It is currently 28 Mar 2024, 21:54

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Oct 2014, 14:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
http://www.balancemusic.com.au/compilat ... ts-kolsch/

Tracklist:

1. Galaxy 2 Galaxy – Journey Of The Dragons
2. Pional – It’s All Over (John Talabot’s Stripped Remix)
3. Danny Daze – Freeze (Frozen mix)
4. Patrice Bäumel – Mile High Gang
5. Henrik Schwarz – Lockstep
6. Minilogue – Endlessness
7. Radiohead – Videotape
8. Dhumen – No More
9. Kölsch – Punchbuggy *
10. Adrian Hour – Chordgresion
11. Odd Parents – Learn To Fly (Maceo Plex Flight Home Remix)
12. Stephan Hinz & Phillipp Ruhmhardt – Panther
13. Kölsch feat Waa Industry – Papageno
14. Kenny Larkin – Plankton
15. Caribou – Can’t Do Without You (Tale Of Us & Mano Le Tough Remix)
16. Karl Friedrich – Bodies
17. John Norman & Dantiez Saunderson – Stuck In My Mind (Soukervalli Remix)
18. Coldplay – A Sky Full Of Stars (Kölsch Remix) *
19. Audion feat. Troels Abrahamsen – Dem Howl (Joris Voorn Mix)

* Denotes exclusive track

Lijkt me zeer interessante tracklist!
Ken Kölsch wel totaal niet, dus geen idee van zijn DJ skills.

UK/EUROPE/ASIA - 1st December, 2014

NORTH AMERICA - 9th December, 2014


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2014, 15:11 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Goeie, maar nu al gedateerde tracklisting. Laat staan in december.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2014, 17:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Boeit me geen hol hoe oud de nummers zijn van deze tracklist.
Of moet een mix album dan maar met minder goede nummers volgepropt worden alleen omdat ze nieuw zijn? Geef me dan maar betere nummers, ongeacht hoe oud of nieuw ze zijn.

Bij een mix album gaat het om de flow en de mixing en de plaatsing van de tracks. Het geheel dus. En ja, liefst ook wat nieuwere nummers erbij indien mogelijk. Maar is absoluut geen must.

Of zat Balance 014 zo vol met alleen nieuwe tracks?


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2014, 10:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Kölsch is een live artiest en geen dj, ligt het aan mij of snap ik niet waarom ze hem in hemelsnaam een Balance album laten mixen?

_________________
It's JUST muzik


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2014, 13:09 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="Phortastic"]Bij een mix album gaat het om de flow en de mixing en de plaatsing van de tracks. Het geheel dus. En ja, liefst ook wat nieuwere nummers erbij indien mogelijk. Maar is absoluut geen must.

Of zat Balance 014 zo vol met alleen nieuwe tracks?

echt waar?! ah ok, dat wist ik nog niet. dit dj-en en hoe dat werkt allemaal in jullie 'scene' is nog een beetje nieuw voor me na 32 jaar. :8o


even serieus... ik bedoel dus dat ik in ieder geval geen cd zou kopen als heel veel tracks heel erg bekend zijn en bijna alle tracks gewoon al uit zijn op Beatport. Dan krijg ik wel het idee dat ik het zelf ook had kunnen mixen.

@Michie, dat verklaart misschien de tracklist. Als hij eigenlijk geen dj is heeft hij gewoon iets makkelijks even snel bij elkaar geraapt waarschijnlijk.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2014, 21:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
[quote="Jerry"][quote="Phortastic"]Bij een mix album gaat het om de flow en de mixing en de plaatsing van de tracks. Het geheel dus. En ja, liefst ook wat nieuwere nummers erbij indien mogelijk. Maar is absoluut geen must.

Of zat Balance 014 zo vol met alleen nieuwe tracks?

echt waar?! ah ok, dat wist ik nog niet. dit dj-en en hoe dat werkt allemaal in jullie 'scene' is nog een beetje nieuw voor me na 32 jaar. :8o


even serieus... ik bedoel dus dat ik in ieder geval geen cd zou kopen als heel veel tracks heel erg bekend zijn en bijna alle tracks gewoon al uit zijn op Beatport. Dan krijg ik wel het idee dat ik het zelf ook had kunnen mixen.

@Michie, dat verklaart misschien de tracklist. Als hij eigenlijk geen dj is heeft hij gewoon iets makkelijks even snel bij elkaar geraapt waarschijnlijk.

Je moet je niet op je pikkie getrapt voelen. Nergens voor nodig.
Hoe lang je iets doet heeft trouwens niets te maken met hoeveel kennis je er van hebt. Tiesto kan immers na 32 jaar nog steeds niet beatmatchen.... Maar dat even terzijde ;)

Als je nu meteen het stuk had gepost na "even serieus...." dan had ik zo ook niet gereageerd. Ipv "nu al gedateerd, laat staan in december"

Maar goed, begrijp je punt nu. Als ik zelf zou draaien en ik heel veel heet van de naald dingen luister dan zou dit voor mij waarschijnlijk ook belangrijker zijn.

Wel vreemd idd dat ze een live artiest gebruiken... Maar ik ga pas oordelen als ik het beluisterd heb, lijkt me net iets fairder :)

Top
   
PostPosted: 30 Oct 2014, 22:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="Phortastic"]
Hoe lang je iets doet heeft trouwens niets te maken met hoeveel kennis je er van hebt. Tiesto kan immers na 32 jaar nog steeds niet beatmatchen.... Maar dat even terzijde ;)


Als iemand strak kan mixen dan is Tiesto het, maar dat terzijde. Het heeft er wel degelijk mee te maken dat hoe lang je iets doet je daar meer kennis van krijgt, oftewel hoe meer uren je ergens in steekt hoe beter je er in wordt :) En zo is er ook nog de 10.000 uren regel (Y) Ben het verder met Jerry eens, belangrijk om een aantal exclusives op je compilatie te zetten, dat maakt een mix specialer :cool

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2014, 23:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
[quote="Partyhardy!"][quote="Phortastic"]
Hoe lang je iets doet heeft trouwens niets te maken met hoeveel kennis je er van hebt. Tiesto kan immers na 32 jaar nog steeds niet beatmatchen.... Maar dat even terzijde ;)


Als iemand strak kan mixen dan is Tiesto het, maar dat terzijde. Het heeft er wel degelijk mee te maken dat hoe lang je iets doet je daar meer kennis van krijgt, oftewel hoe meer uren je ergens in steekt hoe beter je er in wordt :) En zo is er ook nog de 10.000 uren regel (Y) Ben het verder met Jerry eens, belangrijk om een aantal exclusives op je compilatie te zetten, dat maakt een mix specialer :cool

Sorry, niets mee te maken is overdreven. Maar het is niet altijd in verhouding, dat bedoelde ik.
Met als voorbeeld dus Tiesto.
Als jij hem "strak" vindt mixen is dat je goed recht. Ik heb vroeger toen ik nog naar hem luisterde in zowat elke liveset wel een dikke mixfout gehoord of overgangen die echt niet lekker klonken.
Zelfs op zijn In concert DVD's staan mixfouten. Misschien kan hij het wel in theorie, maar hij laat het dan toch niet altijd zien (= horen :) ).

Back on topic :lol

Top
   
PostPosted: 31 Oct 2014, 21:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
trainwrecks are cool :)

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 31 Oct 2014, 22:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
mooie discussie....

staan wat exclusives op deze CD zie *

Maar het is zeker welke flow je neerzet, wat de cd of mix maakt. Ik vind het element tijdloos trouwens ook van belang. Tegenwoordig is dat lastiger lijkt mij met de snelheid en vluchtigheid waarin muziek zich verspreidt en aan waarde weer verliest. Bij de GU compilaties werden door de goede DJ's altijd tracks ingemixd die paste in dat tijdsbeeld, maar al wat jaren oud waren. vind dat altijd een bijzondere gave.

Ik had bijvoorbeeld bij die nieuwe hernan, dat hij nog steeds hetzelfde pad bewandelt als de laatste renaissance cd die ik gekocht heb. Een herkenbaar geluid, wat werkt. Maar voor mij geen aankoop materiaal. Meer van hetzelfde. Ik ben dus zeker nieuwsgierig hoe dit klinkt, aangezien ik muziek dit jaar totaal niet gevolgd heb. Voor mij mag het een mengelmoes zijn van oud en nieuw zolang het maar een heerlijk flow heeft. Daar ontbreekt het de laatste tijd meer aan door de huidige knip en plak mentaliteit. Wat ik mee gekregen heb is dat kolsch hhel sterk produceert. Zijn nummer hebben een goede diepgang, hopelijk kan hij dit vertalen in deze cd.

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2015, 12:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 08 Jun 2005, 00:16
Posts: 224
Location: Apeldoorn / Dordrecht
Kölsch vorig jaar voor het eerst -live- gehoord op een feestje in het monumentale zendgebouw van Radio Kootwijk. Helemaal top!
En man, man, wat een feest is deze cd. Oude tracks kan me niets schelen. Ik kende ze niet :D Qua platenkeus en opbouw niets op aan te merken. Een heerlijke flow van begin tot eind. Als dit alleen nog maar het begin is, dan komt de rest ook wel goed.

_________________
proud to be a sheephead


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2015, 17:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Ik vind de flow en vibe van deze CD helemaal niks (N)
Veel te veel van de hak op de tak. Zit geen lijn in.

Jammer, want op zich wel lekkere platen.
Vooral deze : Caribou – Can’t Do Without You (Tale Of Us & Mano Le Tough Remix) :hat :hat

Ik stel voor dat Kölsch even luistert naar Balance presents Guy J... Dat is flow!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 81 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma