, helemaal nu mijn eerste album eraan komt.

Mijn vader die snapte het gelukkig wel allemaal. Die heeft me vanaf mijn eerste noot gesupport, en kwam ook toen ik jong was altijd kijken op mijn kamer wat ik uitspookte achter al die knoppen… ging ook altijd mee als ik weer een nieuwe stoffige synth ging kopen en zo, en was altijd bereid geld te lenen voor een synth, of zelfs bij te leggen… heel cool mannetje was dat….. helaas is hij er dus niet meer, en heeft hij nooit gezien dat het allemaal wat meer vorm kreeg… heel jammer…. Mijn eerste release ooit “SwayWatch” is aan hem opgedragen op de hoestekst, en op mijn album staat ook een stukje over hem in het boekje. Zo is hij er toch nog een beetje bij betrokken. Het minste wat ik kon doen….

[color=yellow]Wanneer en hoe kreeg je het idee / voelde je de drang andere mensen naar jouw favoriete muziek te laten luisteren?[/color]
Toen ik nog een embryo was, wilden de dokter en mijn ouders al naar de beat van mijn hartslag luisteren op wekelijkse basis… hahaha… had al dus vroeg aandacht en toehoorders.

Nee, geintje……….Al op heel jonge leeftijd. Wat ik al zei: ik was 11 toen ik met muziekles begon, en een jaar of 15 toen ik mijn eigen nummers begon te schrijven. Toen dat nog ergens naar ging klinken ook, kreeg ik al snel de behoefte dit aan zoveel mogelijk mensen te laten horen. Je bent toch trots op wat je maakt zeg maar.
Ook vond ik mijn muzieksmaak [jean michel jarre, vangelis, tangerine dream] op jonge leeftijd al heel anders dan die van schoolgenoten toendertijd, en dan ben je toch een soort van trots als je iets in je cd speler hebt zitten dat anderen niet hebben.

[color=yellow]Ben je achter de decks dezelfde persoon als in het echte leven of ben je dan meer entertainer / performer/ iemand anders?[/color]
Hmmm… goeie vraag… ik vind zelf dat ik wel min of meer dezelfde persoon ben, omdat ik “in het echt” ook aardig gek ben.. op een leuke manier dan.... maar achter de decks heb ik toch ook altijd het gevoel dat ik de mensen moet vermaken, dus doe je soms wat gekker of uitgelatener, of een mal dansje… of ik klim ergens op. ;) hahaha.. ik vind het zelf ook altijd leuk om naar een dj te kijken die duidelijk plezier in zijn sets heeft dan iemand die naar de knoppen staart… geeft toch net wat extraas.

Ook voel ik ook altijd toch de “plicht” mijn publiek zo goed als mogelijk een top avond te geven. Die mensen komen toch vaak voor mij, [tenzij je in een lange line up staat natuurlijk] en hebben vaak speciaal voor mij een kaartje gekocht, vooral als ik in het buitenland sta ben ik toch vaak de hoofdact. En ik weiger om mezelf er dan makkelijk vanaf te maken. Ik ga elke gig voor de volle 100%, en heb daardoor voor aanvang van een gig ook altijd nog leuke vlinders in de buik, zo van: ik MAG weer! Want ik zie het echt als mogen!!! Kom op zeg, ik krijg verdomme dik betaald om plaatjes te draaien, en krijg nog gratis vreten, drinken, vliegreis en hotel ook!!! En na afloop mag je nog blijven hangen ook, en is nog steeds alles gratis. Hahaha!! Ik voel me nog altijd bevoorrecht achter de decks…
Als ik naar een concert ga voel ik me ook bekocht als de artiest een off day heeft. Dus ik zal altijd proberen volledig te gaan voor een set, zo goed als dat op dat moment gaat, en de mensen zoveel mogelijk mee te krijgen in mijn ethousiasme.

[color=yellow]Er wordt vaak gezegd dat het voor een dj belangrijk is een eigen stijl te hebben, maar uiteindelijk ben je afhankelijk van hetgeen geproduceerd wordt en vist elke dj min of meer in dezelfde vijver. Hoe heb je jouw draaistijl ontwikkeld en ontwikkel je die nog steeds? En hoe onderscheidt je jezelf daarmee van anderen?[/color]
Ik denk dat ik mezelf vooral onderscheid door het draaien van heel veel eigen producties, waardoor ik niet afhankelijk ben van anderen. Hiermee heb ik toch een eigen sound ontwikkeld, die ik niet al te vaak in andere producties terugvind. Door het draaien van eigen werk ben ik in elk geval origineler bezig dan de beatport top 10 te draaien. Natuurlijk draai ik ook veel tracks van anderen, en denk dan bijvoorbeeld aan dousk, vapour recordings, tribal vision of iboga records.. allemaal labels waar ik een goeie persoonlijke band mee heb, dus ook hun promo’s krijg voordat ze op beatport staan. Dus een mengeling van EN eigen werk, EN promo materiaal. Maar ook een klassieker hier of daar schrik ik niet voor terug. Ik zeg maar zo: een goeie plaat is een goeie plaat, en gooi je die op het goeie moment erin, maakt het niet uit of die nieuw is of 10 jaar oud…


[color=yellow]De huidige generatie dj’s heeft de beschikking over internet en zijn gigantische, nog steeds groeiende, aanbod van muziek als digitale download. In hoeverre is dit een voordeel voor de kansen van beginnende dj’s als je bedenkt dat het nu voor iedereen vrij laagdrempelig is geworden?[/color]
Wat is laagdrempelig, het makkelijk en goedkoop kunnen kopen van muziek of het beginnen met draaien? Het aanbod van muziek via internet zie ik niet als een laagdrempelige instap in de dj wereld. Ik bedoel, je koopt muziek of niet, of dat nu vinyl is, cd’s of downloads…. Het feit dat dj apparatuur zoals cdj spelers en mixen via software zo betaalbaar is geworden zie ik wél als een lagere drempel dan vroeger, om in de dj wereld te beginnen. Vroegah moest je toch echt eerst investeren in technics draaitafels met een flink prijskaartje, anders KON je geeneens draaien. Lol… en nu koop je gewoon een ableton lite, en een midi controller en gaan met die banaan… voor nog geen 500 euro kan je helemaal los. Of je begint met een goedkoop setje 2e hands cjd spelers en een 2e hands dateq. Lekker betaalbaar..

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/interviews/c-jay.jpg[/img][/align]
[color=yellow]En daarop voortbouwend: in hoeverre is er sprake van een toename van dj’s die slechts imiteren wat anderen doen?[/color]
Ja, een enorme toename natuurlijk. Juist doordat het voor veel mensen zo goed als niks kost om te kunnen beginnen, zorgt ervoor dat je veel imitatie krijgt. Vroeger wilde je als jong menneke brandweerman worden, of gitarist, tegenwoordig dj. En net zoals dat vroeger bijvoorbeeld een jimi hendrix werd geimiteerd als je je eerste gitaar omhing, zo wordt nu bijvoorbeeld een tiesto geimiteerd, of een adam beyer als je van techno houdt. Toen ik begon met mijn eerste noten op mijn eerste synthesizer, ging ik ook voor de sound van jean michel jarre… ja, je wil toch ergens beginnen?? En toen ik begon met draaien, zocht ik ook platen die ik kende van digweed of sasha… trainspotten, en draaien maar. Je hebt toch altijd een ijkpunt nodig, een referentiekader van waaruit je begint… voor een travestiet is dit zun moeder, voor een beginnend dj zijn grote voorbeeld op zijn favo festival of club.

Je wilt dj-en, dus ga je meestal eerst je voorbeelden nadoen. Degenen die echt talent hebben en ermee door blijven gaan ontwikkelen naderhand wel een eigen stijl, maar voor veel mensen blijft het toch een hobby, en ach: beter goed ge-imiteerd en lol van je hobby, dan een slecht verzonnen eigen stijl…. Ik merk wel dat als dj’s ook produceren, of producers ook dj-en je ook vaker een heel eigen sound hoort dan ieman die alleen maar draait……uitzonderingen altijd daargelaten natuurlijk….
Het belangrijkste is en blijft: doe vooral wat je leuk vind, en niet omdat je zo nodig bekend wilt worden…. Dan val je vroeger of later door de mand.

[color=yellow]Sommige platen hebben de kracht om gedraaid te worden door dj’s die normaal gesproken andere genres (techno/(tech)house/electro/progressive/trance) draaien. Kun je dit zien als het definitieve verdwijnen van hokjes en genre-typeringen?[/color]
Hokjes zullen nooit verdwijnen. En soms is dit maar goed ook toch? Ik bedoel, als alles een mash up zou worden, kan je op beatport ook niet meer op genre zoeken. Haha!!
Ik vind het helemaal niet slecht als dingen in de blender gegooid worden, zolang het maar klinkt als een organisch geheel. Progressive past goed bij techno, tech house kan bij minimal en ga zo maar door.. zelf draai ik ook een mengvorm van diepe techno, progressive en psy trance achtige dingen… soms meer van het 1, soms meer van het andere… afhankelijk van de gig. En als je op hetzelfde tempo doorgaat, ja dan kan heel veel door elkander gehusseld worden ja.
Ik vind alles prima, zolang een trance plaat maar niet gevolgd wordt door een punkrockelectrofunker… het belangrijkste van een set vind ik altijd de drive en vibe die door de hele set voelbaar blijft, en niet van de hak op de tak gaat. Als ik zelf uitga vind ik dat ook zo’n moodkiller, als een set alle kanten opgaat, of een trance dj na een techno dj komt…bah….

[color=yellow]Je ziet volgens mij ook steeds vaker verschillende stijlen op één avond geboekt: het gebeuk van Carl Cox naast de tribal van Danny Howells in de Space en James Holden in Cocoon naast Sven Väth etc. Kun je dat vervlakking, vervaging of samensmelting noemen?[/color]
Samensmelting… maar nogmaals: als de vibe maar goed is, en de dj line up niet van de hak op de tak springt. Tiesto die na sven vath komt zal door beide groepen fans niet gewaardeerd worden…. U see? Kan je je nog herinneren dat die metalband op sensation black getrakteerd werd op een beuk voor den harsus door die jongen uit het publiek? Dat bedoel ik………

[color=yellow]Naast enkele geslaagde voorbeelden wil het echte combineren van live muzikanten naast de dj op het podium nog niet echt lukken. Zijn de twee werelden echt té verschillend? En hoe denk je dat of ervaar je hoe jullie gezien worden door traditionele muzikanten en hun aanhang?[/color]
Een dj is een dj, een live muzikant een live muzikant. Persoonlijk vind ik niet dat dit gemend moet worden en vind het zelfs vrij zinloos, omdat het te vaak niks toevoegt, of te krampachtig klinkt. Een saxofonist die meetoetert met een dj vind ik vaker storend dan een fijne aanvulling. Dus ja, de werelden zijn TE verschillend. Je hebt echte LIVE bands zoals u2, coldplay etc. etc . je hebt dance acts, die live elementen combineren met sequencing en harddiskrecorders zoals chemical brothers en underworld, en je hebt dj’s… ik vind dat je dit niet moet gaan lopen kruisbestuiven. Maar een dj die wat FX-kastjes meeneemt kan natuurlijk altijd. Zo heeft God het ook bedoeld: ieder zijn ding.

[color=yellow]Je artiestenalbum “Magnanimity” komt in september uit. Na al die jaren losse producties en remixes nu dus een heel album. Hoe is dat hele proces in z’n werk gegaan?[/color]
Eigenlijk spontaan, zoals zoveel in de muziekwereld spontaan gebeurt. Ik had inderdaad een hele rits producties al gedaan, en zat [helaas] vorig jaar ineens in een burnout, rond october. Ik kwam toen thuis te zitten, en je raad het al: muziek maken…… tot mijn verbazing kon ik WEL muziek maken, terwijl ik voor de rest sociaal en psychisch ff op het absolute nulpunt zat. Resulaat: na 3 maanden thuis zitten had ik ineens 6 kant en klare tracks liggen.  toen ik er na die tijd weer bovenop gekrabbeld was, had ik dus eigenlijk al een half album. Die link had ik zelf nog niet gelegd, maar spiral trax records uit zweden hoorde van mijn voorraadje, en bood aan een album bij hun te doen. De psy-prog wereld is ook niet al te groot, dus iboga hoorde hier ook van en kwam met hun eigen voorstel voor een album. Je kan je voorstellen, ik voelde me gevleid, maar wilde niet te snel happen.

Het mooiste aanbod vond ik zelf van Baroque komen, een label dat ik toch heel hoog heb zitten. Maar omdat zij dan ook de publishing wilden gaan doen, kwamen we vast te zitten met de onderhandelingen, ik zit namelijk exclusief voor publishing bij EMI. Baroque wilde toch heel graag bij mijn album betrokken zijn, en kwamen met het voorstel het op mijn eigen label te doen, omdat mijn label qua label management van oudsher nog steeds bij hun zat. Na een paar weken de boel te hebben laten bezinken, ging ik voor het plan van baroque. Hiermee behield ik ALLE rechten op mijn muziek zelf, wat zwaar meewoog in de overweging. Want bij een ander label teken je toch voor een aantal jaar je rechten weg. Creatief behield ik ook alle vrijheid en ik mocht tot op zekere hoogte maken wat ik wilde. Baroque heeft me nooit gecorrigeerd, of tracks afgekeurd. Heel af en toe moest ik de lengte aanpassen, maar dat was dan ook alles. Heel fijn……….
Daarnaast profiteer ik van de know how en pr machine van baroque, en zij betalen alles. Hoes, perskosten, distributie…… Mooier kan toch niet???

Na nog een paar maanden extra werk was het album af, en nadat alle remixers hun mixen hadden ingeleverd was mijn kindje geboren……..en pappa is trots, heeft nergens spijt van en ik ben letterlijk tevreden over elke track, en elke noot. Wat vrij uniek is kan ik je zeggen na zo’n zwaar lang project….Op dit moment, is Magnanimity het beste dat ik kan leveren als producer.
Maar……… ben alweer stiekem druk bezig met een nieuwe voorraad muziek maken…..dussss…. ik zit niet stil.


[color=yellow]Ga je aan de hand van je album nog een tour doen?[/color]
Het ziet er wel naar uit ja, maar hoe en in welke vorm is nog niet zeker. Doordat het album er nu aankomt, krijg ik steeds meer mailtjes via mijn site en myspace over interesse vanuit het buitenland. Waar ik overigens weer enorm veel zin in heb… ik kijk even wat ik allemaal concreet kan maken en probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen…..
Ook ben ik bezig om voor het eerst bij een artist management te gaan zitten. Dit is nog niet 100% zeker, maar het bedrijf wordt momenteel opgericht door een hele oude rot in het vak, die ook nog us bevriend is met mij. En dan wil ik de gok wel eens wagen……… ik wéét dat die persoon ook echt voor zijn artiesten aan de slag gaat. Ff afwachten allemaal dus…
De releaseparty is in elk geval 25 september in club NL, amsterdam. En gratis toegankelijk voor iedereen.

[color=yellow]Naast je produceren heb je ook nog een `gewone` baan. Vind je het fijn dat je voor je inkomen niet afhankelijk bent van het produceren?[/color]
Ja….. hoe graag ik ook van mijn muziek wil leven, momenteel gaat het nog [net] niet. En ik heb wel een hypotheek, huisdieren, auto, verzekeringen….je kent het wel. De zekerheid om me even geen geldzorgen te hoeven maken wil ik nog wel behouden voorlopig, totdat het echt niet meer hoeft natuurljik. In de tijd van mijn platenwinkel was ik 100% zelfstandig, zonder vangnet: en toen heb ik ook echt gemerkt dat als je een slechte maand hebt, je weer 3 maanden nodig hebt om allles te compenseren soms.. en die druk van geen geld hebben heb ik nu ff niet. 26 uur per week een normale baan, en nog tijd zat voor muziek… prima ff zo…

[color=yellow]Hoever ben je bereid muzikale concessies te doen als je wel van de muziek afhankelijk zou zijn voor je inkomen?[/color]
OF ik kan er van leven omdat ik er op mijn manier gekomen ben, OF niet. Zo eenvoudig is het. Ik ga niet zitten zo van, “nu ga ik eens een hitje maken” of “nu ga ik eens lekker minimal doen omdat dat goed verkoopt” .. en een label zal mij ook nooit vragen iets te maken waarmee ik niet bekend ben..

ik ben c-jay, ik heb mijn sound die ik maak omdat IK die graag zou horen in een club.. ik ben ooit begonnen met maken van muziek omdat ik het LEUK vind om te doen, en dat houd ik graag zo… en mocht ik ooit in de stemming zijn een gekke commerciele deun te maken, dan doe ik dat omdat ik het leuk vind… maar die inspiratie is nog nooit gekomen. Hahaha… het eindigt toch altijd weer proggy of trancey…

Edit: als ik er van zou kunnen leven, zou ik ook graag andere dingen doen als tv en film muziek, of ambient projecten. Doe ik dus wel iets anders, maar sta ik er nog steeds achter.
En aan de andere kant, zoals mijn vriend jaydee zegt: van het produceren van jody bernal kan mijn kachel lekker roken en ken ik goed vreten, dus fuck wat iedereen zegt… en zo is het……. 
[maar ik weet wél dat jaydee ook het jordy bernal project met heel veel liefde en zorg gemaakt heeft…ook hier geen concessies]

[color=yellow]De labels waarop je jouw muziek uitbrengt zijn over het algemeen niet de standaard prog labels Kies je er bewust voor om je jezelf een beetje buiten die scène te plaatsen door je label keuze?[/color]
Hmmm… dit is wel een HELE goeie vraag… serieus. Hulde…
[denk, denk, denk…] sja… wat is nou een standaard prog label? Vapour is ook meer techno gegaan… bedrock heeft ook niet meer de oldskool prog sound… renaissance ook niet… dus tja??? Zeg het maar, wat vind je echt prog?
Ik ZELF vind ECHT prog momenteel bijvoorbeeld iboga records. Als je het echt hebt over ECHT prog en dus niet de minimal proggy sound van nu, dan vind ik iboga meer een prog label dan bijvoorbeeld renaissance…toch? [hoe vaak kan je trouwens prog in 1 antwoord zetten? Hahaha] iboga gaat superdiep, heeft een enorme drive, dikke baslijnen, spacende arrangementen… ik zeg prog!!

Dit hele onderwerp van To Prog Or Not To Prog is en blijft, vooral ook op GC altijd een heikel discussie punt.. maar ja..
Bijvoorbeeld, ben IK wel prog? Ik neig op mijn album ook naar ambient, trance en psy.. ik heb er ineens fans bij die helemaal niet weten wat een vapour of renaissance is. Ken je dat bestellen bij de toko??? Die komen uit de psy wereld, en vinden mij alleen maar vet omdat ik op iboga zit. Iboga is voor hun wat bedrock jaren terug voor “ons” was en nog steeds is…
Ach ja……. Ik vind het moeilijk…

Maar het antwoord: ik doe het niet bewust, maar kies voor labels waarvan ik de sound en artiesten goed vind. Ik heb o.a. gezeten op cyber, iboga, vapour en flow… prog? Psy? Trance? Ja, het is het allemaal wel geloof ik………… ik vind dat mijn sound cross over is, en die labels zijn dat ook.. en mijn label ook.. maar ja, als mensen mij proggy noemen vind ik het prima, en noemen ze me psyprog, vind ik het ook goed. Vette muziek, dat is het. het labeltje boeit niet, dat mag iedereen voor zichzelf erop plakken….
En ik ben C-Jay… en die labels vinden mijn muziek blijkbaar gewoon goed…
Zoiets…………
………..wat een vraag zeg……….. ff bijkomen…

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/interviews/c-jay2.jpg[/img][/align]
[color=yellow]Iedereen gaat een keer met pensioen. Denk je daar al over na?[/color]
Nee… absoluut niet…. Voor mijn gevoel ben ik net begonnen.
En door de moderne technieken ontwikkel ik mezelf stukken sneller dan in het hardware tijdperk, dus ik kijk uit naar de toekomst, en zie nog lang het einde niet.

[color=yellow]Alle muziekstromingen zijn vergankelijk. Ben je nooit bang voor een nieuwe stroming die de totale scène overhoop gooit en waar jij je niet in kan vinden?[/color]
Nee… dit zal simpelweg niet gebeuren omdat house te groot is geworden.
Net als rock en roll en popmuziek en rockabilly en de tiroler jodel scene, zal house altijd blijven bestaan. Vooral als we het gewoon electronische dansmuziek noemen. Er zullen altijd liefhebbers blijven, of dat er nu veel of weinig zijn. En elk genre in de house op zich, heeft ook weer zijn eigen volgelingen… ik bedoel, was prog ook niet officieel dood verklaard door alles en iedereen?
Nou dan……

[color=yellow]Welke muziek kan je echt niet uitstaan?[/color]
Muziek die zonder liefde en vakmanschap is gemaakt. Door het fenomeen digitale labels en distributie wordt er gewoon zoveel troep uitgebracht. Een label hoeft niet meer 2000 euro te investeren in masteren, vinyl, persen, pr en noem maar op… nee joh, geef een willekeurige slaapkamer producers hark een dubieus contract en uitbrengen maar…. Vreselijk.. ik kan me zo enorm storen aan de geluidskwaliteit van heel veel producties….bah… hoe durf je het uit te brengen!!!!!. en het erge is nog wel dat heel veel startende dj’s dit voor “kwaliteit” aanzien. Die jonge gastjes weten gewoon niet beter: het staat op beatport, en heeft een beat… zal wel goed zijn. Heel jammer…

Toen er nog volop vinyl geperst werd deed een label zijn uiterste best een plaat als een klok te laten klinken: goeie producers, goeie tracks, goeie studio’s en mastering mensen. En dat zie je steeds minder bij al die B-labels die maar wat doen. Ze denken dan echt dat een naam voor een label verzinnen en een track uploaden voldoende is. Ik sprak laatst nog iemand, die ging een label beginnen hoor, en let op: hij ging op ELK portal zitten, aldus de label meneer, behavle i-tunes en beatport…………………………………………………………. Ja hoor… heel……veel …..succes…!!
Das hetzelfde als vinyl uitbrengen en niet in de platenwinkels komen te liggen. Beatport is nou eenmaal de allergrootste. Als ik een statement krijg van verkochte aantallen, is beatport altijd verantwoordelijk voor 90% van de sales.

Kwaliteit komt altijd bovendrijven, en dat zie je gelukkig ook weer op beatport. De serieuze labels die nog investeren in kwaliteit, en liedjes met liefde uitzoeken blijven in de top zoveel staan. Daarom is ook in het digitale tijdperk renaissance nog groot, en iboga, en vapour, en GC natuurlijk. :) labels waar kennis en liefde voor de scene achterzit, en goeie master mensen…

Als het met liefde is gemaakt en er met een vakkundig oor naar geluisterd is, dan hoor je dit ook, en vind ik veel muziek mooi… zo luister ik naast dance, ook graag naar: pet shop boys, coldplay, u2, meatloaf, mark knopfler, tom middleton, vangelis en noem maar op…… super muziek…voor mij dan…
Dus wat kan ik niet uitstaan? Muziek zonder hart en ziel….. dus…

[color=yellow]Wat zou je willen zeggen tegen mensen die C-Jay nog niet kennen?[/color]
Koopt allen mijn album………


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 28 Aug 2008, 08:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
:tune (Y) (Y)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 28 Aug 2008, 11:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Mar 2007, 21:09
Posts: 163
Location: Breda
Altijd fijn om een interview te lezen met iemand die een passie voor muziek heeft.
Erg herkenbaar allemaal.

BTW Beatport neemt op dit moment geen nieuwe labels aan, dus valt het ook niet mee om als nieuw label je te profileren zonder Beatport.

_________________
Every 3rd Thursday of the month @ LuPS on http://www.ETN.fm


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 28 Aug 2008, 13:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
<<< Je hebt toch altijd een ijkpunt nodig, een referentiekader van waaruit je begint… voor een travestiet is dit zun moeder, voor een beginnend dj zijn grote voorbeeld op zijn favo festival of club. >>>

Wahahaha...:roll

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 28 Aug 2008, 14:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
had dezelfde reactie als joost bij bovenstaande qoute ! hoe kom er erbij.

Leuk interview, en het is duidelijk dat je een eigen mening hebt c-jay en durt uit te spreken. Lees nogals wat interviewtjes waar de artiest/dj van die veilige antwoorden geeft.

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 28 Aug 2008, 23:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Jun 2007, 20:54
Posts: 182
Location: Tongeren, Belgium
Zeer leuk interview! Leuk dat je steeds blijft maken wat JIJ goed vindt... Ben benieuwd naar je album!


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 29 Aug 2008, 08:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
heel heel vet interview :cool

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 29 Aug 2008, 12:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
:lol Er zitten weer een hoop 'tegeltjes' uitspraken tussen mister C.....
Vet interview indeed!! (Y)


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 29 Aug 2008, 13:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 01 Mar 2008, 02:14
Posts: 228
Location: Alkmaar
Goed interview, helemaal eens met laatste gedeelte, ongelooflijk dat er op BP nog steeds platen uitkomen van 128 kb/s.


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 29 Aug 2008, 17:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
het gaat nog meer over tracks die wel op 320 kbps gereleased worden en dan nog ruk klinken door een slechte mastering


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 02 Sep 2008, 18:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Echt heel leuk om te lezen al die uitspraken op "eigen wijze" (Y)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 03 Sep 2008, 05:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
N mooi interview met nog mooiere antwoorden. :lol Chapeau! (Y)
Always believe in yourself. Suc6!

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: re: C-Jay
PostPosted: 19 Sep 2008, 00:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 20 Jun 2005, 19:13
Posts: 55
Location: Gouda
HARTstikke leuk en goed interview !!

Ja, het is altijd lekker duidelijk dat Chris bij zijn gig
zijn publiek echt wil geven 8-) dus ik vind GOED bezig :cool
en houd zijn aktiviteiten vast en in de gaten. Als (voormalig ?) dansvloermaniak
gaat dat eigenlijk vanzelf......

_________________
Happy Party Bird !!!!!


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay
PostPosted: 29 May 2009, 04:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Mar 2006, 15:23
Posts: 96
Location: Amsterdam
C-JAY: "Een dj is een dj, een live muzikant een live muzikant."

BRILJANT! Hoe verzin je het!
...maar het wordt nog beter....

Undercover 8-)

_________________
_Al__ is__ de_
_ [url=http://www.djfanclub.nl]*waarheid*[/url]_
_ nog zo snel,_
_ [url=http://www.djfanclub.nl]Undercover[/url]_
_ achterhaalt_
_ hem wel_!!!_


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay
PostPosted: 29 May 2009, 04:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Mar 2006, 15:23
Posts: 96
Location: Amsterdam
C-Jay: "Zo heeft God het ook bedoeld: ieder zijn ding."

Hear, hear!!!

Lieve zoon, van me... waar is het mis gegaan?
Waar zijn wij elkander, uit het oog verloren?

Onder dat podium, in Tirol? Waar jij verwekt werd?

Underdatpodium 8-)

_________________
_Al__ is__ de_

_ [url=http://www.djfanclub.nl]*waarheid*[/url]_

_ nog zo snel,_

_ [url=http://www.djfanclub.nl]Undercover[/url]_

_ achterhaalt_

_ hem wel_!!!_


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay
PostPosted: 29 May 2009, 09:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Vader, mijn uitspraken zijn al bijna nét zo legendarisch als uw drinkgelag.... dit laatste draagt ook zeker bij tot het "ons uit het oog verloren zijn" ...
maar ik sta open voor een reunie... zo ruimhartig ben ik.


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay
PostPosted: 29 Jun 2009, 06:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Mar 2006, 15:23
Posts: 96
Location: Amsterdam
Ik stel voor, as woensdag op het strand van Zandvoort om een uur of 2. Strandtent nummer 18.

_________________
_Al__ is__ de_

_ [url=http://www.djfanclub.nl]*waarheid*[/url]_

_ nog zo snel,_

_ [url=http://www.djfanclub.nl]Undercover[/url]_

_ achterhaalt_

_ hem wel_!!!_


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay
PostPosted: 29 Jun 2009, 09:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
nummer 18? da's thalassa?
en laat ik woensdag nou nog vrij zijn ook... EN in haarlem wonen!
hop op de fiets, gezellig bier drinken met jack in de zon.
wat een goed plan...

indien serieus, u weet me te vinden. :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma